بازدید 5811
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

دوربرگردان شاخص کل به مدد فرمان نفتی ها/ تقویت ۵۱۸ واحدی دماسنج بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه نوزدهم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۵۱۸ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد رشد ۲۷۹۳ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۹۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 08 April 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه نوزدهم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۵۱۸ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد رشد ۲۷۹۳ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند صعودی روز‌های قبل، بازهم شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۴۹ واحدی معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۵ واحدی معادل ۰.۳۴ رصد، عدد ۳۶ هزار و ۷۴۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۷ واحدی معادل ۰.۳۴ درصد به رقم ۲۵ هزار و ۶۴۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۰۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۱۲ هزار و ۳۸۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۵۴۶ واحد افزایش معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۱۴۰ هزار و ۵۷۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد همراه بود و عدد ۳۶۷ هزار و ۷۷۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ واحد قرار گرفت.
 
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛
 
در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۸۸ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۷۳ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۶۹ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۵۹ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۸۱ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۷۳ واحد و نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۶۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳۸ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۸۱ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۹ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۵۷ واحد و نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۵۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
امروز ارزش معاملات که تا میانه بازار از ۴۴۰ میلیارد تومان فراتر نرفته بود، با رشد در لحظات پایانی همراه شد و در نهایت رقم یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان ارزش معاملات امروز ناشی از جابجا شدن ۳ میلیارد و ۲۷۳ برگه سهم و اوراق مالی طی ۲۶۰ هزار و ۱۲۹ نوبت بود.
 
نماد‌های خودرویی که از ابتدای هفته بیشترین حجم و ارش معاملات را به خود اختصاص داده اند، همچنان این جایگاه را در اختیار دارند، شیمایی‌ها نیز در تعقیب خودرویی‌ها بودند لیکن امروز و متاثر از افزایش قیمت‌ها در نماد‌های نفتی، گروه فرآورده‌های نفتی جایگزین بانکی‌ها شدند.
 
امروز همه نماد‌های قند و شکر، وسایل ارتباطی، انمتشار و چاپ و فنی و مهندسی روند صعودی داشتند و بر این اساس بیشترین رشد شاخص در گروه قند و شکر رقم خورد و با رشد ۴.۱۷ درصدی معادل ۱۱۱۶ واحدی همراه بود.
 
شاخص وسایل ارتباطی نیز با رشد ۳.۶۵ درصدی معادل ۱۴۲ واحد همراه شد و شاخص فرآورده‌های نفتی با افزایش ۳ و ۲۹ درصدی معادل ۲۵۷۲۳ واحد مواجه شد.
 
در معاملات امروز بورس تهران، نماد حمل و نقل بین المللی خلیج فارس «حفارس»، سیمان فارس و خوزستان «سفارس»، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان «پترول»، خوراک دام پارس «غدام»، تولیدی‌مهرام «غمهرا»، داروسازی امین «دامین»، سیمان صوفیان «سصوفی» در معاملات روز جاری با بیشترین افزایش قیمت مواجه شدند و در مقابل نماد ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس «زپارس»، سامان گستراصفهان «ثامان»، قطعات اتومبیل ایران «ختوقا»، پگاه‌آذربایجان‌غربی «غشاذر»، پارس سرام «کسرام»، توریستی ورفاهی آبادگران ایران «ثاباد» و گروه‌بهمن «خبهمن» با بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.
 
امروز بیشترین صفوف خرید و تقاضا متعلق به نماد شرکت‌های سیمان فارس و خوزستان «سفارس»، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان «پترول»، نماد حمل و نقل بین المللی خلیج فارس «حفارس»، سرمایه گذاری صنایع‌شیمیایی‌ایران «شیران»، سرمایه گذاری آتیه دماوند «واتی»، گروه مپنا «رمپنا»، پالایش نفت تبریز «شبریز» بود و در مقابل بیشترین صفوف عرضه و فروش را درنماد‌های ملی کشت و صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کیان «کیان»، پاکسان «شپاکسا»، صکوک اجاره خلیج فارس «صفارس ۴۱۲»، صکوک اجاره سایپا «صایپا ۱۰۴»، قطعات اتومبیل ایران «ختوقا»، صنعت و دامپروری پارس «زپارس»، صکوک مرابحه سایپا ۱۱۲ «صایپا ۱۱۲» شاهد بودیم.
 
در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های همکاران سیستم «سیستم ۱»، با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر «کگل» جهت تشکیل جلسه هیئت مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، خوراک دام پارس «غدام» جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات «ومعادن» جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، صنعتی بهشهر «غبشهر» جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی- عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شدند.
 
در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان بهبهان «سبهان»، سیمان فارس و خوزستان «سفارس» با توجه به تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس «حفارس» پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه، نیروکلر «شکلر»، همکاران سیستم «سیستم» بازگشایی شدند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
امسال سال بورس هست.سال ۹۲ هم بعد از افزایش قیمت دلار و سکه باز بورس رشد زیادی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
حتما همینطوره که میگی بخصوص بعدازاینهمه نحریم وصفرشدن صادرات نفت که بزودی اتفاق خواهد افتاد
اول صبح ۱۴۰۰ واحد منفی بود اخر وقت ناگهان ۵۰۰ واحدمثبت شد!!!!
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
فردا با روز از نو روزی از نو



ببین با سرمایه های مردم چگونه بازی میکنند
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
اینجا ایرانه... ایران
همش عددسازیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار