بازدید 5126
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران سال ۹۸ را با سبزپوشی کلید زد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه پنجم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۵۳۵ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به رقم ۱۷۹ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. این در حالی است که سال گذشته شاهد رشد ۸۲۳۷۰ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم. باید یادآور شد که شاخص کل بورس آخرین بار در ۱۴ اسفند ۹۷ قرمزپوش بوده است.
کد خبر: ۸۸۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ 25 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه پنجم فروردین ماه ۹۸، با افزایش ۵۳۵ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به رقم ۱۷۹ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. این در حالی است که سال گذشته شاهد رشد ۸۲۳۷۰ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم. باید یادآور شد که شاخص کل بورس آخرین بار در ۱۴ اسفند ۹۷ قرمزپوش بوده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری سال جدید، در ادامه روند صعودی روز‌های پایانی سال ۹۷، بازهم شاهد روند افزایشی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۴ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به رقم ۵۱ هزار و ۶۷۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۲۲ واحدی معادل ۱.۲۸ رصد، عدد ۳۳ هزار و ۳۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۹۴ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد به رقم ۲۳ هزار و ۳۰۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۹۸ واحد افزایش معادل ۰.۳۵ درصد را رقم زد و به سطح ۲۰۰ هزار و ۸۲۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۴۳۱ واحد افزایش معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۱۳۴ هزار و ۲۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۹۲ واحد افزایش معادل ۰.۲۶ درصد همراه بود و عدد ۳۴۶ هزار و ۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۷۹ هزار و ۱۹۴ واحد قرار گرفت.
 
شاخص بورس
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۳۴ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۰۷ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۱۰۱ واحد، حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۹۲ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۷۴ واحد، نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۵۶ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۵ واحد و نماد پاکشو متعلق به گروه صنعتی پاکشو با ۳۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۹۸ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۹۳ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۶۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۵۵ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۴۵ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۴۴ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۳ واحد و نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جوجه رواخر اردیبهشت میشمارند !!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان