بازدید 5570

انتقاد انگلیس از مواضع تبعیض‌آمیز درباره اسرائیل

کد خبر: ۸۸۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 21 March 2019

وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه مواضع دیدبان حقوق بشر سازمان ملل درباره رژیم صهیونیستی «تبعیض‌آمیز» است، از رای منفی لندن به قطعنامه‌های پیشنهادی در نشست روز جمعه دیدبان خبر داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس همنوا با مواضع تل‌آویو و واشنگتن در ضدیت با دیدبان حقوق بشر سازمان ملل، یادداشتی منتشر کرده و این نهاد بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر را به داشتن مواضع تبعیض‌آمیز متهم کرده است.

وزیر خارجه انگلیس در پیامی توییتری مدعی شد: «این موضوع نمی‌تواند صحیح باشد که اسرائیل تنها کشور یهودی جهان، تنها کشوری باشد که دیدبان حقوق بشر سازمان ملل تمام دستورکار خود را به آن اختصاص دهد. ما باید علیه تبعیض بایستیم».

جرمی هانت همچنین یادداشتی در همین زمینه در یک رسانه یهودی آمریکایی به نام «جوییش کرونیکل» منتشر کرده است.

به ادعای او، قرار دادن اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینی در قطعنامه «بند هفتم» دیدبان حقوق بشر سازمان ملل سبب «تضعیف اعتبار» این نهاد جهانی می‌شود و به همین دلیل لندن در جلسه روز جمعه (فردا) دیدبان حقوق بشر به همه قطعنامه‌های پیشنهادی رای منفی خواهد داد.

قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در بند هفتم دستور کار دیدبان حقوق بشر بدین معنا است که در هر جلسه دیدبان درباره موضوع حقوق بشر آن بحث و بررسی می‌شود.

هانت با این ادعا که چنین اقدامی سبب «ممانعت از حصول به صلح در خاورمیانه است»، افزود: «بریتانیا از توهمات لذت نخواهم برد. ما به فشار برای لغو بند هفت ادامه خواهیم داد».

قرار است روز جمعه ۴۷ کشور عضو دیدبان حقوق بشر درباره هفت گزارش با موضوع نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی رای‌گیری کنند که یکی از آنها تاکید بر «ارتکاب جنایت علیه بشریت» در قبال سرکوب فلسطینان در «راهپیمایی‌ بازگشت» است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این در اعتراض به آنها «ضد اسرائیلی» خواندن مواضع دیدبان حقوق بشر سازمان ملل خوانده بودند، از دیدبان خارج شده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی