بازدید 2370

شمار قابل‌توجه سیل‌زدگانی که اسکان اضطراری یافتند

کد خبر: ۸۸۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰ 28 March 2019

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمات اسکان اضطراری و موقت به ۲۹ هزار و ۳۰ نفر ازمتاثرین حوادث جوی در چهار روز گذشته در ۳۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی درباره آخرین روند عملیات امداد و نجات در حوادث ناشی از نزولات آسمانی اظهار داشت: از روز چهارم فروردین تا صبح روز هشتم، در همه استان‌های کشور به جز استان البرز، عملیات امدادرسانی در جریان بوده است به طوری که در ۳۰۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور‌های کوهستانی امدادگران هلال‌احمر حضوری دائم داشته و مشغول خدمات‌رسانی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در چهار روز گذشته در مجموع به ۵۶ هزار و ۵۸۵ نفر خدمات امدادی ارائه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۳۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند و پنج مصدوم نیازمند به خدمات مراقبتی، به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به خدمات ارائه شده از سوی امدادگران در حوادث مرتبط با نزولات آسمانی اشاره کرد و گفت: در چهار روز گذشته از ۴۱۲ واحد منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفته و ۲۱۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف نیز برای ادامه مسیر رهاسازی شدند.
به گفته وی، همچنین ۹ هزار و ۸۱۳ تخته پتو، ۸۹۹ دستگاه چادر، ۲ هزار و ۲۹۷ تخته موکت، ۲۳ هزار و ۲۳۲ بطری آب معدنی، ۳ هزار و ۶۶۳ بسته غذایی، ۱۹ هزار و ۳۶۸ کنسرو، ۳۶ هزار و ۸۶۶ قرص نان، ۱۳۶ کیلوگرم خرما و ۳ هزار و ۵۷۷ کیلوگرم برنج، هزار و ۱۹۹ کیلوگرم روغن، هزار و ۳۸۳ کیلوگرم حبوبات و هزار و ۴۲۴ کیلوگرم قند و شکر در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.
سلیمی با بیان این که امدادرسانی در ۱۴ استان کشور همچنان ادامه دارد، گفت: عموم مردم در صورت قرارگرفتن در وضعیت‌های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح شهری، صنعتی و کارگاهی، جاده ای، دریایی و کوهستانی می‌توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها