بازدید 10063
پیمانه اقتصادی؛

ترامپ خواهان کاهش نرخ بهره شد/ میانگین قیمت مرغ به ١٣٥٠٠ تومان رسید/ نفت در آخرین روز کاری به بالای ۷۰ دلار رسید/ نماینده مجلس: دلیل گرانی‌ها، ۱۷۰۰ هزارمیلیارد تومان نقدینگی در جامعه است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۲۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران، نرخ سکه طرح جدید در بازار ۱۷فروردین، کرکره صرافی‌ها با دلار ۱۳۲۰۰ تومانی بالا رفت، ارزش پول آرژانتین سقوط کرد/ تولید نفت اوپک پایین‌ترین رکورد چهار ساله را زد/ نماینده مجلس: انتظار می‌رود که بازار پیاز به تعادل برسد و کاهش رشد بزرگ‌ترین اقتصاد شرق اروپا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 07 April 2019

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت ۱۲۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران، نرخ سکه طرح جدید در بازار ۱۷فروردین، کرکره صرافی‌ها با دلار ۱۳۲۰۰ تومانی بالا رفت، ارزش پول آرژانتین سقوط کرد/ تولید نفت اوپک پایین‌ترین رکورد چهار ساله را زد/ نماینده مجلس: انتظار می‌رود که بازار پیاز به تعادل برسد و کاهش رشد بزرگ‌ترین اقتصاد شرق اروپا را در بر دارد.

ترامپ خواهان کاهش نرخ بهره شد

نیویورک تایمز: ترامپ در تازه‌ترین تلاش خود برای اثرگذاری بر تصمیمات مقامات بانک مرکزی آمریکا از آنها خواست با کاهش نرخ بهره و سیاست‌های محرک به افزایش رشد اقتصادی این کشور کمک کنند. ترامپ بار دیگر با انتقاد از افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ گفت: آنها رشد ما را پایین نگه داشتند و افزود که فدرال رزرو می‌تواند کارهای بیشتری برای کمک به رشد اقتصادی آمریکا انجام دهد. در شرایطی که نرخ بیکاری آمریکا در پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۶۹ قرار دارد، کمرنگ شدن نتایج لایحه کاهش مالیاتی و جنگ تجاری دولت ترامپ با چینی‌ها، شرکت‌های آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است و بیشتر پیش بینی‌های اقتصادی حاکی از کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری است. خبری که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ خبر مثبتی برای ترامپ و دولتش محسوب نمی‌شود. ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: شخصاً فکر می‌کنم که فدرال رزرو باید نرخ بهره را کاهش دهد. در شرایطی که تورم بالا نیست به جای سیاست‌های انقباضی باید به طرف سیاست‌های انبساطی حرکت کنیم. شما شاهد حرکت موشکی اقتصاد آمریکا هستید و داریم خیلی خوب کارها را جلو می‌بریم.

تقویت ۱۲۵۴ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل، نخستین روز معاملاتی هفدهم فروردین ماه را با سبزپوشی به پایان رساند و براین اساس نماگر اصلی بازاربا رشد 1254 واحدی در ارتفاع 186هزار و 535 واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم وزن نیز با رشد 661 واحدی در ارتفاع 36 هزار و 29 واحدی ایستاد. شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با رشد 361 واحدی در کانال 53 هزار و 794 واحدی تثبیت شد و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد 461 واحدی در ارتفاع 25 هزار و 148 واحدی آرام گرفت. شاخص آزاد شناور نیز با رشد 1593 واحدی در ارتفاع 209 هزار و 722 واحدی ایستاد و شاخص بازار اول با افزایش 942 واحدی رقم 138 هزار و 831 واحدی را به نمایش گذاشت. شاخص بازار دوم نیز با جهش 2412 واحدی در ارتفاع 364 هزار و 768 واحدی قرار گرفت. بر اساس این گزارش، امروز ارزش معاملات بورس تهران بیش از 622 میلیارد و 788 میلیون تومان بود که ناشی از داد و ستد 2میلیون و 144 هزار سهم و ارواق مالی قابل معامله طی 207 هزار و 858 نوبت معاملاتی بود. شاخص کل فرابورس آیفکس با کاهش ۱۴.۶۹ واحدی رقم ۲۳۹۰ واحدی را به نمایش گذاشت و ارزش معاملات فرابورس نیز از ۳۰۴ میلیارد تومان فراتر رفت و حجم معاملات این بازار به رقم ۸۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

نرخ سکه طرح جدید در بازار ۱۷فروردین

در جریان معاملات روز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۴ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۸۸۰ هزار تومان بود. /مهر

کرکره صرافی‌ها با دلار ۱۳۲۰۰ تومانی بالا رفت

با آغاز به کار بسیاری از کسب و کارها بعد از تعطیلات نوروزی ۹۸، کرکره صرافی‌های بانکی روز شنبه ۱۷ فروردین ماه، با دلار ۱۳۲۰۰ تومانی بالا رفت. البته صرافی‌های بانکی در تعطیلات رسمی نوروز هم مشغول به کار بوده و با هدایت بازارساز، مشغول فعالیت در ایام تعطیل بودند. اما دیروز، قیمت هر دلار برای خرید ۱۳,۱۰۰ تومان و برای فروش ۱۳,۲۰۰ تومان بود. قیمت هر یورو برای خرید ۱۵,۱۰۰ تومان و برای فروش ۱۵,۲۰۰ تومان بود.

ارزش پول آرژانتین سقوط کرد

پزو پول آرژانتین به دلیل بلاتکلیفی سیاسی و اقتصادی در مقابل دلار آمریکا ۱.۳۲ درصد کاهش ارزش پیدا کرد و تقریبا هر ۴۴ پزو در مقابل یک دلار معامله شد. رکود و افزایش تورم سرسام آور دولت رئیس جمهور «موریسیو ماکری» از جمله دلایل کاهش ارزش پول آرژانتین در مقابل دلار آمریکا در ماه های اخیر محسوب می شود؛ ضمن اینکه مشکلات اقتصادی باعث از بین رفتن محبوبیت وی در انتخابات مجدد ریاست جمهور در ماه اکتبر شده است. وی به منظور پایین آوردن کسری بودجه اولیه این کشور اقدام به کاهش یارانه شرکت های خدمات رفاه عمومی و به کارگیری اقدامات ریاضتی کرد که نارضایتی مردم را به دنبال داشت. بر پایه این گزارش، وزارت خزانه داری آرژانتین اعلام کرد این کشور با نیاز فاینانس ۲۷.۳ میلیارد دلاری برای سال آینده روبرو خواهد شد که پیش از این رقم ۲۵.۹ میلیارد دلار برآورد شده بود؛ ضمن اینکه انتشار اوراق قرضه بر پایه ارز پزو در سال آینده میلادی ۱۷.۸ میلیارد دلار پیش بینی می شود که پیش از این ۱۶.۱ میلیارد دلار برای آن تصور می شد.

میانگین قیمت مرغ به ١٣٥٠٠ تومان رسید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: قیمت مرغ گرم، روز شنبه نیز روند کاهشی داشته و به طور متوسط بین ١٢ تا ١٣ هزار تومان در بسیاری از استان‌ها عرضه شده است. وی افزود: متوسط کشوری قیمت مرغ حدود ١٣٥٠٠ تومان است و روند کاهشی نرخ این کالا همچنان ادامه خواهد داشت. حمید ورناصری با بیان اینکه عرضه مرغ گرم با قیمت کیلویی ١١٥٠٠ تومان برای مصرف کنندگان به وفور در حال عرضه است، تأکید کرد: این توزیع تا زمان متعادل شدن قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

تولید نفت اوپک پایین‌ترین رکورد چهار ساله را زد

نظرسنجی پلاتس نشان داد، کاهش بیش از حد تولید عربستان سعودی و قطع برق در ونزوئلا باعث شد تولید نفت خام اوپک در مارس ۵۷۰ هزار بشکه در روز نسبت به فوریه کاهش پیدا کند و به ۳۰.۲۳ میلیون بشکه در روز برسد که پایین‌ترین میزان در بیش از چهار سال گذشته به شمار می‌رود. به گزارش ایسنا، طبق نظرسنجی ماهانه پلاتس، عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده عضو اوپک است، تولید خود را در مارس به پایین‌ترین سطح از فوریه سال ۲۰۱۷ رساند. سعودی‌ها به وعده خود برای کاهش بیشتر تولید عمل کردند و تولیدشان را ماه گذشته ۲۸۰ هزار بشکه در روز دیگر کاهش داده و به ۹.۸۷ میلیون بشکه در روز رساندند. ونزوئلا نیز به دلیل خاموشی گسترده‌ای که تولید و صادرات نفت را در مارس فلج کرد، تولیدش را به پایین‌ترین میزان در ۱۶ سال اخیر رساند و ۷۴۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد. عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، تولیدش را در مارس به میزان ۱۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به فوریه کاهش داد و به ۴.۵۷ میلیون بشکه در روز رساند. با این حال این رقم اندکی بالاتر از سقف تولید ۴.۵۱۲میلیون بشکه در روز عراق بود. بر اساس نظرسنجی پلاتس، تولید نفت ایران نیز با وجود تحریم‌های آمریکا، نسبتاً ثابت ماند و این کشور ۲.۶۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

نفت در آخرین روز کاری به بالای ۷۰ دلار رسید

درحالی‌که انتشار آمارهای قوی استخدام در آمریکا که موجب کاهش نگرانی برای کم شدن تقاضای نفت شد، قیمت این کالای اساسی در مبادلات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی، به علت انتظار برای تشدید درگیری در لیبی که می‌تواند عرضه نفت را محدود کند، 1.5 درصد رشد کرد. درعین حال، خوش‌بینی نسبت به توافق رسیدن واشنگتن و پکن بر سر توافق تجاری نیز بر قیمت‌ها افزود. هر بشکه نفت برنت با 94 سنت افزایش به 70.34 دلار رسید. در این روز قیمت نفت برنت به 70.46 دلار نیز رسید که بالاترین رقم از 12 نوامبر به شمار می‌رود. هر بشکه نفت خام آمریکا با 98 سنت افزایش 63.08 دلار فروخته شد. این نوع نفت دیروز تا 63.24 دلار بالا رفت که بیشترین قیمت از ششم نوامبر به شمار می‌رفت. نفت برنت دومین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد، درحالی‌که نفت خام آمریکا پنجمین هفته متوالی افزایشی را رقم زد.

کاهش رشد بزرگ‌ترین اقتصاد شرق اروپا

بانک جهانی در گزارشی به دولتمردان لهستانی هشدار داد، به دلیل کاهش رشد اقتصادی جهان و کمبود نیروی کار ماهر داخلی، رشد اقتصادی لهستان در سال ۲۰۱۹ به حدود ۴ درصد کاهش خواهد یافت. سال گذشته لهستان با رشد ۵ درصدی سریع‌ترین نرخ رشد در بین کشورهای اروپای شرقی را از آن خود کرده بود. بانک جهانی هم‌چنین هشدار داده است اگر چه در کوتاه مدت افزایش مخارج دولتی به تقویت رشد اقتصادی کمک خواهد کرد، اما در بلندمدت منجر به افزایش کسری بودجه خواهد شد. این بانک کسری بودجه لهستان را برای سال ۲۰۱۹ معادل ۱.۴ درصد و برای سال ۲۰۲۰ معادل ۱.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور پیش بینی کرده است که حدود سه برابر کسری بودجه ۰.۵ درصدی این کشور در سال گذشته است.

نماینده مجلس: انتظار می‌رود که بازار پیاز به تعادل برسد/ دلیل گرانی‌ها، 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی در جامعه است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی با اشاره به گرانی محصولات کشاورزی به‌ویژه پیاز در ایام تعطیلات نوروز گفت:سوداگری، دلالی، صادرات و قاچاق را باید عوامل اصلی گرانی محصولات کشاورزی و دامی در ماه‌های اخیر و ایام نوروز دانست. علی اکبری از محدودیت صادرات پیاز از 15فروردین در راستای تعادل قیمت و تنظیم بازار خبر داد و افزود: با محدودیت صادرات و رفع مشکلات حمل و نقل ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود که بازار پیاز تا حدودی به تعادل برسد. وی ادامه داد: 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی موجود در جامعه دلیل دیگری بر این گرانی‌ها است چراکه این نقدینگی هرازگاهی به سمت یک محصول همچون گوشت قرمز، مرغ، پیاز و... حرکت می‌کند و موجب گران شدن آن می‌شود. اکبری با بیان اینکه سیل‌های مدام اخیر در چند استان به زیرساخت‌های کشاورزی و دامی در کشور لطمه وارد کرده است به همین دلیل امکان گران‌تر شدن قیمت‌ها وجود دارد، افزود: جبران هرچه سریع‌تر خسارت‌ها، رونق تولید، بازسازی به موقع و واردات محصولات کمیاب شده می‌تواند مانع از گرانی محصولات دامی و کشاورزی بیش از این شود. /خانه ملت

آلمانی ها به افزایش نرخ اجاره بهای مسکن اعتراض کردند

هزاران نفر از مردم آلمان روز شنبه در اعتراض به افزایش نرخ اجاره بها در خیابان های برلین تظاهرات کردند و خواستار مصادره بیش از 200 هزار آپارتمان فروخته شده به موجران خصوصی و تامین مسکن ارزان قیمت برای افراد کم درآمد ازسوی نهادهای دولتی یا سازمان های غیرانتفاعی شدند. به گزارش شبکه خبری یورونیوز، همچنین تجمعات مشابهی در دیگر شهرهای بزرگ آلمان شامل کلن، فرانکفورت و مونیخ برگزار شد. نرخ اجاره بها در برلین پایتخت آلمان طی بیست سال گذشته، دو برابر شده و در دیگر شهرهای سراسر این کشور نیز افزایش یافته است. در همین حال، سازمانی که به موضوعات مربوط به املاک و مستغلات می پردازد، دادخواستی در مورد برگزاری همه پرسی درخصوص افزایش اجاره بها در آلمان تهیه کرده است. حمایت از منع فعالیت موجران در آلمان رو به افزایش است و همچنین ایده واگذاری املاک به مسکن اجتماعی و ارزان قیمت، مورد توجه قرار دارد. متوسط اجاره بها برای آپارتمان های کوچک در مرکز برلین، حدود 839 یورو در ماه است.

طبق آمار، یک آپارتمان 100 متری در منطقه «فریدریساین» در شرق برلین که مهاجرپذیر است، به طور متوسط 1663 یورو در ماه اجاره داده می شود، درحالی که اجاره بهای آپارتمان های بزرگتر از 120 مترمربع، 2628 یورو در ماه است؛ هرچند اجاره بها در آلمان کمتر از دیگر پایتخت های اروپایی همچون لندن و پاریس است، فعالان اجتماعی در مورد نزاع طبقاتی در آلمان هشدار داده اند. طبق جدیدترین آماری که در سال 2015 انتشار یافت، 48 درصد از آلمانی ها مستاجر هستند و 52 درصد از مردم این کشور، خانه دارند. بیشتر اجاره نشین ها در آپارتمان زندگی می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
دلیل گرانی‌ها، 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی در دست عده ای خاص است. مردم عادی نقدینگیشون کجا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دلیل گرانی هادوکلمه است
سو مدیریت !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
بهترین شغل و پر درآمد ترین شغل ایران سر دفتری میباشد ، در آمد حدودا 80 تا 150 ملیون ، ساعت کاری از ساعت 9 تا 14 ، بعد از 30 سال امتیاز سر دفتریتون را به قیمت امروز 2 میلیارد تومان بفروشید، دولت و مسئولان هم قوانین را همیشه به نفع شما تنظیم میکنند تا درآمدتان هر روز بیشتر شود ( نظیر سند خودرو و ... )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دقیقا درسته . بیشترین درصد نقدینگی در دست عده قلیلی از افراد خاص هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
ایشون در مجلس نشسته و گله می کند و عوض اینکه بیاید قانون مالیات برای مسکن و دلال بازی هتی دیگر را برای دولت تکلیف کنند
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
عده خاص همان مدیران وفرزندانشان هستن
واقعیت غیرقابل انتشاراست
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
رسیدگی به لوایح‌فتف شروع شد گرانی ساختگی دلار توسط صرافان و‌ دلالان خاص هم شروع شد
چرا ۳سال عضو آزمایشی شدیم دلار شدیدا گران شد؟
واردکننده ها و صرافان خاص چه نفعی از محدودیت ارزشی ناشی از فتف بردند و میبرند؟
جواب مشخص است
احمد از شیراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
دلیل گرانی ها انتخاب لیستی و فله ای نمایندگان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
جراید:امریکا فلان شخص ونهاد راتحریم کرد
فردای انروز: شاخص کل بورس دوهزارواحدرشدکرد
جراید: امیدی به اینستکس اروپایی هاوجودندارد
فردای انروز: بورس سه هزارواحدرشدکرد
جراید: دوسوم اعضای فلان نهادباتصویب اف ای تی اف مخالفند
فردای انروز: شاخص بورس همچنان درمسیررشد قرارداردوسه هزارواحددیگرهم رشدکرد
جراید: امریکا فلان نهادرادرلیست گروههای تروریستی قرارداد
فردای انروز: بورس رکوردتاریخی زد و۴ هزارواحدرشدکرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
آگاهی حق مردم است
دوشنبه ۱۹ فروردین ۹۸
دلار ۱۳۹۵۰
یورو ۱۵۶۰۰
سکه ۴۹۰۰۰۰۰
دولت با دست خودش نقدینگی مردم را که با دریافت سود بانکی سرمایه گذاری کرده بودند و در بانکها نگهداری میشد روانه بازار سکه ، ماشین ، مسکن ، دلار و غیره کرد. کاهش سود بانکی کار دست دولت ومردم داد وسودجویان و دلالان فرصت طلب هم تا تونستنداز سفره مردم به جیب زدند. آفرین به چنین ابتکاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آقای علی اکبری صورت مسئله طرح میکند ؟
را این که حجم بالای پول در دست مردم تورم ایجاد میکند خودمان میدانیم و توی همه کتابهای اقتصاد هم نوشته . وظیفه شما ارائه راه حل عملی است
نرخ بهره در آمریکا یک در صد است تازه می خواهند آنها هم کاهش دهند. حالا مقایسه کنید با ایران...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
بگو چند درصد از این یک درصد کارمزد است؟ عملا بهره صفر است
علت گرانی 1700 تریلیون تومان نقدینگی جامعه است که 3 برابر ظرفیت اقتصاد است اما علت این نقدینگی چیست؟پرداخت سالی 300 هزار میلیارد تومان سود بانکی در غیاب رشد اقتصادی و خلق ثروت از قبل چاپ پول بی پشتوانه،پرداخت سالی 300 هزار میلیارد تومان دیگر در هر سال برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران در غیاب رشد اقتصادی و خلق ثروت از قبل چاپ پول بی پشتوانه،کمک به صندوق های بازنشستگی که مردم را در سن 50 سالگی و بدون پرداخت حق بیمه درست درمان بازنشست می کنند از قبل چاپ پول بی پشتوانه و کمک به شرکت های دولتی و خصولتی ورشکسته برای بقای آنها به جای اصلاح ساختار آنها از قبل چاپ پول بی پشتوانه شما این کارها را نکن تورم می شود صفر درصد و نرخ ارز هم برای همیشه تثبیت می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
آفرین چاپ پول بی پشتوانه
ناشناس
| - |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
مرد مومن...امسال که افزایش حقوق تقریبا بی سابقه بوده کل نقدینگی که تخصیص دادن سی و دو هزار میلیارد تومن بوده...سیصد هزار میلیارد رو از کجا و با چه منبعی درآوردی؟؟؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اخوی گرامی شما 14 میلیون کارگر را که حقوقشان 45 درصد اضافه شده و برخلاف دولتی ها 90 درصد حداقل بگیر هستند فراموش کردی دولت برای ورشکست نشدن کارفرمایان انها مجبور است افزایش قیمت محصولات و خدمات را بپذیرد و برای جبران آن پول چاپ کند
وجود نقدینگی در کشور را همه می دانند و نماینده باید بگویید برای کاهش آن و جذب آن در جهت تولید چه اقداماتی کرده است
تابناک: کد خبر 886149 مورخ 25 اسفند 1397
آخرین قیمتی که توسط دوستان صمت و سازمان حمایت اعلام شد قیمت تنظیم بازار ١١ هزار و ٥٠٠ تومان است و ارائه مرغ با قیمت بالاتر از این جرم است.
فقط شعار و ظاهر سازی بود؟ نبود؟
آقای علی اکبری:
زیاد طول نخواهد کشید که این میزان نقدینگی یا به خارج منتقل شده و یا خود مردم مجبور به خرج کردن آن خواهند شد. تفسیر و دلیل بعدی گرانی از نظر شما چه خواهد بود؟
واقعا متاسفم اخر نقدینگی را که درست کرده؟ من؟ !!...
پول چاپ‌ می‌کنم ای پول‌‌ چاپ می‌کنم هیشکی مثل ما نمیتونه پول چاپ‌ کنه ......گرونی چیه؟؟؟
متاسفم برای آن نماینده که دلیل گرانی را بودن پول در حساب ملت می داند نظر انها این است که با فقیر کردن مردم و کاهش تقاضا قیمت ها را کنترل کنند
....
علت گرانی ها مخصوصا در زمینه محصولاتی مثل پیاز وسیب زمینی بی کفایتی وبی مسئولیتی کسانی است که القاب اداری آنها را یک تریلی نمی کشد و در اموری که نه تجربه دارید ونه تعهد، دخالت میکنند ودین ودنیا ی ما مردم ایران را به بازی گرفته اند فقط الله بداد ما برسد وبس.
کسی که قبل از عید میگفت اگر مرغ رو ۱۱۵۰۰ ندین تختش میکنم کجاست ببینه مردم تو این ایام عید مرغ کیلو ۱۷ تومن خریدن الانم تو شیراز زیر ۱۴ تومن مرغ پیدا نمیشه
این پول پیش این مردم فلک زده نیست که!
وقتی متوجه میشیم افراد ثبث سفارش خودرو در گمرک با دلالهای خودرو و برخی از مدیران با همن چه کاری باید کرد؟
در همه سازمانها همینطورست!
بیچاره مردممممم.......
سلام

دلیل گرانی‌ها، 1700 هزارمیلیارد تومان نقدینگی در جامعه است

البته اضافه گردد دلیل افزایش نفدینگی همین گرانی ها و تورم ها است
مدیریت دولت واقعا ستودنی است! طوری ما مردم را استحاله کرده اند که هرچه ببینیم و بشنویم قبول میکنیم!
بزودی شاهداغازسقوط تاریخی بورس خواهیم بود
علت گرانی را نقدینگی بالا دانستن فرا فکنی است . اگر به کشور های حاشیه خلیج فارس که نه صنعتی دارند و نه تولید آنچنانی مانند کویت و عمان و ... نقدینگی موجود در این کشورها چندین برابر ایران است. ولی تورم در این کشور ها نزدیک صفر .
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
اخوی کی به شما گفته رشد نقدینگی کشورهای خلیج فارس با تورم نزدیک به صفر مشابه ایران است؟انها 4 تا 7 درصد رشد اقتصادی و 9 درصد رشد نقدینگی دارند که معقول است و ما منهای 5 درصد رشد اقتصادی و 30 درصد رشد نقدینگی داریم آن هم برای سالهای متوالی که فاجعه است
نقدینگی که در جیب مردم نیست، در جیب شماست.
دست کنید در جیب‌تان و حق مردم را بدهید تا مشکل برطرف شود.
روزنامه جهان صنعت برخلاف برخی جرایدتخصصی اقتصادی بویژه « د.ا.» همیشه تحلیل های واقعی ونه سفارشی ازوضعیت پارامترهای اقتصادی و بازاربورس ارایه میدهد کمااینکه درصفحه نخست امروزخود(۱۸فروردین۹۸)به بدون پشتوانه بودن رشد روزهای اخیربورس اشاره کرده است
وای بر مسئولی را که فقط به فکر جاه و مقام است و به فکر مردم نیست.
میانگین حقوق در المان ۲۰۰۰ هزار یورو است و با قیمت ۱۰ یورو برای متر مربع اجاره در خانه ۱۰۰ متری که خبرش را دیروز زدی می شود۱۰۰۰ یورو اجاره ماهیانه که نصف حقوق است
پاسخ ها
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
میانگین حقوق اقشار متوسط به پایین در آلمان 2000 یورو است وحقوق ها در آلمان به 10000 یورو هم میرسد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برادر شما هم مثل المان با جمعیت مشابه ایران 3000 میلیارد دلار صادرات داشته باش بعد خودت را با او مقایسه کن
یکشنبه ۱۸ فروردین ۹۸
دلار ۱۳۸۰۰
بورو ۱۵۵۰۰
سکه ۴۸۴۰۰۰۰
وطن یعنی خانه جائی که در آن متولد شده ایم به همدیگر انس گرفته ایم . اما امروز متاسفانه هیچکس به فکر این خانه نیست عده ای به خیال خود زرنگی میکنند و اموال خانه را غارت کرده و به خانه همسایه و یا بیگانه میبرند همسایه و یا بیگانه ای که آرزوی ویرانی خانه ما را دارد . عده ای در این خانه با هم دعوا میکنند عده ای هر کاری دلشان میخواهد میکنند . دنیا هم به این خانه چشم دوخته تا زمانی برسد که مفتی بر این خانه صاحب شود.
ای مسئولی که به برکت خون بهترین جوانان این کشور و به اراده ملت بر مسند نشسته ای به خود بیا و به فکر این خانه و خواهران وبرادرانت باش. زندگی در این دنیای خاکی چند روزی بیش نیست اگر به خدا ایمان داشته باشی جیب فرزندانت را پر نمیکنی و به فکر خلق الله میباشی . امروز چرا در کشور مان با وجود این همه ذخایر باید گرانی کمر مردم را بشکند .امروز چرا در کشور مان باید با یک زلزله و سیل کسیر زیادی از هموطنانمان بی خانمان شوند. آری زمان میگذر د و عمر روزی به پایان میرسد و اما وای به حال مسئولی که بجای خدمت به خلق الله به جیب و عیش فرزندانش فکر کرد و به غیر از خود کسی را ندید.
فقط یک راه وجود دارد :
سپاه کنترل کشور را بدست بگیرد.
ریال و پول ملی را کاملا باطل اعلام کند ، چه نقدی و چه اعتباری و یا حتی سپرده بانکی ( بدون برابر سازی و یا معادل سازی ) و واحد پول جدید را ایجاد کند.
يكي نيست به اين نماينده بگه شما با 500 راي وارد مجلس شدي چگونه اضهار نظر ميكني كه چقدر نقدينگي در كشور است يا نه پياز كاهو سيب زميني گران ميشه ميگوئيد نقدينگي در بازار ......
گرانی در اثر کمبود یا نایاب شدن اقلام خاصی بوجود ..در کشور همه جو. اقلامی وجود دارد...منتها...چون ارزش پول ملی پایین اومده بهای بیشتری داریم پرداخت میکنیم و به اشتباه گرانی تلقی میشه..پدیده دوم..کمبود ساختگی اقلام هست که در اثر احتکار و انبار مواد برلی گران فروشی ایجاد میشه...اصلا ربطی به نقدینگی نداره
چقدر خوب بود کل جهان یک پول واحد داشت و در تمام نقاط جهان پول کارگر و خدمات و ... یکسان بود و پول پیاز و سیب زمینی هم یکسان بود و از عوارض گمرکی خبری نبود و دنیا یک تجارت آزاد واقعی داشت آنوقت کسی نبود که ادعا کند که گرانی پیاز بدلیل قاچاق آن است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
برادر تصور کن از فردا یک پول کلان در افریقا و هند تزریق شود و درامد انها ۵ برابر شود چه اتفاقی می افتد؟۱۰ ساله جمعیت کره زمین را دو برابر می کنند و باید برای کشاورزی به مریخ رفت .۲ میلیارد گرسنه داریم و این وضع رشد جمعیت دنیاست وای به حال آن که همه مردم بی سواد و لا جرم کم فرهنگ دنیا سیر بودند
علت مهم نقدینگی بدلیل عملکرد غیر اقتصادی بانک ها و پرداخت سودهای حاصل از فعالیت های غیر از کار و تولید است و خلق پول از طریق تولید محصول و ارائه خدمات نیست و چرخه ای باطل در خلق پول وجود دارد
شما اگر جریان اطلاعات را در رسانه ها و مردم دنبال کنید می بینید که همه ما سرگرم چه مسائل بی خودی هستیم و افتخار می کنیم که مردم ما سیاسی ترین افراد جهان هستند در حالی که اگر مسئولین ما خوب عمل می کردند رسانه ها و مردم به جای خورد و خوراک به دنبال مسائلی عالی و بدردبخور بودند. یک روز صحبت گوشت و روز بعد پیاز و سیب زمینی. یک روز گرانی مسکن روز بعد درآمد پزشکان . یک روز گرانی دلار و سکه روز بعد کمبود مرغ و تخم مرغ. یک روز زلزله وسیل و جمع آوری کمک توسط سلبریتی ها و روز بعد توزیع نامناسب کمک ها. در واقع مردم و رسانه ها خطا نمی کنند. رسانه ها و مردم در لای چرخ بی مسئولیتی مردم گیر افتاده اند و خدا می داند کی این اوضاع درست خواهد شد.
نقش شما نماینده ها در هدایت نقدینگی چیست . قوانین بدون مطالعه شما تنها باعث انحراف نقدینگی می شود و عامل سوء استفاده بانک ها و رانت خواران است. هر نماینده برای جمع آوری رای در محل خود در پی فشار به بانک ها برای پرداخت وام بدون حساب و کتاب به معرفی شدگان از سوی خودشان هستند و این یعنی انحراف سپرده های بانکی به اموری که تنها باعث انباشته شدن تقاضا در جامعه شده تورم را به ارمغان می آورد. درسافت وام بدون حساب و کتاب موجب تقاضای کاذب برای خرید کالا های وارداتی و یا کالاهای بی کیفیت داخلی مانند خودرو می شود و صف طویل پیش خریدها را شکل می دهد.
دلیل گرانی این است که صادرات وواردات دست مسولیین واقازادهااست
دلیل گرانی این است که صادرات وواردات دست مسولیین واقازادهااست
کلا ۱۰۰ میلیارد پول نفت هست میخوایم با دنیا بجنگیم آخه واقع بین بودن هم لازمه
حق با نماینده مجلسه'اگه مردم ۱۷۰۰میلیارد تومن رو بسپرن به بانکها تو کشور‌برای بعضی ها اشتغالزایی میشه
جناب نمایندهٔ محترم ، علت گرانیها بی ارزشی پول ملی است که ارزش آن به یک سوم کاهش یافته است ،و علت بی ارزش پول ملی ،دزدیها ،و اختلاسهای چند میلیارد ،دلاری است ؟ این حجم نقدینگی هم برای دستیابی مسولین به قدرت است که باعث فقر مردم ایران شده است
نقدینگی اولا دست افراد خاصه.دوما این نقدینگی رو سیستم خودش دانسته تولید کرده و برای رفع مشکلاتش به چرخه درآورده
سوم ، گرانی ها و از جمله پیازبه دلیل کاهش ارزش ریاله که اونم نتیجه همین رفتار سیستم و چاپ پول بدون پشتوانه است
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما
غصه نخور تا چند روز دیگر این پول هم دیگر نیست و نابود شده است
عجب نماینده با سوادی است بهتره بره اقتصاد جهان را مدیریت کنه بابا والله حیفه چنین افرادی دارم جامعه جهانی از وجود انها بی بهره باشند
آقای علی اکبری دلیل گرانی ضعف مدیریت دوستان هم جناحی شما در وزارت جهاد کشاورزی است که نه تنها بازار را تنظیم نکردند بلکه آنرا از تنظیم خارج کردند
چهل سال بعد:
اقای همت نژاد که بعنوان چهارصدوچهلمین رییس کل بانک مرکزی شروع بکارکرده اند ضمن توصیه به مردم برای پرهیز ازدلالی درارز وبیان ضررها ومخاطرات ان !!! و انتقادازطرح های بیشمارارایه شده در هشتادسال گذشته که عملاهیچ تاثیری درکنترل نرخ ارزنداشته اند از اجرای طرح جدید موسوم به «بازار متنوع ارز» باهدف سامان دادن به وضعیت نابسامان ارز خبردادواظهارامیدواری کرد که بااجرای این طرح نرخ دلار از ۱۳۰ میلیون تومان به ۱۱۰ میلیون تومان کاهش یابد !!!!
دولت خودش گرانی را می داند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر