بازدید 10247
۷

دعای نماینده زن مسلمان آمریکا برای نفهمی ترامپ

کد خبر: ۸۸۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 08 April 2019

نماینده زن مسلمان آمریکایی در پاسخ به حملات و توهین های ترامپ علیه او، با روایتی از پیامبر اسلام (ص) برای نفهمی رئیس جمهوری ایالات متحده از خداوند طلب بخشش کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ایلهان عمر زن مسلمان عضو مجلس نمایندگان آمریکا که به دلیل انتقاد از لابی های صهیونیستی مورد حملات طرفداران رژیم صهیونیستی قرار گرفته، در پاسخ به توهین دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای او طلب بخشش کرد.

ترامپ که در جمع ائتلاف جمهوریخواهان یهودی در آمریکا سخن می گفت، با اشاره به اقدامات خود در حمایت از رژیم صهیونیستی به عمر حمله کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی کنایه آمیز ابتدا گفت «تشکر ویژه از ایلهان عمر دارم» اما سپس ادامه داد: «آه یادم رفت. او اسرائیل را دوست ندارد.»

اما خانم عمر با بازنشر این بخش از سخنان ترامپ در پاسخ به وی این حدیث از حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام را نوشت: رَبِّ اغْفِرْ لِقَوْمِی فَإِنَّهُمْ لاَ یَعْلَمُونَ.

عمر همچنین ترجمه انگلیسی این حدیث را که به معنای «پروردگارا، قوم مرا ببخش که آنان نمی فهمند» است، اضافه کرد.

در روایات اسلامی آمده است که پیامبر اسلام (ص) پس از تحمل مصیبت ها و سختی هایی که به وی وارد شد، در مقابل درخواست برای نفرین دشمنان اسلام که از قریش بودند این دعا را به زبان آورد.

حمله ترامپ به عمر در حالی است که یکی از طرفداران رئیس جمهوری آمریکا در همان روز متهم شده که نماینده زن مسلمان را تهدید به قتل کرده است.

عمر که اصالت سومالیایی دارد، در انتخابات میاندوره آبان ماه سال گذشته به نمایندگی از ایالت میته سوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یافت.

از همان ابتدای راهیابی این نماینده مسلمان به کنگره، برخی نمایندگان جمهوریخواه و حتی هم حزبی های او در حزب دمکرات آمریکا نسبت به مواضع ضدصهیونیستی وی جبهه گیری کردند.

او بارها در سخنرانی ها و مصاحبه های خود با رسانه های آمریکایی با هشدار و انتقاد درباره نفوذ گسترده صهیونیست ها در هیات حاکمه آمریکا نسبت به سیاست های دولت ترامپ در برتری قائل شدن نسبت به رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده است.

عمر نقش لابی گران صهیونیست درسیاست آمریکا را مخرب دانسته و گفته بود که این لابی ها به اعضای کنگره پول می دهند تا از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

او در یادداشتی توئیتری در واکنش به موج تخریبی علیه وی نوشت مخالفت با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اشغالگری به معنای یهودستیزی نیست. اینکه وقتی کسی از اسراییل حمایت نمی کند ضد آمریکایی معرفی و توصیف می شود، مشکل آفرین است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
خانم عمر به جای پرداختن به اسرائیل و آمریکا لطفا برگرد به کشورت یا حتی عربستان آیا میتوانی نماینده مجلس بشوی و از رئیس کشورت انتقاد کنی و او را نفهم بخوانی ؟ سرنوشت خاشقچی را که میدانی ؟ او از عربستان انتقاد میکرد . القائده و الشباب یا دزدان دریایی سومالیایی اجازه چنین انتقادی و توهینی را به تو میدهند ؟ در کشوری هستی که به توی سومالیایی اجازه داده نماینده مجلسش شوی و رئیس جمهورش را نفهم بخوانی پس قدر بدان هیچ جای جهان به خصوص منطقه ای که سنگش را ه سینه میزنی چنین آزادی ای ندارد
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
جالبه همه مسلمانان تلاش می کنن برن آمریکا تا از آمریکا انتقاد کنن
...
| France |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
تعریف شما از آزادی اگر بی حیایی و لخت چرخیدن تو خیابون ستا و هر چی به زبونت اومد بگی که هیچ ولی کشوری که ما توش هستیم همه نوع آزادی بهت داده، خود همون آمریکا اگه حرف سیاسی بزنی یا افشاگری کنی فرداش تحت بازجویی هستی! حالا ایرانو ببین این همه آدم توی کوچه و دانشگاه و مدرسه و فضای مجازی دولت نقد می کنن حتی توهین یک مو از سر کسیشون کم نشد، برای رد حرف شما هم یک مثال میزنم که جوانی در آمریکا عکس امام خمینی رو در اتاقش داشت گویا پلیس فدرال فهمید و اینو گرفتن و بردن و دیگه خبری ازش نشد این داستان رو هم رفیقاش میگن، سندش هم توی اینترنت موجود...
ایشان چرا ناخن هایش را لاک زده است؟ مگر نماز نمی خواند؟
همین که از سومالی رفتی شدی نماینده برو خدا تو شکر کن ناراحتی خوب برگرد کشورت
آخرش میکشن این بنده خدا رو
خدا پشت و پناهت باشه که بین اون همه گرگ یک کسی اومد و پته ی این دولت آمريکایی به اصطلاح طرفدار آزادی ریخت رو آب! جای تاسف داره که بعضیا به جای حمایت از ایشون به سرزنشش می پردازن، همین خانوم اگر توی دولت ما بود قطعا وضع این نبود چون داره حرف حق میزنه و حق جو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر