بازدید 5025
۲

اولویت امسال نظام بانکی

کد خبر: ۸۸۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 07 April 2019

رییس کل بانک مرکزی سال 98 را سال تعیین کننده در عرصه اقتصادی خواند و از مدیران عامل بانکها خواست با اعطای هدفمند تسهیلات، به رونق تولید کمک کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «عبدالناصر همتی» در جمع مدیران عامل واعضای هیات مدیره بانکها و موسسه های اعتباری ضمن مرور شرایط کشور در سال گذشته، تاکید کرد سال 97 با وجود فراز و نشیب های فراوان و توطئه دشمنان، هدف اصلی دشمن خنثی شد و به پایان رسید که نظام بانکی تاثیر شایانی درآن داشت.
همتی موضوع تمرکز دشمن بر بازار پول و ارز به منظور دستیابی به اهداف خود را یادآور شد وگفت: سال گذشته دشمن برنامه ریزی ویژه ای به منظور اخلال در بازار پول، ارز و نظام بانکی طراحی کرده بود که در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.

رئیس کل بانک مرکزی کلیت فعالیت نظام بانکی در سال گذشته را مناسب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: انتظار می رود نظام بانکی امسال با مدیریت صحیح به ویژه در بحث رعایت سود بانکی و اضافه برداشت، بطورجدی درکنترل نقدینگی همراهی داشته باشد وبداند بانک مرکزی دراین زمینه بطور جدی برخورد لازم راخواهد داشت.

رئیس شورای پول و اعتبار پیرامون حوادث غیر مترقبه اوایل امسال، خاطرنشان کرد: جمع زیادی از هموطنان به دلیل سیل با مشکلات زیادی روبرو شدند که ضمن ابراز همدردی با آنان، با استفاده از ظرفیت سیستم بانکی برای بهبود شرایط زندگی و اعطای تسهیلات لازم به ویژه در حوزه منازل مسکونی واحدهای تجاری وباغها وکارگاههای صنعتی و سایر نیازها تلاش خواهد شد.

همتی ضمن تاکید بر اینکه دشمنان امسال هم به منظور دستیابی به اهداف خود در بازار ارز و پول تمرکز کرده‌اند، گفت: بانک مرکزی و دولت با برنامه ریزی های لازم از تلاطم و نوسان در بازار ارز جلوگیری خواهد کرد.

وی خواستار تسریع در فروش اموال مازاد بانکها و پایان دادن به بنگاه داری شد و گفت: بانکها باید با تشکیل کارگروه‌هایی، اقدام های لازم برای فروش اموال مازاد شرکتهای زیرمجموعه به شکل عملیاتی انجام دهند و در این زمینه فرایند اجرای کار را تسریع بخشند.

رئیس بانک مرکزی موضوع حجم خسارت های سیل بر زیر ساخت ها، منازل، دارایی های مردم، بخش کشاورزی و دام ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بودجه 98امکان پاسخگویی به آن راندارد و در کنار تسهیلات بانکی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ضروری خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
اعطای هدفمند بانکها دقیقا به این معناست که جوری تسهیلات بدهند که هدفشون تصاحب شرکتها و کارخانه های خصوصی باشه
از اولویت های هر سال این مطلب بوده است ولی هنوز نتوانسته ایم مسئله مرتبط با بانکداری بدون ربا را حل کنیم! حرام بودم ربا دستور مستقیم خداوند جل جلاله در کلام الله مجید است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان