بازدید 1960

بوگدانف: مذاکرات با دمشق درباره منطقه امن ادامه دارد/از ملت و رهبری سودان حمایت می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده این کشور به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد: رایزنی ما با دولت سوریه و گروه‌های ذی‌ربط و همچنین با دولت ترکیه در سطح نظامی، سیاسی و امنیت و منطقه حائیل در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 18 March 2019

معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده این کشور به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد: رایزنی ما با دولت سوریه و گروه‌های ذی‌ربط و همچنین با دولت ترکیه در سطح نظامی، سیاسی و امنیت و منطقه حائیل در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

به گزارش تابناک، به نقل از سایت اینترنتی النشره، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده این کشور به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: مذاکرات ما با دولت سوریه و گروه‌های ذی‌ربط در روند آستانه و همچنین با دولت ترکیه در سطوح سیاسی، نظامی و امنیتی به خصوص منطقه امن در شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در خارطوم، پایتخت سودان گفت: برخی توافقات در سوریه به کندی انجام می‌شوند اما باید برای تحقق اهدافمان که همان از بین بردن داعش در سوریه به ویژه در شمال این کشور و ادلب است با برنامه‌ریزی پیش برویم.

این مقام روسیه تصریح کرد: طبیعتا مذاکرات در زمینه بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشت آوارگان و حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه دارد و اوضاع در این کشور به رغم برخی مشکلات که نیاز به تلاش بیشتر دارند، رو به بهبودی نهاده است.

از سوی دیگر، بوگدانف در جریان سفرش به خارطوم با عوض بن عوف، معاون اول عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان و وزیر دفاع این کشور دیدار کرد و در جریان آن دو طرف به بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه، توسعه همکاری و هماهنگی در زمینه‌های مختلف پرداختند.

فرستاده رئیس جمهوری روسیه پس از این دیدار در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که کشورش به تقویت روابط با سودان به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی تمایل دارد.

بوگدانف تاکید کرد که کشورش در راستای تقویت توانمندی‌های دفاعی سودان عمل خواهد کرد و در آموزش کادرهای نظامی مشارکت خواهد داشت.

از سوی دیگر، اسامه فیصل، معاون وزیر خارجه سودان بر اهمیت سفر کنونی هیئت روسیه به کشورش تاکید کرد و گفت: این سفر به مثابه فرصت مهمی برای رایزنی میان دو کشور در خصوص شماری از پرونده‌های دوجانبه و موضوعات مهم و مشترک است.

فیصل همچنین گفت: الدردیری محمد احمد، وزیر خارجه سودان در ماه آوریل به مسکو سفر خواهد کرد و با رهبران این کشور درخصوص شماری از پرونده‌هایی که به روابط دوجانبه مربوط می‌شود، رایزنی خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان