بازدید 2266

تشریح اقدامات پلیس پایتخت در سال ۹۷

کد خبر: ۸۸۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 20 March 2019

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ضمن تشریح عملکرد پلیس پایتخت در سال ۹۷، گفت: با طرح‌های متفاوتی در خدمت شهروندان تهران هستیم.

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی در رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این پلیس با سرلوحه قرار دادن تدابیر فرماندهی ناجا و تلاش شبانه روزی توانسته بهترین امنیت را در مقایسه با سایر شهرهای کشور در تهران ایجاد کند، اظهارداشت: پلیس تهران بزرگ توانسته در کشف جرایم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رشد ۱۲ درصدی برسد.

وی با اشاره به دستگیری مجرمان خاطر نشان کرد: امسال ۱۸۹۱ باند سرقت، قاچاق، مواد مخدر در تهران شناسایی و منهدم شده اند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در سال جاری ۱۷ هزار نفر از شهروندان تهرانی به صورت روزانه به مراکز انتظامی مراجعه و به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه به مراکز انتظامی پایتخت، پاسخ داده ایم.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقا امنیت «محله محور» بیان کرد: این طرح‌ها در تمام محلات تهران بزرگ در ۸۲۵ مرحله با ۶۵ محور، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: برخورد با اراذل، اوباش، مزاحمان نوامیس مردم و بر هم زنندگان نظم و امنیت از دیگر برنامه‌های اجرایی پلیس در سال جاری بوده به طوری که ۲۱۰ نفر از اراذل و اوباش را دستگیر کرده ایم که بیشتر این اراذل در حوزه خود از افراد مطرح بودند.

سردار رحیمی یادآور شد: در سال جاری ۵۵۰ قبضه سلاح توسط پلیس پایتخت کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به رسیدگی به ۲۱ هزار پرونده در پلیس فتای تهران بزرگ یادآور شد: در این بخش نیز شاهد رشد ۳۰ درصدی توقیفات در قیاس با مدت مشابه هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های نوروزی خاطر نشان کرد: از ماه‌های گذشته برای تأمین نظم و امنیت تعطیلات نوروز برنامه ریزی کرده ایم؛ به طوری که امسال با طرح‌های متفاوت‌تری نسبت به سنوات گذشته در خدمت شهروندان تهرانی هستیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: مرحله اول طرح نوروزی پلیس پایتخت همزمان با ماه پایانی سال آغاز و با پوشش انتظامی مراکز خرید به ویژه در ۲۱۱ مرکز توانستیم امنیت را در این اماکن تأمین کنیم، همچنین ساماندهی دستفروشان، کتابفروشان و بساط گستران با همکاری شهردار تهران نیز صورت گرفت.

وی با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح نوروزی پلیس پایتخت بیان کرد: این طرح با ساماندهی و تجهیز ۲۱۷ ایستگاه پلیس آغاز شد؛ به طوری که در تداوم اجرای مرحله دوم، ۲۲۸۱ واحد گشت پلیس شامل؛ ۴۴۳ واحد گشت خودرویی، ۸۰۰ واحد گشت زوج پیاده، ۸۴ تیم عملیاتی تجسس، ۱۵۰ واحد گشت فوریت‌های ۱۱۰ و ۳۰۰ واحد گشت محله محور، مأموریت‌ها را دنبال خواهند کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۱۴ ایستگاه بازرسی در مبادی ورودی شهر تهران همزمان با این ایام فعال است، گفت: کلانتری‌های ۸۴ گانه پایتخت نیز همزمان با این ایام به صورت شبانه روز فعال هستند و تمهیدات لازم برای روز طبیعت نیز در نظر گرفته شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: با بهره گیری از توان و ظرفیت حداکثری در خدمت هم وطنان عزیز هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان