بازدید 4124

بیانیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایران در اروپا

کد خبر: ۸۸۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰ 01 April 2019

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش «تابناک» متن این بیانیه به این شرح است:

اغلب هنگامی که در جوامع در حال توسعه، ملت‌ها سخن از دموکراسی به میان می‌آورند، حکومت‌ها در قانون سالاری تکیه می‌کنند و رفتار خود را بیانگر اراده مردم می‌خوانند؛ البته نباید چنین برداشت کرد که اگر حکومتی قانون اساسی دارد، لزوما پایبند به اندیشه قانون است.

بیانیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایران در اروپا

با شدت گرفتن ناسازگاری میان حقوق فردی و اجتماعی ملت‌ها، اعتراض به رفتار دولت‌ها به امید محدود کردن کارکردهایشان از دلبستگی به آزادی می‌روید، خروشی که در بیشتر اوقات با خشونت دولت‌های حاکم روبرو می‌شود و خون بسیاری از مردم بی‌گناه ریخته می‌شود و در پای آزادی و استقلال کشور خود شهید می‌شوند.

دوازدهم فروردین ۱۳۵۸، نقطه عطفی در تاریخ ایران بود که مردم توانستند برای نخستین بار به پای صندوق‌های رای بروند و برای سرنوشت خویش تصمیم بگیرند تا اندیشه دموکراسی و حکومتی پایبند به اندیشه قانون تحقق یابد.

روزی که نزدیک به صد در صد مردم به جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی رای دادند؛ جمهوری اسلامی که کارگزاران آن خادم مردم باشند و همواره از حقوق پابرهنگان و مظلومان دفاع کنند و دیگر شهروند درجه یک و دو معنایی نداشته باشد.

اکنون از تولد جمهوری اسلامی ایران چهل سال می‌گذرد؛‌ شاید برخی دوست داشته باشند که تنها اندک برگ‌های زرد و پژمرده این درخت تنومند را مشاهده کنند؛ اما اگر با دقت بنگریم، بدنه این درخت تنومند می‌باشد و ریشه آن سبز و امید به آینده در شاخه و برگ‌های آن جریان دارد؛ اما باید شاخه‌ها را از فساد ژن خوب‌ها و مدیران کج سلیقه هرس کرد تا هوایی تازه استشمام شود.

امروز دانشجویان دهه شصت و هفتادی شاغل به تحصیل در اروپا، دوازدهمین روز از نوروز یعنی روزی جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌دارند و به آینده کشور خود امید دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار