بازدید 4209
۱
استاندار خوزستان:

هیچ خطری شهر اهواز را تهدید نمی‌کند

کد خبر: ۸۸۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 27 March 2019

استاندار خوزستان گفت:هیچ خطری شهر اهواز را تهدید نمی کند و مشکلی وجود ندارد ولی از مردم همچنان تقاضا داریم که ضمن همکاری لازم از ورود به پارک ساحلی خودداری کنند تا سیلاب ها فروکش کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، غلامرضا شریعتی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از جاده ساحلی اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ستاد بحران با حضور دبیر شورای امنیت ملی کشور اظهار کرد: همانطور که در مصاحبه های قبلی هم گفتم، در خوزستان به علت پایین دست بودن باید سیلاب های خود استان و هم روان آب ها و سیلاب استان های بالادست را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بارش فراوان باران طی چند روز اخیر تا 379 میلیمتر افزود: همه بارش های استان را کنترل و سیلاب های لرستان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، ایلام و کردستان نیز به سمت استان سرازیر شدند.

استاندار خوزستان با اشاره به پر بودن 80 درصد ظرفیت مخازن سدهای خوزستان تصریح کرد: بیش از سه میلیارد و 709 میلیون مترمکعب داشتیم که به یک میلیارد و 600 میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

شریعتی با اشاره به اینکه حدود دو میلیارد مترمکعب از مخازن سدهای استان در بارندگی های اخیر عنوان کرد: باید خروجی سدها و رودخانه ها رو به صورت پلکانی افزایش دهیم تا بتوانیم مدیریت روان آب ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم آمادگی برای بارندگی های آتی و ذوب شدن برف های مناطق کوهستانی خوزستان گفت: برای حوضه های آبریز مختلف مدیر تعیین و با تأسیس کمپ های عملیاتی نسبت به اعزام نیروها اقدام کردیم.

استاندار خوزستان با اشاره به تقسیم امکانات ادامه داد: تاکنون مدیریت و کنترل به خوبی صورت گرفته و برای آینده باید به همین منوال ادامه دهیم.

شریعتی با اشاره به اینکه حوزه های دز، کرخه و کارون وضعیت قابل کنترلی دارند گفت: در حوزه کرخه و دز هر کدام 300 میلیون مترمکعب و در حوزه کارون نیز یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه مارون 60 تا 70 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره داریم که شاید قدرت مانور را کاهش بدهد ولی با مدیریت وضعیت را کنترل خواهیم کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به بسیج تمامی فرمانداران برای مراقبت های لازم گفت: سیل بندها طی ماه های اخیر تقویت شده ولی مراقبت در حوزه کرخه باید بیشتر و مردم نیز همکاری داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا خروجی رودخانه ها و سدها افزایش پیدا کند تا با شرایط جدید به طور کامل سازگار شویم.

وی در خصوص پایین دست کرخه بیان کرد: مردم را توجیه کردیم و یک سری فیوز پلاک هایی هست که از باز شدن آنها جلوگیری می شود ولی برخی مواقع راهی نداریم و از مردم تقاضا داریم برای کنترل و مدیریت بحران همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: آورد رودخانه های کارون و دز بالا بوده و در حال حاضر شاهد افزایش خروجی از این حوضه ها هستیم.

شریعتی ادامه داد: پیش بینی می شود که این افراد خروجی رودخانه ها تا حدود 6 روز آینده حداکثر تا یک هفته تداوم داشته باشد ولی اوج آن در اهواز اوج نهایتا تا پنجشنبه است.

وی با اشاره به اینکه حجم آب حدود یک و نیم متر افزایش پیدا می کند، اضافه کرد: هیچ خطری شهر اهواز را تهدید نمی کند و مشکلی وجود ندارد ولی از مردم همچنان تقاضا داریم که ضمن همکاری لازم از ورود به پارک ساحلی خودداری کنند تا سیلاب ها فروکش کند.

استاندار خوزستان با اشاره به رصد شبانه روزی وضعیت استان در اتاق مانیتورینگ ستاد بحران خبر داد: بارش های جدید برای روز یکشنبه تا سه شنبه آینده پیش بینی شده که با مدیریت ورودی و خروجی سدها و رودخانه ها آمادگی لازم را پیدا خواهیم کرد.

شریعتی در پایان با اشاره به اینکه برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شده و جای نگرانی نیست، گفت: کانال بحره برای پایین دست اهواز فعال شده و پمپاژهای نیشکر برای تخلیه آب همکاری خواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عیدی که ماندگار شد و گرگان و مازتدران سوگوار زمین و کشت و گوسفندوویرانی چهاردیواری شد و شیراز زیر دروازه قرآن آن شد که ویرانی خود سوگوار شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار