بازدید 4801

آمریکایی‌ها اگر عاقل باشند، این کار را نمی‌کنند!

کد خبر: ۸۹۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 08 April 2019
اینکه آمریکایی‌ها برای تنگ‌تر کردن عرصه بر ایران، سپاه پاسدران را به فهرست گروه‌های تروریستی می‌افزایند یا نه هنوز معلوم نیست، اما واکنش سپاه نسبت به این اقدام احتمالی معلوم است و بسیار تند خواهد بود. نیازی به گمانه‌زنی نیست و خط و نشان‌هایی که برخی در اردوگاه اصولگرایی برای آمریکا می‌کشند، روشن می‌کند که این تحریم تازه برابر است با ورود به درگیری نظامی. اظهارات اخیر علیرضا سلیمی و نصرالله پژمانفر در جلسه دیروز مجلس مصداق این مدعا است. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز از ارائه ۱۴ طرح این کمیسیون برای مقابله به مثل با آمریکا خبر داده است.

منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، اما واکنشی تندتر از این حرف‌ها دارد. او در گفتگو با «آزادی» قرار دادن سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا را محتمل دانست و گفت: «با توجه به اینکه در رفتار دولتمردان امریکایی عقل حاکم نیست و نوعی نگاه وحشی گرایانه و جنگل مابانه را در دستور کار دارند، نمی‌توان به هیچ حرف آن‌ها استناد کرد و باید انتظار هر رفتار نامعقولی را داشت لذا ممکن است که دیوانه شوند و چنین نیز کنند.»

وی تاکید کرد: «مجموعه دولتمردان امریکایی که منشا و زایشگاه تروریست در دنیا هستند و دائم جریان‌هایی مثل داعش را به دنیا تحویل می‌دهند. از لحاظ حقوقی، سیاسی و ... صلاحیت ندارند که جریان دیگری مثل سپاه که امروز فرمانده آن امروز برای کمک به مردم سیل زده بیل می‌زند را تروریست اعلام کنند. با یک دستمال کثیف و نجس نمی‌توان آینه را پاک کرد».

این نماینده پیشین مجلس که سابقه حضور در سپاه پاسداران را نیز دارد، درباره تبعات این اقدام آمریکا و واکنش ایران گفت: «این اقدام امریکایی‌ها به جز اینکه صحنه منطقه و بین الملل را به سوی تشویش و درگیری ببرد، کار دیگری نمی‌کند. ما هم قطعا بیکار نخواهیم نشست و دولت و مجلس ما نیز متقابلا ارتش آمریکا را تروریست اعلام می‌کند».

وی با تاکید بر اینکه «آمریکایی‌ها اگر عاقل باشند، این کار را نمی‌کنند» گفت: «اگر دیوانه باشند که وزن دیوانگی آن‌ها از عقلشان بیشتر است، چنین می‌کنند و این دست ما را برای تقابل و برخورد متقابل باز می‌کند». حقیقیت‌پور در پاسخ به این پرسش که نتیجه این تقابل ورود به درگیری‌نظامی است؟ گفت: «این کار را نکنیم، چه کنیم. نمی‌شود که برای اثبات اینکه آدم‌های خوبی هستیم در مقابل آن‌ها تسلیم شویم».

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا درگیری‌های احتمالی بیشتر به ضرر ایران نخواهد بود؟ گفت: «نه، عقل امریکایی‌ها به این نمی‌رسد که ضربه دوم را محاسبه کنند. ما هستیم که ضربه دوم را طراحی می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم که کی و کجا و چطور بزنیم. شما فکر می‌کنید آن‌ها به جایی موشک می‌زنند و می‌گویند که سپاه را تنبیه کردیم؟! ما از این موشک‌ها زیاد داریم.» مشاور رئیس مجلس همچنین گفت: «توجه داشته باشید که امروز فرهنگ سپاه از مرز‌های ما گذشته است. از نیجریه گرفته تا لبنان، سوریه، یمن و. همه پاسدار هستند و آمریکا باید پاسخ همه این‌ها را بدهد.»

وی با تاکید بر اینکه «ما باید به هر نحو ممکن از خود دفاع کنیم و طی چهل سال گذشته هیچ وقت از تهدید‌ها نترسیده‌ایم» گفت: «آستانه تحمل آمریکایی‌ها برای دریافت جنازه افسرانشان خیلی کم است. باید منتظر باشند و ببیند مادران آمریکایی که جنازه فرزندان خود را دریافت خواهند کرد، چه بلایی سر دولتمردان این کشور می‌آورند».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل