بازدید 12902
۱

شناسایی ۷۰ سایت و کانال فروش مواد مخدر

کد خبر: ۸۹۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ 09 April 2019

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف ۶٨۵ تن مواد مخدر و جمع آوری ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار مسعود زاهدیان امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی داشتیم که نتیجه اقدامات کشف ۶٨۵ تنی مواد مخدر و افزایش سه درصدی دستگیری معتادین متجاهر شد.

وی درباره برخورد با معتادین متجاهر و جمع آوری آنها نیز گفت: حدود ٢۵ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور جمع آوری و به مراکز تامین شده از سوی ستاد هدایت شدند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر از سطح تهران جمع آوری شدند.

به گفته وی، در پی اقدامات و طرح‌های انجام شده شاهدیم در مناطقی که شرایط بحرانی بود خصوصا محله هرندی تهران، اوضاع تغییرات مثبتی داشته و امنیت نسبی و مناسبی را فراهم شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره اینکه مرکز سروش برای جمع آوری معتادان متجاهر ۶۵۰ نفر ظرفیت دارد گفت: این مرکز با هدف جمع آوری معتادان متجاهر راه اندازی شده و قرار است که ظرفیت این مرکز است به ۲۰۰۰ نفر برسد البته امروز می‌توانیم همین دو هزار نفر را در آن مرکز نگهداری کنیم، ولی ما می‌خواهیم مرکز ما مجهز تر شود تا با استانداردهای جهانی از معتادان نگهداری کنیم.

دستگیری ۲۰ هزار خرده فروش مواد مخدر در پیرامون ۲۰۰۰ مدرسه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پلیس دو هزار مدرسه را به عنوان اولویت حضور مشخص کرده است که اغلب این مدارس بیشتر در مناطق پرخطر بود که خرده‌فروشان مواد مخدر می‌توانستند در این مکان فعالیت داشته باشند و در اطراف مدارس فعالیت کنند که حدود ۳ تن مواد مخدر در این دو هزار نقطه تا پایان سال ۹۷ کشف شده است.

زاهدیان با بیان اینکه هر منطقه‌ای در پایتخت شرایط خاص خود را دارد، گفت: به عنوان مثال در محله هرندی یک اوضاع را در حوزه مواد مخدر داریم و در میدان تجریش هم اوضاع دیگری را، برنامه‌ها را نسبت به محله‌ها تنظیم و اولویت بندی می کنیم.‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار با ارزشی را در اطراف مدارس به انجام دادند ، گفت: امروز به جرأت می‌گوییم که اکثر مدارس ما به صورت هوشمندانه پاکسازی شده است و خطر تهدید مواد مخدر برای دانش آموزان به شدت کاهش یافته است و بالغ بر ۲۰ هزار نفر پیرامون در این دو هزار نقطه تعیین شده، خرده فروشان دستگیر شده اند.

زاهدیان با اشاره به طرح‌های انجام شده در محله هرندی مولوی و شوش گفت: بعد از حضور سردار مومنی در ستاد مبارزه با مواد مخدر و هماهنگی که بین دستگاهها ایجاد شد و اولویت بندی هایی که با حمایت دادستانی تهران همراه بود، بسیار موثر بود، به نحوی که ظرف ۷۲ ساعت تمامی آن مناطق را پاکسازی کردیم و تا امروز هم آن مناطق پاک شده باقی مانده اند و از تمامی افراد به ویژه در این زمینه از دستگاه قضائی تشکر می‌کنم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه تولید شیشه در کشور افغانستان افزایش پیدا کرده است گفت: با افزایش کشت گیاه «فدرال» تولید مواد مخدر شیشه در این کشور افزایش پیدا کرده است و ما در سال گذشته محموله های بسیاری از شیشه را در مرز شرقی کشور کشف و ضبط کردیم از جمله این که در ماه‌های پایانی سال ۴۲۰ کیلوگرم شیشه در یک محموله کشف شد.

زاهدیان با بیان اینکه افزایش تولید شیشه در کشور افغانستان یک تهدید جدی برای ما است گفت: افزایش تولید در این کشور باعث کاهش قیمت شیشه شده است که برای جلوگیری از ورود آن به کشور، کنترل‌ها را در مرز بیشتر کردیم و با توجه به این امر در سال گذشته کشفیات شیشه در مرزها دو برابر شده است.

افزایش مصرف گل در میان دانشجویان و دبیرستانی ها

وی در خصوص پخش کلیپی از مصرف مواد مخدر توسط دانشجویان در شیراز که پس از مصرف مواد دچار حالتهای عجیبی شده بودند، گفت: دستور بررسی این فیلم داده شده و منتظر نتیجه آن هستیم.

زاهدیان با بیان اینکه ۱۹ تا ۲۵ سالگی سن مصرف مواد مخدر است گفت: البته مصرف مواد در محیط های مختلف متفاوت است گاهی اوقات در یک نقطه ای یک کودک دوساله مصرف کننده مواد است اما نمی‌توانیم بگوییم که سن مصرف مواد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مصرف گل در میان دانشجویان، دبیرستانی ها و جوانان افزایش پیدا کرده است که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع در حال بررسی است درباره فعالیت پلیس مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی گفت: در بخش فضای مجازی نیز استانداردهای لازم را ایجاد کردیم و فعالیت مان را در این راستا افزایش داده ایم تا بتوانیم در این فضا نیز جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیریم.

شناسایی ۷۰ سایت و کانال فروش مواد مخدر

وی ادامه داد: در این زمینه نیز مواردی را شناسایی کردیم که در آپارتمان اقدام به کشت آپارتمانی مواد مخدر می کردند و همچنین برخی شبکه های مالی که در دارک وب(Dark Web) فعالیت داشتند نیز شناسایی کردیم. در حال حاضر نیز بالغ بر ۷۰ سایت و کانال شناسایی و رصد شده‌اند که برخی از این افراد توسط دستگاه قضایی مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند و برخی افراد دیگر نیز توصیه و ارشاد شده‌اند.

وی درباره کشفیات مواد مخدر در سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که بیشترین کشفیات در شهر و حاشیه شرق کشور بوده است. در روزهای گذشته نیز کشفیاتی داشتیم از جمله در استان مرکزی که یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مرفین ، در استان اصفهان یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک و در استان هرمزگان یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

شهادت 15 مامور پلیس در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در سال گذشته

زاهدیان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ نفر از نیروهای پلیس در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند افزوذ: پلیس سعی می‌کنند دانش محور باشد و بر اساس تجهیزات روز کار خود را دنبال کند، امروز پلیس مبارزه با مواد مخدر تجهیزات مناسبی را در اختیار دارد، اما برخی از این تجهیزات باید از خارج تأمین شود که برخی از آنها مانند دستگاه ایکس‌ری از نوع تجهیزات تحریمی است و ما تلاش می‌کنیم این کمبودها را از طریق دیگری را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات ایمنی در داخل کشور تولید و بخش نیز وارداتی است، گفت: آن بخش از تجهیزات ایمنی که داخلی است بطور کامل تامین شده است مانند جلیقه ضد گلوله، اما وقتی تیر به پیشانی و صورت مامور می‌خورد کاری نمی‌توانم انجام دهیم، البته در سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته با کاهش شهدا مواجه بودیم و امیدواریم امسال نیز هیچ شهیدی نداشته باشیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: بیش از ۷۰ درصد دستگیری ها و کشفیات از طریق کار اطلاعاتی صورت می‌گیرد و با پیگیری و نفوذ در بانک‌ها آنها را شناسایی و دستگیر می کنیم ، هر چه بخش اطلاعاتی ما بیشتر شود خسارات وارد شده به پرسنل نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گفته وی، ۷۲ درصد از کشفیات در حاشیه شرق و شرق کشور و بیشترین کشفیات نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان هرمزگان بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ باند اصلی در این دستگیری‌ها ضربه خوردند و عناصر آن یا دستگیر شده یا معدوم شدند گفت: در این عملیات‌ها به گروه‌های انتقال دهنده مواد مخدر نیز ضربات سهمگینی وارد شده است یکی از این موارد نیز کشف یک تن و ۳۲۰ کیلوگرم مرفین در خراسان جنوبی بود که طی آن هفت قاچاقچی دستگیر و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال آنها توقیف شد.

وی درباره وضعیت قاچاقچیان دستگیر شده توسط این پلیس نیز ادامه داد: «نصیر بامری» که همراه باند «قورباغه مکران» در سیستان و بلوچستان دستگیر شده در حال حاضر در زندان است و هنوز حکمش اجرا نشده است و ما از دستگاه قضایی پیگیر آن هستیم تا این است فرد تعیین تکلیف شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره آموزش های این پلیس در باره پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار آموزش چهره به چهره در محل های آموزشی ، کار و محلات انجام شده است و قرار است نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در چندین استان برگزار شود.

سردار زاهدیان درباره هزینه نگهداری معتادان متجاهر نیز گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر هزینه نگهداری معتادان متجاهر در مراکز بازپروری را می پردازد، این ستاد روزانه ۱۵ هزار تومان برای هر معتاد هزینه می کنند که در ماه 450 هزار تومان برای هر معتاد می‌شود. البته باید هزینه های ساختمانی و انسانی را نیز در این خصوص در نظر بگیریم که در نهایت هزینه نگهداری این افراد سرسام آور می شود اما از نظر ما سلامت جامعه بیش از اینها اهمیت دارد امیدواریم برنامه پیشگیری آینده به شیوه ای رقم بخورد که تولید معتاد نداشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
بهترین راه برای فرار جوانان از مواد مخدر مهاجرت است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر