بازدید 9002
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تأسیس نخستین سازمان فضایی عربی/استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در ادلب/گمانه زنی ها در مورد باز شدن گذرگاه البوکمال میان سوریه و عراق در ماه آتی/سفر بشار اسد به عراق

تأسیس نخستین سازمان فضایی عربی، دیدار یک هیأت از کنگره آمریکا با نخست‌وزیر عراق، سفر بشار اسد به عراق و گمانه زنی ها در مورد باز شدن گذرگاه البوکمال میان سوریه و عراق در ماه آتی، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در ادلب نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 21 March 2019

تأسیس نخستین سازمان فضایی عربی، دیدار یک هیأت از کنگره آمریکا با نخست‌وزیر عراق، سفر بشار اسد به عراق و گمانه زنی ها در مورد باز شدن گذرگاه البوکمال میان سوریه و عراق در ماه آتی، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در ادلب نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ارتش ترکیه شمار زیادی از نظامیان خود را با حمایت گروه‌های مسلح معارض سوری در استان ادلب این کشور مستقر کرده است.

نظامیان ترکیه‌ای به همراه عناصر مسلح گروه ”فیلق الشام“ که از حمایت آنکارا برخوردار است، در شهر‌های مختلف استان ادلب گشت‌زنی می‌کنند. استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در استان ادلب سوریه، باعث مطرح شدن پرسش هایی درباره مأموریت این نظامیان شده است.

معارضان مسلح سوری می‌گویند، هدف این نظامیان، حمایت از ساکنان استان ادلب است، اما منابع آگاه از تغییر شیوه تحرکات نیرو‌های ترکیه‌ای خبر دادند. به گفته این منابع، نظامیان ترکیه‌ای به همراه خودرو‌های نظامی خود و با تجهیزات کامل نظامی به عمق استان ادلب تردد می‌کنند. این در حالی است که در گذشته به حضور در شمال استان ادلب اکتفا می‌کردند.

تاسیس نخستین سازمان فضایی عربی/استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در ادلب/گمانه زنی ها در مورد باز شدن گذرگاه البوکمال میان سوریه و عراق در ماه آتی/سفر بشار اسد به عراق

معارضان مسلح سوری که از حمایت آنکارا برخوردارند، استقرار ترکیه در ادلب را اقدامی عادی و در چارچوب توافقنامه ادلب توصیف کردند که سپتامبر گذشته با روسیه امضا شده بود؛ اما منابع آگاه تأکید کردند هدف ارتش ترکیه از حضور گسترده در استان ادلب، حفظ نیروهایش در این استان در آینده است.

راه اندازی نخستین سازمان فضایی عربی

تاسیس نخستین سازمان فضایی عربی/استقرار گسترده نظامیان ترکیه‌ای در ادلب/گمانه زنی ها در مورد باز شدن گذرگاه البوکمال میان سوریه و عراق در ماه آتی/سفر بشار اسد به عراق

نخست وزیر عراق همچنین به اهمیت تحرکات عراق و استقبال از رؤسای جمهوری و مسئولان بلندپایه سایر کشورها اشاره کرد.

وی تصریح کرد شیوه دولت این است که عراق نقطه تلاقی، صلح، تبادل منافع و ایجاد شبکه روابط اقتصادی باشد که امنیت و ثبات منطقه را تقویت می‌کند.

سفر بشار اسد به عراق

روزنامه «الدیار» لبنان نوشت، احتمالا رئیس جمهوری سوریه به زودی به عراق سفر می‌کند.

این روزنامه در گزارشی نوشت: بنا بر اطلاعات به دست آمده پس از سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به بغداد، احتمال دارد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به زودی به این کشور سفر کند.

الدیار همچنین نوشت: فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق در تلاش است تا برنامه‌ها در جدول کاری را با طرف سوری هماهنگ کند.

پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای از سفر رئیس پارلمان لبنان به بغداد در ۳۱ مارس خبر داد.

 در بیانیه پارلمان همچنین آمده است: این سفر تا پنجم آوریل به طول می‌انجامد و جدول کاری این سفر شامل بازدید از استان‌های نجف و کربلا خواهد بود.

گمانه زنی ها در مورد باز شدن گذرگاه البوکمال میان سوریه و عراق در ماه آتی

یک منبع دیپلمات عراقی در دمشق اعلام کرد، احتمال می‌دهد گذرگاه البوکمال ـ القائم در ماه میلادی آتی گشوده شود.

به گزارش روسیا الیوم، این منبع از سفر یک هیأت عراقی عالی رتبه به سوریه برای برگزاری اولین نشست کمیته مشترک میان دو کشور از حدود هشت سال قبل خبر داد.

وی در مصاحبه با روزنامه الوطن سوریه گفت، منظور عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک عراق از این اظهارات که «طی روزهای آتی گذرگاه مرزی میان سوریه و عراق گشوده می‌شود»  گذرگاه البوکمال - القائم بود. عراق و سوریه سه گذرگاه رسمی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
اولین قدم امارات جهت فعالیتهای علمی متوقف کردن کشتار کودکان یمنی و سوریه ای- آزاد کردن دختر محمد بن راشد از زندان و توقف پشتیبانی از گروههای تروریستی است . ساخت ماهواره هنوز خیلی زود است .
ــــــــــــــــالــــــــــــــ
نـــــــــــــــــــــــــــو

مـــــــــــــــــــــــــــبارڪـــــــــــــــــــــــ

همــــــــــوطــــــــــــــن
اعراب و چه حرفها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
اعراب و بزرگ ترین برج جهان؟
اعراب و بزرگترین خط هوایی جهان؟
اعراب و چه حرفا یعنی اینکه کله شما احتمالاً دهه ها است زیر برف است
رفیق! امارات جمهوری نیست. حکومت قبیله ای دارد و به اعضای خانواده رییس قبیله شیخ می گویند و ربطی به سن و سال هم ندارد.
شیخ محمد معاون رییس دولت امارات و شیخ دوبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
اماراتی ها به رییس امارات به انگلیسی میگن پرزیدنت و از قرار روی کاغذ هم از طریق رای گیری بین شبوخ هفت امارت انتخاب میشود که شیخ دبی نخستتا وزیر و معاون.
گروه های مثل فیق الشام یک گروه وهابی است و تعجب نداره سلطان وهابی ترکیه نظامیان خودش رو به اونجا بفرسته.
با سلام خدمت عزیزان تابناک
خبر رو بیخیال
نوروز و عیدتان مبارک
یا حق
سلام ، معاون رییس جمهور امارات؟؟ !!!!!!
فضایی!؟؟؟
یعنی تو فضا میرن شترسواری؟
اردوغان برادر مخالف خود را ترور کرده ؟!
عقل امارات نیم وجبی! بهتر از مسئولین ایران کار میکنه،آنها کویر را مرکز تجارت و تفربح جهان کردند و ما با تاربج،طبیعت،بزرگی و... ایران هیچ کاری نکردیم،فقط حرف حرف شعارررر
این یه واقعیت انکارناپذیره که کشور امارات و همپیمانانش نمی توانند یه لولهنگ رو بدون کمک غربی ها بسازند چه برسه به ماهواره!!! احتمالاً عمو سام میسازه یه مارک ساخت امارات متحده عربی روش. فقط همین!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار