بازدید 3818

افزایش یک میلیون نفری جمعیت حاشیه‌نشینان کشور در سال ۹۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در سال ۹۷ با توجه به گرانی‌ها یک میلیون نفر به جمعیت حاشیه‌نشینان کشور افزوده شد.
کد خبر: ۸۹۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 13 April 2019

علی کرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، حاشیه نشینی را معضل بزرگ کلانشهرهای کشور دانست و گفت: سکونتگاه های غیررسمی از امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی مناسب برخوردار نیستند و انواع آسیب های اجتماعی و فرهنگی مردم این مناطق را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه مجلس با تصویب مصوبات مناسب در تلاش برای تامین امکانات در مناطق روستایی و عشایری برای جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی است، افزود: متاسفانه به دلیل عدم زیرساخت های مناسب در روستاها و شهرهای مرزی و محروم شاهد افزایش مهاجرت ها به کلانشهرها و روی آوردن آنها به حاشیه نشینی هستیم که در این رابطه نیاز است مجلس و دولت با تامین زیرساخت ها ماندگاری مردم در روستایی و مناطق محروم را افزایش دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت و وزارت کشور باید مصوباتی را برای بهبود شرایط زندگی در روستاها و شهرهای محروم داشته باشد؛ اعتباراتی به حاشیه نشین استان سیستان و بلوچستان مانند زاهدان که بیشترین جمعیت حاشیه نشین را دارا است و خاش و چابهار تزریق شده که انتظار می رود این بودجه در زمینه ساخت وساز فضای آموزشی، مخابرات، بهداشتی و کارگاه های تولیدی هزینه شود.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعتبار مناسبی در بودجه 98 برای حل مشکلات حاشیه نشینی پیش بینی شده است، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان به گونه ای عمل کنند که شاهد حل مشکلات حاشیه نشینی در سال های پیش رو باشیم.

کرد با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها باید به وظیفه خود در مقابل حاشیه نشینان به خوبی عمل کنند، گفت: حاشیه نشینی نتیجه بی توجهی به اقتصاد روستایی و روستاییان است و زمان آن رسیده که با توجه به اقتصاد روستایی از مهاجرت روستاییان به کلانشهرها جلوگیری کرد.

وجود 13 میلیون حاشیه نشین در کشور/ افزایش یک میلیون نفری جمعیت حاشیه نشینان کشور در سال 97

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری وجود 13 میلیون حاشیه نشین در کشور، ادامه داد: دولت توفیق چندانی در مدیریت و کنترل معضل حاشیه نشینی در سال 97 نداشته است به گونه ای که در سال 97 با توجه به گرانی ها و افزایش قیمت مسکن شاهد افزایش یک میلیونی جمعیت حاشیه نشینان هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: البته در حال حاضر با توجه به آبگیری قنات ها و پرآب شدن رودخانه ها ممکن است مهاجرت ها معکوس شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل