بازدید 4422

ثبات نرخ زعفران در بازار

حسینی از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر دار و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ و حداکثر ۱۳ میلیون تومان است.
کد خبر: ۸۸۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 31 March 2019

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ‌ ۶ تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان است.

وی قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا دانست و فزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا نوسان خاصی در بازار متصور نیستیم و تنها ممکن است سو استفاده و فرصت طلبی دلالان بر افزایش قیمت دامن بزند.

حسینی درباره آخرین وضع صادرات زعفران گفت: براساس آمار ۱۰ ماهه گمرک در سال ۹۷، ۲۱۱ تن زعفران به بازارهای هدف صادر شده و براساس پیش بینی شورای زعفران تا پایان سال ۹۷ حداقل ۲۵۰ تن زعفران صادر شده است که حال باید منتظر ماند تا گمرک آمار ۱۲ ماهه صادرات را اعلام کند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه زعفران جزو کالای لوکس در سبد خانوار به شمار می رود، از این رو بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و تنها با خود نمایی دلالان احتمال بر هم زدن نظام بازار و عرضه و تقاضا وجود دارد.

وی از رونق صادرات زعفران در سال ۹۸ خبر داد و افزود: با توجه به آنکه تنها تولیدکننده بزرگ زعفران در دنیا محسوب می شویم و سایر رقبا از لحاظ کیفیت و قیمت امکان رقابت با ما را ندارند، بنابراین با آغاز فعالیت صادرکنندگان و بازرگانان شاهد رشد بهتری در بخش صادرات خواهیم بود.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به چالش های پیش روی صادرات بیان کرد: اگرچه شورای ملی زعفران راه حل های مختلفی برای رفع چالش های صادرات به دولت ارائه کرده است، اما تا کنون نتیجه ای نداشته است که به همین خاطر بخش خصوصی از مسئولان دولتی قطع امید کرده است و امیدواریم با مدیریت بهتر شاهد رشد صادرات باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده زعفران حرف اول در دنیا را می زند تصریح کرد: ایران برای جلوگیری از خام فروشی هرچه سریع تر باید تمهیداتی بیندیشد تا فرآورده های جانبی زعفران صادر شود چرا که خام فروشی به معنای هدر رفت این محصول استراتژیک است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر