بازدید 4113

واکنش چاووش‌اوغلو نسبت به اظهارات پمپئو

کد خبر: ۸۸۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸ 05 April 2019

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص موضوع خریداری سامانه اس -۴۰۰ توسط کشورش، گفت که اعمال فشار یک کشور برای خرید یا عدم خرید یک سامانه با روح اتحاد و همکاری همخوانی ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در واشنگتن به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگاران به موضوع خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه پرداخت و گفت: در موضوع سامانه اس -۴۰۰، اعمال فشار یک کشور برای خرید یا عدم خرید یک سامانه با روح اتحاد و همکاری همخوانی ندارد.

او ادامه داد: ما از اظهاراتی که پس از دیدار با مایک پامپئو از سوی وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، بسیار تعجب کردیم.

وزیر امور خارجه ترکیه ادامه داد: اظهاراتی که از زبان پامپئو منتشر شده، نه از نظر لحن و نه از نظر محتوا حقیقت را منعکس نمی‌کند.

چاووش‌اوغلو با اشاره به اظهارات دبیرکل ناتو نیز گفت: ینس استولتنبرگ در اظهارات اخیر خود تأکید کرده است که هر کشور عضوی حق دارد سامانه دفاع موشکی دلخواه خود را خریداری کند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد، ممکن است آنکارا و واشنگتن در خصوص قیمت سامانه‌های موشکی پاتریوت و سایر موضوعات به توافق برسند اما برای پیشبرد این روند تصویب کنگره آمریکا ضروری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان