بازدید 4694
در پی اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا به‌عنوان سازمان تروریستی؛

فرانسه خواهان‌عدم‌ایجاد تنش‌مجدد در‌خاورمیانه شد

کد خبر: ۸۹۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰ 09 April 2019

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در کنفرانسی خبری، از ایران و آمریکا خواست از بی‌ثباتی بیشتر منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اگنس وان درمال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری از ایران و آمریکا خواست تا برای جلوگیری از تنش بیشتر و بی‌ثبات‌تر شدن منطقه تلاش کنند.

وی در ادامه افزود: ما به حمایت از برجام تا زمانی‌که ایران تعهداتش را اجرا کند، ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد تا اعمال فشار حداکثری بر ایران را افزایش دهد. این اولین باری است که آمریکا یک نهاد دولتی خارجی را به‌طور رسمی تروریستی قلمداد می‌کند.

اقدام غیر قانونی دولت آمریکا در آستانه روز پاسدار برای قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی در حالی انجام شده که مسئولان کشورمان از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و مقامات نظامی کشورمان نسبت به عواقب چنین کاری هشدار داده بودند.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

در همین حال، رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه نیز در تماسی تلفنی درباره مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" با وی، برجام را توافقی بسیار مهم خواند و با تاکید بر این‌که “ما خواهان اجرای کامل تعهدات دو طرف در توافق برجام هستیم تا ایران نیز طبق مفاد آن به منافع مشروع اقتصادی خود در این توافق دست یابد”، اظهار داشت: ایران با وجود عمل به تعهداتش هنوز شاهد اقدام عملی قابل توجهی از طرف مقابل نبوده است.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با تاکید مجدد بر ضرورت گسترش همکاری‌های تهران – پاریس در همه عرصه‌های مورد علاقه، گفت: فرانسه و شرکای اروپایی به طور جدی تعهدات خود را برای اجرای تمام مفاد برجام دنبال می‌کنند.
"امانوئل مکرون" اظهار داشت: فرانسه با دقت تحولات منطقه را دنبال می‌کند و تمام سعی و تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا منافع ایران از توافق برجام حفظ و تأمین شود و سازوکار مالی تدوین شده، نشان‌دهنده اراده اروپا برای حفظ برجام است.
وی افزود: فرانسه به همراه دیگر شرکای اروپایی تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا آمریکا را تشویق کنند که تحریم‌ها علیه ایران را تعدیل کند و بی‌تردید نقش روسیه و چین نیز در این عرصه و تلاش، بسیار مهم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان