بازدید 2953

افزایش ۴۵ سانتی متری سطح آب دریاچه ارومیه

کد خبر: ۸۸۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ 07 April 2019

سطح تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۴۵ سانتیمتر افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس مطالعات پایه منابع آب کارگروه احیای دریاچه ارومیه سطح تراز دریاچه ارومیه تا به امروز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۰.۴۵ متر افزایش را نشان می‌دهد، بر همین اساس حجم آب موجود در دریاچه نیز با افزایش ۳.۱۳ میلیارد مترمکعبی رو به رو بوده است.

بر اساس گزارش‌های کارگروه احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه در روز ۱۶ فروردین ماه به ۱۲۷۱.۱۹ سانتیمتر از سطح دریا رسید. این تراز نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۰.۴۵ سانتیمتر افزایش و نسبت به میانگین دراز مدت ۳.۴۴ متر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش وسعت دریاچه ارومیه در روز ۱۶ فروردین ماه سال جاری ۲۷۴۱.۳۶ کیلومتر مربع بود که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته ۲۲۷۶.۸۶ کیلومتر مربع کاهش و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۷۷۳.۵۲ کیلومتر مربع کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که حجم آب موجود در دریاچه ارومیه در روز ۱۶ فروردین ماه سال جاری، ۳.۱۳ میلیارد مترمکعب بوده است که این شاخص نسبت به روز مشابه در سال گذشته، ۱.۱۴ میلیارد مترمکعب افزایش داشته و نسبت به میانگین دراز مدت ۱۲.۹۵ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است؛ بنابراین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال ۹۸ حدود ۱۲۷۱.۱۹ متر و وسعت دریاچه ۲۷۴۱ کیلومتر مربع را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه از سال ۹۳ آغاز شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان