بازدید 7605

تکذیب فروش اقلام امدادی مناطق سیل زده /نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در گلستان

از سیلاب مخرب تعطیلات نوروزی چند هفته گذشته، ولی کابوس سیلاب برای اهالی لرستان و خوزستان تمام نشده است؛ کابوسی که با هر بارندگی یاد و خاطره اش تازه می‌شود و نگرانی‌ها درباره تکرارش به اوج می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 13 April 2019
تابناک اجتماعی -

از سیلاب مخرب تعطیلات نوروزی چند هفته گذشته، اما کابوس سیلاب برای اهالی لرستان و خوزستان تمام نشده است؛ کابوسی که با هر بارندگی، یاد و خاطره اش تازه می‌شود و نگرانی‌ها درباره تکرارش به اوج می‌رسد.

به گزارش «تابناک»؛ دورنمایی که موجب شده تلاش‌ها برای مقابله با سیلاب به اوج برسد و بسیاری از مناطق خوزستان صحنه تکاپویی فراگیر برای ساخت و تقویت سیل بند‌ها باشد. سازه‌هایی از خاک و گونی که با مشقت فراوان در حال احداث هستند تا نگذارند آب وارد شهر‌ها و روستا‌ها شود، هرچند کشت و زرع مردم زیر آب رفته و نابود شده است.

 

مسیر بستان به چذابه زیر آب
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۷:۴۹

این مسیر چند روز است زیر آب رفته و مزارع مردم از بین رفته است. هر ساله اواخر فروردین موعد برداشت گندم در این منطقه است.

مقاوم سازی سیل بند روستای ام نوشه
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۷:۲۵

کورش مودت سرپرست فرمانداری خرمشهر روز شنبه گفت: با توجه به اینکه سیل بند روستای ام نوشه از روز گذشته دچار فرسایش شده بود، تمامی ماشین آلات و دستگاه‌های مدیریت بحران سیل برای تقویت سیل بند این روستا مشغول به کار شدند. همه نیرو‌های امدادی، گروه‌های جهادی با وحدت و همدلی اهالی روستا‌های غرب کارون برای تقویت سیل بند این روستا تلاش می‌کنند تا مشکلی برای شهروندان و روستائیان پیش نیابد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: در حال حاضر تمامی سیل بند‌ها در شهرستان خرمشهر تقویت شده و امیدواریم با همت نیرو‌های جهادی مشکلی ایجاد نشود.روستای دیم بن نجم، ام التمن، ام نوشه، سوئیچتی ۱، ۲ و ۳ از روستا‌های حاشیه غرب کارون در ۷۰ کیلومتری شهرستان خرمشهر قرار دارند.13 روستای غرب کارون با جمعیت بیش از ۶ هزار نفر در حوزه شهرستان خرمشهر به دلیل امتداد در ساحل رودخانه کارون جز مناطق پر خطر می‌باشند.

بیشترین نگرانی شیوع بیماری‌های دامی به انسان ها است
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۶:۰۲

قاسم مقیمی عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز در حاشیه بازید از مناطق سیل زده خوزستان گفت: متأسفانه به جهت تلفات احشام در مناطق آسیب دیده از پیش آمدگی آب و جمع آوری نکردن و امحاء لاشه‌ی حیوانات شرایط نگران کننده‌ای جهت سرایت بیماری‌های دامی به انسان‌ها وجود دارد و ضروری است تیم‌های آتی اعزامی از شهر شیراز و سایر استان‌ها همراه با اکیپ بهداشت محیط، پاکبانان و وسایل تنظیف و جمع آوری پسماند باشند.

وی افزود: اگر چه شیراز هنوز به وضعیت عادی برنگشته و شرایط جوی پایداری ندارد و سیل زدگان هم نیازهای متنوعی دارند اما حق خوزستان باید ادا بشود، خوزستان سهم خودش را در دفاع مقدس پرداخته و امروز وظیفه سایر ایران است که ادای دین به خوزستان کند. بیشترین نیاز آسیب دیدگان، مواد غذایی، پوشاک و لوازم بهداشتی و پتو است و از هموطنان نوع‌دوست خود درخواست داریم تا خوزستان قهرمان را تنها نگذارند.

ادامه حالت فوق‌العاده در اهواز
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۵:۴۰

در حالی‌که بحران سیل بیش از ۳ هفته است شرایط استان خوزستان را از جهات مختلف تحت‌الشعاع قرار داده، از همان روز‌های ابتدایی جدی شدن بحث سیلاب در استان، در کلانشهر اهواز نیز حالت فوق‌العاده اعلام شد. اهواز که چند روزی است گرفتار مشکلاتی از قبیل طغیان کارون، مسدود شدن جاده‌های ساحلی سطح شهر و پس زدن فاضلاب است، با اعلام حالت فوق‌العاده شاهد تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی نیز بوده است.

اما ظهر امروز غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان تأکید کرده که با وجود اینکه سیلابی که سمت اهواز در حرکت بود کنترل شد، اما حالت فوق‌العاده در کلانشهر اهواز لغو نشده و ادامه دارد.

مدارس چابهار فردا تعطیل اعلام شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۵:۰۲

رحمدل بامری سرپرست فرمانداری چابهار گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی و احتمال آبگرفتگی معابر و بروز سیل فردا تمامی مدارس شهرستان چابهار در تمامی مقاطع در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شده است.

سرپرست فرمانداری چابهار با اشاره به اینکه تمام تدابیر لازم برای کاهش مشکلات احتمالی اتخاذ شده است، افزود: هواشناسی از امروز تا اواسط هفته برای سراسر سیستان و بلوچستان خصوصاً جنوب استان رگبار‌های متوسط تا شدید باران پیش بینی کرده است.

شناسایی ۵۰ نقطه آسیب پذیر در معرض وقوع سیلاب کهنوج
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۵۶

مجید سیمی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان کهنوج گفت: باتوجه به هشدار‌های اخیر سازمان هواشناسی مبنی بر خطر وقوع سیل در مناطق جنوب استان کرمان بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و جلسات متعددی بافرمانداری، اداره راه و شهرسازی و کمیته بحران شهرستان برگزار گردیده است. ۵۰ نقطه آسیب پذیر در سطح شهرستان که در معرض وقوع سیلاب قرار داشتند مورد شناسایی قرار گرفته اند و از نزدیک توسط دادستانی و کمیته بحران مورد بازدید قرار گرفته اند و دستورات لازم جهت لایه روبی مسیل‌ها صادر شده است.

سیمی گفت: در دو نقطه از شهرستان که عملیات لایه روبی مسیل رودخانه‌ها توسط برخی از ساکنین روستا‌ها با اختلال مواجه شده بود با ورود مدعی العموم و با گفتگو موضوع حل وفصل گردید و تیم‌های عملیاتی در حال انجام کار می‌باشند.

انجام ۳۰۰ عملیات رفع آبگرفتگی در بارندگی‌های اخیر
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۳۵

آتشپاد غلامرضا رضایی مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت : آتشنشانی کرمانشاه از ۱۸ اسفند جهت خدمات رسانی به میهمانان نوروزی آماده باش است، اما با توجه به بحث بارندگی‌ها آماده باش ویژه نیرو‌ها از سوم فروردین ماه شروع شد و کماکان نیز ادامه دارد.

وی از انجام ۳۰۰ عملیات رفع آبگرفتگی طی این مدت خبر داد و گفت : از این تعداد ۲۳۹ مورد مربوط به رفع آبگرفتگی منازل، ۱۰ مورد مربوط به رفع آبگرفتگی واحد‌های تجاری، ۳۰ مورد مربوط به امدادرسانی به خودرو‌های گرفتار در آب و ۲۱ مورد نیز مربوط به رفع آبگرفتگی معابر است. طی این مدت ۱۶۰ نیرو در ۱۰ ایستگاه ثابت و هشت ایستگاه سیار آماده باش بودند.

رضایی با بیان اینکه ماموریت نیرو‌های آتنشانی در حوزه رفع آبگرفتگی در سطح شهر هنوز ادامه دارد، گفت: هم اکنون به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه قره سو چاه آسانسور برخی واحد‌های انتهای شهرک الهیه و نیز چقاگلان فاز دوم و نیز چقامیرزا دچار آبگرفتی است که نیرو‌ها برای رفع آن‌ها مشغول کارند.

رضایی با بیان اینکه خودش نیز در استان لرستان جهت پیشبرد هرچه بهتر خدمات رسانی حضور دارد گفت: تاکنون ۱۴۰ مورد رفع آبگرفتگی و امدادرسانی در شهر‌های پلدختر و خرم آباد داشته ایم .

 

دبی سد کرخه کم شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۲۱

دبی خروجی سد کرخه اندیمشک نیز در ساعت ۱۲ ظهر به یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید و در این زمینه دبی خروجی از مخزن سد کرخه اندیمشک کاهش کاهش نشان می‌دهد.

رهاسازی آب به مناطق پایین دست سد کرخه با هدف امکان ذخیره آب در صورت بارش و نیز کاهش میزان خسارت‌ها به صورت کنترل شده رهاسازی از مخزن سد در حال انجام است.

سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش است
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۱۴

جمال عالمی نیسی، سرپرست فرمانداری اهواز بیان داشت: خطری شهر را تهدید نمی‌کند و شرایط عادی است و سطح آب رودخانه کارون در حال فروکش است و درصورت امتداد این وضعیت، مسیر ارتباطی در جاده‌های ساحلی بازگشایی خواهد شد. مقرر شده است خروجی آب به سمت هور تسهیل شود و در جلسه‌ای تشکیل و تقسیم کار شد. همچنین مقرر شده با فراهم کردن تجهیزات لازم مسیر آب به سمت هور تسهیل شده تا آب از غرب اهواز خارج شود.

عالمی نیسی ادامه داد: منطقه کوی‌سیاحی از نقطه خطر خارج شده و سیل‌بند مناطق گلبهار و گلدشت در راستای کاهش خطرات در حال تکمیل است عملیات احداث سیل‌بند در ملاشیه را در جهت جلوگیری از رهاسازی روان‌آب‌ها و مقابله با هرگونه خطر احتمالی از قبل آغاز شد. عملیات انسداد زهکش شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا انجام و تقریبا ورود آب به سمت منطقه عین ۲ قطع شده است.

سرپرست فرمانداری اهواز گفت: تنها روان‌آبی که در محدوده ۵کیلومتری بالاتر از منطقه ال‌هایی و حمیدیه بود جای نگرانی داشت که با مسدود شدن کانال چمران، آب دیگر از این طریق وارد اهواز نمی‌شود و از سمت منطقه الهایی مقداری آب از رودخانه کرخه و دز سر ریز می‌شود که با احداث دژ در قسمت غربی کانال سلمان که انتقال‌دهنده روان‌آب‌ها به سمت کارون و هور است، از آن جلوگیری می‌شود و اهواز از این سمت نیز در امنیت به سر می‌برد.

ارسال محموله غذایی و بهداشتی به مناطق سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۴:۰۶

محمدکاظم منزوی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از ارسال چهارمین محموله اقلام غذایی و بهداشتی از این استان به مناطق سیل زده شوشتر و سوسنگرد خوزستان خبر داد. این محموله شامل سه هزار کیلوگرم برنج، یک هزار و ۳۸۰ بطری روغن نباتی، شش کیلوگرم روغن نباتی جامد، ۵۰۰ قوطی رب گوجه فرنگی، انواع حبوبات شامل نخود، لوبیا، عدس و لپه، ۲۰۰ کارتن قند و شکر، ۷۵۰ شل آب معدنی، ۳۰ هزار عدد ظرف یکبار مصرف، و دو هزارعدد گونی بود.

منزوی اضافه کرد: پیش از این سه محموله آب معدنی و اقلام غذایی به همت بازاریان و صنعتگران استان، به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.

تلاش‌ها تا یافتن جسد نوجوان کلاله‌ای ادامه دارد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۴۴

علی‌اصغر بیانی در نشست با نیرو‌های امدادی اعزام شده به محل حادثه و امور آب شهرستان اظهار کرد: پس از سه روز جستجو، تجسس و تلاش‌ها برای یافتن جسد «فرشاد آشورزاده» نوجوان ۱۵ ساله در حاشیه رودخانه «گرگانرود» ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تیم‌های امدادرسانی کلاله در کنار تیم‌های گنبدکاووس و گرگان در جستجوی جسد هستند، تصریح کرد: برای امدادرسانی و جستجوی دقیق‌تر، تیم‌های متخصص‌تری از غواصان آتش‌نشانی گرگان و هلال احمر گرگان و گنبدکاووس تا ساعات دیگر به نیرو‌های امدادی محل، برای یافتن جسد اضافه می‌شوند. در ادامه جلسه، راهکار‌ها و شیوه‌های تجسس برای یافتن جسد غرق شده در رودخانه گرگانرود، ارائه و تصمیماتی اتخاذ شد. گفتنی است این نوجوان اهل روستای دهنه غروب چهارشنبه در روخانه «گرگانرود» غرق شده و تاکنون نیرو‌های امدادی موفق به یافتن جسد نشده‌اند.

۶ روستای سیل زده پلدختر دیگر قابل سکونت نیست
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۳۲

مرتضی کاییدی فرد بخشدار مرکزی پلدختر گفت:شش روستای بخش مرکزی پلدختر از جمله روستا‌های بابا زید، ملاوی، خرسدر بالا، چم مهر بالا، چم مهر پایین، چم گرداب که براثر طغیان رودخانه‌های کشکان وسیمره تخریب شده اند مطالعات جابجایی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و در دست بررسی است.

وی افزود: حجم خسارات وارده دراین روستا‌ها به گونه‌ای است که دیگر قابل سکونت نبوده و می‌بایست در اسرع وقت ساخت و ساز درمکان جدید برای سکونت اهالی آغاز شود.

سیلاب اراضی کشاورزی ۶ روستای شادگان را با خود برد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۲۷

عبدالامام احمدی، عضو شورای بخش مرکزی شادگان گفت: طغیان رودخانه کارون باعث شکسته شدن سیل بند ۶ روستا در بخش مرکزی این شهرستان و ورود آب به اراضی کشاورزی و خسارت زدن به کشاورزان شده است. همچنین سیلاب کارون با نفوذ به روستا‌های خزعلیه، جعفری، علگه، نحر بناصر، علگه و البحاث نیز خساراتی به مزارع کشاورزی در این روستا‌ها وارد کرد، ولی خطری ساکنان این روستا‌ها را تهدید نمی‌کند.

احمدی اذعان داشت: با توجه به تقویت سیل بند‌ها در روستا‌های بخش مرکزی شادگان، سیلاب فقط وارد مزارع کشاورزی در ۶ روستای شادگان شده است. هم اکنون برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستا‌ها ایجاد سیل بند و همچنین تقویت سیل بند‌های قبلی در دستور کار است.

نابودی مزارع در آستانه برداشت محصول
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۲۵

مزارع گندم و کشت و زرع کشاورزان در خوزستان در حالی زیر آب رفته و نابود شده که به گفته کشاورزان هر ساله اواخر فروردین ماه برداشت گندم و خیار و بامیه در این مناطق صورت می گیرد.

هشدار سیل در ۴ محله شهر خاش
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۲۰

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش گفت: ۴ محله آسیب‌پذیر خاش شامل حیدرآباد، محمدآباد، آبترش و اسلام آباد (کهن حبش) در صورت وقوع سیل دچار آبگرفتگی می‌شوند. ۲۰۰ خانوار در این محلات آماده تخلیه اند و به ساکنان اطراف رودخانه و سد مهران هم تذکر داده شده است در موقع بارندگی منازل خود را ترک کنند و به محل‌های امن پناه ببرند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات پل‌های مسدود شده نیاز به انجام اقدام فوری است، بیان کرد: در صورت وقوع بارش شدید و آسیب دیدن بند‌های خاکی در اطراف کوه پنج انگشت و بالاتر از محور ترانزیتی خاش به ایرانشهر ممکن است اوضاع بحرانی شود. جابجایی روستاییان و عشایر در حاشیه سد مهران و مناطق کوهستانی انجام شده است. یوسفی با بیان این که بر اثر اصابت صاعقه افرادی در گذشته جان خود را از دست داده اند، از مردم خواست به ارتفاعات نروند تا از آسیب صاعقه در امان باشند.

نا امن بودن شهر کرمان در برابر سیل تکذیب شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۱۹

مجید سعیدی مدیر کل دفتر بحران استانداری کرمان در رابطه با شایعات فضای مجازی در خصوص سیل در شهر کرمان گفت: طبق پیش بینی هواشناسی استان بارش تجمعی شهر کرمان در این سه روز بارندگی ۱۵ میلی متر است . در خصوص شهر کرمان ازآن جایی که شهرکرمان شیب آن چنانی ندارد سیلاب‌ها همه به یک سمت نمی‌روند.

مدیر کل دفتر بحران استانداری کرمان در رابطه با ایجاد خاکریز در شهر کرمان افزود: تمامی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دستگاه‌های دیگر موظف شده اند تا اقدامات پیش گیرانه را در خصوص هر گونه حادثه احتمالی به عمل آورند؛ حال این موارد شامل لایروبی رودخانه‌ها، اصلاح بندخاکی و ایجاد سیل بند می‌باشد. تمامی حوزه‌های آبی شهر‌ها و روستا‌های ما مورد تهدید قرار دارد پس بهتر است در این روز‌ها اقداماتی را شروع کنیم و بعد از این هم ادامه دهیم تا به نوعی پیش گیری برای آینده هم باشد.

سعیدی با اشاره به این که خطر سیل در شهر کرمان وجود ندارد افزود:، ولی در جنوب کرمان میزان تجمع بارش‌ها و سرازیر شدن آبراه‌ها بیشتر است و اگر رودخانه‌ها ظرفیت لازم را داشته باشند آب را زا خود عبور می‌دهند، ولی اگر تصرفی صورت گرفته باشد طبیعت راه خود را باز می‌کند.

بارش باران در گلستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۳:۰۴

محمود محمد قلی پور رییس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی گلستان گفت: الگو‌های هواشناسی نشان می‌دهند فعالیت سامانه بارشی در استان تا ظهر فردا ادامه دارد که باعث بارندگی، احتمال بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید و پدیده مه خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموع بارش طی امروز تا ظهر فردا قابل توجه نیست و این سامانه از بعد ازظهر فردا از مرز‌های شرقی استان عبور خواهد کرد.

رفیحه در دشت آزادگان در پناه سیل بندها
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید : 116
بخش عظیمی از سیلاب های شهرستان ازنا کنترل شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۵۱

شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، از کنترل ۳ میلیون و ۵۸۵ هزارمتر مکعب آب، توسط بندهای آبخیزداری در شهرستان ازنا خبر داد. با ۴ بند خاکی در مناطق دره باغ با حجم آبگیری ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار متر مکعب ، ملا طالب با حجم ۵۵۰ هزار مترمکعب خروسان با حجم ۵۰۰ هزار مترمکعب و قره دین با حجم ۶۷۵ هزار مترمکعب توانستیم بخش عظیمی از سیلاب های شهرستان ازنا را کنترل و تا حدودی از ایجاد خسارت در این شهرستان جلوگیری بعمل آوریم.

وی اظهار داشت : این بند با ارتفاع ۷ متر ، طول تاج ۸۰ متر ، عرض ۷ متر و با حجم آبگیری ۶۳ هزار مترمکعب بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی این بند با اعتبار بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در حال نهایی شدن است و افزود: در این حوزه بند گابیونی به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب و با حجم رسوب گیری ۲۷۰۰ متر مکعب نیز احداث شده است. هدف از احداث این بند ، رسوب گیری ، جلوگیری از فرسایش ، کنترل سیلاب ، جمع آوری آب جهت تقویت سفره‌های زیرزمینی ، چشمه و قنات ها ، آبیاری کشت گیاهان دارویی در حوزه زیر دست و آبیاری اراضی کشاورزی در مناطق دولت آباد ، حشوید و چرخستانه است.

تاب آوری سیل بندهای مرتفع در سوسنگرد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۴۲

در شرایطی که سیل بندهای احداث شده در برخی روستاها نتوانسته اند مقابل سیلاب شدید دوام بیاورند، سیل بندهای مرتفع احداث شده در برخی مناطق به خوبی مقاومت کرده و مانع از نفوذ آب به خانه و کاشانه مردم شده اند. مثل این سیل بند مرتفع در روستای هفل از توابع سوسنگرد.

توزیع سبد کالا و غذا در پلدختر با تلاش جهادگران سمنان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۳۷

سبد کالا و غذا در پلدختر با تلاش جهادگران سمنان به صورت شبانه روی توزیع می شود.

مهدی کاشفی معاون پشتیبانی سپاه قائم استان سمنان که در پلدختر مستقر است گفت: روزانه بیش از ۷۵۰ سبد کالای نیاز روزمره مردم به همراه هزار پرس غذای گرم در منطقه تحت پوشش سپاه استان سمنان بین سیل زدگان توزیع می شود.

آخرین وضعیت مدارس سیل زده در مازندران
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۳۴

اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گفت: جاری شدن سیل به ۱۰۴ مدرسه دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرستان‌های سیمرغ، سوادکوه و ساری خسارت وارد کرد. وی با بیان اینکه دانش آموزان یک باب مدرسه در شهرستان سوادکوه به دلیل سیلابی شدن به مدرسه دیگر منتقل شدند افزود: این مدرسه با تلاش نیرو‌های آموزشی، امدادی، ارتش و سپاه تخریب نشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به خسارت دیدگی یک پژوهش سرا در بابل گفت: همه دانش آموزان مازندرانی از هفدهم فروردین در سر کلاس درس حاضر شدند. ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس مازندران در حال تحصیل هستند.

استقرار نیرو‌های مرزبانی در مناطق سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۳۰

سرهنگ نادر سهیلی، جانشین مرزبانی خوزستان درخصوص وضعیت امنیت در مناطق سیل زده گفت: با توجه به طغیان رودخانه کرخه و کرخه کور و ورود حجم قابل توجهی آب به هورالعظیم و بالا آمدن آب در مناطق سیل زده بستان، رفیع و سوسنگرد شناور‌های مرزبانی استان در راستای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت احتمالی منازل در این مناطق مستقر هستند.

وی اظهار کرد: شناور‌های مرزبانی خوزستان در مناطق مرزی سیل زده و هورالعظیم در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز در اسرع وقت وارد عمل شوند. تمهیدات لازم برای برقراری امنیت مناطق سیل زده مرزی از سوی فرماندهی مرزبانی خوزستان پیش بینی شده، اشرافیت کامل وجود دارد و گشت زنی و انسداد نوار مرزی به قدرت خود باقی است.

خسارت ۲۰۰ میلیاردی سیل به بخش صنعت لرستان‌
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۲۴

برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه از خسارت ۲۰۰ میلیاردی سیل به بخش صنعت لرستان است و بنده شخصاً معتقدم میزان خسارت خیلی بیشتر از این است. جبران این خسارت‌ها خارج از توان یک وزرات‌خانه است و دولت باید از محل صندوق توسعه ذخیره ارزی بخشی از این خسارت‌ها را به‌صورت کمک‌های بلاعوض جبران کند.

وی گفت: صنوف مناطق سیل‌زده لرستان به‌خاطر تحمیل خسارت‌های فراوان به‌زودی توان بازپرداخت تسهیلات پرداختی را نخواهند داشت و به همین خاطر ما معتقدیم بخشی از کمک‌ها باید بلاعوض باشد.

افتتاح بیمارستان صحرایی مجهز شهدای نیروی دریایی در خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۲۴

سردار حسین سلامی، جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران، بیمارستان صحرایی شهدای نیروی دریایی ندسا را که دارای بخش‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه زنان، بخش داخلی، آزمایشگاه و جهت خدمت رسانی رایگان به اهالی منطقه برپا شده است را افتتاح کرد. برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی، چون ترامپ، تروریست خوانده شویم.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران برای بررسی وضعیت سیل‌زدگان منطقه دشت آزادگان به هویزه سفر کرده است. وی در بدو ورود به یادمان شهدای هویزه مورد استقبال عشایر سیل زده قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدای هویزه به مقام شامخ شهیدان کربلای ایران ادای احترام کرد. مقاومت مردم غیور هویزه، الگویی برای مقاومت همه دوست‌داران نظام و انقلاب اسلامی است و از صبوری و همراهی مردم منطقه در بحران سیل، قدردانی می‎کنیم.

تقویت استحکامات و سیل بندها در حمیدیه
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۲۰
تأسیسات برق رسانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت دید
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۱۷

مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر بارش‌های شدید برف و باران و سیلاب در سال جاری، ۵۰ میلیارد ریال خسارت به تأسیسات برق رسانی این استان وارد شد. بیشترین خسارات وارده در شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل مربوط به شبکه‌های برق رسانی فشار متوسط و ترانسفورماتورهاست.

فرهزاد اضافه کرد: در پی بارندگی‌های سیل آسا، ۸۴ اکیپ عملیاتی این شرکت بصورت شبانه روزیدر حالت آماده باش و مشغول رفع عیوب تأسیسات برق رسانی و پایداری شبکه‌ها در حال تلاش و فعالیت بودند.

تقویت و محکم سازی سیل بندهای شهری
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۲:۰۲

حسین حمیدپور شهردار آبادان ضمن اشاره به تکمیل کار احداث حدود هشت کیلومتر سیل بند در جاده قفاص گفت: از امروز به طور مجدد در حوزه درون شهری در جهت تقویت، مستحکم کردن و رفع نقاط ضعف سیل بندهای شهری اقدام می‌کنیم؛ البته در تمام مدت گذشته مناطق سه گانه شهرداری نسبت به احداث سیل بند در نقاط آسیب پذیر و حساس شهر اقدام کرده‌اند و این مرحله برای تقویت سیل بندها برای جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی ناشی از مد آب و سیلاب خواهد بود.

وی افزود: امروز کار تقویت سیل بندها در مسیر پل ایستگاه هفت تا پل سوم را در دو جبهه آغاز می‌کنیم و مرحله به مرحله در نقاط مختلف کار تقویت، مستحکم کردن و رفع نقاط ضعف سیل بندها را به پیش می بریم. در حاشیه اروندرود هم دریچه‌های لازم ساخته شده ضمن اینکه دژ مرزی خود مانع نفوذ آب به درون شهر می‌شود.تنها چند مسیر مربوط به فاضلاب شهری و پالایشگاه وجود دارد که طی هماهنگی با اداره آلفا و پالایشگاه قرار شد تا ایستگاه‌های پمپاژ در زمان وقوع سیلاب احتمالی غیر فعال شوند تا آب به درون شهر نفوذ نکند.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری به طور تمام وقت در حال بازدید و رفع اشکالات احتمالی هستند، افزود: از شهروندان آبادانی می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل در سیل بندها به طور سریع ضمن تماس با ۱۳۷ شهرداری را در جریان موضوع قرار داده تا نیروهای اجرایی به طور ضربتی و سریع نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

توزیع هزار سری لوازم خانگی میان سیل زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۵۸

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان گفت: سپاه قدس استان هزار سری لوازم خانگی شامل ۷ قلم کالای اساسی از قبیل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، بخاری، پتو، فرش و موکت به ارزش تقریبی هر کدام ۱۵ میلیون تومان را بین سیل‌زدگان توزیع می‌کند. سپاه قدس گیلان در نخستین روز‌های بروز حادثه سیل فعالیت‌های خود را برای برپایی ستاد‌های جمع‌آوری کالا و اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده شروع کرد.

وی، از اعزام ۳۰ کامیون حاوی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده از سوی جمعیت هلال احمر، کمیته امداد و سپاه قدس گیلان به مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: این بخش از کمک‌ها که شامل اقلام مورد نیاز زندگی بودند در روز میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار به استان‌های سیل‌زده ارسال شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، از آغاز به‌کار ۳ موکب اربعین گیلان در مناطق سیل‌زده کشور خبر داد و افزود: به دستور سردار حاج قاسم سلیمانی، این موکب‌ها در راستای خدمات رسانی و برای تهیه و توزیع غذای گرم بین مردم راه اندازی شده است.

کاروان کمک‌های مردمی عراق وارد مرز مهران شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۹

سرهنگ جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: کاروان 200 نفره عراقی برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی وارد مرز مهران شدند.50 خودرو شامل کمک های مردمی "حرکت النجبا" و "حشد الشعبی" عراق از مرز مهران وارد کشور شد.

وی افزود:در این کاروان بزرگ یک گروه جهادی در قالب یک گردان و نیز 4 موکب که دو موکب آن به صورت ثابت در خوزستان و دو موکب سیار در خوزستان و لرستان به امداد رسانی به سیل‌زدگان مشغول خواهند شد.

فعالیت جهادگران خراسان جنوبی در لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۷

حجت الاسلام نصیرایی مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر قرارگاه خدمت رسانی شهید تقی پور خراسان جنوبی با 70 نفر جهادگر در مناطق سیل زده لرستان درحال فعالیت است. تا دو روز آینده 100 تا 150 جهادگر دیگر شامل طلاب و روحانیون به این تعداد ضافه می شوند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت : این قرارگاه در زمینه های فرهنگی و اجتماعی، فنی و مهندسی، بهداشت و درمان و توزیع بسته غذایی فعالیت دارد. این قرارگاه برای پخت و توزیع غذای گرم بین سیل زدگان نیز اعلام آمادگی کرده که تاکنون مسئولان لرستان اعلام نیاز نکرده اند. گروه های جهادی خراسان جنوبی در این استان در زمینه های مختلف از جمله جمع آوری گل و لای، تخلیه آب از منازل، توزیع بسته های غذایی و مرمت راه ها و معابر فعالیت دارند.

نصیرایی از مردم استان خواست در حد امکان برای کمک به سیل زدگان پول نقد اهدا کنند تا نیازهای مناطق سیل زده سریع تر و راحت تر تامین شود و اهدای کمک های غیرنقدی هزینه ایاب و ذهاب به مناطق سیل زده را افزایش می دهد. این قرارگاه از روز دوشنبه نوزدهم فروردین فعالیت خود را براساس دستور آیت‌الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه های علمیه خراسان و آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی در لرستان آغاز کرده است

پخت بیش از ۱۲ هزار قرص نان محلی برای سیل زدگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۲

امروز بانوان ده برآفتابی شهر یاسوج در حرکت جهادی به یاد سال‌های دفاع مقدس با پخت نان محلی به یاری سیل زدگان خوزستانی و لرستانی شتافتند و حدود ۱۲ هزارقرص نان را به موکب شهرستان کهگیلویه مستقر در خوزستان و لرستان ارسال کردند.

حسینی عضو شورای اسلامی این روستا گفت: بیش از ۴۰ بانوی این روستا در این طرح مشارکت کردند و به مدت ۳ رو ۱۲ هزارو ۳۰۰ قرص نان برای سیل زندگان استان‌های جنوبی و شمال کشور پخت کردند. در کنار پخت نان مردم کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را نیز جمع آوری و برای ارسال به سیل زندگان به موکب شهدای ده برآفتاب اهدا کردند. روستای ده برآفتاب از توابع شهرستان بویراحمد ۲۹ شهید والامقام در دوران دفاع مقدس به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

گاز 5 روستای شهرستان پلدختر وصل شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۳۰

مهندس لطفعالیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عصر روز جمعه 24 فروردین، عملیات وصل گاز 5 روستای شهرستان پلدختر که در سیلاب اخیر دچار آسیب و قطع گاز شده بودند، وصل شد. عملیات وصل گاز این روستاها(کاکامراد، وره زرد، خرس در علیا و سفلی، مورانی) که به دلیل صدمات وارده دشواری خاص خود را داشت با دقت و رعایت اصول ایمنی انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خاطرنشان کرد: شرایط خاصی که پس از سیل به وجود آمده وصل کردن گاز شهر پلدختر و روستاهای اطراف را بسیار دشوار کرده بود اما کارکنان توانمند و سختکوش شرکت گاز لرستان از این امتحان مهم موفق بیرون آمده و توانستند گاز شهر پلدختر و روستاهای این شهر را در کمترین زمان وصل کنند.

کار پاکسازی منازل، خیابان‎ها و معابر پلدختر رو به اتمام است
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۱:۰۶

احمد مرادپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به همت و تلاش نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، بسیج، ارتش، نیروهای مردمی، گروه‎های جهادی، سازمان ‎ های مردم نهاد، روحانیون، نیروی انتظامی، سازمان‎های دولتی در سراسر کشور، شهرداری تهران و سایر شهرداری‎ها، بنیادمسکن انقلاب اسلامی و ....پاکسازی منازل، خیابان و معابر پلدختر رو به اتمام است.

وی تصریح کرد: بعد از پاکسازی کار ارزیابی خسارت به واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن صورت می‎گیرد.

خسارت سیلاب به ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۵۵

ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهاد کشاورزی چهامحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال و بر اثر بارش‌های شدید برف و باران و سیلاب، ۱۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت دید. از این میزان اراضی، شش هزار و ۵۰۰ هکتار به طور کامل و مابقی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد دچار آسیب شد. غریب این میزان خسارت را یک هزار و شصت میلیارد ریال برآورد کرد.

وی ادامه داد: همچنین بر اثر جاری شدن سیل در این استان، ۵۲۰ رأس دام تلف و ۷۴۰ مورد از زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی تخریب شد. بارش ها به ۱۰۹ واحد پرورش ماهی استان با ظرفیت سه تا چهار هزار تن هم آسیب زد.

تلاش شهرداری تهران برای تثبیت سیل‌بندهای دشت آزادگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۶

پیروز حناچی صبح امروز پس از ورود به اهواز با حضور در منطقه سیل‌زده کوت سید نعیم در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران معین استان خورستان است و ما نیروها و تجهیزاتمان را در دشت آزادگان برای کمک به مناطق سیل‌زده مستقر کرده‌ایم. تمام تلاش ما سرازیر کردن کمک‌های مردمی و تجهیزات مورد نیاز به روستاهای مستقر در دشت آزادگان مانند کوت سیدنعیم، سید بستان و ... است. شهرداری تهران ماشین آلات، تجهیزات فنی و کمک‌های مردمی را به منطقه ارسال کرده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مردم سیدنعیم با احداث سیل بندها در موقعیت مناسب با ارزش‌ترین خدمت را به منطقه کردند،اظهارکرد: احداث این سیل‌بندها باعث شده استکه ورود آب به دشت‌های پایین دست متوقف شود.

حناچی با بیان این مطلب که دشت آزادگان همواره با بحران سیل سر و کار داشته است و در سال‌های ۴۷ و ۵۸ و سال‌های جنگ شاهد سیل‌های گسترده در این منطقه بودیم، گفت: درحال حاضر تلاش ما این است که با کمک مردم همیشه‌همراه منطقه سیل‌بندها را تثبیت کنیم اما سیل موضوعی است که باید با تلاش همه و ایجاد زیر ساخت مناسب برای همیشه قابلیت مهار آن فراهم شود.

وی در خاتمه اظهارکرد: در تهران همه برای کمک به مردم اهواز بسیج شده‌اند. شهرداری تهران هم با اعزام نیروهای مهندسی، پشتیبانی، خدماتی، ماشین آلات سنگین و تجهیزات فنی به این کمک‌ها پیوسته است.

هیچ روستایی بر اثر خطر سیلاب در شهرستان زابل تخلیه نشده است
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۴۱

رضا گنجی فرماندار ویژه و معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچگونه روستا و یا محله‌ای بر اثر خطر سیلاب در شهرستان زابل تخلیه نشده است. با توجه به برگزاری جلسات متعدد ستاد بحران و اتخاذ تدابیر لازم، از آب ورودی کشور افغانستان به بهترین شکل ممکن بهره برداری خواهد شد. در روز‌های اخیر شایعاتی مبنی بر شکستگی سد‌های برخی از کشور‌های همسایه در فضای مجازی نشر داده شده است که این مطلب توسط افراد سود جو برای بهره برداری از اهداف خاص منتشر می‌شود.

گنجی گفت: هر گونه اطلاع رسانی و هشدار‌هایی که ستاد بحران اعلام کند از طریق رسانه ملی و رسانه‌های معتبر به آگاهی مردم خواهد رسید. در همین خصوص مردم به شایعات توجهی نکنند و اخبار را از رسانه‌های معتبر و رسانه ملی دنبال کنند.

از سرگیری فعالیت دوباره مدارس مناطق سیل زده لرستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۲۶

مدیر آموزش و پرورش استان لرستان گفت: در بخش مرکزی شهرستان پلدختر، فعالیت آموزشی تمام مدارس روستایی به استثنای روستا‌های چم مهر، بابازید و پران پرویز آغاز شد.

به گفته زینی وند همچنین کلاس درس دانش آموزان دختر پایه دوازدهم همه مدارس سیل زده به صورت تجمیعی در دبستان امام حسن (ع) واقع در کوی پاسداران شهر پلدخترو دانش آموزان پسر پایه دوازدهم نیز به صورت تجمیعی در دبیرستان عشایری جنب ترمینال مسافربری آغاز شد. در بخش معمولان نیز تمامی مدارس میانکوه شرقی و پشت تنگ معمولان و دهستان افرینه و در شهر معمولان نیز مدارس شهید مفتح و شهدای یک و دو دایر است.

کلاس درس دانش آموزان پایه دوازدهم دختر و پسر شهر معمولان نیز به صورت تجمیعی و در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان آیت الله طالقانی برگزار می‌شود. فعالیت آموزشی مدارس منطقه رودبار کوهنانی نیز به علت انسداد راه‌ها و بالاآمدن آب سد سیمره از سه شنبه ۲۷ فروردین آغاز خواهد شد.

اعزام تانکر آبرسانی سیار از گیلان به مناطق سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۱۳

محب علی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شد. ظرفیت این تانکر سیار آبرسانی ۶ هزار لیتر است.

وی گفت: این تانکر به مدت یک ماه در استان لرستان برای آبرسانی سیار به هموطنان مناطق سیل زده لرستان مستقر خواهد بود. در ایام تعطیلات نوروزی نیز اکیپ فنی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان همراه با لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای برقراری آب آشامیدنی روستا‌های سیل زده استان گلستان اعزام شده بود.

آغاز ساخت واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۰۱

ابراهیم بازیان مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده مددجویان شهرستان راز وجرگلان گفت: ساخت و تعمیر منازل سیل زدگان با اولویت مناطق روستایی و مرزی با اعتبارات دولتی، اعتبارات داخلی کمیته امداد، تسهیلات بانکی و آورده مددجویان، انجام خواهد شد.

وی افزود: در خراسان شمالی، سیلاب‌ها و بارندگی‌های اخیر به هزار واحد مسکونی مددجویان خسارت صددرصدی وارد کرد و امسال برای همه این مددجویان، مسکن مقاوم و استاندارد ساخته می‌شود. بازیان با بیان اینکه این واحد‌ها در متراژ ۴۰ تا ۶۰ مترمربع پیش بینی شده است، گفت: استانداری خراسان شمالی ده میلیارد تومان از هزینه ساخت واحد‌های خسارت دیده را تعهد کرده است.

سیل به ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوش خسارت زد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۵۶

عدنان عزی، فرماندار شهرستان شوش گفت: درحال حاضر سیل در این شهرستان فروکش کرده و شرایط عادی است. سیلاب اخیر به حدود ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد کرد، ولی تاکنون برآورد برای میزان دقیق خسارت به زیرساخت ها، اراضی کشاورزی و ... انجام نشده است.

غزی درخصوص وضعیت اسکان سیل زدگان در این شهرستان تصریح کرد: ۱۵ محل شامل؛ سالن‌های ورزشی، حوزه علمیه و اردوگاه‌های هلال احمر برای اسکان این افراد تدارک دیده شده و حدود ۱۲ هزار نفر در این مکان‌ها مستقر شده اند. ۲ پزشک به صورت شبانه روزی در اردوگاه‌ها و مکان‌های اسکان سیل زدگان حضور دارند و کلیه خدمات از جمله؛ ۳ وعده غذایی گرم، خدمات بهداشتی و ... به آن‌ها ارائه می‌شود. به گفته این مقام مسئول، تاکنون ۲۵ روستا در این شهرستان دچار آبگرفتگی و خسارت شده اند که برآورد خسارت‌های مختلف درحال انجام است.

سیلاب گلستان در بیست و پنجمین روز
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۴۷

امیرشیرتوماج فرماندار گمیشان گفت: با توجه به بارندگی دیروز، کانال‌ها و رودخانه‌ها همچنان پرآب است واز دیشب ۲ میلیمتر بارندگی در سطح شهرستان را شاهد بودیم.  وضعیت آبگرفتگی این شهرستان همان ۴ درصد است که با استفاده از پمپ‌ها، سعی در تخلیه این میزان آب را داریم.

فرماندار گمیشان افزود: بر اساس هشدار هواشناسی، نیرو‌های برخی از دستگاه‌های اجرایی آماده باش هستند. باران رگباری مداوم توام با طوفان در آخرین روز‌های سال ۹۷ که تمام گلستان را در برگرفت باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سد‌ها و به تبع آن بروز سیلاب از شرق این استان شد و در ادامه بخش‌های وسیعی از منطقه بویژه در شمال و شمال غرب را هم به زیر آب برد.

زنگ بازگشایی مدارس مناطق سیل زده گلستان نواخته شد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۳۸

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: صبح امروز دانش آموزان مناطق سیل زده گلستان در کلاس‌های درس حاضر شدند. همچنین برای برخی از مدارس که از نظر ایمنی در شرایط مناسبی قرار نداشتند ،کانکس‌هایی را برای تحصیل دانش آموزان مستقر کردیم. ۶۰ کانکس را وارد استان و بر حسب نیاز، در مناطق سیل زده گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان درمکان‌های امن جانمایی کردیم.

وی گفت: برخی از مدارسی که شرایط حضور دانش آموزان در آنجا وجود ندارد را به شیفت‌های مخالف مدارس با شرایط مناسب تغییر دادیم. در شهرستان آق قلا دانش آموزان مدرسه شهید مطهری به مدرسه حبیب لی، مدرسه شهید مدنی به مدرسه فاطمیه، مدرسه بنت الهدی به مدرسه مائده، مدرسه حضرت معصومه (س) به مدرسه سمیه، مدرسه اورکت حاجی به مدرسه کمینه و مدرسه کمینه به مدرسه موحد آق قلا انتقال داده شدند.

وی گفت: در شهرستان گمیشان هم مدارس کمینه به شیدایی، امام خمینی (ره) به حاج رجب کلته، فاطمیه به دبستان ایران، وحدت اسلامی به فاطمه زهرا، ترکمن سیمین شهر به حضرت خدیجه کبری، آخوند قلی به کانون فرهنگی تربیتی، کمالی کم گامشلی به آموزشگاه توحید خواجه نفس و مدارس آرخ و بقیه هم در مکان خود دایر هستند. مدارس و دانشگاه‌های مناطق سیل زده گلستان به علت سیل تعطیل شده بودند.

ارسال گزارش واقعی خسارات سیل صنایع و معادن استان ایلام
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۳۵

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: بسیاری از راه‌های دسترسی به شهرک‌های صنعتی و صنایع ما و همچنین آب، برق و گاز بسیاری از واحد‌های صنعتی در استان دچار آسیب شده است که باید به سرعت نسبت به گزارش این خسارات به مرکز اقدام شود.در خصوص مشکلات واحد‌های صنعتی و جذب سرمایه گذاران برنامه‌هایی ارائه شده است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: ما اگر می‌خواهیم سرمایه گذار وارد استان کنیم حتی باید زمین و امکانات مجانی در اختیار آن‌ها در شهرک‌های صنعتی قرار دهیم و راه ورود سرمایه‌گذاری را با ایجاد مشوق‌های لازم و برداشتن بروکراسی اداری باز کنیم.

آماده باش کامل ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۳۴

میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با دتوجه به اخطاریه‌های هواشناسی و مدیریت بحران کشور سامانه بارشی قدرتمندی از ظهر امروز در سطح استان خواهیم داشت. موج بارشی طبق پیش بینی‌ها تا روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بارندگی‌های سنگین در استان خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: با دستور استاندار ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی استانی شامل امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان ، واحد‌های آتش نشانی، پلیس راه ، راهداری و ۱۱۵، از ظهر جمعه تا صبح چهارشنبه هفته جاری به حالت آماده باش کامل خواهند بوند.

خسارت سیل به حدود ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۲۳

پیمان ترکمانه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بیان کرد: در اثر بارش‌های اخیر و بروز سیلاب در استان تاکنون، یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی، مددجویان این مجموعه دچار آسیب ۳۰ الی ۱۰۰ درصدی شده است. وی با اشاره به اینکه این آمار ممکن است در روز‌های آینده افزایش یابد، افزود: از آنجا که تمام واحد‌های مسکونی، تجاری و دامی مددجویان این مجموعه تحت پوشش بیمه است، تیم‌های تحقیقاتی از روز شنبه جهت ارزیابی میزان خسارت وارده کار خود را آغاز کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: تا پایان هفته جاری آمار دقیق میزان خسارت وارده بر هر واحد تعیین و عملیات بازسازی آن‌ها آغاز خواهد شد. پس از ارزیابی و تایید بنیاد مسکن نیز ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به مددجویان روستایی این نهاد که در سیلاب‌های استان همدان آسیب دیده‌اند پرداخت می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه ۲ میلیون تومان خسارت اثاثیه و لوازم منزل توسط بنیاد مسکن به آسیب دیدگان سیل پرداخت می‌شود، گفت: از همان روز‌های آغاز سیل در استان، ۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به متقاضیان آسیب دیده تحت حمایت پرداخت شده است.

کمک رسانی گروه های جهادی به مردم سیل زده خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۱۷

گروه جهادی شهدای مدافع حرم دزفول اقدام به پخت و توزیع غذای گرم و تهیه مایحتاج مردم مناطق سیل‌زده خوزستان نظیر منطقه الهایی کرده است. تعداد زیادی از روستا‌های سیل زده خوزستان تخلیه شده که گروه جهادی شهدای مدافع حرم دزفول اقدام پخت غذای گرم و توزیع آن در مناطق سیل‌زده خوزستان نظیر منطقه ال‌هایی و تامین مایحتاج مناطق سیل‌زده کرده است.

گفتنی است: تمام هزینه‌های این گروه از محل اعتبارات مردمی تامین می‌شود که تا آرام و عادی شدن شرایط ادامه دارد.

مسدود بودن راه ۶۰ روستای دلفان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۱۵

حشمت‌الله بهمنی فرماندار دلفان با اشاره به اینکه راه دسترسی ۶۰ تا ۷۰ روستای شهرستان دلفان همچنان مسدود است، اظهار کرد: خدمات‌رسانی به این روستا‌ها از طریق هوایی و در قالب کمک خیرین، سمن‌ها و هلال‌احمر انجام می‌شود و در زمینه تامین مایحتاج اولیه با مشکلی مواجه نیستند. شدت سیلاب به حدی بوده که در برخی جا‌ها جاده‌ها اختلاف سطح پیدا کرده بنابراین کار ترمیم و بازسازی زمان بر است.

فرماندار دلفان با بیان اینکه براثر سیلاب ۶۰ تا ۷۰ درصد راه روستایی شهرستان از بین رفت، عنوان کرد: در حال حاضر ۹ روستا فاقد آب آشامیدنی بوده و ۲۱ روستا نیز تاکنون برق‌دار نشده‌اند. بهمنی خسارت ناشی از سیل را در حوزه راه و ابنیه سنگین عنوان کرد و گفت: به زیر ساخت‌های آب، برق و گاز خسارت جدی وارد شده، پل‌ها، کانال‌ها و دیواره‌های ساحلی نیز خسارت فراوانی دیده‌اند. وی حجم خسارات وارد شده به شهرستان را بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

محل اسکان سیل زدگان زیر ذره بین سرپرست فرمانداری حمیدیه
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۱۱

شاهین هاشمی، سرپرست فرمانداری حمیدیه به همراه سرهنگ کاظمی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با حضور در پادگان ثامن الائمه محل اسکان سیل زدگان شهرستان بازدید کردند.

همچنین نشستی با خانواده‌های سیل زده و استماع نیاز‌های آن ها، برگزار شد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات انجام شده برای این سیل زدگان قرار گرفتند.

هشدار سیلاب و آبگرفتگی معابر در خراسان شمالی
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۹:۰۹

براساس پیش بینی هواشناسی استان خراسان شمالی، دوشنبه، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و در نتیجه، بارش‌های سیل آسا خواهد داشت. با توجه به شدت بارش ها، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد. این سامانه سبب وزش باد شدید، رعد و برق، رگبار باران و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات مه خواهد شد.

در 24 ساعت گذشته روستای درکش اسفراین با 11 ممیز 6 میلی متر و طبر جاجرم با 10 ممیز 2 میلیمتر بیشترین بارندگی های استان را داشتد. همچنین در 24 ساعت گذشته روستای کوسه شیروان با دمای 2.8 درجه سانتیگراد خنک ترین و اسماعیل آباد اسفراین با 23.2 درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند. به هموطنان، سازمان‌ها و ارگان‌های مربوط توصیه شده تمهیدات لازم برای جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی را به عمل آورند.

تکذیب خبر فروش اقلام امداد در مناطق سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۸:۳۸

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان مطالب منتشر شده در مورد فروش چادر اسکان توسط جمعیت هلال احمر در مناطق سیل زده را تکذیب کرد و گفت: این جمعیت و سایر نهاد‌های حمایتی هیچگاه اقدام به فروش چادر و سایر نیاز‌های افراد حادثه دیده نمی‌کنند.

وی به مردم حادثه دیده در مناطق سیل زده استان هشدار داد، از افرادی که به اسم نهاد‌های حمایتی اقدام به فروش اقلام امدادی می‌کنند کالایی را تهیه و خریداری نکنند. خدادادی از مردم سیل زده این استان خواست در صورت مشاهده چنین افرادی با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

تعطیلی همه مقاطع تحصیلی هرمزگان
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۸:۰۶

علیرضا صفا ایسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: با توجه به احتمال بارش‌های رگباری در نقاط مختلف استان، برای پیشگیری از بروز هر گونه حادثه امروز شنبه، همه مقاطع تحصیلی در سراسر شهرستان‌های استان تعطیل است. این تصمیم با هماهنگی‌های صورت گرفته بین آموزش و پرورش، فرمانداری‌های استان و مدیرت بحران استانداری گرفته شده است تا از کمترین احتمال بروز حوادث برای دانش آموزان استان پیشگیری شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری هرمزگان خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان، صحت ندارد و تکذیب می شود. همچنین مردم استان اخبار موثق را از طریق رسانه های رسمی و معتبر از جمله صدا و سیما، خبرگزاری ها ، سایت و کانال های رسمی استانداری هرمزگان دریافت نمایند.

بر اساس پیش بینی هواشناسی هرمزگان،شنبه شب و روز یکشنبه ۲۵ فروردین اوج فعالیت سامانه بارشی بر روی استان خواهد بود و بارش قابل ملاحظه باران همراه با رعد و برق، گاه تگرگ و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را به همراه خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
اگر تکذیب شده یعنی واقعیت داره
همه مردم دروغ میگن فقط مسئولین راست میگن
هیچوقت ندیدم یک انتقاد رو بگن خبر درستی هست
همیشه دروغ بود و کار استکبار
تکذیب کردن فروش اقلام امدادی در بازار غیر قابل باورتر هست .
يادمان نمي رود وجود سيل و ويراني هاي ناشي از ان رامسولين كشوررقم زدند مخصوصاً اقاي زنگنه وزير نفت گفتند كه ما سيلبندهاي أطراف هورالاعظيم را خراب كرديم تا سيل به خانه هاي مردم وارد نشود
كاملاً حرف ايشان برعكس بوده ومردم خود همه سوانح را از تلگرام ديدن فيلم هايش وموجود است
پاسخ ها
مهدی خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
دوست عزیز آنچه را دیدی دوباره ببین. وزارت نفت فقط دور تاسیسات ره بسته نه کل هورالعظیم را
مثل اینکه خیلی دوست داری سرمایه ملی هم مثل مناطق سیل زده نابود شود
مهدی خان
تو راحت خونه ات نشستی و مردم هر چه دار و ندارشون را از دست دادند و تو دم از سرمایه ملی میزنی؟
نابود باد سرمایه ملی که باعث مرگ یک انسان شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
نه اینها مال همه مردم است باید حفظ شوند فرض کنید دشمن حمله کند برای کشور نمی جنگید آنجا هم کشته می شویم تا ایران بماند صنایع با پول همه ما ساخته شده و مهم است ضمن اینکه اگر انفجاری در آنها اتفاق بیفتد یا برق اتصالی کند کل نواحی اطراف و مردم آنجا آسیب جدی می بینند بعد بایدتلفات انسانی سنگین تری بدهیم
تکذیب شد؟ پس حتما حقیقت داره،
تکدیب تکذیب ...... به جز تکذیب چه هنری دارند؟؟؟؟؟؟ تبلیغات فروش چادرهای هلال احمر در سایت های داخلی وجود داشت کاش کمی کارامدی در این مسئولین وجود داشت تا به جای تکذیب کردن حداقل استعفا می دادند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل