بازدید 4259
۵

کمک نمایندگان مجلس به سیل‌زدگان

نايب رئيس مجلس علام کرد: اکثر نمایندگان چند روز حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند.
کد خبر: ۸۸۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 07 April 2019

نايب رئيس مجلس علام کرد: اکثر نمایندگان چند روز حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند.

به گزارش  فارس، علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان برای بررسی حوادث اخیر سیل در نقاط مختلف کشور گفت: همه قبول داشتند که کمک‌های مردمی و تلاش دولت و نیروهای مسلح در سطح خوب و قابل قبولی بوده است. اگرچه مانع شدن انتقال کمک‌های صلیب سرخ به هلال احمر توسط آمریکا اقدام نابخردانه ای بود که پاسخ خود را دریافت می‌کند.

وی افزود: لایروبی رودخانه‌ها باید زودتر انجام می‌شد اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی شد همچنین شاهد بودیم که سیل شیراز بر اثر جاده سازی در مسیر رودخانه در دهه ۸۰ اتفاق افتاد و تلفاتی به جای گذاشت که قطعاً باید پیمانکار ناظر و مسئول طرح مواخذه شوند تا در طرح‌های جاری و آینده این اتفاق نیفتد.

مطهری با تاکید بر ضرورت تنظیم خروجی سد برای کم شدن خسارت سیل، این امر را نیازمند پیش بینی سازمان هواشناسی عنوان کرد و گفت: این سازمان اعلام کرده به تجهیزات بهتر و به روزتری نیاز دارد.

وی همچین گفت: طرح دو فوریتی از سوی نمایندگان برای مقابله با بحران سیل تقدیم مجلس شده اما شورای نگهبان می‌گویند اصلاح بودجه باید به صورت لایحه باشد.

نایب رئیس مجلس همچنین اضافه کرد: در خیلی جاها مثل سلماس خسارت سیل به خوبی مدیریت شد و یک موضوع مهم دیگر در بحران‌هایی مثل سیل مدیریت واحد است که البته قانون آن وجود دارد ما شورای عالی مدیریت بحران داریم که رئیس آن رئیس جمهور است و معمولاً به وزیر کشور محول می‌شود.

مطهری با بیان این که فرصت ۴ ساعته جلسه علنی مجلس به پایان رسیده، گفت: تقریباً همه دوستان از استان‌هایی که خسارت بیشتری در سیل داشتند صحبت کردند البته استان‌هایی مثل همدان، خراسان شمالی، اصفهان و تهران باقی مانده که فرصت صحبت نشد ما در آینده جلسه با وزرا را هم خواهیم داشت.

نایب رئیس مجلس در پایان اعلام کرد که اکثر نمایندگان چند روز حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
بی خیال بابا ول خرجی نکنید. بودجه های مناسب رو برای جای مناسب قرارد بدید کافیه.
با اینهمه پولی که میگیرید چند روزش رو میدید ؟؟؟؟؟
آخی فکر کردم الان یه ماه حقوقشونا دادن
کاش سه ماه حداقل حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص میدادند
بهتر بود تو اوج بحران میرفتن مجلس برا جلسه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان