بازدید 2592
۱

قصور در حوادث سیل در مجلس بررسی می‌شود

کد خبر: ۸۸۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ 01 April 2019
نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: مسائل مربوط به حوادث سیل باید از سوی مجلس موردبررسی قرار گیرد، ما با دودسته از مدیران در این حادثه روبه‌رو بودیم، نخست مدیرانی که الحق با تمام وجود به میدان آمده و تلاش کردند و دسته دوم مدیرانی که سهل‌انگاری کرده و در روزهای ابتدایی عمق فاجعه را درک نکرده بودند.

به گزارش «تابناک» حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط‌کریم اظهار داشت: از روزهای ابتدایی سال جاری متأسفانه شاهد وقوع سیل در نقاط مختلف کشور بودیم که این حادثه غم‌انگیز، باعث شد بسیاری از شهروندان به‌ویژه مردم ساکن روستاها و کشاورزان خسارات جدی متحمل شوند.

وی گفت: در حال حاضر باید اولویت همه دستگاه‌ها و نهادها کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و نجات مردم گرفتار درخطر سیل به‌ویژه در استان‌های جنوبی و غربی باشد، اما نباید از توجه به این نکته غافل شد که متأسفانه برخی از عملکردهای غلط و اشتباه، موجب افزایش خسارات شده است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس تصریح کرد: بنابراین باید در فرصت مناسب، عملکرد دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان و نهادهای نظامی و انتظامی در حوزه پیشگیری از وقوع سیل و همچنین خدمات‌رسانی به مردم در کمترین زمان ممکن موردبررسی دقیق قرارگرفته و اگر کسی قصور و تقصیری دارد، باید با آن برخورد شود.

نوروزی ادامه داد: لذا لازم است مجلس شورای اسلامی که وظیفه اصلی آن در حوزه نظارتی است، پس از پایان یافتن شرایط بحرانی و فوق‌العاده، به بررسی دقیق شرایط و عملکرد هرکدام از دستگاه‌ها بپردازد.

وی با تقدیر از عملکرد به‌موقع و ایثارگری سپاه و بسیج و ارتش در خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده افزود: تا این لحظه اقدامات نیروهای مسلح ستودنی است و باید شیوه عملکرد سپاه و بسیج برای دستگاه‌های اجرایی و مسوول الگو باشد و ببینند که چگونه می‌توان با روحیه انقلابی و ایثارگری، در سخت‌ترین شرایط به میدان آمد و از بار مشکلات مردم کاهش داد.

نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس درباره نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مقابله با سیل اخیر نیز گفت: این موضوع در دو بخش قابل‌بررسی است، بخش نخست بی‌توجهی به زیرساخت‌ها است که متأسفانه با دست‌اندازی به منابع طبیعی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیراصولی و تخریب مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، شاهد بودیم که با افزایش بارندگی‌ها، رودخانه‌ها و مسیل‌ها طغیان کرده و به دلیل ساخت‌وسازهای غیرمجاز، سیلاب به مناطق مسکونی و کشاورزی سرازیر شد.

نوروزی یادآور شد: به‌طورقطع مجلس باید این موضوع را به‌طور دقیق و کارشناسی موردبررسی قرار داده و در صورت اثبات تخلفات، با متخلفان برخورد کند.

وی افزود: موضوع دوم مربوط به‌سرعت واکنش به سیل در روزهای نخست است، متأسفانه در این حوزه مشکلاتی دیده شد، ازجمله اینکه در چند روز ابتدایی برخی از مسؤولان ارشد دولتی که مسؤولیت مستقیم داشتند به میدان نیامده و یا می‌خواستند از تهران موضوع را مدیریت کند.

نماینده رباط‌کریم در مجلس تأکید کرد: این موضوع باید از سوی مجلس موردبررسی قرار گیرد، ما با دودسته از مدیران در این حادثه روبه‌رو بودیم، نخست مدیرانی که الحق با تمام وجود به میدان آمده و تلاش کردند و دسته دوم مدیرانی که سهل‌انگاری کرده و در روزهای ابتدایی عمق فاجعه را درک نکرده بودند.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: البته تمام این بررسی‌ها باید پس از فروکش کردن بحران و بازگشت وضعیت به شرایط عادی انجام شود و در حال حاضر نیاز است که همه دستگاه‌ها و نهادها و تشکل‌های مردمی به کمک سیل‌زدگان بشتابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
باسلام
حوادث طبیعی است قصور ندارد
کشتی محکم است بایستی محکم تر بسازیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل