بازدید 4676

تعداد خانه‌های آسیب دیده در سیل چقدر است؟

کد خبر: ۸۸۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 07 April 2019

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برآورد اولیه حاکی از خسارت دیدن ۱۵۱ هزار واحد مسکونی در استان های سیل زده کشور است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، عزیز مهدیان افزود: از این تعداد 54 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده اند و قابل سکونت نیستند.

وی گفت: برای پاکسازی شهر پلدختر این شهر به هفت منطقه تقسیم شده که سه منطقه از آن بنیاد مسکن و چهار منطقه دیگر را ارتش و سپاه پاکسازی خواهند کرد.

مهدیان افزود: در استان های گلستان و مازندران بازسازی و پرداخت خسارت ها آغاز شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در استان مازندران 650 واحد مسکونی باید مجددا ساخته شوند و پنج هزار و 700 واحد دیگر نیاز به مرمت دارند.

وی افزود: به واحدهای مسکونی که در مناطق شهری صددرصد تخریب شده اند 50 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 15 ساله و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در مناطق روستایی هم به صاحبان واحدهای مسکونی که صددرصد تخریب شده اند 40 میلیون تومان تسهیلات و 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می شود.

مهدیان گفت: همچنین به صاحبان این خانه ها چه در مناطق شهری و در روستایی برای خرید لوازم خانگی پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان