بازدید 5113
۳

بانک‌ها و دستگاه‌ها بروکراسی اداری را کاهش دهند

کد خبر: ۸۹۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 09 April 2019

دادستان تهران درخصوص القای نا امیدی به مردم در زمان بروز مشکلات و حوادث طبیعی گفت: وقتی همه مسئولین در منطقه حاضر هستند و تلاش میکنند برای رفع مشکلات نباید عده ای که تریبون دارند القای ناامیدی کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی در گفت‌وگویی رادیویی با برنامه پارک شهر اقدامات دادستانی تهران در ایام نوروز سال ۹۸ و همچنین برنامه‌های پیش روی دادستانی در سال جدید را تشریح کرد.

دولت آبادی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های سیل زده گفت: کارهای خوبی انجام شد و ما هم از همکاران خود و هم مردم تشکر می‌کنیم.

وی در پاسخ به اقدامات و الزامات قضایی در تولید ملی و شعار سال نیز اظهارداشت: مقام معظم رهبری امسال را به همین مبنا نامگذاری کردند، بیشترین تحرکات ما باید در سیستم اجرایی رخ دهد اما دستگاه‌های تقنینی و قضایی باید حمایت بیشتری از دستگاه های اجرایی کنند.

دادستان تهران افزود: به دلیل مشکلات در حوزه ارز و تحریم‌های رخ داده خود به خود مشکلاتی در حوزه تولید رخ داده به همین دلیل بانک‌ها و سیستم اجرایی کشور باید بروکراسی موجود را کاهش دهند.

جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی ۲ مورد پرونده اقتصادی داشتیم که باید تلاش می شد که همزمان با رسیدگکی به آن پرونده از توقف فعالیت آن جلوگیری نشود.

وی گفت: یکی از این پرونده ها نیشکر هفت تپه بود که به دلیل اینکه تولید نخوابد باید همه تلاشمان را معوف می کردیم.

دادستان تهران افزود: در برخی پرونده‌ها گفتیم که ما مشکلی با افتتاح کارخانه‌ها نداریم. در مریوان و شهرهیا کردستان مشغول کار هستند بنابراین سیاست دستگاه قضایی کمک به ادامه تولید و اشتغال و حفظ کارگران در محیط کاری است.

جعفری دولت آبادی اظهارداشت: ما در جلسه یک سوال اساسی از مسئول سازمان حمایت کردیم و گفتیم مرغ را دولت چند قیمت گذاری کرده گفتند ۱۱.۵۰۰ گفتیم چند می‌خرند گفتند ۷ هزار و ۲۰۰ ، اما متاسفانه عده‌ای سودجو در میدان بهمن مرغ را ۱۷ هزار تومان هم فروختند.

وی ادامه داد: نامه کتبی برای ما نوشتند که قیمت مرغ ۱۱.۵۰۰ تومان است و ما نیروهای خود را در میدان بهمن مستقر کردیم. به ما گلایه کردند که چرا قیمت می‌گذارید؟ ما گفتیم دولت قیمت داده و ما از حقوق عمومی حمایت می‌کنیم. به چه دلیلی مرغ را ۱۷، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ هزار تومان می‌فروشند؟

دادستان تهران گفت: ۳۰ نفر از خلافکارانی که در افزایش قیمت دخیل بودند و عامل تحریک بازار بودند را دستگیر کردیم و این فتنه خوابید چون اینها بودند که مرغ را به کشتارگاه می‌بردند و آنجا ۱۱.۵۰۰ می‌دادند.

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند با قیمت بالای مرغ بگویند که دادستان برای خودش گفته، دولت هم همکاری کرد. من دیروز گزارشی دیدم که مرغ روی دست اینها باد کرده و نمی‌توانند گرانتر از ۱۱.۵۰۰ تومان بفروشند. البته یک روابطی هم در بین اینها بوده و گزارشی که از میدان بهمن گرفتیم گفتند در تهران دیروز ۱۰۰۰ تن مرغ توزیع شده و مرغ الان اضافه آمده است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: عده‌ای رانت خوار میدان بهمن را الگویی برای احتکار و گرانفروشی تبدیل کرده بودند و ما گفتیم اگر تمکین نکنید از ما در میدان بهمن را می‌بندیم و مردم بدانند ما اگر قیمت دادیم قیمت دادستانی نبوده و قیمت دولت بوده، ما به دولت گفتیم یا قیمت ندهید یا روی آن قیمت بیاستید.

وی گفت: در برخی استانها من خبر گرفتم گفتند ۱۱.۵۰۰ تومان نیست و گران تر فروخته اند من تأکید می‌کنم این قیمت دادستانی نیست و قیمتی است که دولت تعیین کرده است. ما براساس تصمیم دولت حمایت می‌کنیم. باید در کشور یک قیمت حاکم باشد. امیدوارم دادستان‌های سایر مراکز هم هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. دولت اگر پای حرفش نیاستد دادستانی چه کار می‌تواند بکند؟!

دادستان تهران ادامه داد مسئولین دولتی کار خوبی کردند و همین جا تشکر می کنم، از قیمت ۱۱.۵۰۰ تومان مرغ حمایت کردند، بعضی مرغداران می‌گفتند که ما ۱۴ هزار تومان می‌خریم اما اینطور نبود. اگر سازمان حمایت، وزارت صمت، پشتیبانی دام و وزارت جهاد هماهنگ باشند و در کشور یک نرخ باشد ما تضمین می‌دهیم که در کشور مشکلی نداریم.

وی در مورد قیمت گوشت نیز گفت: دام در خوزستان و شهرهای دیگر وارد شده و در حال کشتار است و در حال حل کردن مشکل گرانی قیمت گوشت هستیم.

جعفری دولت آبادی راجع به حضور آقای رئیسی در مناطق سیل زده گفت: اولاً سیل در همه دنیا وجود دارد، حوادث طبیعی در همه جا وجود دارد، در آمریکا کم سیل و زلزله آمده؟ به مسائل نباید سقل سیاسی بدهیم، مسائل طبیعی را باید به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: ما باید به یک همراهی و همدلی نیاز داریم، نباید در حوزه رسانه و فضای مجازی دو قطبی ایجاد کنیم مانند ترک و فارس، نظامی و غیر نظامی؛ قوه قضاییه هم با همه امکانات در حال کمک به مردم است. ما نباید اجازه دهیم سیاست بر حوادث سوق پیدا کند. مردم مانند زمان جنگ کمک کردند و دادستان‌ها کمک می کنند و در جایی که مشکل داریم دستورات لازم را بدهند و در آینده آسیب‌شناسی روی این علت‌ها بشود تا بعداً بررسی شود یعنی بعد از حادثه سر فرصت آسیب‌شناسی شود.

جعفری دولت آبادی درباره ۳ متهم دکل نفتی گم شده گفت: این پرونده در سال ۹۱ در دادستانی مفتوح شد، ۶ متهم داشت که ۲ متهم در خارج بودند یکی آقای طباطبایی و یک نفر دیگر بودند.

دادستان کل کشور ادامه داد: تا الان رسیدگی به این پرونده ۱۱ جلسه به طول انجامیده، متهمان در دفاعیات خود گفتند ما نقشی نداریم اما یک پرونده مالی پیچیده‌ای بود و اینکه طولانی شد همین مسائل مالی پیچیده بود زیرا اینها چندین معامله کرده بودند تا این دکل‌ها به ایران برسد.

وی گفت: تصویر حکم به دست ما برسد ما مفاد حکم را بررسی می‌کنیم اگر بدانیم نامتناسب است اعتراض خواهیم کرد. ما براساس حکمی که دادگاه می‌دهد باید بررسی کنیم. اگر حکم نامتناسب باشد اعتراض می‌کنیم.

جعفری دولت بادی خاطرنشان کرد: آقای طباطبایی قبل از عید با روزنامه‌ ایران مصاحبه مفصلی کرده بود و محاکمات خیلی طولانی شد و پرونده بسیار مهمی است اگر حکم ابلاغ شد و مغایرتی وجود داشت ما می‌توانیم اعتراض کنیم.

دادستان تهران در مورد انتصاب مدیرعامل جدید برج میلاد و برخی مسائل مرتبط با این فرد نیز گفت: دستگاه های نظارتی گزارشی برای ما نفرستادند، دستگاه‌ها وقتی مدیران را منصوب می‌کنند تحقیقات می‌کنند، اگر نهادهای نظارتی در مورد ایشان گزارشاتی داشته باشند ما رسیدگی می‌کنیم. چرا که مقامات شهری حمایت مطلق از ایشان کرده بودند و سوابق ایشان را اگر برای ما بفرستند ما بررسی می‌کنیم. اگر نهادهای نظارتی گزارش دهند ما بررسی می‌کنیم.

وی در مورد کسانی که در فضای مجازی شایعه پردازی می‌کنند و همچنین نام یک جمعیت در فضای مجازی گفت: من روی ۳ نکته مصاحبه‌هایم تاکید می‌کنم نا امید کردن، بی اعتمادی به مسئولین و زیر سوال بردن نظام اسلامی.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: هر حادثه‌ای که در کشور رخ می‌دهد این ۳ نکته را می‌بینید، سیل، زلزله، کمک‌های دیگر و همه چیز این ۳ موضوع را می‌بینید. ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم. وقتی امروز مسئولین در مناطق سیل زده حضور دارند حتی صدا و سیما هم دچار این گرفتاری شد، من از آقای عسگری تشکر می‌کنم، ما می‌گوییم نباید رسانه ملی مطالبی پخش کند که مسئولی که در منطقه سیل زده هست، مانند توهینی که به آقای حسینی بای کردند، ناامیدی بازی در زمین دشمن است.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم برخی سخنان دروغ منتشر شود زیرا آمریکا دهانش را باز کرده نظام اسلامی را ببلعد، آنوقت ما در داخل شروع به ناامید کردن مردم کرده‌ایم. رسانه ها بزرگترین نقش را می‌توانند ایفا کنند نمی‌گوییم رسانه‌ها انتقاد نکنند و کشور را گل و بلبل نشان دهند ولی خلاف واقع نشان ندهند و دادستانی با برنامه‌هایی که با هدف و برنامه ریزی باشد برخورد خواهد کرد. ما امروز باید یک صدا و آن هم مقاومت و بصیرت داشته باشیم و رسانه‌ها حواسشان باشد که مردم را امیدوار کند و مشکلات قابل حل است.

وی افزود: کشورها جنگ دیدند مانند آلمان و ژاپن، ما امروز با یک رهبر هوشمند و مسئولین دلسوز روبرو هستیم و ان‌شاءالله خداوند کمک کند تا تغییراتی صورت گیرد. عده‌ای که بلندگو دستشان است و آیه یأس می‌خوانند اگر جلوگیری نکنند ما با آنها برخورد می‌کنیم.

دادستان تهران گفت: ما در طول سال گذشته آمار خوبی در اعطای عفو و مرخصی‌ها داشتیم. ما در شهر تهران ۶۶۰۰ نفر مشمول عف شده و ۶۳۰۰ نفر مجازات تخفیف پیدا کردند.

جعفری دولت آبادی افزود: در استان تهران هم ۱۰ هزار نفر عفو شدند و ۹ هزار نفر مشمول تخفیف مجازات شدند و ۲ هزار نفر نیز مرخصی رفتند. امیدواریم این مرخصی اینن امکان را به آنها داده باشد که خودشان را بازسازی کرده باشند و با روحیه بهتری مجازات خود را تحمل کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ايشون دادستانه يا معاون اول رييس جمهور كه اينقدر در اجراييات دخالت مي كند؟
کاهش بروکراسی نیاز به تغییر و کاهش و ساده سازی قوانین دارد.
دیر هنگام ولی بحق بود. دستگاه های دولتی مدت هاست با مردم خود قهر هستند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان