بازدید 11137

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

در مراسم آغازین این دوره از مسابقات، قرار است فینالیست‌های پنج بخش قرآنی با یکدیگر با شعار «یک کتاب یک امت» تا بیست و ششم فروردین در مصلای امام خمینی (ره) به رقابت بپردازند، گروه تواشیح با لباس‌های یک دست و یک شکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قرائت تواشیح پرداختند
کد خبر: ۸۹۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱ 10 April 2019

آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاهسی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در شرایطی امروز آغاز شد که قرار است قاریان و فعالان قرآنی مطرح از 62 کشور جهان در این رویداد، بهترین قرائت‌هایشان را از کلام الله داشته باشند و همچنین بهترین دستاوردهایشان را در مقابل داوران عرضه نمایند؛ رویدادی که تحت تأثیر تحرکات آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و در آغاز آن، شاهد اجرای تواشیح با پوشش لباس رسمی سپاه پاسداران بودیم.

به گزارش «تابناک»؛ سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز (چهارشنبه 21 فروردین) با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری از جمله حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و همچنین فعالان و قاریان قرآن از شصت و دو کشور در مصلای امام خمینی تهران آغاز شد.

آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

در مراسم آغازین این دوره از مسابقات قرار است فینالیست‌های پنج بخش قرآنی با یکدیگر با شعار «یک کتاب یک امت» تا بیست و ششم فروردین در مصلای امام خمینی (ره) به رقابت بپردازند، گروه تواشیح با لباس‌های یک دست و یک شکل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به قرائت تواشیح پرداختند؛ اقدامی در پاسخ به تحرکات آمریکا علیه پاسداران انقلاب اسلامی که واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه این مسابقات، با اشاره به مقام و منزلت قاریان و حافظان قرآن در روز قیامت گفت: خداوند بهترین‌ها را برای قاریان قرآنی در نظر دارد که در آیات و روایات قرآنی به آن اشاره شده است. تمام مدارس و دانشگاه‌ها، ارگان‌ها و نهادها باید برای توسعه فرهنگ قرآنی برنامه داشته باشند. شرکت کنندگان در این مسابقات، گرد یکدیگر جمع شده‌اند تا در عرصه‌های مختلف قرآن به رقابت بپردازند و توانایی خود را به منصه ظهور برسانند و امیدواریم سال آینده هم این رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شوند.

آغاز نمایشگاه بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

خاموشی تأکید کرد: متسابقین در حوزه قرائت، حفظ، دانش آموزی، بانوان حوزات علمیه در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت دارند. نتایج فینالیست‌ها بعد از این جلسه اعلام خواهد شد. امام صادق (ع) می‌فرمایند اگر جوان و نوجوانی قرآن بخواند، قرآن با گوشت و پوست او مخلوط می‌شود و خدا او را با انبیا محشور می‌کند و در روز قیامت قرآن از او دفاع می‌کند. همچنین قاری قرآن از حق تعالی بهره‌ای متفاوت از قرآن طلب می‌کند و می‌گوید: ای پروردگار همه کسانی که اهل کار نیک بودند نتایج خود را به بهترین نحو گرفتند عمل قاری چیست؟ و از خدا می‌خواهد بهترین عمل را به او بدهد و بر سر او تاج بزرگواری بدهد و به قرآن می‌گوید آیا راضی شدی؟ قرآن می‌گوید من برتر از آن برای قاری خود طلب می‌کنم و خداوند، مخلد بودن در جنات عدن را نصیبش می‌کند و با هر آیه‌ای که می‌خواند بالاتر می‌رود.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه گفت: بعثت پیامبراکرم (ص) صرفاً انتقال پیام نبود و واژه بعث مفهومی بسیار فراتر از انتقال پیام دارد. در ادبیات قرآنی انسان سه رستاخیز دارد و در سه فضا، بعثت به کار برده می‌شود که آشناترین آن رستاخیز پایانی و قیامت کبری است؛ اما در کنار این، دو بعثت و دو رستاخیز میانی هم داشته‌اند.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه دو رستاخیز میانی در گذشته بوده است، با تببین مثالی افزود: اگر در جهان انفجار نخست پیدایش جهان مادی را در برداشت و تکثیرهای سلولی جهان مادی را بوجود آورد تاریخ انسان هم چنین مشابهتی دارد. انسان‌ها فطرت نخستین داشته اند که همان تراکم معنوی و وجودی است. این تراکم وجودی با بعثت حضرت پیامبر (ص) به انبساط عظیم تبدیل شده است.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

صالحی بعثت پیامبر (ص) را در همراهی با کتاب کامل دانست و تصریح کرد: در انبیایی که قبل از وجود پیامبر مبعوث شدند کتاب در حاشیه نبی بود و به مرور کتاب مانند صحف ابراهیم حاصل می‌گردید؛ اما ویژگی بعثت پیامبر، انفجار نوری بود که انسان کامل و کتاب کامل پا به پای هم آمده اند و از همان آغاز بعثت، کتاب کاملی همراه با نبی آمد. در این دوره هر سه عنصر انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را در برگرفت. قرآن کریم هم انسان را و هم جامعه و تمدن را شکل داد و در تحقق آن بسیار سهیم بوده است.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاه

صالحی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ادامه انبساطی بعثت پیامبر است اظهار داشت: انقلاب اسلامی که منبع آن قرآن بوده، اتفاق بزرگی است که تا دوره ظهور و رستاخیز کبری حرکت خواهد کرد. انقلاب اسلامی ایران که گام دومش را در پرتو سخنان رهبری آغاز کرده است پیوندی عمیق با قرآن داشت. رهبران انقلاب آمیخته با متن و مفاهیم قرآنی بودند. مقام معظم رهبری از مفسران قرآنی از بدو جوانی بود. در این چهل سال، اتفاقات قالب توجهی در حوزه‌های قرآنی رخ داده است. پرورش ده‌ها هزار حافظ قرآنی، ایجاد دانشکده‌های قرآنی تکاپوهای عظیمی است که در حیطه قرآن پدید آمده است. این مسابقات فرصتی است که امت اسلامی وحدتی که با این کتاب آغاز شده است را ادامه دهند.

آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن با تواشیح گروه سرود ملبس به لباس سپاههمچنین محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های ما باید در جامعه بر اساس قرآن باشد و آنهایی که به عنوان مسئولان مدارس هستند، باید اهل فکر و تدبیر در قرآن باشند. ما در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که برنامه‌های قرآنی را به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌ها در دستور کار داشته باشیم و با تکیه بر عصمت و طهارت فرهنگ قرآنی را ترویج بدهیم. برگزاری مسابقات قرآنی به فهم و ترویج مفاهیم قرآنی کمک می‌کند و باید از این طریق معارف حیات بخش قرآن را در دانش آموزان نهادینه کنیم. از همکاران خود که توفیق خدمت گذرای را در جامعه دارند می‌خواهم این فرصت را غنیمت بشمارند چرا که مقام معلمی که به ترکیه و تعلیم مشتاقان قرآن می‌پردازند مقام پیامبران الهی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل