بازدید 5092
۲

ایران؛رتبه یک مهندسی برق و الکترونیک منطقه

کد خبر: ۸۹۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 08 April 2019

براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی برق و الکترونیک در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

به گزارش فارس، براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی برق و الکترونیک در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

در تصویر زیر صدرنشینی ایران در تولیدات علمی مهندسی برق و الکترونیک را مشاهده می‌کنید:

کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، مصر، رژیم صهیونیستی، کشورهای امارات متحده عربی، قطر، عراق، اردن، لبنان، عمان، کویت، سرزمین‌های اشغالی، یمن و سوریه و بحرین به ترتیب در رتبه‌های بعدی ایران قرار گرفته‌اند. 

بررسی‌های منتشر شده در مجله «SCImago Journal & Country Rank» نشان می‌دهد ایران با تعداد 4 هزار و 698 مقاله در زمینه مهندسی برق و الکترونیک در رتبه نخست و ترکیه با یک اختلاف قابل توجه در مقام دوم قرار دارد.

از میان 4 هزار و 698 مقاله منتشر شده محققان ایرانی، 4 هزار و 602 مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی‌که ترکیه و عربستان به عنوان کشورهای حائز مقام دوم و سوم هر کدام به ترتیب 2 هزار 191 و یک هزار و 667 مقاله تولید کرده‌اند که تنها 2 هزار و 143 و یک هزار و 621 مقاله قابل استناد دارند. 

بحرین به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال 2017 تنها 19 مقاله در زمینه مهندسی برق و الکترونیک ارائه کرده است.

ایران در یک بررسی کلی‌تر میان 155 کشور جهان، جایگاه دوازدهم تولیدات علمی در رشته مهندسی برق و الکترونیک را به خود اختصاص داده است.

صدر نشین جهان در رشته مهندسی برق و الکترونیک چین است، محققان چینی در سال 2017، 55 هزار و 755 مقاله در زمینه مهندسی برق و الکترونیک منتشر و ارائه کرده‌اند که از این تعداد 54 هزار و 932 مورد قابل استناد بوده است.

کشورهای آمریکا، هند، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا و روسیه به ترتیب بعد از کشور چین و قبل از ایران در جدول جهانی جای گرفته‌اند. 

نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط یک گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آنها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کنند. 

در خبرهای پیشین نیز به صدرنشینی ایران در رشته‌های متفاوتی ازجمله علم ژنتیک، علم فیزیک، ریاضیات کاربردی، علوم زیستی، فناوری نانو، فناوری آب و علم پزشکی داخلی اشاره شده است. 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نه تنها در رشته مهندسی برق، بلکه در رشته های دیگری مثل مهندسی مواد، مکانیک و مهندسی سطح هم ایران در خاورمیانه رتبه اول را دارد.
اینها بیشتر مفالات کپی است که اساتید دانشگاهها برای ارتقا دانشجویان ارشد و دکتری خود فشار می اورند که این مقالات را تهیه کنند مهم اینه که این به اصطلاح تولیدات علمی تبدیل به پول و خدمات مهندسی بشود.
برقی که کیلووات ساعت آن 50 تومنه چه نیازی به مهندس برق داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر