بازدید 37535

علل تغییر رویکرد روس‌ها در قبال ایران در سوریه! / چرا وقت تغییر رویکرد ایران فرا رسیده است؟!

روس‌ها پس از چندین بار که خواستار خروج نیرو‌های ایران از سوریه شدند، اکنون در گفت وگو با یک روزنامه سعودی، حضور ایران در سوریه را قانونی و خروج آن را منوط به درخواست دولت سوریه کرده اند. به نظر می‌رسد دو عامل منجر به تغییر رویکرد روس‌ها در قبال حضور ایران در سوریه شده است!
کد خبر: ۸۹۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ 12 April 2019

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی گفت، همان طور که همه می‌دانند تنها ایران و روسیه با دعوت قانونی به سوریه رفته‌اند و همه طرف‌های دیگر باید این کشور را ترک کنند.

به گزارش «تابناک»؛ واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط در رابطه با حضور روسیه، ایران، ترکیه و آمریکا در سوریه گفت: حضور روسیه در سوریه قانونی است، ما با دعوت دولت قانونی آن کشور در آنجا حاضر شدیم تا برای مقابله با تهدیدات تروریستی به آنها کمک کنیم. ایران نیز در آنجا حضور قانونی دارد و همان طور که همگی می‌دانیم، هیچ کشور دیگری دعوت نشده است. تمام کسانی که بدون دعوت به سوریه رفتند باید آن کشور را ترک کنند.

وی در پاسخ به این که زمانی که اسرائیل سوریه را هدف قرار می‌هد، روسیه از حاکمیت این کشور حمایت نمی‌کند؛ این درحالی است که شما می‌گویید به جز ایران و روسیه همه کشورها باید سوریه را ترک کنند، گفت: به نظر من ما نیز در زمان مناسب باید سوریه را ترک کنیم و پس از مشورت با دولت سوریه این کار را انجام خواهیم داد. ایرانی‌ها نیز در آن کشور حضور قانونی دارند، زیرا از آنها دعوت شده است، آنها نیز زمانی که دولت سوریه اعلام کند دیگر کمک‌ها ضروری نیست این کشور را ترک خواهند کرد. به نظر من زمانی که سوریه به ثبات کامل برسد، همه کشورها باید آنجا را ترک کنند اما اکنون کشورهایی در سوریه حضور دارند که مطلقاً از آنها دعوت نشده است؛ مانند آمریکا، فرانسه و برخی کشورهای دیگر.

نماینده روسیه در سازمان ملل در رابطه با مسأله جولان گفت: ما هیچ گاه جولان را به عنوان جزئی از اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسیم، زیرا این منطقه بخشی از سوریه است و ما در این رابطه تصمیم آمریکا را محکوم کردیم؛ اما ما روابط خوبی با اسرائیل داریم و اسرائیل همانند تمام کشورهای عربی شریک ما در خاورمیانه است.

وی در رابطه با ترکیه نیز گفت، این کشور به رغم اینکه شریک مهمی در روند آستانه است، برای حضور در سوریه از آن دعوت نشده است و در نهایت باید این کشور را ترک کند.

علل تغییر رویکرد روس ها در قبال ایران در سوریه!/ چرا وقت تغییر رویکرد ایران فرارسیده است!؟

واسیلی نبنزیا در رابطه با نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: ایران جزئی از منطقه است و یک نظام غریبه نیست، ایران برخی منافع قانونی دارد که خارج از مرزهای خود به دنبال است و این کشور می‌خواهد از طریق برخی امور امنیت ملی خود را تضمین کند. کشورهای عربی، اسرائیل و ترکیه نیز چنین منافعی دارند. شما در رابطه با تهدیدات ایران صحبت می‌کنید اما تهدیداتی که امروز ایران به وضوح با آنها روبه روست، فراموش نکنید. آیا نباید ایران این تهدیدات را جدی بگیرد؟ متأسفانه بیانیه‌ها و اقدامات اخیر واشنگتن از جمله خروج از برجام و افزایش تحریم‌ها علیه ایران، تنها خطر گسترش تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به ادعای خبرنگار الشرق الاوسط، مبنی بر دخالت ایران در امور دیگر کشورها هم گفت: در رابطه با مسأله دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه نیز دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و حتی کشورهای عربی نیز نظرشان در رابطه با این مسأله یکی نیست. اگر نگرانی‌هایی وجود دارد، باید از طریق راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در رابطه با هدف قرار دادن عربستان توسط موشک‌های بالستیک از سوی انصارالله یمن گفت: ما هدف قرار دادن عربستان با موشک را همیشه محکوم کرده‌ایم و این مساله را نمی‌پذیریم اما در رابطه با دستیابی حوثی ها به اسلحه باید گفت که یمن از زمان قبل از درگیری نیز کشوری بود که سلاح در آنجا به فراوانی یافت می‌شد و تا به امروز هیچ کس دلیل صد در صد و قاطعی مبنی بر دستیابی آنها به اسلحه به طور مستقیم از طریق ایران ارائه نداده است. آنها ابزارهای دیگری برای مجهز کردن خود دارند و بیش از نیاز خود مسلح هستند. کشور یمن حتی در عصرهای قدیم نیز بازار اسلحه بود و همه کشورها از جمله اتحاد جماهیر شوری برای فروش اسلحه به یمن رقابت می‌کردند؛ بنابراین، آنها نیاز چندانی به تهیه سلاح از خارج ندارند.

چند نکته

نخست اینکه؛ روس ها پس از چندین بار که خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شدند، اکنون در گفت وگو با یک روزنامه سعودی، حضور ایران در سوریه را قانونی و خروج آن را منوط به درخواست دولت سوریه کرده اند. به نظر می رسد دو عامل منجر به تغییر رویکرد روس ها در قبال حضور ایران در سوریه شده است: اول اینکه بشار اسد در برابر هرگونه فشار برای وادار کردن ایران به خروج از سوریه مخالفت کرده و دوم آنکه روس ها نمی خواهند در وضعیت تنش و درگیری سیاسی میان ایران و آمریکا، بیش از حد موضع تهران تضعیف شود.

دوم؛ آن طور که نماینده روسیه در سازمان ملل عنوان و همانطور که بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد، به مجرد اینکه ثبات در سوریه برقرار شود، همه نیروهای خارجی از جمله نیروهای ایرانی و روسی از سوریه خارج خواهند شد؛ بنابراین، باید گفت قرار نیست نیروهای هیچ کشوری برای همیشه در این کشور بمانند. با این حال، همه بازیگران و به ویژه ایران که اثرگذارترین بازیگر میدانی به شمار می رود، باید قادر باشد دستاوردهای میدانی خود را به دستاورد سیاسی مبدل کند.

در واقع در مرحله نخست ایران توانست با استفاده از ظرفیت مستشاران و نیروهای نظامی خود، دستاوردهای میدانی بزرگی در راستای ایجاد ثبات در سوریه و مبارزه با تروریسم به دست آورد. به نظر می رسد در فاز دوم و برای تبدیل دستاوردهای نظامی به دستاورد سیاسی و اقتصادی، سیاستگذاران ایرانی باید عرصه را برای بازی دیپلماتیک با بازیگری دیپلمات ها را فراهم کند. در این مرحله باید دست دیپلمات ها برای مذاکره با تمامی طرفین در بحران سوریه بازگذاشته شود تا بلکه بتوان دستاوردهای میدانی را که مانند یک چک بانکی است، نقد کرد! در غیر این صورت، ما صرفا برنده جنگ خواهیم بود و نه برنده صلح!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰۱
حتما روسیه به دعوت دولت قانونی اکراین وارد کریمه و شرق اکراین شد و اگر این دعوت قانونی نبود الان روسیه وارد کیف هم شده بود!
پاسخ ها
ولایمیر بزرگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
کدیمه و شرق اوکراین متعلق به روسیه است ، کسی برای ورود به خانه اش از بیگانگان اجازه نمی گیرد
مهدی
| Germany |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
تعریف دولت قانونی را کی کرده است.

از سوریه اگر همه نیرو های خارجی خارج شوند و انتخاباتی منصفانه انجام شود ،آنگاه از دولت قانونی میتوان سخن گفت.
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
مثل آمریکا که از تمام دنیا دعوت نامه داره !
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
دمت گرم واقعا سخن سیاسی کارشناسی را گفتی اگر تشر امریکا نباشه چین و روسیه کشورهای اطراف خودشان را مثل هلو غورت میدن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
شبه جزیره کریمه زمانی متعلق به روسیه بود. خوب اقا اگه بخوان ازش سو استفاده کنند. طرف می گه غلط کردم و پس می گیرتش.
بحرین خوبه از ایران جدا شده حالا نوکر بن سلمان شده و دهن کجی به کشوری که زمانی جزوش بوده می کنه و تروریست حسابش می کنه.ه تازه امارات هم هی ادعای جزایر دیگه رو می کنه
صحبت در مورد این مسائل پیچیده هستش. اما دولت عراق و دولت سوریه رسما اجازه حضور و درخواست کمک کردند.ه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
کریمه متعلق به اوکراین بوده ولی در زمان کاترین کبیر توسط روسیه اشغال شد. بعد از انقلاب و سقوط سلسله رومانف و تشکیل شوروی مجددا به اوکراین برگردانده شد. حالا هم که روسها دوباره اونجا رو اشغال فرمودند
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
پس طبق سخن شما ایران اللن باید افعانستان و بخشی از عراق و پاکستان و چند جمهوری روسیه را دوباره پس بگیره تحلیل شما ابکی هست . اگر به گرفتن باشه امریکا ظرف سه سوت کل قاره امریکا را با بیست کشور خواهد گرفت .
محسن
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
مگر میشود تو خاورمیانه مدل انتخاباتی که در اقالیم و جوامع اروپایی با شرایط خاص اونجا،ابداع شده رو اینجا هم پیاده کرد؟ در شرایطی که کشورهای خاورمیانه رسانه های قدرتمند داخلی واقعی نداشته باشن،هر انتخاباتی منجر به انتخاب مهره های دلخواه غرب منجر خواهد شد،بنده که اصولا با دموکراسی غربی مخالفم،این جوامع سیستم و زیرساخت خودش رو داره،دموکراسی غربی یعنی تن دادن به اداره کشور توسط غربزدگان بی تعصب ملی،فقط نخبگان و شایستگان واقعی باید مصدر امور باشند نه هرکسی که تعدادش بیشتر بود،آن خشت بود که پر توان زد،بقیه چیزا به کیفیته
ناشناس
| Romania |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
اگر اینطوره که ارمنستان و گرجستان و افغانستان و ... هم جزئی از ایران بودن، روسیه حق تجزیه اوکراین رو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
چرا اصولگراها از کمونیست حمایت می کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
کریمه در سال 1770 در عصر کاترین دوم از عثمانی جدا به تصرف روسیه درامد و تا حدود سال های 1960 در قلمرو روسیه بود اما خروشچف چون اکراینی بود از کیسه خلیفه اون رو به سرزمین ابا اجدادیش بخشید.
ساکنان کریمه بیش از 90 درصد طی این دویست سال روس شدند .
اکراین اصلا کجا بود.
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
بهترین و پر درآمد ترین شغل در ایران سر دفتری میباشد
درآمد ماهانه 80 تا 150 ملیون تومان در ساعت کاری 9 صبح تا 14 بعد از ظهر ، بعد از 30 سال کار کردن میتوانید امتیاز دفتر خانه خودتان را به مبلغ امروز 2 میلیارد تومان بفروشید.
دولت و مسئولان و نمایندگان مجلس هم هر روز زمینه و درآمد کاریتان را افزایش میدهند مانند سند خودرو که ملتزم به سند زدن در دفاتر اسناد رسمی میباشد تا حداقل 2 درصد قیمت خودرو را به دفتر خانه بدهید.
چیزی بود که ما از اولش هم می گفتیم ، تا زمانی خود ایران نخواهد این ها کاری نمی تواند بکنند ولی یک عده ای در کشور چیز دیگری می گفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
کشورهای که وارد سوریه شدند با هم اختلاف راهبردی دارند . روسیه با امریکا مشکل دارد . امریکا با ایران مشکل دارد . ایران با اسراییل مشکل دارد . ترکیه قبلا با روسیه مشکل سیاسی داشت و حالا با ورود اس ۴۰۰ از روسیه اختلاف ترکیه و امریکا هم زیاد هست . پس اگر هر چه بیشتر حضور پیدا کنند احتمال برخورد نطامی وجود دارد . هر چه زکدتر دولت انتقالی را سوریه تشکیل دهد قرار نیست برای همیشه که اسد بماند بعد فرزندان و خانواده اسد وووو
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
اره
اما الکی نباید تحریک کرد.
محسن
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
ناشناس پرچم فرانسه،حالت خوبه برادر یا خواهر؟کشورداری و نظامیگری رو با کافه تریا اشتباه نگرفتی؟؟ این همه جنگ و کشته و ویرانی دادن که بعدش دولت انتقالی پنتقالی!! تشکیل بدن؟ مطمئنی بار اولت نیست که نظر سیاسی نظامی میدی؟همه دعوا سر ماندن یا رفتن اسد بوده،حالا همونا که سفت میخاستن اسد بره،وا دادن،مجبور شدن رضایت بدن که اسد بمونه،شما هم بیخیال بشی،بعد کلی تلاش و فداکاری،خدا بخاد وقت برداشت محصوله،پس. لطفا اینقدر حرفای الکی نزنین که تو این اوضاع پریشان سیل زدگان کشورمون،میل خنده ندارم زیاد،بعضیا هیچ تو باغ نیستن جدٱ،زشتهاز نخبگان ملی گرا پیشکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
آقای عزیز اگه روسیه به سوریه وارد نمیشد آمریکا الاناسد را مثل صدام د
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
در جواب ۲۳۰۸
به نصرالدین گفتند در محله آش
نذری میدهند
گفت : به من چه مربوطه ؟
گفتند : آخر از منزل شما میدهند
گفت : خوب به تو چه ؟
حالا شده حساب کار ما :
که اگر روسیه به سوریه نمی رفت آمریکا اسد را مثل صدام بر می انداخت
خوب به من و تو و ما چه مربوطه !!؟؟؟
ای کاش آنهایی که بر طبل تفرقه و تقابل بین ایران و روسیه می دمند، اینها را هم ببینند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
نمی توانند ببینند چون که ایرانی هستند و اسمش را یدک می کشند ولی به خاطر تبلیغات مسموم خارجی ها و دنباله روهای داخلی انها مانند خارجی هایی هستند که فکر می کنند در ایران شتر سوار می شوند و تروریست هم هستند در کشور ولی وقتی به ایران می ایند نظرشان به کلی عوض می شود اما یک عده ای در داخل هنوز در خواب غربی ها ماندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
برادر جان تمام مسئولین روسیه بدون استثناء و همیشه فقط و فقط برای منافع کشور خودشان کار می کنند. مطمئن باشید اگر منافع آنها ایجاب کند ظرف نیم ساعت نظر خود را تغییر می دهند. لطفاً مرور مختصری بفرمائید به عملکرد روسیه طی همین 40 سال گذشته (به قبل از آن کاری نداشته باشید). مگر همین روسیه یکی از تامین کنندگان اصلی اسلحه به رژیم صدام نبود. مگر همین روسیه به تمام تحریمهای سازمان ملل بر علیه ایران رای مثبت نداد. مگر همین روسیه نبود که برای مدت بسیار طولانی از تحویل S300 خریداری شده به ایران خودداری می کرد. مگر همین روسیه نیست که از فروش هر نوع جنگ افزار به ایران با تمام توان امتناع می کند. مگر همین روسیه نیست که علیرغم قبول داشتن برجام هیچ اقدام عملی برای مقابله با تحریمهای آمریکا انجام نمی دهد. مقایسه کنید عملکرد روسیه با ایران را با عملکرد آمریکا با متحدان خودش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
فعلا که هر فلاکتی در دنیا بر سر هر کشوری آمده رد پای روسیه در آن بخوبی مشاهده میگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
؟دوست عزیز مثل ‌‌شم از کمونیست ها حمایت کنیما
موذی تر و بوقت زنگاه از پشت خنجرزن تر از روسیه محاله در کره زمین پیدا کنی .
پاسخ ها
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
آمریکا. مگه برجامو یادت رفته؟ فعلا که به کوری دشمنا استفادمونو از روسها بردیم. اگه زمانی هم خواستن جدا شن، بازم ما سودمونو بردیم. شما خودتو زدی به خواب و بعیده بخوای بیدار شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
البته آمریکا و انگلیسی اول اجازه می گیرند بعد خنجر می زنند . از بس که مودب هستند
علیرضا وایقان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
همه کشورها در مناطق اطراف خود دارای منافعی هستند ربطی به روسیه و امریکا و دیگران ندارد . البته در کشور ما خیلی ها هنوز مثل کبک دنباله رو غربیها هستند انشاالله اونارو هم یک روز سنگ بسر خورده خواهیم دید که غرب را مدینه فاضله ندونند و به عبارتی سر عقل بیایند .
وعلی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
فکر کنم هزینه حضور نظامی روسیه تو سوریه را ایران تقبل کرده به لطف دلارهای نفتیمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
آقای وایقانی عزیز فکر کنم تو دنیا هیچکس از این کمونیستها خیری ندیده همین روس‌ها چند بار ایران تیکه پاره کردن اگه پول ایران نبود صنعت هسته ای روس بکلی نابود می شد بعد فروپاشی شوروی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
این حرفو نزن همه کشورهای دنیا چیزی دارن به اسم منافع ملی قشنگ تکرار کن منافع ملی آفرین منافع ملی
تابناک پر مخاطب این یک پیام شخصی است من از به روز بودن و شفافیت و مخاطب پروری شما بی نهایت سپاسگزارم
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
خخخ
ای پسر خوب
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
شما برنده یک سفر به سوریه جهت جنگ شدید، خوش بحالتون
اعتماد به کشورهای خارجی بویژه کشوری با سوابق معلوم مانند روسیه اشتباه است.
دست دیپلمات های ما زمانی باز خواهد بود که برخی نهادهای خاص قدرتمند در کار انها اخلال ایجاد نکنند زیرا هنر جنگیدن مال نیروهای نظامیست و هنر مذاکره کار دیپلماتها!!!!!!!!!!
تا زمانیکه به نیروهای که از قدرت فرا قانونی برخوردارند، سر و سامانی داده نشود ،وضعیت ایران و دیپلماسیش بهبود نخواهد یافت!!!!!!!!!!!
کشورهای خارجی زمانی در ایران سرمایه گذاری میکنند که امنیت سرمایه شان تامین شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
الان مثلا خیلی هنرمند بودن که برجام رو بدون ضمانت اجرایی بستن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
امثال شماها میشه دیگه بس کنید؟؟
Hossein
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
به فرمابش شما دستشون باز نشده آفتاب برجامو کردن تو پاچه ملت حالا فکر کن دستشونو باز می شد.
حالا چرا اصرار دارید که ایران زیر چتر روسیه باشد. مثلا الان از ایران تعریف و تمجید کرد. چی عاید ما می شود.؟ یا اگر از سوریه خارج شویم چی را از دست داده ایم!!!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
قطعا چنانچه الان ما از سوریه خارج گردیم
به ضرر روسیه خواهد بود
و حتما هنوز با کارت خروج ما از سوریه ، نتوانسته امتیازاتی را که می بایست از اسرائیل و اروپا و آمریکا بگیرد
را نگرفته است و منتظر دریافت امتیازات خودش مثلا برای لغو تحریمهای اشغال کریمه است
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
مگه خبر نداری رفیق؟؟
مگه در جریان نیستی رفیق؟؟
کجایی پس رفیق؟؟
الان اکی هستی رفیق
آره رفیق
خخخ
رفیق
حضور روسیه . ایران . ترکیه و امریکا . به دلایل استراتزیکی و سیاسی و مصلحتی وووو این کشورها از سوریه بیرون نخواهند رفت . دور نمای دهنم میگوید که خود مردم سوریه بعد از مدتی خسته خواهند شد و به همه کشورها خواهند گفت که اختلافات خودتان را بروید سر میز مذاکره سازمان ملل یا کشورهای خودتان حل کنید سرنوشت ما را به خودمان محول کنید . آیا مردم سوریه نباید احزاب و به دمکراسی برسند .
با پا پس میزنی با دست پیش میکشی این دل بیچاره رو به آتیش میکشی
ای خدا از دست این سیاست و سیاست بازی که همه جا رو آلوده کرده فقط باید به درگاه خودت پناه برد
حوصله ندارم خیلی سیاست نخ نمای روسی رو که مثل رولتشون میمونه رو باز کنم که از کوزه برون همان تراود که در اوست اما روسها به خاطر همین مدل سیاستهای کج دار و مریزشون هست که تو تاریخ این همه دشمن قسم خورده برای خودشون جور کردن چونکه هر چیزی ارائه میدن منهای انسانیت و صداقته و تو سیاست اینها خیلی کم رنگ هستند ولی هستند ولو در ظاهر اما روسها اهلش نیستند و کلی بگم روسها الان خیلی ترسیدن که اگر جمهوری اسلامی تضعیف گردد نوبت خودشونه و این رو درست فهمیدن اما هنوز درست سیاستگذاری نکردن و تا روزی که خودشون واقعا سقوط و خطر رو در خونشون ببینن به این سیاست خرس پلید روسی ادامه میدن و این سیاست یک بازی باخت باخت برای همه میباشد و در پایان برای خودشون

یا حق
تابناک کی می خواهد از این گزارشات متناقض چپ اندر قیچی دست بردارد؟حضور روسیه در سوریه،روابطش با ایران و اعراب روبطش با اسرائیل و روابطش با امریکا کاملا تعریف شده و منطقی است.مثلا در اسرائیل ۱۰ رصد حمعیت روس هستند،روسیه روی قدرت لابی یهود در امریکا برای تاثیر گزاری بر امریکا حساب می کند و به عنوان یک قدرت جهانی نمی تواند قو انین بین المللی از جمله مشروعیت اسرائیل را زیر پا بگزارد وگرنه صنمی با اسرائیل ندارد از این حیث منافع ایران و روسیه کاملا متفاوت است.ولی در رابطه با سرکوب تررویسم و قطع دست امریکا منافع یکسانی داریم و باید بر مشترکات تاکید کنیم
اگر نیروهای ایرانی در سوریه بنوعی تضعیف شده و یا هدف حملات موشکی امریکا قرار بگیرند توان دفاعی روسها هم تضعیف خواهد شد بنابراین روسها منافع خود را در نظر گرفته اند که با امریکا مخالفت می کنند .اگر امریکا تضمین هایی به روسیه بدهد سریعا موضع خود را عوض خواهند کرد.
کجا و کی روسیه ب صورت مستقیم گفته ایران از سوریه خارج بشه؟

اونم بصورت چندمرتبه...

کجا؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
قبلا خود تابناک البته به نقل از رسانه های اسرائیلی زیاد گفته بود. خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
نقل مقل بیخیال

مستند و با تایید طرف روسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
در جواب ۱۷۳۵
در همانجایی که اگر به سایت وزارت امور خارجه بروی خواهید دید
ولی نمی خواهید بدانید
مسئولان کشور هر موقع بحث دخالت در سوریه می شود می گویند ما به دعوت دولت رسمی سوریه در آنجا هستیم من از مسئولان می پرسم چرا خواست مردم ایران مهم نیست ؟
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
شما لطفا خواست مردم ایران را برای خودشون بگذار و تو همون کشوری که هستی باش و زندگی کن. شما ها همونایی هستید که اگر امریکا به ایران حمله کنه یا خوشحال میشین که اخ جون ایران میشه اروپا و یا سکوت میکنید تا مبادا غیرت وطن پرستیتان به جوش بیاد. اخه تا کی نمیخواهی بفهمی که ما اگر در سوریه نمیجنگیدیم اولا در مرزهای خودمان با داعش میجنگیدیم که شما انموقع هم مردش نبودی بیایی دفاع کنی البت
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
موضوع دوم ما در روسیه از حرم اهل بیت محافظت کردبم و حاضریم به خاطر اعتقاداتمان با امریکا که سهله داداش با کل دنیا هم اگر بخواهند روی ناموس وطن و اعتقاداتمان پا بگذارند بجنگیم.شما همانجا بمون و دم از مردم نزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
چون عده ای منافع خود را تشخیص نمی دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
مردم جهان سوم با این سطح معلومات قدرت درک مسائل مهم رو ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
چرا فکر میکنی تو همه مردم ایران هستی؟
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
این توجیه درستی برای این عمل نیست
ناشناس
| - |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
همراه با سخن شما عزيز اگر به درخواست دولت سوريه در آنجا تشريف داريد پس به درخواست چه كسي درايران هستيد؟ و يا به عبارت صحيح تر و بسيارهم صحيح تر"در ايران نيستيد؟"
تو این هیروویر ، کسی نیست بگه حالا که داعش شکست خورده نیروهای ایرانی تو سوریه چه می کنند؟ به هر حال هر قدر هم که خوب باشیم کشور خارجی هستیم تو سوریه و مردم سوریه نظر خوبی به نیروهای کشور خارجی نخواهند داشت. عقل و سیاست حکم می کنه حالا که جنگ تقریبا تمام شده از ان کشور بیرون بیاییم و سابقه خودمان را خراب نکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
داعش آتش زیر خاکستره و هنوز شهرهایی مثل ادلب آزاد نشده فرمانده.
اولا ورود روسیه باعث پیروزی اسد شد والا در حال عقب نشینی از مواضع خود بود ایران بتنها یی نمی توانست کاری بکند دوم اینکه حدود یک میلیون یهودی روسی در اسراییل زندگی می کنند و روسیه خود را متعهد به آنها می داند و اجازه تنش بیشتر را نمی دهد سوم اینکه روسها سالها قبل از ایران در روسیه حضور دارند چهارم هم اینکه منطقه تحمل درگیریهای بیشتر را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
در اوج درگیری ها و قدرت داعش این ایران بود که سوریه رو نجات داد نه روسیه.
تمام تصمیمات را روسیه وامریکا میگیرمد وباهم بظاهر مخالفند ولی تمام جنگها تمام تجریمها تمام فجایع با دستور وتوتافق این دو کشور هست.چرا روسیه اجازه ی صادرات گاز ایران را به اروپا نمیدهد .وبظاهر امریکا مخالف است .چون خواست روسیه است.میخواهد غرب را در دست خوو داشته باشد .هیچ اختلافی بین امریکا وروسیه نیست.باهم میخورند.
نکته اول: سیاست پدر مادر ندارد. طرف در مصاحبه، یک حرف میزند در عمل یک کار دیگر میکند
نکته دوم: عکس العمل های روسیه وقتی ایران از طرف آمریکا تهدید میشود، قبل و بعد از اعلام پایان جنگ در روسیه کاملا متفاوت است. روسیه الان کاملاً منفعل و بی انگیزه در در برابر تهدیدات آمریکا موضع گیری میکند
نکته سوم: با توجه به تقارن تغییر موضع روسیه با اعلام پایان جنگ در سوریه، سناریوی معامله سوریه مطرح میشود. آیا امکان دارد روسیه سوریه را خریده باشد و ثمن آن را هم پرداخت کرده باشد؟ ثمن یک کشور, یک کشور دیگر است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
علت دوستی مصلحتی روسیه با ایران و حصور در سوریه بخاطر تحریم عربیها هست اگر شرایط و روابط عرب و روسیه عادی شود دیگر از دوستی و مودت خبری نیست چون نگرش سیاسی و اقتصادی و فرهنگی روس و عرب نزدیک تر به ممالک عربی و اسلامی و خاورمیانه هست
روسها کی خواستار خروج ایران از سوریه شدند؟!مستند بگید. انصاف هم خوب چیزیه
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
روس ها بدلیل مبارزه با داعش اسلامیست های خودشان. به سوریه وارد شدند و در نهایت هم با ماندن نیرو های ایران در سوریه موافق نخواهند بود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
بارها.یک دوری تو اینترنت بزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۳
این مطلب هم فرار رو ب جلو ست

بعد سالها مطلب زدن درباره خنجر زدن روس ها ب ایران در سوریه

صحبت های امروز مقامات روس درباره ماندن ایران

خاری شده در گلوی برخی
زمین دهن در بیاره بهتر نیست ؟
طبق معمول بازی روسیه با برگ ایران !!!! و طبق معمول در نهایت خیانت روسیه به ایران خواهد بود زیاد این ادعاهای روسیه را جدی نگیرید
کمک های روسیه هم رسید. کمک های پاکستان و عراق و لبنان هم که قبلا اومده بود. بسیجیا دارن بیل میزنند. پس چرا کمک های اروپا نمیرسه؟ بدجوری دلمون گرفته. نکنه این همه اروپا اروپا کردیم همشون دروغ بود؟!
ما برای منافع خودمان به سوریه رفتیم . اگر به سوریه نرفته بودیم حالا قطعا حکومت داعش در حداقل یک سوم خاک عراق و دو سوم سوریه مستحکم شده بود . با ما هم مرز بود و قطعا یک روز هم امنیت و ارامش برای ما نمی گذاشت. ما در سوریه نه برای خفظ بشار اسد که برای تشکیل نشدن کشور داعش حاضر شدیم. دعش تا 30 کیلومتری مرزهای ما امده بود و ما دو گزینه بیشتر نداشتیم یا باید در مرزها یمان او شاید هم خاک خودماان با داعش می جنگیدیم و دهها برابر خسارت و تلفات می دادیم و یا در زمین دیگران با داعش می جنگیدیم. رهبران داعش از روز اول شکل گیری و پیش از انکه ما وارد درگیری با انها شویم یکی از شعارهای اصلی اشان از بین بردن ایران و به قول خودشان کشورها مرتدها و کفار بود. فراموش نکنید که اکثریت ملت ایران از دید داعش مرتد هستند و سزاوار مرگ. اینکه روسها منافع خودشان را در نظر بگیرند هم کاملا طبیعی است همه کشورها این کار را می کنند. فراموش نکنید که امریکا به عنوان بزرگترین متحد شاه پس از فرار شاه به امید خف ظ نفوذ خو د در نظام جدید ایران حتی حاضر به پذیرفتن شاه نیز نشد.
تفاوت دراینجاست که روسها برای منافع ملی شان کار میکنند در حالیکه درایران منافع مکتبی مهم نه منافع ملی و به همین دلیل که همیشه تصمیمات به ضرر مردم هست
برعکس نیروهای روسیه به اجازه ایران اونجا هستند اگر ایران نباشید روسیه را یک ثانیه پرت میکنن بیرون
دوستانی که توضیح واضحات میدن که روسیه دنبال منافع خودشه،لطفا کمی هم خلاقانه تحلیل و تفکر کنن،خب مگر جایی که ایران منافعش در تضاد باشه با روسیه،دنباله رو اونا میشه؟ نخیر،خوشبختانه مورد اخیرش در سوریه رو دیدیم که ایران کامل و محکم مواضعش رو دنبال کرد و کار خودشو پیش برده،منتها نوع گفتمان و ادبیات با کشوری که ظاهرا دوست و متحده با کشورهای متخاصم،متفاوته،اما من ایمان دارم که ایران منافعش رو به هیچ کشوری نمیفروشه،تبلیغ و تلقین رسانه غرب و یهود و عرب ،قویه،اما نباید فکر کنیم که به همون میزان هم درست و واقعی باشه،استقلال فکری و سیاسی و عملی،حقیقتا کاریست کارستان و نیازمند بینش و دانشی ست که عمیق باشه و بپذیریم که باید نگاهمون به ایران و ملتش باشه نه موجوداتی که بطور مشهودی ادای مردم دوستی در میارن اما نه تنها دشمن ما،بلکه دشمن بشریتن در مواردی حتی
آمریکا و کشورهای غربی از کجا حق دخالت بی چون و چرا در امور کشورهای دنیا را پیدا کرده اند؟ اسراییل با چه روندی ایجاد و به حیات خودش ادامه می دهد. آمریکا و غرب تنها به اتکای برتری نظامی و قبضه کردن اقتصاد دنیا ، خودشان را صاحب ما می دانند. آنها خون آفریقا را مکیده و آن قاره را به زباله دانی بیولوژیک و اجتماعی و سیاسی تبدیل کرده و به حال خود رها کردند . آنها عراق را با انواع سلاح های خود و با گروههای تروریستی ای که ایجاد کردند شخم زدند و الان شرکتهای غربی مثل مور و ملخ به جان این کشور افتاده منابع انرژی اش را غارت می کنند . آنها بی رحمانه ملل مختلف را با تخلیهٔ نخبه هایشان به ذلت کشانده و برای ابد دنیا را به تسخیر خود در آورده اند . در این میان روسیه هم از طرف دیگر با همان سیاست آسیای میانه را ذلیل کرده است . روسیه با کمک به ارمنستان جهت اشغال قره باغ و اشغال مستقیم کریمه و شرق اوکراین همان سیاست را دنبال می کند. تنها راه نجات ملل منطقه از نابودی پیشرونده تشکیل اتحادیهٔ منطقه ای با نقش مهم ترکیه است. اتحادیهٔ تجاری ، صنعتی ، کشاورزی بین ترکیه ، ایران ، عراق ، سوریه ، پاکستان ، آذربایجان ، ترکمنستان ، قزاقستان ، افغانستان اجتناب ناپذیر است . اینکار علی رغم لابی های پر قدرت ضد ترکیه در ایران که در ظاهر ملی گرا بوده اجتناب ناپذیر است و الا در غیر اینصورت منطقه خاورمیانه همانند آفریقا به زباله دانی تبدیل خواهند شد.
کشور دوست و خنجر از پشت زن روسیه ! با پیشینه شفاف درخشان از زمانهای دور!
بیخیال روسیه

بفکر برجامت باش
روسیه با هر کشوری دوستی کرده نهایت خیانت کزده
"روس ها پس از چندین بار که خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شدند"
جناب تابناک میشه بگید این موضوع رو قبلا بهش اشاره کردید یا حالا که با روزنامه صعودی مصاحبه شده و این مساله برعکش شده انتشارش دادی؟
مگر ما به خواست روسیه در سوریه ایم.
فقط به درخواست سوریه و حفط منابع و منافع ملی ایران در سوریه حضور دارد چه روسها بخواهند چه نخواهند. مگر آمریکا و صهیونیستها موافق حضور ایران هستند. هرچند مخالفتشان هم راه به جایی نبرده است.
روسها فکر میکنند هنوز میتونند از ایران امتیازاتی بگیرن، پس میگن فعلا باشید در سوریه تا وقتش برسه!
مهم اینه ک ایران ب قدرتی رسیده ک مثل زمان شاه نیست ک ۴ تا ابر قدرت بیان شمال ایران جلسه برگزار کنن شاه ایران خواهش کنه هیچ کدومشون شاه رو تو کشور خودش ب حضور نپذیرنش ، اصلا گیریم روسها هم بخوان ایران تو سوریه نباشه اهمیتی نداره این ایران هست ک تصمیم گیرندس این اهمیت دارن ، امریکا نمیخواد عربستان نمیخواد اروپا نمیخواد اسراییل دشمن نمیخواد ترکیه هم اوایل شدیدا مخالف بود تو ی مقطعی هم روسیه ، ولی اون چیزی ک اهمیت داره این هست ک ایران خودش تصمیم میگیره واین رو مدیون ایمان مکتب امام حسین ع خون شهدا و قدرتی ک از درون ب اون رسیده و وامدار کشوری نیست صلاحش رو خودش تولید میکنه .......
خسته نشدید انقد ضد روسیه مطلب زدید حتما باید با همه دشمن باشیم ما فقط با امریکا و اسرائیل رابط نخواهیم بست که البته در برجام امریکا خیلی نشون داد که قابل اعتماد نیست
کریمه نه مال اکراینه ونه مال روسها است. آنجا خاک اسلام متعلق به تاتار های مسلمان است
حالا چرا نظرات مردم رو سانسور میکنی

بدجور زدی کاهدون

خخخخخخ
درجهان فعلىچند قطب قدرت وجود دارد كه مطرحترين ان قطب غرب به رهبرى دولت پنهان جهانى است كه بصورت متمركز اداره ميشود واعضاء دستورات مافوق را اجرا ميكنند قطب هاى ديگر قدرت كه شامل چين روسيه هند ايران تركيه و٠٠٠است درانها بطورمستقل تصمي گيرى ميشود وهركشورى براساس سياست هاى خود عمل ويا عكس العمل ازخود نشان ميدهد واين به معنى تغييرًرويكرد نيست
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
قسمت اول صحبتت درسته ولی واقعا فکر میکنی تصمیم گیریها به طور مستقل انجام میشه؟
از روسها نامردتر وجود نداره
حکومت مصر با اینکه به گونه ای با کمک آمریکا مستقر شد ، ولی در رابطه با ناتوی عربی مصالح ملی اش را مد نظر قرار داد و شرکت نکرد .
کثیف تر و خائن تر از روسها نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
باز خدا پدر آمریکا رو بیامرزه که تحریم ها رو لغو کرد و به سیل زده ها هم داره کمک می کنه. وگرنه روسیه و عراق و پاکستان و کلا همه خائنن، فقط کدخدا و اروپا خوبند.
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
عمق استراتژیکی که اجنبی تعریف کرده باشه که عمق استراتژیک نیست
ایران بلحاظ ادیولژیکی ، در صحنهٔ سیاسی تنها میباشد ، برای حفظ منافع ملی لازم است تغییراتی بنیادین در رابطه با ادیولژی را بدهد ، زیرا اکنون کدخدای جهان همهٔ کشورها را تحت سیطرهٔ اقتصادی ،و نظامی خود دارد ؟ منزوی بودن ایران بسیار خطرناک است ؟ روسیه حتی رابطهٔ بین خود با اسراییل ‌و عربستان را راهبردی تر از رابطه با ایران بیان میکنند ؟ چین ،و هندوستان ،و حتی پاکستان ، منافع اقتصادی را برتر از رابطهٔ سیاسی با ایران میدانند ؟، بگونه ای که همهٔ‌کشورهای اطراف ایران بنوعی اختلاف عقیدتی ،و مذهبی با ایران دارند ؟ پس لازم است حکام ایران از طریق مجمع تقرب مذاهب ، شیعه مذهبها را بعنوان یکی از فرق مذهب اسلام به تصویب مجمع برساند ،و با همهٔ علمای سایر مذاهب اسلامی تفاهم نامه امضا کنند ؟ تا ایران از انزوای مذهبی و ادیولژی نجات پیدا نماید ؟ آنگاه میتوان جلو حضور کشورهای اختلاف افکن و استثمارگر را گرفت ؟،،
مردم سوریه اگر ناراجتند بهتر است از سوریه بروند والا روسیه بیرون برو نیست.هرجا هم روسیه باشد آنجا از فقر وبدبختی لبریزمیشود.تاریخ معاصر را نگاه کنید.دیکتاتوری بر پرولتاریا.
آقا تورو خدا بشینید سر جاتون ما تو سوریه ب اندازه یک اختلاس این بانوی گران قدر اصلاح طلب هم خرج نکردیم.برید گیر بدید ب بانک ها ک همین الانشم دارن مملکتو داغون تر از قبل میکنن خدا میدونه همین الآن چ اختلاس های در حال اتفاقه.برید یقه بانک ها رو بگیرید تا اسامی بدهکارای درشتشونو اعلام کنن قبل از این ک تشریف ببرن کانادا.
اسد رفتنیست....
ایران باید در سوریه بمونه تا وقتی آمریکا با تحریک اسرائیل هوس حمله نظامی به ایران به سرش زد ایران هم با پرتاب هزاران موشک به سمت اسرائیل اونها رو از تصمیمشون منصرف کنه
با سلام این روسها مثل همیشه (سالهاست ) دارند خودشان را وکیل وصی ما ایرانی ها می دانند و با کار شکنی ها و مداخلات و اخلال در سیاست خارجی ما تا شریک کردن ما د ر درگیر های منطقه ای با تحریک کردن عوامل داخلی و احساسات مذهبی ما در تصمیم گیر ها و استقلال ما سر منافع ملی ما دخالت کرده ومی کنند آنها با هزار کللک وترفند ما را در درگیری و اختلافات خودشان با غرب شریک کردند و هنوز هم سر بدست آوردن امتیازات بیشتر و حل مشکلات خودشان با غرب از ما خرج می کنند شما اهل رسانه و سیاست و تجزیه و تحلیل واقعا نمی دانید آنها د ارند بخاطرلغو تحریم های و مشکلات خودشان با غرب.از ما سو استفاده کرده ومی کنند؟ا اگر بر گردید عقب ز زمان شروع مذاکره با غرب هر روز یک جای کار را خراب کردند تا از طرفهای درگیر با ما امریکا و اسرائیل عربستان و... یک امتیاز بگیرند ، این روسها از ما دفاع نمی کنند بلکه دارند امتیاز می گیرند و دادستد سیاسی با غرب می کنند تا اینکه لغو تحریم شوند و فردای لغو تحریم خودشان ورسیدن به اهداف دیگراشان .بعد می آیند سراغ سیاست مدار های ما ما که از سوریه خارج شویم و در لبنان و فلسطین اشغالی و افغانستان و..دخالت نکنیم و سر به راه حرف گوش کن شویم خواهیددید تا روزی که روسیه به اهدافش نرسد ما چنین مشکلاتی با دنیا خواهیم داشت ،
آقا من میگم اگر تو دنیا فقط کشور ایران وجود داشت ما دیگه هیچ مشکلی نداشتم.مدیونید اگر فکر کنید بدون تحلیل سیاسی هم وطنانم ب این نتیجه رسیدم.آخ یادم رفت خدا احمدی نژاد رو هم نباید می آفرید.قرار گرفتن کشور ما در خاورمیانه تقصیر احمدی نژاد بوده ک این رو یادم رفته بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس