بازدید 2500

مناسب سازی اتوبوس‌های بی آرتی برای معلولان

کد خبر: ۸۸۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 05 April 2019

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از مناسب‌سازی ایستگاه و اتوبوس‌های بی آر تی برای کم توانان و نابینایان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، پیمان سنندجی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس و اتوبوس‌ها برای معلولین و نابینایان، گفت: اقدامات زیادی برای مناسب سازی و اتوبوس‌ها بخصوص ناوگان بی آرتی دوکابین انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ایستگاه‌های اتوبوس بی آر تی تابلوهایی با خط بریل نصب شده است، گفت: همچنین مقرر شده در کنار دستگاه‌های کارت خوان که در ورودی ایستگاه نصب شوند که اسم ایستگاه و مقصد را قرائت کند.

سنندجی با بیان اینکه باید مناسب‌سازی داخلی ایستگاه‌ها نیز در دستور کار قرار گیرد، گفت: به شهرداری‌های مناطق اعلام کرده که می‌بایست از قسمت بیرونی ایستگاه به داخل نیز مناسب سازی صورت گیرد.

وی گفت: در صدد آن هستیم که سیستم اعلام گویای نام ایستگاه‌ها را در داخل اتوبوس‌ها راه‌اندازی کنید، اما به دلیل اینکه اتوبوس‌ها متحرک هستند، نیازمند زیرساخت قوی در این حوزه هستیم تا اتوبوس بتواند نام ایستگاه و مسیر طی شده را تشخیص داده و بعد، آن را اعلام کند.

سنندجی با بیان اینکه در خط ۵ از سامانه علم و صنعت تا بیهقی و خط ۷ از راه آهن تا تجریش این مهم انجام شده است، گفت: به نظر می‌رسد تا آخر اردیبهشت ماه سال جاری همه خطوط بی آرتی به این سیستم مجهز شوند و مابقی خطوط نیز بر اساس اولویت بندی در زمان‌های مشخص مناسب‌سازی خواهند شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر