بازدید 22917
مهمترین اخبار بهمن 97؛

فرار مالیاتی پزشکان؛ ۶۷۰۰ میلیارد تومان/ احمد توکلی: میرحسین موسوی از روحانی بهتر بود/ جزئیات تحریک شدن گسل زیر برج میلاد/ زندانی سیاسی نداریم

سیمرغ بلورین ۹۷ به چه فیلم‌هایی رسید؟، اروپا برای تجارت با ایران INSTEX را معرفی کرد، حضور گسترده مردم جشن چهل سالگی انقلاب و بازتاب جهانی آن، فرزند آیت‌الله طالقانی: نام پدرم را از این خیابان بردارید، ‏زندانی سیاسی نداریم، احمد توکلی: میرحسین موسوی از روحانی بهتر بود، خدا سرنوشت آقای روحانی را ختم به خیر کند، حاشیه‌های لغو سخنرانی لاریجانی در کرج، آخوندی حسابی از خجالتِ روحانی درآمد!، جزئیات تحریک شدن گسل زیر برج میلاد...
کد خبر: ۸۸۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 31 March 2019

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز، یکی از سبک های مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش روی، مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات یازدهمین ماه سال 1397 یعنی بهمن که در یازدهمین روز سال 98 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای این ایام خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 97 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سیمرغ بلورین 97 به چه فیلم هایی رسید؟، اروپا برای تجارت با ایران INSTEX را معرفی کرد، حضور گسترده مردم جشن چهل سالگی انقلاب و بازتاب جهانی آن، فرزند آیت‌الله طالقانی: نام پدرم را از این خیابان بردارید، ‏زندانی سیاسی نداریم، احمد توکلی: میرحسین موسوی از روحانی بهتر بود، خدا سرنوشت آقای روحانی را ختم به خیر کند، حاشیه‌های لغو سخنرانی لاریجانی در کرج، آخوندی حسابی از خجالتِ روحانی درآمد!، جزئیات تحریک شدن گسل زیر برج میلاد، حقیقت نامه 8 وزیر به رهبری درباره FATF چه بود؟، فرار مالیاتی پزشکان؛ ۶۷۰۰ میلیارد تومان، توضیحات مدیرمسئول کیهان درباره کامپیوتر اپل دفترش، پدیده جدید پشت‌بام فروشی متری یک تا سه میلیون تومان!، انتقال آب خزر به سمنان نهایی شد و ... مهمترین اخبار بهمن 97 بود.

سیمرغ بلورین 97 به چه فیلم هایی رسید؟

برندگان جشنواره فیلم فجر ۹۷ اعلام شد و برگزیدگان 97 به سی و هفتمین سیمرغ بلورین دست یافتند. با برگزاری مراسم اختتامیه بزرگترین رویداد سینمایی ایران، برندگان جشنواره فیلم فجر 97 نیز معرفی شدند.

لیست برندگان جشنواره فیلم فجر ۹۷

برندگان سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ۹۷ توسط هیأت داوران انتخاب شد. داوری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ بر عهده محمد احسانی، محمد علی باشه آهنگر، محمد بزرگ نیا، مهرزاد دانش، پوران درخشنده، ریما رامین فر و محمود کلاری بود. هرچند پیش از این نیز پیش بینی هایی در خصوص برندگان دوره ۳۷ در فهرست نامزدهای جشنواره فیلم فجر ۹۷ این انجام گرفته بود، با انتشار لیست نهایی مشخص شد که چه کسانی سیمرغ بلورین جشنواره امسال را به خانه خواهند برد.

بهترین فیلم کوتاه

سیمرغ بلورین فیلم کوتاه به «بچه خور» به کارگردانی «محمد کارت» رسید.

برندگان جشنواره فیلم فجر 97 معرفی شدند؛ سیمرغ بلورین امسال به چه فیلم هایی رسید؟

بهترین فیلم مستند

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند به “بهارستان، خانه ملت” به کاگردانی “بابک بهداد” رسید.

برندگان جشنواره فیلم فجر 97 معرفی شدند ؛ سیمرغ بلورین امسال به چه فیلم هایی رسید؟

بهترین جلوه های ویژه بصری

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری به جواد مطوری برای فیلم مسخره باز تعلق گرفت.

برندگان جشنواره فیلم فجر 97 معرفی شدند؛ سیمرغ بلورین امسال به چه فیلم هایی رسید؟

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی

سیمرغ بلورین برای بهترین جلوه های ویژه میدانی به ایمان کریمیان برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون اهدا شد.

برندگان جشنواره فیلم فجر 97 معرفی شدند؛ سیمرغ بلورین امسال به چه فیلم هایی رسید؟

بهترین چهره پردازی

ایمان امیدواری برای فیلم شبی که ماه کامل شد.

بهترین طراحی لباس

محمدرضا شجاعی برای فیلم شبی که ماه کامل شد.

برندگان جشنواره فیلم فجر 97 معرفی شدند؛ سیمرغ بلورین امسال به چه فیلم هایی رسید؟

بهترین طراحی صحنه

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به کیوان مقدم برای فیلم غلامرضا تختی اهدا شد.

برندگان جشنواره فیلم فجر 97 معرفی شدند؛ سیمرغ بلورین امسال به چه فیلم هایی رسید؟

بهترین صدابرداری

سیمرغ بلورین سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای بهترین صدابرداری به ایرج شهزادی برای فیلم متری شیش و نیم تعلق گرفت.

بهترین صداگذاری

جایزه بهترین صداگذاری نیز به مهرشاد ملکوتی برای فیلم ماجرای نیمروز: رد خون اهدا شد.

برندگان جشنواره فیلم فجر 97 معرفی شدند؛ سیمرغ بلورین امسال به چه فیلم هایی رسید؟

بهترین موسیقی متن

سیمرغ بلورین جشنواره فجر ۹۷ در بخش بهترین موسیقی متن به امین هنرمند برای فیلم قصر شیرین رسید.

بهترین تدوین

جایزه بهترین تدوین نیز اهدا شد به بهرام دهقانی برای فیلم متری شیش و نیم.

بهترین فیلمبرداری

سیمرغ بلورین جشنواره سی و هفتم در بخش بهترین فیلمبرداری به حمید خضوعی ابیانه برای فیلم غلامرضا تختی تعلق گرفت.

بهترین نقش مکمل زن

فرشته صدرعرفایی برای فیلم شبی که ماه کامل شد.

بهترین نقش مکمل مرد

علی نصیریان برای فیلم مسخره باز.

بهترین بازیگر نقش اول مرد

یکی از مهمترین جوایزی که به برندگان جشنواره فیلم فجر ۹۷ تعلق گرفت، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن بود. این جایزه در بخش بهترین بازیگر مرد به هوتن شکیبا برای فیلم شبی که ماه کامل شد تعلق گرفت.

بهترین بازیگر نقش اول زن

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فجر ۹۷ به الناز شاکردوست برای فیلم شبی که ماه کامل شد.

بهترین فیلمنامه

محسن قرائی، محمد داودی برای فیلم قصر شیرین.

بهترین کارگردانی

بهترین کاگردان جشنواره ۳۷ و سیمرغ بلورین آن به نرگس آبیار برای فیلم شبی که ماه کامل شد اهدا شد.

بهترین فیلم

یکی دیگر از مهمترین جوایز که به برندگان جشنواره فیلم فجر ۹۷ تعلق گرفت، سیمرغ بلورین بهترین فیلم بود. این سیمرغ بلورین به فیلم شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار) تعلق گرفت.

بخش نگاه نو

سیمرغ بلورین بهترین فیلم سینمایی در بخش نگاه نو به فیلم مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده رسید. غنی زاده از دریافت سیمرغ بلورین امتناع کرد.

سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی

فیلم سینمایی ۲۳ نفر

بهترین فیلم سینمایی پویانمایی

انیمیشن آخرین داستان به کارگردانی اشکان رهگذر

بهترین فیلم هنر و تجربه

فیلم مسخره باز به کارگردانی همایون غنی زاده

جایزه ویژه هیأت داوران

فیلم سینمایی سرخپوست به کاگردانی نیما جاویدی

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

فیلم متری شش و نیم

فیلم شبی که ماه کامل شد به کاگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم فجر ۹۷ با ۷ برنده بیشترین سیمرغ بلورین را به خود اختصاص داد.

اروپا برای تجارت با ایران INSTEX را معرفی کرد

در ساعات اولیه صبح 11 بهمن 97 رویترز به نقل از یک رسانه آلمانی خبر از راه اندازی INSTEX یا اینستکس یا همان SPV داد و ساعاتی بعد، بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس ضمن تأیید این خبر عنوان کرد که این خبر بطور رسمی از سوی اروپا اعلام خواهد شد.

اروپایی هم ساز و کار مالی مورد نظر خود را برای حفظ برجام و همچنین جلوگیری از تاثیرگذاری تحریم های آمریکا در اجرای این قرارداد بین المللی اعلام کردند، اما در ایران انتقادات زیادی نسبت به این نوع اقدام اروپایی ها صورت گرفت و تأکید شد که اینستکس با آنچه ایران از اروپا انتظار داشته فاصله بسیاری دارد.

INSTEX یا اینستکس یک نهاد مالی است که پیشتر با نام SPV نیز از آن یاد شده و در واقع یک کانال و سازوکار مالی برای ارتباط میان ایران و اروپا از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه است.

INSTEX یا اینستکس یک نهاد مالی است که پیشتر با نام SPV نیز از آن یاد شده و در واقع یک کانال و سازوکار مالی برای ارتباط میان ایران و اروپا از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه است.

سهامدار نهاد مالی INSTEX یا اینستکس سه کشور اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه موسوم به تروئیکای اروپا هستند.

INSTEX یا اینستکس در واقع مخفف عبارت Instrument in Support of Trade Exchanges است که ترجمه آن «ابزار پشتیبان مبادلات تجاری» است.

INSTEX یا اینستکس کوتاه شده عبارت «ابزار تبادلات تجاری» است و مقر آن در پاریس پایتخت فرانسه خواهد بود.

همچنین رئیس نهاد مالی INSTEX یا اینستکس یک فرد آلمانی است.

INSTEX یا اینستکس که پیشتر از آن با نام سیستم SPV یا Special Purpose Vehicle نیز یاد می شد هدفش ادامه همکاری تجاری اتحادیه اروپا با ایران حتی با وجود تحریم های آمریکاست.

بر این مبنا، INSTEX یا SPV همچون یک شرکت برای تسویه مالی تجارت با ایران به دور از حلقه های مالی متداول عمل می کند.

به عنوان نمونه در این ساختار ایران می تواند به اسپانیا نفت بفروشد و اعتبار مالی لازم برای پرداخت به یک شرکت آلمانی را که به ایران کالا یا خدمات داده است تأمین کند و پول از طریق خاک اروپا بین دو شرکت مبادله شود.

حضور گسترده مردم جشن چهل سالگی انقلاب و بازتاب جهانی آن

علیرغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور، ملت قدرشناس ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۷ و برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده و پررنگی داشتند و مطابق با آمار اعلام شد، از سوی مراکز رسمی در سال 97 مردم حضوری به مراتب پررنگ تر از سال های قبل داشتند.

این موضوع باعث حیرت جهانیان شده و جشن پرشکوه چهل سالگی انقلاب بازتاب بسیاری در رسانه‌های سراسر جهان به ویژه رسانه‌های غربی و عربی داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، با پخش مستقیم مراسم ۲۲ بهمن اعلام کرد: مردم تهران برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند.

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان نیز با تیتر «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران» گزارش داد: ایران همچنان نشان داده که قصدی برای تسلیم در برابر آمریکا و فشارهای بین المللی ندارد.

در ادامه این گزارش سی ان ان اعلام کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی که در آن شاه سرنگون شد، می گذرد و این امر منجر به چند دهه خصومت با آمریکا شد.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ نیز گزارش داد: راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران برگزار شد.

این شبکه فرانسوی در ادامه گزارش داد: زمانی که امام خمینی(ره) در سال ۱۹۷۹ حکومت شاه را سرنگون کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد، کسی تصور نمی کرد، این انقلاب ۴۰سال دوام آورد؛ اما این اتفاق افتاد و امروز گرامی داشت تولد چهلمین سال آن است؛ این تنها بخشی از بازتاب برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب در رسانه های جهان بود.

فرزند آیت‌الله طالقانی: نام پدرم را از این خیابان بردارید

فرزند مرحوم آیت الله طالقانی، خواستار تغییر نام خیابان آیت الله طالقانی تهران و حذف نام پدرش از این خیابان شد. مهدی طالقانی در گفت وگو با انتخاب، درباره موضوع پاک کردن عکس آیت الله طالقانی در خیابان طالقانی تهران گفت: سال ۸۸ به مناسبت صدمین سال تولد آقا به ما گفتند، قرار است، عکسی از آقای طالقانی کشیده شود که شد، اما چند وقت پیش عکس را پاک کرده و تبلیغات محصولات زیبایی یک شرکت محصولات بهداشتی را به جایش گذاشته بودند. او ادامه داد: من اعتراض کردم و حتی در بهشت زهرا هم آقای حناچی را دیدم که اطرافیانش گفتند، به شهردار چیزی نگویم. طالقانی با بیان اینکه ظاهرا آن تبلیغ هم پاک شده، اظهار داشت: به ما گفتند، صاحبخانه راضی نیست، این در حالی است که مالکیت دیوار‌ها به عهده شهرداری است. طالقانی همچنین گفت: می خواهم به آقای حناچی و شورای شهر پیشنهاد بدهم که اسم آقا (آیت الله طالقانی) را از خیابان طالقانی بردارند، چون دوست نداریم، از اسم ایشان استفاده ببرند.

‏زندانی سیاسی نداریم

رئیس سابق قوه قضاییه از شمول عفو گسترده بر حدود ۵۰ هزار تن از محکومان خبر داد و گفت: برخی برای به حاشیه بردن این اقدام بزرگ، سخن از آزادی زندانیان سیاسی و منتقدان به میان می‌آورند، در حالی که ما اساسا محکومی تحت عنوان «زندانی سیاسی» نداریم.

احمد توکلی: میرحسین موسوی از روحانی بهتر بود

احمد توکلی گفت: آقای موسوی نخست وزیر امام بود و کاری که این‌ها کردند خیانت به خودشان و کشور بود و اگر وی این کار را نمی‌کردند رئیس‌جمهور بعدی بود، موسوی که از روحانی بهتر بود اما رفتار آن‌ها باعث شد شرایط امنیتی شود و سوء استفاده‌هایی انجام شد. وقتی شعار دادند «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» به آقای خاتمی و آقای موسوی نامه نوشتم و گفتم اگر سیاست خارجی امام را در یک کلمه خلاصه کنیم آن کلمه «فلسطین» است و اگر بخواهیم امام را در سیاست داخلی در یک کلمه خلاصه کنیم آن کلمه «ولایت فقیه» است.

خدا سرنوشت آقای روحانی را ختم به خیر کند

مصطفی کواکبیان گفت: سرنوشت هر یک از رؤسای جمهور نشان از منفی نگری در کشور است، در دولت دفاع مقدس مردم بیشترین اعتماد را به نظام داشتند. شاهد تخلفات مالی، تورم و گرانی در دولت سازندگی بودیم. اگر دولت سازندگی با انضباط مالی همراه می‌شد، دولت بسیار مطلوبی بود. رویکرد دولت احمدی نژاد مثبت نبود و هر چه بیشتر تلاش کردند خرابکاری‌ها بیشتر شد. وضعیت مردم از دوران احمدی نژاد و حتی نسبت به دوران دفاع مقدس هم بدتر شده است. اگر به دولت آقای احمدی نژاد نمره زیر ۱۰ ندهیم، همان ۱۰ برای او کافی خواهد بود. احمدی نژاد پولی برای خودش برنداشت. صداقت با مردم از ویژگی‌های بارز دولت مهندس موسوی بود. مهندس موسوی هیچ وقت وعده‌ای به مردم نمی‌دادند که نخواهند یا نتوانند به آن عمل کنند.

حاشیه‌های لغو سخنرانی لاریجانی در کرج

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: لغو شدن سخنرانی رئیس مجلس در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن کرج، که به دلیل اعتراض امام جمعه این شهر صورت گرفت، موجب واکنش‌های منفی در جامعه به ویژه در فضای مجازی شد. حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی همدانی که از مهر ۱۳۹۲ امام جمعه کرج شده دارای مواضع تندی است که نارضایتی زیادی را پدید آورده. وی در امتحان انتخابات خبرگان ۹۴ شرکت نکرد و احراز صلاحیت نشد.

«آخوندی» حسابی از خجالتِ «روحانی» درآمد!

عباس آخوندی با انتقاد صریح از موضع روحانی در قبال خروج آمریکا از برجام گفت: با موضع اعلام‌شده از سوی رئیس‌جمهور کاملا مخالف بودم و می‌گفتم، ما باید به‌ صراحت اعلام می‌کردیم در برجام می‌مانیم، حتی اگر دیگران همه از برجام بیرون بروند؛ مسئولیت نقض عهد باید بر عهده دیگران باشد، نه ایران. این اولین علامت تردیدآمیزی است که متأسفانه از سوی رئیس‌جمهور به بازار داده شد.

جزئیات تحریک شدن گسل زیر برج میلاد

حمیدرضا نانکلی، رئیس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه‌برداری کشور: برج میلاد در وضعیت موجود علاوه بر کنترل لرزه‌ای به وسیله شتاب نگاشت در نقاط مختلف سازه تحت تأثیر شدید باد قرار داشته و باید از لحاظ کنترل تغییرات ارتفاعی و مسطحاتی در کف و ارتفاع پیوسته، مونیتورینگ و کنترل شود. تحریکات دینامیکی در اطراف سازه برج میلاد می‌تواند منشأ‌های مختلفی از جمله تحریک گسل میلاد که جدیدا شناسایی و اعلام شده است، تردد زیاد ماشین‌های سبک و سنگین، برداشت توده‌های سنگی و خاکی تحت عملیات گودبرداری در حاشیه برج، افزایش بارگذاری بر پوسته زمین ناشی از ساخت و سازها، تغییرات تراز آب‌های زیرزمینی و... داشته باشد. کنترل و پایش، حفظ و نگهداری وضعیت موجود #برج_میلاد نه تنها به عنوان یک سرمایه ملی بلکه به عنوان یک پیشگیری از فاجعه ملی ضروری است.

حقیقت نامه هشت وزیر به رهبری درباره FATF چه بود؟

در بهمن ماه 97 برخی رسانه ها و صفحات شبکه های اجتماعی نزدیک به جریان جبهه پایداری، از نگارش نامه جمعی از وزیران به رهبر انقلاب در خصوص لوایح چهارگانه FATF خبر دادند که البته تا اینجای کار، خبر مذکور مشکلی نداشت؛ اما در ادامه نکاتی در خصوص «تهدید به استعفا در صورت تصویب نشدن این لوایح» ذکر شده بود که پس از اظهارنظر برخی نمایندگان، یکی از وزیران امضا کننده نامه و سخنان امروز رئیس دفتر رئیس جمهور معلوم شد این بخش از خبر خالی از واقعیت است.

پس از انتشار این مطلب که در بخش هایی تحریف شده و خالی از واقعیت بود، علیرضا رحیمی، نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس به این مسأله واکنش نشان داد و در صفحه شخصی خود در توئیتر، نامه جمعی از وزیران کابینه به رهبر انقلاب درباره لوایح CFT و پالرمو را تأیید کرد.

واقعیت نگارش نامه وزیران به رهبر انقلاب چه بود؟

این عضو فراکسیون امید در این خصوص نوشت: «تعدادي از وزيران طي نامه‌اي از مقام رهبري درخواست كرده‌اند براي تسريع در بررسي CFT و پالرمو توسط مجمع تشخيص مصلحت (نظام)، ايشان تأكيد مستقيم فرمايند، اما ‏عضو جبهه پايداري در كميسيون امنيت ملي در تحريفي آشكار، اين نامه مشفقانه را به تهديد به استعفاي جمعي از كابينه تعبير كرده است.» منظور او رد اظهارات پیشین «جواد کریمی قدوسی» نماینده اصولگرای مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی است. رحیمی تأکید کرد، این نامه درخواست صدور دستور از جانب رهبری برای تسریع در روند تصویب لوایح الحاق به کنوانسیون‌های بین‌المللی مقابله با جرایم سازمان‌یافته فراملی و مقابله با تأمین مالی تروریسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این باره گفته بود: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا محمود علوی، وزیر اطلاعات و محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، هشت وزیری بوده اند که نامه درخواست از رهبری برای تسریع در روند تصویب لوایح چهارگانه مربوط به عضویت ایران در FATF را امضا کرده اند.

فرار مالیاتی پزشکان؛ ۶۷۰۰ میلیارد تومان

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: طبق مستندات مرکز پژوهش‌های مجلس پزشکان ۶۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی دارند.

نصرالله پژمانفر در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸، در تذکری گفت: در جلسه نوبت صبح امروز گزارشی درباره فرار مالیاتی پزشکان ارائه کردم، در این راستا نمایندگان، مرجعِ فرار مالیاتی ۶۷۰۰ میلیارد تومانی پزشکان را جویا شدند و بنده نیز مرکز پژوهش‌ها را به عنوان مرجع معرفی کردم.

وی خطاب به مطهری که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، گفت: شما صحت عدد را از نماینده مرکز پژوهش ها جویا شدید و ایشان بیان کردند ما گزارشی ندادیم.

پژمان فر ادامه داد: من عین گزارش را برای شما قرائت می‌کنم، در صفحه ۳۲ این گزارش آمده است مقدار واقعی مالیات پزشکان حداقل ۶۷۰۰ میلیارد تومان در سال تخمین زده شده است؛ در حال حاضر بسیاری از پزشکان به فرار مالیاتی متهم هستند.

توضیحات مدیرمسئول کیهان درباره کامپیوتر اپل دفترش

روزنامه کیهان پاسخ حسین شریعتمداری به سؤال باشگاه خبرنگاران صداوسیما درباره دلیل استفاده وی از کامپیوتر امریکایی را منتشر کرد. کیهان از قول شریعتمداری نوشت: سیستم کامپیوتری کیهان از چهل و چند سال قبل یعنی قبل از انقلاب «آی بی‌ام» و «مکینتاش» بوده است و هرچه ما افزوده‌ایم، از سیستم‌های دیگر است ولی تغییر سیستم اصلی که صفحه‌بندی و چاپ با آن انجام می‌شود مستلزم هزینه‌های فراوان است یعنی اگر ما می‌خواستیم آن را تغییر بدهیم حداقل باید دو سه میلیارد هزینه کنیم، اینها از قبل بوده و آن دستگاهی را هم که در آنجا می‌بینید به خاطر این است که با آن می‌توانم صفحات را ببینم، مطالب را تصحیح یا جابجا کنم، با استان‌ها ارتباط برقرار کنم و موارد دیگری از این دست را انجام بدهم چون اصلاً سیستم این است و حالا آن را چه کار کنیم؟ باید چند میلیارد هزینه کنیم، از کجا این هزینه را بیاوریم؟ خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شنیده‌ام که دو عدد هم بیشتر در کل مجموعه کیهان از آن دستگاه وجود ندارد؟ و شریعتمداری ضمن تصدیق نظر وی گفت؛ بله، دو دستگاه است، یکی در اتاق من است و یکی هم در اتاق تیتر است، چون این دو جا به این دستگاه نیاز دارند.

پدیده جدید پشت‌بام فروشی متری یک تا سه میلیون تومان!

ناحیه ۷ منطقه ۴ تهران که به نام «شمیران نو» معروف است، سردمدار پشت بام فروشی در تهران محسوب می‌شود. در این محله که بیش از ۹۰ درصد ساخت وساز‌های آن غیرمجاز است، مافیای خرید و فروش پشت بام‌ها براحتی فعالیت می‌کنند. شبکه ذینفع، دلال و مستأجر در این محله راه‌اندازی شده و هر فردی که توان مالی بالایی نداشته باشد، می‌تواند پشت بام اجاره و رهن کند! برخلاف تصور نرخ‌ها آنچنان پایین نیست.

ریسک زمین لرزه در کجای تهران بیشتر است؟

بیشترین آسیب پذیری و ریسک مخاطرات زمین لرزه در منطقه ۲۲ در شرق و شمال شرقی این منطقه است که از لحاظ قدمت قدیمی‌تر از دیگر نواحی هستند و در حریم گسلش قرار گرفته اند. بنا بریافته‌های تحقیقی که در شماره اخیر فصلنامه «دانش پیشگیری و مدیریت بحران» منتشر شده بعد از این نواحی، قسمت‌هایی از شمال و شهرک‌های موجود در غرب و جنوب منطقه پرخطرترین ناحیه هستند. هدیه سلطانپور، دکتر مهدی زارع، دکتر ابراهیم مقیمی و دکتر منصور جعفربیگلو در این تحقیق با مطالعه موردی منطقه ۲۲ با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی AHP به ارزیابی ریسک زمین لرزه در شمالغرب تهران پرداخته اند. منطقه ۲۲ واقع در شمال غرب تهران با داشتن جمعیت بیش از ۱۲۸ هزار نفر و عبور گسل شمال تهران از شمال این منطقه همچنین با توجه به توسعه ساخت وساز‌های اخیر که بیشتر به صورت برج خود را نمایان می‌کنند، همواره در معرض ریسک زلزله قرار دارد. محققان نتیجه گرفته اند با توجه به آسیب پذیری و خطر و جمعیت در منطقه، ریسک زلزله منطبق با نقاط جمعیتی در منطقه است و هرچه از پهنه‌های با جمعیت بالا دور می‌شویم ریسک کمتر می‌شود؛ بنابراین کنترل جمعیت پذیری و ساختمان سازی در منطقه از اعتبار بالایی در کاهش ریسک برخوردار است.

انتقال آب خزر به سمنان نهایی شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب دریای خزر به سمنان از طریق زیست‌محیطی منعی ندارد و امکان‌پذیر است. عیسی کلانتری صبح امروز در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی اکوپارک این شهرستان اظهار داشت: در مورد انتقال آب دریای خزر به سمنان تاکنون وزارت نیرو از سازمان حفاظت محیط زیست تقاضایی نداشته است. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از نظر سازمان حفاظت محیط زیست این طرح اشکال و ایرادی ندارد، تصریح کرد: با رعایت تمام جوانب زیست محیطی اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان‌پذیر است. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه آب آشامیدنی کشور باید به نحوی تأمین شود گفت: مثلا در استان گیلان ما می‌توانیم از ۴۰ درصد آب تجدیدپذیر استفاده کنیم، اما این عدد هم اکنون ۲۰ درصد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۵۴
موسوی و روحانی عین همند چون از یک‌ تیم برخوردارند رانتی و‌ فسیلی و تنبل پس نتیجه یکی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
اقای محمد چکونه این حکم را ارسال می کنید کسی که ریسجمهور منتخب. شورای نگهبان ا ست با کسیکه در حصر است مساویند!؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
بهترین و پر درامد ترین و بی خرج ترین شغل در ایران سر دفتری میباشد ، ماهیانه 80 تا 150 ملیون در امد و ساعت کاری از 9 صبح تا 14 و بعد از 30 سال امتیازتان را به قیمت 2 میلیارد به قیمت امروز میفروشید.
همه مسیولان هم هوای شما را دارند تا درآمدتان از طریق سند خودرو و ... بیشار شود چون خودشان یا اقوامشان سر دفتر هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
خیلی کم سن و سال و یا کم حافظه هستید اما تاریخ حافظه ای بسیار بزرگ به طول هزاران سال دارد و بهترین گواه زندگی بشریت بوده و هستپیشنهاد می کنم مدیریت جنگهشت ساله را مرور کنید..
سراب
| Germany |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
اگه عین هم بودن الان موسوی رئیس جمهور بود نه حصر
عیسی کلانتری!
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
آقا شما بیایید از 6800 میلیارد تمان فرار مالیاتی که ادعا می کنید پزشکان دارند فقط 4000 میلیارد تومان آن را در سال بین تمامی پزشکان تقسیم کنید تمامی درامد پزشکان برای شما این گوی این میدان
نععع زندانی سیاسی نداریم که چون عنوانش مثلن زندانی امنیتیه
قانع نشدین خدایی ؟ بریم بعدی
دولت میر حسین موسوی با اختلاف زیاد از پاکدست ترین و کارآمد ترین و بهترین دولتهای پس از انقلاب بود
و پس از او دولت خاتمی بود که خدمات ارزنده و سالمی به کشور و مردم کرد
متاسفانه راه دزدی و فساد و رشوه خواری و باز کردن پای مسئولان غیر مرتبط به اقتصاد و نفت و تجارت را دولت هاشمی پایه گذاشت
و دولت احمدی نژاد ضعیف ترین و بدترین و پر اشتباه ترین و فاسد ترین و منحرف ترین و مخرب ترین دولت ۱۵۰ ساله ایران بود
دولت روحانی را هم با سنگ اندازی تند روها ی اصولگرا و روحیه غیر اجرایی و تنبل و کهنسال وزرا و معاونین مشکوک مانده از دولت نهم و فاسد دولتش و دخالتهای گاه و بیگاه نتوانسته کاری انجام بدهد و تنها شکستن تحریم ها و سه سال استفاده از برجام ماحصل خوب کار او بوده و آمدن ترامپ و اوضاع زلزله و سیل از بدشانسی بزرگ دولت روحانی بود
اگر میر حسین دولت را بدست می گرفت با ثروت هنگفت حاصل از فروش نفت و کارآمدی و پاکدستی دولت موسوی قطعا الان اوضاع بسیار بسیار خوبی داشتیم .....
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
موسوی مصدق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
ولی احمدی نژاد خدمات زیادی برای مملگت کرد وروحانی حتی مسکن مهر را هم با آخوندی دادند دسن دلال ها ومسکن را گران کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
از همه مسولین ناکارامدتر هاسمی وآقا زادههای دیگر بودند کهمملکت را به الین روز رساندن دولتذبهار خدمتگزار مردم بود ولی روحانی نه ... درود بر دولت بهار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
خب دقیقا برای همین دلیل روسیه اجازه نداد میر حسین رئیس جمهور شود
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
شما رامشغول این دولت وان دولت کرده اند درصورتی که تصمیمات کلان جای دیگر گرفته می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
بیچاره دولت روحانی!!!! این دیگه چه دفاعی هست که از این دولت می کنید مثل روز روشن است که دولت روحانی دولت بی تدبیری ، عدم پاسخگو بودن و کارها را به امان خدا سپردن هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
احسنت ،تبارک الله،گزیده گوی چون در.خداوند با راستگویان است،حق یارت باد.
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
عزیزم دوران جنگ بود و تخلفات و فسادها و احتکارها گم بود پس نمیتوان دولت موسوی نمره مطلوب داد
در دولت دوم خاتمی هم شرایط جوری پیشرفت و فساد و گرانی که مردم در ۸۴ به احمدی نژاد روی آوردند
پس تاریخ را تحریف نکنیم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
همه این بحث ها خیالات است مگر برخی از همان آدم های زمان جنگ عوض نشدند و دنبال ثروت و مال اندوزی نرفتند. انسانهای آن زمان عوض شده اند و روحیه ایثار و فداکاری معنی و مفهوم خودش را از دست داده یا حداقل عده ای با خیانت حداقل باعث شدند این روحیه کم رنگ شود. باید سیستم قضائی کشور با برخورد شدید با مفسدین و بدکاران برای نسل بعدی این
روحیه را تقویت کند. برای ایرانی بهتر باید به سوی
قانونمند شدن کشور حرکت کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
فقط بدشانسی؟
سیف و نوبخت و... را با بدشانسی انتصاب کرد یا بی تدبیری و جناح بازی ؟
موسوی هم باید پاسخگوی رانت گسترده دولتی در اوج
جان دادن جوانان در جنگ باشد که دیده نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
دولت خاتمی زمین گرون کرد دولت موسوی هم جنگ طولانی کرد یادمون نره که نوبخت دست راست موسوی بود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
چطورميشه كه دولت احمدي نژادتمام اشتباهاتش تقصيرخودشه،امانوبت به روحاني ميرسه ميگيددولت كاره اي نيست؟اين بهانه هاديگه كهنه شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
هزاران لایک
طرح انتقال آب بسیار خوبه. آسیب محیط زیستی هم نداره به شرطی که لوله ها در عمق پایین‌تر و روی آن در خت کاری شود. درضمن آب دریای خزر هم کاهش پیدا نخواهد کرد. زیرا بعلت گرم شدن زمین 1.5متر آب دریا بالا خواهد آمد. و درضمن طرح ا ذربایجان که اتصال خزر به دریای سیاه است آب دریاچه خزر بعلت 28 متر پایین تر از دریای آزاد است. در صورت اتصال بالا خواهد امذ
آقاي توكلي درست گفته‌اند كه ميرحسين موسوي بهتر از روحاني است. از لحاظ مديريتي، موسوي به مراتب باعرضه‌تر از روحاني است و علاوه بر آن، موسوي چون مثل روحاني ه برخورد نمي‌كرد
«ابزار تبادلات تجاری» يا اينستكس هم ماهيت يك شركت را دارد و به محض شروع به كار توسط امريكا تحريم مي‌شود. البته ممكن است تحريم هم نشود چون يك ابزاريست كه كاملا در دست خود امريكاست و از اين طريق كنترل خوبي روي تجارت ايران دارد.
سیاست خارجی باعث بدبختی مردم شده ، بفهمید
فرزند ایشون راست میگه بهتره اسم خیابان طالقانی رو بردارید
ملت قدر شناس!!؟ ملت باید قدر چی رو بدونند؟گرانی؟فساد؟فحشا؟رانت خواری و ویژه خواری؟اختلاس؟
. اپل در سال 1984 برند تجاری شد و قبل از این تاریخ در یک کارگاه کوچک تولیداتی در حد یک ایالت داشت . تقریبا در میانه ی دهه ی نود قرن گذشته سیستم عامل و کامیوتر های شخصی و .... برای طراحی داشته و هیچ وقت وارد سیستم های اتوماسیون صنعتی در ژورنالیست و .... نشد .
نماينده مجلس گفته ماليات پزشكان ٦٧٠٠ ميليارد تومان و شما تبتر زديد فرار ماليلتي ٦٧٠٠ مبليارد يعني هيچ پزشكي ماليات نميده بايد ديد چقدر وصول شده
شرمنده من سوادم کمه میشه یکی زندانی سیاسی رابرام معنی کنه؟
هر شخص دیگری از روحانی بهتر بود
دوستان پزشک اگه موافق باشین دیگه هر بیناری رو ویزیت نکنیم.با این کاهش ارزش پول و گرانی و تورم واقعا نمیصرفه.خونه و ماشین سه برابر بشه و اون وقت ویزیت پزشک ۱۰ درصد اضافه بشه؟واقعا ارزش داره به خاطر چندرغاز پول یه عده پرتوقع را درمان کرد؟؟با تشکر
"احمد توکلی: میرحسین موسوی از روحانی بهتر بود" . میر حسین موسوی از همه بهتر بوده و هست. علیرغم اینکه ایران در زمان صدارت او درگیر یک جنگ خانمانسوز شده بود معذالک با برنامه ریزی درست واقعاً اجازه نداد مردم تا این حدی که طی این 15 سال گذشته تحت فشار قرار گرفته اند سختی تحمل کنند. دستمزد او هم همانند امیر کبیر که حمام فین کاشان را خانه آخر خود دید میرحسین موسوی هم خانه خود را قبرستان خود خواهد دید. واقعاً که ما ملتی حق ناشناس هستیم.
یکشنبه ۱۱ فروردین ۹۸
دلار ۱۳۶۰۰
سکه ۴۷۴۵۰۰۰
سریعا عوامل سیل اخیر شناساعی و دستگیر شوند تا پس از اعدام پیاز ارزان شود
دسته گل جدید دولت تدبیر و امید
انتقال آب خزر به سمنان نهایی شد
کی میگه زندانی سیاسی و اختلاس و دزدی و غارت اموال و رانت و....... در کشور داریم؟ هر کسی میگه قطعاً مشکل داره ما که تو این چهل سال ندیدم شما چطور؟
این مهم نیست که یکی بگه زندانی سیاسی نداریم. مهم اینست که چند درصد مردم چنین چیزی را قبول میکنند.
منظور شما اینست که وجود یک گسل در زیر برج میلاد، ،بعد از ساخت برج کشف شده!!!!!
آیا این نظریه میتواند علمی باشد ؟؟؟؟؟
به نظر شما :
قبل از احداث برج ، این گسل قابل شناسائی نبوده ؟؟؟؟
در این ارتباط و در ارتباط با ادعای جدید بودن کشف گسل زیر برج میلاد ، لطفا مسئولین محترم در شهرداری تهران ،، سریعا یک مقاله علمی،فنی و اقناعی ارائه دهند.
مثل اینکه دیگه آدمهای خوب و کارامد قرارنیست سکان کشور را بدست بگیرند.
گیریم که توضیحات مدیرمسئول کیهان قانع کننده باشه اما نه منطقی، بقول خودت کل سیستم روزنامه از چهل سال پیش آمریکایی بوده و هست این نیز باثبات رسیده که در وسائل الکترونیکی کشورهای سازننده آن امکان استراق سم و جاسوسی وجود دارد، شخص جنابعالی هم که روزانه بتعداد نمازهای یومیه مرگ بر آمریکا میگی،
به داد پزشکان برسیداز پول زیادی نمی دونند کدام کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب بکنند و گرانترین مسافرت به کجا برند. کمی مالیات برای پزشکان اوضاع مال آنها را بهتر خواهد کرد. پول زیاد آنها را تبدیل به مشاورین املاک و کاسب کرده در نتیجه اوضاع سلامت جامعه را با بحران مواجه کرده است.
امشبم حرف خاصی ندارم بازم از تحلیلام محرومتون میکنم باشد که پند گیرید
جالبه اب شبربن به صورت سیل وارد دریا میشه بعد اب دریا را انتفال می دهیم
واقعا چرا جلو حقوق ابر نجومی پزشکان گرفته نمیشه؟
متاسفانه آقای موسوی رو سیاسیون اطرافش با مشاوره بد قربانی کردند.الان ببیند کسانی که ب آقای موسوی مشاوره غلط دادن خاستن بعدا از ایشون سو استفاده کنند از حصر ایشون ب عنوان پله استفاده کنن.همشون بعد از احمدی نژاد ی جای قدرتی ب دست گرفتن.هاشمی ها،وزرای آقای روحانی و نواب محترم مجلس و.....واقعا آقای موسوی چرا باید بعد از 20سال برگرده ؟ چ کسانی ازش خاستن بیاد؟خودشون جرأت روبروی با احمدی نژاد و محبوبیتش رو در اون زمان. نداشتن و .....واقعا آقای موسوی باید ب اینجا میرسید؟
مردم یعنی حرف نزن و گوش بده
متاسفانه به رشته های پزشکی که ذات خدماتی دارن انقدر بها دادن که اگه یک صدمش رو به رشته های علوم زیستی یا علوم پایه و فنی میدادن وضع کشور این نبود. محقق رشته بیوتکنولوژی میتونی داروی نوترکیب بسازه که هر میلی لیتر اون صدتا بشکنه نفت ارزش داره. حالا هی جیب پزشکا رو پر کنین.
زندانی سیاسی نداریم؟
خوب وقتی بدلایلی هنوز جرم سیاسی تعریف نشده است می توان ادعا کرد که زندانی سیاسی نداریم ولی همه میدانیم این فقط پاک کردن صورت مساله است
من برنامه نویس هستم با بیش از ۲۰ سال تجربه
به آقای شریعتمداری عرض کنم اون سیستمی که ما دیدیم یک سیستم جدید هست (با فرض اینکه فقط مانیتور جدید نباشه) که موارد زیر را میشه برداشت کرد
۱- با فرض اینکه سیستم مورد نظر از ابتدا مال ۳۰ یا ۴۰ سال پیش اپل بوده باشه برای بروزرسانی اون باید حداقل چند بار هم سخت افزار را عوض می کردید و هم نرم افزار بنابراین فرصت تغییر کل سیستم را احتمالا چندین بار داشتید
۲- سیستم های اپل معمولا گرانتر، انحصاری تر و کمیاب تر از بقیه هستند بنابراین به نظر میرسه به صرفه تر بوده که از این سیستم ها به سیستم های منعطف تری می رفتید
۳ - در اولین فرصت های تغییر سیستم که نرم افزار هنوز آنچنان پیچیده نبوده می توانستید به راحتی توسط یک برنامه نویس حرفه ای ، نرم افزار معادل را برای یک PC پیاده کنید و لوازم جانبی سخت افزاری را هم با معادل آن جایگزین کنید
۴ - بقیه روزنامه های کشور می توانست یک الگوی داخلی برای کنار گذاشتن این سیستم های انحصاری باشد
از نظر فنی موارد بسیاری قابل گفتن است که در این جا نمی گنجد
باز هم میخواهید حواس مردم را پرت کنید و مثل همیشه به پزشکان گیر میدهید.
زندانی سیاسی ندارید!!!!نسرین ستوده ووووووو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان