بازدید 4656

نرخ بیکاری ترکیه به بالاترین سطح ۹ سال اخیر رسید

کد خبر: ۸۸۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 18 March 2019

همزمان با رکود اقتصادی در ترکیه، شرایط بازار کار این کشور نیز وخیم تر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مرکز آمار ترکیه اعلام کرد در سه ماهه نوامبر تا ژانویه، نرخ بیکاری ترکیه به ۱۳.۵ درصد افزایش پیدا کرده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور طی ۹ سال اخیر است. این مساله نشان می‌دهد که پس لرزه‌های کاهش ارزش لیر در سال گذشته کماکان ادامه دارد.

در سه ماهه پایانی سال گذشته، رشد اقتصادی ترکیه به منفی ۳ درصد رسید تا این کشور وارد رکود شود. این رشد که ضعیف‌ترین سطح رشد ثبت شده اقتصاد ترکیه در یک دهه اخیر است، می‌تواند باعث افزایش ناامیدی سرمایه‌گذاران بین‌المللی از این کشور شود.

در سه ماهه منتهی به ژانویه، شمار افراد بیکار به ۴.۳ میلیون نفر افزایش یافته است که حدود یک میلیون نفر بیشتر از زمانی است که نرخ بیکاری این کشور ۱۲.۷ درصد بود. نرخ بیکاری ترکیه در سه ماهه پایانی سال قبل معادل ۱۲.۳ درصد بود.

دولت و اتحادیه بورس کالای ترکیه جمعه پیش یک برنامه جدید برای تقویت اشتغال را اجرایی کردند که به گفته مسئولان مربوطه، ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۲.۵ میلیون نفر را دارد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و براتالبایراک، وزیر دارایی ترکیه معتقد هستند که این کشور از سخت‌ترین گردنه‌ها عبور کرده و شرایط در مقایسه با قبل بهبود داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار