بازدید 8171
رئیس کمیسیون شوراها در گفت وگو با «تابناک»؛

برخی دستگاه‌ها حاضر به تمکین از دستگاه دیگری نیستند

لایحه مدیریت بحران کشور از سال ۹۳ که در هیأت وزیران به تصویب رسیده، همچنان در راهرو‌های مجلس و بین کمیسیون‌های مختلف سرگردان است؛ اما با بالا گرفتن بحران سیل در مناطق مختلف کشور، بار دیگر این لزوم رسیدگی به این لایحه، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 10 April 2019

هفته دیگر لایحه مدیریت بحران در صحن بررسی می‌شود/ برخی دستگاه‌ها حاضر به تمکین از دستگاهی دیگر نبودند لایحه مدیریت بحران کشور از سال ۹۳ که در هیأت وزیران به تصویب رسیده، همچنان در راهرو‌های مجلس و بین کمیسیون‌های مختلف سرگردان است؛ اما با بالا گرفتن بحران سیل در مناطق مختلف کشور، بار دیگر این لزوم رسیدگی به این لایحه، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، این لایحه در روز‌های اخیر بار دیگر در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و پس از بررسی در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور و جلسات متعدد با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذی ربط، مشاوران و پژوهشگران مرکز پژوهش‌ها با اصلاحاتی در عنوان و متن به تصویب رسید. (۱۳۹۶/۱۱/۳۰)

بنا بر این گزارش، هم اکنون پس از گذشت چهار ماه از تصویب لایحه فوق در کمیسیون اصلی و به دلیل گذشت بیش از سه سال از پایان مدت قانونی پنج ساله آزمایشی و نیز وقوع حوادث غیرمترقبه متعدد و ناگوار همانند وقوع زلزله در استان‌های کرمانشاه، کرمان و بوشهر، دولت بار دیگر پیشنهاد کرد تا هیأت وزیران، رسیدگی به لایحه فوق را با قید دوفوریت از مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

کولیوند در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: قانون مدیریت بحران کشور به صورت پنج ساله و آزمایشی قابل اجرا بوده و تا پایان سال ۹۴ اجرا شده و در تاریخ ۹۴.۱۲.۲۵ دوباره دولت لایحه دوفوریتی برای تمدید این لایحه آزمایشی به مجلس ارائه کرد.

این نماینده مجلس گفت: این در حالی بود که تنها چهار روز به پایان سال مانده بود و به همین دلیل در سال ۹۵ مطرح شد، که در آن زمان مجلس با تمدید این قانون موافقت نکرد و قرار شد، دولت لایحه کامل را تقدیم مجلس کند. پس از آن دولت در برج ۴ سال ۹۵ لایحه مدیریت بحران کشور را به مجلس فرستاد. سپس مجلس آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع داد و در کمیسیون این موضوع بررسی و بیش از ۳۵ دستگاه به کمیسیون دعوت و بیش از ۴۰ جلسه برگزار شد و سرانجام در برج ۵، ۹۶ ما این طرح را به مجلس برای تصویب فرستادیم؛ اما برخی دستگاه‌ها دوباره نامه‌های بسیاری به مجلس ارسال کردند و به لایحه اعتراض داشتند. برخی می‌گفتند که نقششان در بحران کم است و برخی‌ انتظار داشتند باید نقش برجسته‌ای داشته باشند و حتی برخی‌ها می‌گفتند که زیر نظر برخی نهاد‌ها نخواهند رفت.

رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس افزود: به همین دلیل، هیأت رئیسه بار دیگر جلسه‌ای برگزار کرد و قانون را به کمیسیون برگرداند و چهار ماه دیگر نیز به تمام نامه‌های دستگاه‌ها پاسخ داد و این شد که لایحه تا سال ۹۷ طول کشید.

این نماینده مجلس گفت: دلیل اینکه لایحه مدام به سال‌های دیگر می‌رود، این است که مجلس در دی ماه هر سال وارد بحث بودجه می‌شود و همه موضوعات دیگر به کنار می‌رود؛ بنابراین، در اواخر برج یازده سال ۹۷ مجلس این لایحه را تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرد، شورای نگهبان نیز ایراداتی به لایحه گرفته و آن را در دوازدهم برج ۱۲ به مجلس داده است. بیستم برج ۱۲ سال ۹۷ این لایحه به کمیسیون رسید که ما نتوانستیم ایرادات آن را رفع کنیم؛ اما همین هفته تمام اشکالات شورای نگهبان در کمیسیون برطرف شد و قرار است هفته آینده به صحن علنی مجلس برسد و بعد از آن دوباره به شورای نگهبان می‌رود تا به قانون تبدیل شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: این لایحه، مدیریت واحد در بحران را مشخص می‌کند. توجه ویژه به برآورد خسارات‌ و اعتبارات لازم در اختیار استانداران و فرمانداران قرار می‌دهد و به سازمان‌های نیرو‌های مسلح که زیر نظر رهبری هستند، توجه کرده. همچنین تمام وزارت خانه‌های درگیر در بحران را برایشان وظیفه در نظر گرفته است.

این نماینده در پایان افزود: البته در این سال‌ها که لایحه در مجلس مورد بررسی قرار گرفته، سند بالادستی که از سوی رهبری ارائه شده بود، وجود داشت و بر اساس آن کار شد، ولی اکنون بیش از ۴۵ جلسه با بیش از ۳۵ دستگاه برگزار شده تا به سرانجام برسد در صورتی که می‌شد، سرکاری موضوع را جمع کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
به این می گن ملوک الطوایفی!!!!!!
ایران کلا شده زمین فوتبال





پاسکاریه؟
همین نماینده هایی که لباس سپاه رو پوشیدن بجای این کارا و شو اف های تبلیغاتی به فکر تورم و وضعیت سیل زدگان باشند.اینها توی این چند وقته که نصف کشور را سیل گرفته حاضر به ترک تعطیلاتشون نبودن
به این میگن سالها بدون قانون زندگی کردیم!
بهترین شغل و پر درآمد ترین شغل در ایران سردفتری میباشد.
درآمد ماهیانه 80 تا 150 میلیون تومان و ساعت کاری کم ( از 9 صبح تا 2 بعد از ظهر )بعد از 30 سال امتیاز سر دفتری خود را میتوانید به قیمت امروز 2 میلیارد تومان بفروشید.
در ضمن مسئولان نظام هم هر روز درآمدتان را با افزایش زمینه کاری ( سند خودرو ) افزایش میدهند.
مدیران ضعیف = دستگاههای ضعیف = نتایج ضعیف = فاجعه

علت : انتصابات فامیلی ، دوستی و ....
بدیهی است کشوری که بصورت ملوک الطویفی اداره شود حال وروزش بهتراز این نمیشود در ظاهر آقایان قدرت داشته ومنم .منم میکنند ولی در باطن حتی قادر به تغییر منشی خود هم نیستند
یعنی از سال ۱۳۹۶ ، ما با هیچ مشگلی در بازار ارز روبرو نبوده ایم!!!!!
دستگاه های وازی و بی خاصیت
ساختار اداری فربه و بی خاصیت که فقط بودجه مملکتو می خوره و نمیزاره هیچ جای دیگه رشد کنه
مجلس ما بسیار کند و ناکارامد می باشد بهترین راه حذف مجلس در موضوعاتی است که به سرعت عمل نیاز دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل