بازدید 4890
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

استارت بورس برای ثبت ششمین هفته صعودی/ شاخص در اوج ۶ ماهه

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و چهارم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۱۲۲۴ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۱۹۵ هزار و ۲۰۲ واحد رسید. این در حالی است که نماگر بورس، هفته گذشته با رشد ۴.۷ درصدی،  پنجمین صعود هفتگی خود را رقم زده بود.
کد خبر: ۸۹۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 13 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و چهارم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۱۲۲۴ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۱۹۵ هزار و ۲۰۲ واحد رسید. این در حالی است که نماگر بورس، هفته گذشته با رشد ۴.۷ درصدی، پنجمین صعود هفتگی خود را رقم زده بود.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند صعودی روز‌های قبل، بازهم شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۲۴ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۵۶ هزار و ۲۹۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۸۳ واحدی معادل ۱.۷۹ رصد، عدد ۳۸ هزار و ۸۶۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷۶ واحدی معادل ۱.۷۹ درصد به رقم ۲۷ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۹۵ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد را رقم زد و به سطح ۲۲۰ هزار و ۴۳۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۸۵۶ واحد افزایش معادل ۰.۵۹ درصد به رقم ۱۴۵ هزار و ۴۲۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد همراه بود و عدد ۳۸۱ هزار و ۴۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۴۰ داشت و در سطح ۱۹۵ هزار و ۷۳۹ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز، نماد معاملاتی کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۶۱ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۹۵ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۶۵ واحد، نماد دزهراوی متعلق به داروسازی‌زهراوی با ۹۱ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۸۳ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۸۲ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۷۷ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۵۸ واحد و نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۵۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۹۵ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۸۲ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۷۸ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۵۹ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۵۸ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۴۸ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۳۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۰ هزار و ۴۱۶ نوبت معامله و به ارزش یک هزار و ۷۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مشارکت مردم در بورس و نگاه بلند مدت به آن و ارایه شفاف گزارش های مالی شرکت های تولید و حمایت دولت از شرکت های بورسی == پیشرفت ایران و کنار گذاشتن دلالی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر