بازدید 37508
مهمترین اخبار اسفند ۹۷؛

انتقاد یک روحانی از راه اندازی قمارخانه در صداوسیما!/ شغل جدید بیکاران؛ ایستادن در صف گوشت برای رستوران‌ها/ رکورد کلاهبرداری بابک زنجانی شکسته شد/ احمدی‌نژاد از رئیس جمهور شدن لاریجانی خبر داد!

واگذاری کیش به چینی‌ها کذب محض است، گرفتن حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است، ظریف: ماندن در برجام به خواست مردم ما بستگی دارد، آمار وحشتناک خودکشی در شهر‌هایی که بیشترین بیکار را دارد، ظریف در یک پست اینستاگرامی استعفا داد، برادر رئیس جمهور در دادگاه از خود دفاع کرد، یک روحانی، تبلیغات صداوسیما را راه اندازی قمارخانه خواند!، بیشتر وزرای فیکس دولت روحانی استقلالی اند!، پلیس از فرهاد مجیدی تست الکل گرفت...
کد خبر: ۸۸۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 01 April 2019

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز، یکی از سبک های مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنا نیست. در گزارش پیش روی، مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات آخرین ماه سال 1397 یعنی اسفند که در دوازدهمین روز سال 98 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای این ایام، خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 97 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ واگذاری کیش به چینی‌ها کذب محض است، گرفتن حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است، ظریف: ماندن در برجام به خواست مردم ما بستگی دارد، آمار وحشتناک خودکشی در شهر‌هایی که بیشترین بیکار را دارد، ظریف در یک پست اینستاگرامی استعفا داد، برادر رئیس جمهور در دادگاه از خود دفاع کرد، یک روحانی، تبلیغات صداوسیما را راه اندازی قمارخانه خواند!، بیشتر وزرای فیکس دولت روحانی استقلالی اند!، پلیس از فرهاد مجیدی تست الکل گرفت، شغل جدید بیکاران؛ ایستادن در صف گوشت برای رستوران‌ها!، سند وزیر ارتباطات از دستکاری در نظرسنجی صدا و سیما، تفاوت سفر رؤسای جمهور ایران و آمریکا به عراق، رکورد کلاهبرداری بابک زنجانی شکسته شد، ایرانی‌ها دخترزا هستند یا پسرزا؟، چرا نباید کباب زیر ۱۵ هزار تومان بخوریم؟، ایرانیان کانادا علیه «خاوری» و «شیخ‌الاسلامی‌آل‌آقا» طومار امضا کردند، احمدی‌نژاد دیگر تأیید صلاحیت نمی‌شود، احمدی‌نژاد از رئیس جمهور شدن لاریجانی خبر داد!، هشتاد کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند، مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۷ از نگاه مردم و... مهمترین اخبار اسفند 97 بود.

واگذاری کیش به چینی‌ها کذب محض است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها کذب محض است. محمدرضا سعیدی با بیان اینکه عده‌ای در داخل و خارج با سوءاستفاده از حس وطن پرستی و ملی گرایی به دنبال فضاسازی هستند، گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم با این جوسازی‌ها آرامش مردم خدشه دار شود. وی با تأکید بر اینکه بر اساس قوانین هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه فروش زمین به خارجی‌ها را ندارد، افزود: از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در جزیره کیش استقبال کرده و می‌کنیم.

گرفتن حق سرویس در رستوران‌ها غیرقانونی است

رضا جمالی، معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: دریافت وجه اضافی به عنوان حق سرویس از مشتریان در رستوران‌ها غیر قانونی است و در طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۸ با این تخلف‌ها برخورد می‌شود.

ظریف: ماندن در برجام به خواست مردم ما بستگی دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک روزنامه سوئیسی در پاسخ به این پرسش که کشور شما تا چه مدت در این شرایط در برجام می‌ماند، گفت: این به اراده و خواست مردم ما بستگی دارد. یک اقلیت بسیار قدرتمندی در کشور ما مخالف برجام بودند. اما اگر مردم بیشتر عصبانی شوند این گروه ممکن است به زودی اکثریت شوند. بر اساس یک نظرسنجی هنوز ۵۱ درصد شهروندان از ماندن ما در برجام حمایت می‌کنند. اما ما نمی‌توانیم بر خلاف خواست ملت عمل کنیم.

آمار وحشتناک خودکشی در شهر‌هایی که بیشترین بیکار را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در کشور از نظر نرخ بیکاری گفت: آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان‌هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند، در چند ساله اخیر مشاهده کردیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: طبق آمار رسمی در سال ۹۶ ما رتبه سوم بیکاری کشور را پیدا کردیم. در سال ۹۷ براساس طرح آمارگیری اشتغال فصلی در تابستان رتبه ما رتبه دوم کشور بود. اگر به همین منوال پیش برویم رتبه یکم را کسب می‌کنیم. نتیجه این مسائل این می‌شود که ما در آمار‌های تحت پوشش بهزیستی رتبه یک کشور و در آمار‌های تحت پوشش کمیته امداد رتبه ۶ کشور را داریم. نتیجه این می‌شود که آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان‌های استان بویژه شهرستان‌هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند، شاهد باشیم.

حاجتی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های شادگان و مسجدسلیمان جزو شهرستان‌هایی هستند که بالاترین نرخ بیکاری را دارند. با ابزار‌های استانی که در اختیار ماست، نمی‌توانیم چندان مشکلات را حل کنیم. هر وقت نیز می‌خواهیم سرمایه گذاری کنیم در جایی مجموعه نفت اجازه سرمایه گذاری نمی‌دهد و می‌گوید کل اهواز در حوزه نفتی است. همه خوزستانی‌ها باید از اهواز و خوزستان خارج شوند یا باید امکان سرمایه گذاری به ما داده شود.

ظریف در یک پست اینستاگرامی استعفا داد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، گمانه زنی‌ها را درباره استعفا از مقامش تقویت کرد.

ظریف در پیامی در اینستاگرام، ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر را تبریک گفت.

وی در پیام خود نوشت: «با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.»

استعفای او در پی سفر غیرمنتظره «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به کشور و البته عدم دعوت از عالی ترین مقام دستگاه دیپلماسی کشور به منظور حضور در جلسه ای که او با رهبری و رئیس جمهور داشته صورت گرفت و اینکه او با این اقدام برای حفظ اعتبار و جایگاه وزارت امور خارجه تلاش کرده است. البته مسئولان ذیربط این مسأله را به دلیل عدم هماهنگی ذکر کردند و با دلجویی از وزیر امور خارجه باعث انصراف او از استعفا شدند.

برادر رئیس جمهور در دادگاه از خود دفاع کرد

در دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین فریدون برادر رئیس جمهور، وی به همراه وکیلش از خود دفاع کرد. دومین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین فریدون، برادر رئیس جمهور در دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. بعد از تفهیم اتهام، فریدون در برابر قاضی از خودش درباره اتهامات وارده دفاع کرد. وکیل فریدون در این دادگاه هم دفاعیه ارائه و هم از موکلش دفاع کرد. چند متهم دیگر نیز به همراه وکلایشان در دادگاه حضور داشتند که ادامه دفاعیات فریدون و متهمان به جلسه آتی موکول شد. اولین جلسه دادگاه در روز سی بهمن ماه و در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان برگزار شده بود.

بیشتر وزرای فیکس دولت روحانی استقلالی اند!

فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال گفت: استقلال مقابل ذوب آهن چهره جدیدی از خودش به نمایش گذاشت. اگر دست‌های پشت پرده به تیم ضربه نزنند، استقلال مدعی جدی قهرمانی آسیاست؛ ما افرادی را داریم که فقط تا وقتی خودشان هستند، دلشان می‌خواهد استقلال موفق باشد و بس. همه وزرای دولت برایم عزیز هستند. اما در پاسخ به این شایعه که می‌گویند خیلی از اعضای هیأت دولت پرسپولیسی هستند، باید بگویم بیشتر وزرای فیکس آقای دکتر روحانی، استقلالی اند. روح ناصر خان حجازی از حکمی که آقای تاج به دخترش در تیم‌های ملی بانوان داد شاد شد؛ از تاج خواهش می‌کنم آتیلا را هم در یکی از تیم‌های ملی پایه مشغول کند؛ سال ۹۱ با امیرقلعه نویی که دوباره سرمربی استقلال شده بود، در مورد او حرف زدم و امیر هم قبول کرده بود آتیلا دستیارش شود، ولی عده‌ای جو را متشنج کردند و پسر ناصرخان هم ترجیح داد نیاید.

یک روحانی تبلیغات صدا وسیما را راه اندازی قمارخانه خواند!

محمدرضا زائری در توییتر خود نوشت: پیدا شدن پستان گرگ در لوگوی یک تیم ورزشی خارجی خلاف موازین شرعی و ارزشهای دینی است، اما اگر تمام شبکه های تلویزیونی با هیجان قرعه کشی به کازینو تبدیل شوند و در بهترین زمان پخش با قدرت تبلیغات مخاطب را به پول پرستی و حرص دنیا تشویق کنند و قمارخانه به راه بیندازند خلاف اسلام نیست!

پلیس از فرهادمجیدی تست الکل گرفت

انتشار یک ویدئو در صفحه شخصی فرهاد مجیدی مبنی بر جروبحث او با یک مأمور پلیس راهور حاشیه‌های زیادی را به دنبال داشت. به‌طوری‌که مهمان‌دار؛ رئیس پلیس راهور تهران به این اتفاق واکنش نشان داد و در مصاحبه‌ای از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مأمور خود دفاع کرد.

در همین راستا فرهاد مجیدی گفت: طبیعی است که آقای مهماندار از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منافع سازمانی خود دفاع کند، اما کاش ایشان در کنار این دفاع که معلوم است فقط به گزارش مأمور خود بسنده کرده، به نکات دیگری هم توجه کند. حمایت از سرباز و نیرو ، وظیفه یک فرمانده است اما بهتر است نحوه برخورد هم فرهنگ سازی شود . من دنبال رنگی کردن پلیس نیستم و ما همیشه برخورد خوب دیده ایم. این بار هم به خاطر اجرا و اعمال قانون تا ساعت دو نصف شب تا انتقال به پارکینگ منتظر ماندم.

وی در پاسخ به این که اصلا شب گذشته چه اتفاقی افتاد که باعث شد بین او و یک مأمور راهور بحث پیش آید، گفت: شب گذشته پس از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اینکه از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اهواز بازگشتیم، به سمت منزلم در حال حرکت بودم که ماشین پلیس راهور به من ایست داد و با توجه به این دستور توقف من ماشین را نگه داشتم و ایستادم. مأمور راهور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ من درخواست کرد که تست الکل بدهم و من هم این کار را انجام دادم.

شغل جدید بیکاران؛ ایستادن در صف گوشت برای رستوران‌ها!

شاکرمی، دادستان کرج با اشاره به مشکلاتی که به تازگی در تأمین گوشت و مرغ به وجود آمده است، گفت: برخی برای تأمین گوشت رستوران‌داران و مراکز طبخ غذا در صف می‌ایستند. نمی‌توان افراد بی نیاز را در صف‌ها شناسایی کرد، برای حل ریشه‌ای این مسأله باید قیمت‌ها به هم نزدیک شود تا از این طریق در صف ایستادن و فروش گوشت در جای دیگر برای افراد سودی نداشته باشد.

ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه

بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع عموم هموطنان گرامی می‌رساند، بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه، این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان مد‌نظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است.

بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع عموم هموطنان گرامی می‌رساند، بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) در ارتباط با ادغام بانک‌ها و مؤسسه اعتباری وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه، این مهم با اتخاذ تمهیدات مناسب و اطمینان بخش برای مشتریان، سپرده‌گذاران، سهامداران، کارکنان و سایر ذینفعان مد‌نظر قرار گرفته و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی گسترده با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول تدوین شده است؛ بنابراین، با هدف متمرکز کردن توانمندی و ظرفیت بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در قالب یک بانک واحد با ثبات و کارآمدتر و به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده نیرو‌های مسلح و عموم مردم، بانک‌ها و مؤسسه اعتباری یادشده در بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی و یکی از بانک‌های معتبر دولتی در عرصه بانکداری کشورمان ادغام می‌شوند.

سال ۹۸ چند تعطیلی رسمی داریم؟

سال ۱۳۹۸ هجری شمسی، ساعت ۱:۲۸:۲۷ روز پنجشنبه یکم فروردین هجری شمسی مقارن با ۱۴ رجب ۱۴۴۰ هجری قمری و ۲۱ مارس ۲۰۱۹ میلادی تحویل شد. امسال ۵۲ جمعه دارد و ۲۵ روز هم تعطیل رسمی خواهیم داشت. ماه‌های فروردین، خرداد و آبان بیشترین تعطیلی رسمی را خواهیم داشت و در عوض ماه‌های اردیبهشت، آذر و دی به جز روز‌های جمعه هیچ تعطیلی رسمی نداریم.

سند وزیر ارتباطات از دستکاری در نظرسنجی صدا و سیما

وزیر ارتباطات در اظهارنظر جدیدی اعلام کرد، دستکاری در نظر مردم برای انتخاب برنامه محبوب صداو سیما در چند روز متوالی انجام شده است. او در این رابطه یک سند در صفحه مجازی خود منتشر کرد که حکایت از دستکاری آرا به نفع برنامه «برنده باش» داشت.

محمدجواد آذری جهرمی در توئیت جدیدی با درج هشتگ گزارش به مردم و حق الناس گفت: بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد، دستکاری در نظر مردم برای انتخاب محبوب ترین برنامه سال صداوسیما صرفاً برای یک روز نبوده و در سه روز متوالی صورت پذیرفته است.

تفاوت سفر رؤسای جمهور ایران و آمریکا به عراق

امام جمعه نجف اشرف به تفاوت سفر رسمی دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق با سفر مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد. سید صدر الدین القبانچی درخطبه‌های امروز نمازجمعه نجف اشرف در صحن حرم مطهر امام علی (ع) گفت: دولت و ملت عراق از سفر دکتر روحانی به کشورشان استقبال می‌کنند. وی گفت: برنامه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق از مدت‌ها قبل رسما اعلام شد حال این امر را با سفر رئیس جمهوری آمریکا مقایسه کنید که مخفیانه به اینجا سفر کرد. القبانچی همچنین از سخنان 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان ملی عراق در جریان سفر به تهران مبنی بر اعلام همبستگی با ایران قدردانی کرد و گفت: رئیس پارلمان عراق درسخنانی که نشانه صداقت و وفای او به ملت خود بود با تحریم‌های ضد ایرانی مخالفت و از حمایت ایران از عراق در جنگ با داعش تشکر کرد.

القبانچی افزود: رئیس پارلمان عراق تأکید کرد، عراق هیچ گاه پایگاهی برای تعدی به همسایگانش نخواهد شد. وی از سخنان برخی رسانه‌های سعودی که اظهارات الحلبوسی رئیس سنی مذهب پارلمان عراق را خیانت به اهل سنت عنوان کرده اند، رد کرد و گفت: این سخنان نشانه پایبندی الحلبوسی به ملت خود بود و علیه کسی نبود. امام جمعه نجف اشرف همچنین از اقدام مداخله جویانه وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر تحریم جنبش نجبا از گروه‌های مقاومت اسلامی عراق (زیر مجموعه الحشد الشعبی) را نشانه شکست و ترس آمریکا از قدرت و پیروزی‌های نیرو‌های عراقی دانست.

رکورد کلاهبرداری بابک زنجانی شکسته شد

رقم بدهی‌های بابک زنجانی حدود دو میلیارد دلار عنوان می‌شود اما به گفته قاضی مسعودی‌مقام، قاضی، بدهی پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی، شش میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو است؛ یعنی سه برابر بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت. این پرونده البته به گفته برخی منابع آگاه محدود به پتروشیمی نیست و پا در بنادر ایران هم دارد.

«آخرین رقمی که از بدهی‌های بابک زنجانی از سوی زهره رضایی، مشاور حقوقی زنجانی در امور بین‌الملل اعلام شده بود، یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو (۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰) بود. این رقم از سوی وزارت نفت حدود دو میلیارد یورو اعلام شد. در هر حال با وجود تناقض همچنان رقم اعلامی از سوی این دو بخش، حدود چهار میلیارد یورو از رقمی که در کیفر خواست پرونده پتروشیمی اخیر مطرح شده، کمتر است؛ رقمی که به گفته قاضی مسعودی‌مقام، قاضی این پرونده، شش میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو عنوان شد؛ یعنی سه برابر بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت. این پرونده البته به گفته برخی منابع آگاه محدود به پتروشیمی نیست و پا در بنادر ایران هم دارد.

ایرانی‌ها دخترزا هستند یا پسرزا؟

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره پرطرفدارترین اسامی سال ۹۷ گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، امیرعلی و فاطمه از اسامی پرطرفدار ایرانیان برای پسران و دختران بوده است. همچنین نام‌های محمد، علی، امیرحسین و ابوالفضل در بین نوزادان پسر و نام‌های زهرا، حلما، یسنا و زینب در بین نوزادان دختر بیشترین فراوانی را داشته است. در سال ۹۷ به ازای هر ۱۰۶ دختر، ۱۰۰ پسر متولد شده است.

چرا نباید کباب زیر ۱۵ هزار تومان بخوریم؟

سید علی اصغر میرابراهیمی، رئیس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس‌های تهران به خبرآنلاین گفت: با توجه به نرخ گوشت که کیلویی ۹۰ و تا ۱۰۰هزار تومان باید گفت: هر سیخ کوبیده حداقل ۱۵ تا ۱۶هزار تومان قیمت دارد و به طور متعارف قیمت یک سیخ کوبیده خوب بین ۲۱ تا ۲۴ هزار تومان است. اگر گوشت مورد نیاز برای طبخ کباب کوبیده را حداقل کیلویی ۷۴ هزار تومان در نظر بگیریم، برای کباب ۲۰۰ گرمی، باید ۱۵ هزار تومان گوشت مصرف شود؛ بنابراین طبخ و فروش کباب کوبیده با قیمت‌هایی پایین‌تر از این میزان فاقد کیفیت لازم است.

داماد نعمت زاده متهم بزرگ نفتی است؟!

دادگاه متهمان نفتی علاوه بر مرجان شیخ الاسلام شاهد حضور علی اشرف ریاحی نیز بود. فردا مدعی شد که علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت و مشاور فعلی وزیر نفت که از متهمان اصلی پرونده فساد پتروشیمی به شمار می‌رود. وی همکار اصلی مرجان شیخ الاسلام و محسن احمدیان است که در کیفرخواست قرائت شده در دادگاه، نقش منحصر به فردی در سوءاستفاده از پول‌های پتروشیمی داشتند.

ایرانیان کانادا علیه «خاوری» و «شیخ‌الاسلامی‌آل‌آقا» طومار امضا کردند

کنگره ایرانیان کانادا با جمع آوری امضا از دولت این کشور خواسته است به پرونده مفسدین اقتصادی که از ایران به این کشور فرار می کنند ورود کند. در بخشی از این نامه که خطاب به سه وزیر دولت کانادا نوشته شده، ضمن اشاره به پرونده‌های محمودرضا خاوری و مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا آمده: «این افراد در حالی قادر به نقل مکان به کانادا و سرمایه‌گذاری آزادانه بوده‌اند که بسیاری از ایرانی-کانادایی‌های عادی در روند مهاجرت خود تنها مانده و بخاطر ملیت خود هدف تحریم‌های بانکی قرار گرفته‌اند... حساب بانکی دانشجویان بین‌المللی ایرانی با تنها چندصد دلار موجودی، مسدود شده است». در این نامه که برای جمع‌آوری امضای ایرانیان روی سایت این جمعیت مردم‌نهاد قرار داده شده، از دولت کانادا خواسته شده به پرونده‌ی شیخ‌الاسلامی و خاوری فوری رسیدگی کند تا «از تبدیل شدن کانادا به پناهگاه پول‌های فاسد جلوگیری کند».

احمدی‌نژاد دیگر تأیید صلاحیت نمی‌شود

سیدهاشم بطحایی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مثل قدیمی است که می‌گوید: «هر کسی را از طریق هم‌نشینانش و رفقایش بشناس.» بنابراین مردم با زوایای شخصیت احمدی‌نژاد آشنا شدند و او دیگر محلی از اعراب ندارد. بی‌خود تلاش می‌کند تا دوباره مطرح شود.

احمدی‌نژاد از رئیس جمهور شدن لاریجانی خبر داد!

رئیس جمهور سابق گفت: اصلاح طلبان بر سر ریاست جمهوری علی لاریجانی معامله سیاسی کرده‌اند. محمود احمدی نژاد در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: همان کسانی که به بنده ایراد می‌گیرند چرا آقای مرتضوی را به دولت راه دادید، آیا یک بار به دستگاه قضایی گفته‌اند که چرا او را به عنوان دادستان منصوب کردید و اینقدر قدرت دادید؟ این از نکات جالب توجه در تاریخ معاصر ما محسوب می‌شود. مدعیان اصلاح‌طلبی جرأت ندارند به آن‌ها انتقاد کنند. احمدی نژاد در ادامه می‌گوید: الان قرار است علی لاریجانی رئیس‌جمهور شود و آن‌ها بر سر این موضوع، معامله سیاسی کرده‌اند. اصلاح‌طلب‌ها رسما مصاحبه می‌کنند و می‌گویند اگر ما متحد نشویم بار دیگر احمدی‌نژاد بر سر کار خواهد آمد. آن‌ها دنبال شراکت در قدرت هستند، در غیر این صورت باید خواستار حضور همه طرف‌ها در انتخابات می‌شدند. آن‌ها شورای نگهبان را به رد صلاحیت احمدی‌نژاد ترغیب می‌کنند، زیرا او را یک رقیب جدی برای خود می‌دانند. بنده در دو انتخابات شرکت کردم و همه جریان‌های سیاسی در آن حضور داشتند و هیچ‌کس حتی نهضت آزادی هم ادعایی را مطرح نکرد. همه جریانات از جمله سلطنت‌طلب‌ها و اوباما رسما همه علیه بنده اعلام موضع کردند.

هشتاد کشته و زخمی در حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند

در جریان تیراندازی (جمعه) 24 اسفند به دو مسجد در نیوزیلند ۴۹ تن از شرکت کنندگان در نماز جمعه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در پی وقوع این حمله پلیس نیوزیلند به مردم هشدار داده تا در منازل بمانند و تدابیر امنیتی نیز در مرزها و فرودگاه‌ها تشدید شده است.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند این تیراندازی را یکی از تاریک‌ترین روزهای این کشور توصیف کرده و گفت، این رویدادها در شهر کرایستچرچ نمایانگر یک اقدام به خشونت غیرقابل منتظره و غیرعادی است.

مایک بوش، کمیسیونر پلیس نیوزیلند گفته، بدون اعلام رقم کشته شدگان و مجروحان حمله به مسجد نور و لینوود، از بازداشت چهار مظنون خبر داد.

به گفته بوش، سه تن از مظنونان مرد و یکی از آنها زن است. مقام‌های نیوزیلند هویت افراد بازداشت شده را اعلام نکردند اما یکی از این افراد که ادعا می‌شود، مسئول این تیراندازی‌ها باشد، یک مانیفست ۷۴ صفحه‌ای ضد مهاجرت از خود برجای گذاشته که در آن توضیح داده چه کسی است و دلیلش از این تیراندازی‌های چه بوده است. وی همچنین گفته که این اقدامش "مصداق یک حمله تروریستی" است.

رسانه‌های محلی، شمار کشته شدگان را ابتدا دست کم ۲۷ تن عنوان کردند ولی نخست وزیر بعدا شمار کشته‌ها را ۴۰ تن اعلام کرد.

نخست وزیر نیوزیلند در یک نشست خبری، احساسات ضد مهاجرتی را مقصر این اقدام دانسته و گفت: بسیاری از مردمی که متأثر از چنین تیراندازی‌هایی هستند، مهاجران یا آوارگان را تشکیل می‌دهند. آنها نیوزیلند را خانه خود انتخاب کرده‌اند و این خانه آنهاست. آنها از ما هستند. اما فردی که چنین حملاتی را انجام می‌دهد، از ما نیست.

مهمترین جمله رهبر انقلاب در سال ۹۷ از نگاه مردم

بیش از پنجاه هزار کاربر با شرکت در نظرسنجی انتخاب مهمترین جمله سال ۹۷، به ترتیب سه جمله‌ی زیر را به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جملات رهبر انقلاب در سالی که گذشت، برگزیدند.

رتبه اول) اهل سازش بدانند آمریکا رو به افول است

کسانی که به سازش گرایش دارند بدانند، آمریکا رو به افول است. ۹۷/۸/۱۲

رتبه دوم) هزینه‌ی تسلیم بیش از هزینه مقاومت است

هزینه‌ی تسلیم شدن به مراتب بیشتر از هزینه‌ی مقاومت و ایستادگی کردن است. ۹۷/۴/۹

رتبه سوم) سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا رقم خواهد خورد

اگر در مقابل تهاجم حداکثری دشمن بسیج شویم، سنگین‌ترین شکست تاریخ آمریکا رقم می‌خورد. ۹۷/۱۲/۲۳

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۴۷
آقای لاریجانی قطعا انتخاب عاقلانه تر و بهتری از آقای احمدی نژاد هستند
پاسخ ها
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
مطوئن باشم شما یکی از خانواده لاریججانی نیستین الان
این اقا وسایر برادران بزرگوارش که پست های مدیریتی بزرگ در این مملکت و داشتن چه دسته گلی به سر مردم زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
توباره شروع شد همین حرفا را در مورد روحانی می زدی دلار شد 14 هزار گوشت 120 طرف تومجلس یه شفافیت که همه جای دنیا هست حتی افغانستان تصویب نکردنیعنی الان نمیدونی به نماینده ای که رای دادی به کی چی رای میده چقد حقوق داره این مسائل مهم هست نبود در غرب اجرا نمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
برات متاسفم با این طرز فکرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
پست ها بین خودی ها دست به دست می شه
ملت هم فقط سیاهی لشگر هستند
تا اساس مملکت اینه روزگار هر روز بد تر خواهد شد
رادمنش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
لاریجانی حمایت تمام عیار از بی کفایت ترین دولت تاریخ ایران را در کارنامه خود دارد و باید پاسخگویش باشد ریاست جمهوری پیشکش و چیزی شبیه جک است
محمود نگفت رییس جمهور میشود بلکه گفت جحریان زر و زور خواهان این هستند
از هزاران سال پیش مردم ایران ،خود بزرگ بین بوده اند ؟ مانند شعر معروف ،، هنر نزد ایرانیان است بس ،،
ندارند شیر ژیان را بکس ،،
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
خوب الان باید چکار کنیم ؟ از همه به خاطر بد بودنمون عذرخواهی کنیم عایا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
محقق ترکیه ای رومی ها از ایرانی ها حکومت داری را اموختند کلیپش هست برو ببین ماخود بزرگ بین نیستم چون بزرگ بودیم هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
یه سر به تخت جمشید بزن
یه لیدر خوب هم بگیر برات توضیح بده
اقای احمدی نژاد موضوع این نیست که شما بدتری یا اونا موضوع اینه که ما چه گناهای کردیم گیر شماها افتادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
دمت گرم
من میخوام بگم که . . . چی ؟ اون چیه داره میاد ؟ . . . ای وای سیـــــــــــــــــــل . . . فراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارررررررر
آقای ظریف واقعا به چیزی که گفتی اعتقاد داری تا حالا برای کدام مورد از مردم رفراندوم و نظر سنجی کردین برای برجام هم لطفا انجام بدین و حضرتعالی نظراتتو نام مردم میگی این درست نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
هزاران لایک
هم اکنون مجری تلویزیون گفت عده ای زن و مرد و کودک بر اثر سیل در لرستان بدون چادر و سرپناه و خوراک به کوه ها و بلندی های بیابانی پناه اورده اند.انصاف نیست که سایت تابناک خود و مردم را به گزارش و خبرهایی که هیچوقت هیچ ثمره ای برای ملت نداشته مشغول کند.مجری در سیما نام لرستان تنها را بکار برد..و با حالت التماس از مردم و مسعولین کمک خواست رسالت رسانه ای که بیشترین هوادار رو داره ایجاب.میکنه الان با مردم سیلزده همیاری کنید..
از اول تا اخر این لینک فقط دزدی و اختلاس و کلاهبرداری است..خسته نباشی دلاور.....تابناک به فریاد سیلزده گان برس......چرا مردم اخبار سیلزده گان را باید از رادیو فردا و امدنیوز..جویا شوند
نماینده لیست امیدی اصفهان: fatf حرف زور است اما باید قبولش کنیم!!؟؟؟

بنام خدای دانا و توانا
سلام دوستان لطفا تا آخر مطالعه کنید
خانم محترم!
امام حسین(ع) بخاطر همین ذلت نپذیرفتن شهید شد.
او‌ برای اصلاح‌ امتش زیر بار ظلم و ذلت نرفت. مگر خودت نمیگویی حرف آمریکا زور است و نتیجه حرف زور، خسارت است نه منفعت؟
پس چرا به اسم اصلاح طلبی، آگاهانه خسارت وارد میکنید و عزت و غیرت زدایی میکنید از جامعه؟
نتیجه برجام و بی کفایتی دولت مولتی میلیاردرها و‌‌ گرانی دلار و پیاز و.. تا الان به اندازه کافی اقتصاد و عزت و‌ غیرت ملی را خدشه دار کرد و خسارت زد. شما مجلسی ها بدترش نکنید!
اگر میخواهید به مردم و کاهش گرانی کمک موثر کنید استعفا دهید.
استعفایتان تضمینی اثر میکند چون امید رانتخواران شدیدا کم میشود.
بدرود
باز هم همان وضعیت قبل از برجام، دو نرخیها و چند نرخیها و هر روز نرخهای جدید، این روند همچنان ادامه دارد.... .... ....
مملکت را سیل برده. بلای آسمانی نازل شده !!! شما دست بردار سیاسی کاری و حاشیه سازی بر نمی دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
دنیا رو اب ببره اقایونو خواب میبره
ما به لاریجانی رای نمی دهیم .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
مگر تا بحال رای من و شما تاثیری در انتخابات داشته است!
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اصولا مگه تو این کشور ما سیستم واقعی رای دهی و رای گیری داریم؟
اگر قانون اساسی را یک دور فقط بخوانید متوجه میشوید انتسابات با درجه تعیین کنندگی در طول انتخابات قرار دارد و اصولا انتخابات در ایران یعنی انتخاب بین محدوده منسوبان

یا حق
ماندن در برجام به خواست مردم ما بستگی دارد.
رهبر معظم انقلاب: اگر امریکا برجام را پاره کند ما آنرا آتش میزنیم.!!! مردم منتظر دستور رهبر هستند.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
آمریکا خارج شد و ما آتشش نزدیم بجاش آمریکا الان داره آتشش میزنه و ما نظاره گریم
اگر داماد نعمت زاده دزد است چرا اجازه ادامه کار به چنین فردی داده می شود کسی که این را ابقا کرده شک نکن همدست با اوست
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اگر اینجوری حساب کنیم در این کشور سنگ رو سنگ بند نمیشه و درستش اینه که همه جا همینجوری محاسبه کنیم
یعنی بدهی بابک زنجانی آب رفت شد ؟ عجب عجب
دولت نه توان کار و شهامت عذر خواهی از مردم و نه شهامت استعفاء
و تنها یاد گرفته از نهادهای امنیتی مثل سپاه در شرایط بحرانی (زلزله،سیلاب ،جنگ ،دفاع از مرزهای کشور )به مردم کمک می کنند خورده بگیرد.
چون سپاه مثل آفتاب می ماند ،وقتی بدون بخل به دریا و خشکی یکسان می تابد وخیلی مسایل در روشنایی این آفتاب آشکار می شود که گویا حضرات تاب دیدنش را ندارند.
حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه ): اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
سپاه مثل آفتاب در آسمان ولایت می درخشد وتنها شبپره ها چشم دیدنش را ندارند.
پاسخ ها
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
اینجا رجوع بشه به سامانه نمره دهی مثبت و منفی بهتره
همان طوری که واگذاری خلیج فارس به چینی ها کذب محض بود!!!!!! تنها چیزی که فهمیده ایم این تکذیب ها کذب محض است یعنی آخر حراج مملکت به اجنبی ها.
گسانیکه به سادگی خود کشی میکنند ادمهای نا توانی هستند وگرنه به عامل فقرشان اعتراض میکردند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
این خود شدید ترین اعتراض است ولی عاملان سنگ پا هستند.
میلیمتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
شما درست میفرمایید ولی تو واقعیت توان و ظرفیت انسانها خیلی فرق داره و تو عمل شاید همه چی یه جور دیگه بشه و اون افرادی که خودکشی کرده اند بعید میدونم که با تفکر خودکشی بزرگ شده باشند یعنی اونها هم میدونن این بده ولی یه باره فشار زیاد باعث بروز این ناهنجاریها میشه

یا حق
استعفای ظریف.خودکشی بیکاران. بابک زنجانی .شیخ الاسلامی خاوری داماد نعمت زاده .اختلاس فقر فحشا جنایت .سقوط ارزش پول ملی ووووهمه نتیجه ی ناتوانی وعجز ونبود اخلاق وعرق ملی وانتصاب مسولین بی کفایت است.
نگرانی تابناک تو سال جدید ریاست جمهور شدن اقای لاریجانی به دنبال کرسی معاون اولی میباشد لذا از پیش امد و بقیه خبرها به مثل رسانه میلی هر شب این این آقایان رامی آورند وانهارا در سر تیتر خبر خود قرار میدهد وزیر اقتصاد یا وزیر افتضاح ریس جمهوری علی لاریجانی وریس جمهوری علی مطهری خلاصه میخواد زمینه انتخاب این بزرگواران را هموار کنده
خدایا گناه ماچی بود که به این روزها رسیدیم،ایا آسایش و آرامش و امنیت و رفاه حق مانیست،40ساله که داریم حرص و جوش فلسطین رومیخوریم،ولی مثل کبک سرمون روبه زور کردیم زیربرف
سخنرانی اقای روحانی را برای کسب قدرت گوش کنید
می فرماید مسایل کشور قابل حل است و نیاز به مدیریت دارد
الان ایشان در خواب ناز تشریف دارند
بخواب رییس جمهوری که از ابتدا خواب بودی بخواب
علما مخالف دزدی صدا و سیما از مردم هستند و قوه قضائیه باید ورود پیدا کند و پولهای مردم باید برگردانده شود
تا اونجایی که من شنیدم این عمل صدا و سیما مثل شرب خمر و خوردن گوشت سگ و خوک و ... حرام است
وقتی آقای ظریف میاد میگه ماندن یا نماندن در برجام به نظر مردم بستگی دارد میفهمم تا چه حد مردم رو نادان و بازیچه میدانند و اصولن به این سیاستها و این مدل دیپلماسی باید عنوان تحمیق دموکراسی داد برای اینکه کلاس داشته باشه
واقعا که
آمار وحشتناک خودکشی تو ایران؟
اینها همه حرفهای غربیها و القائات اوناست و اصلا مگه خودکشی یک اصل غربی نیستش؟
خداوکیلی با این همه ثروت چرا باید کار مارو به اینجا برسونن که من جوون آرزوهام رو تار و مار شده میبینم و بعضی از همسن و سالهای من هم دق میکنن یا کار دست خودشون میدن و به نظرتون خدا رو خوش میاد ؟
یکی مرد و یکی مردار شد / یکی به تیر غیب گرفتار شد
آقا وقتیکه از فروش ماهی های آبهای سرزمینی ایران این قوت لایموت ماهیگیران فقیر شهرها و روستاهای ساحلی به خارجيان، آنهم از سطح تا کف دریا، پول خوبی درمیاید، چرا نفروشند !؟

وقتی که از قمار و قمار راه انداختن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، پول خوبی درمیاید، چرا قمار راه نیندازند !؟

وقتی که از آدم فروشی پول خوبی درمیاد، چرا آدم نفروشند !؟
اگرعده ای توان این را دارند که احمدی نژاد را رد صلاحیت کنند ان عده میتوانند ریس جمهور بعدی را خودشان انتخاب کنند پس رفتن پای صندوق رای چه سودی دارد
همین قمار ودزدیهای کلان هست که آسمان باز شده وبلای جان ومال مردم شده.غضب خداونداست شک نکنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان