بازدید 12911

نظر آتیلا پسیانی درباره مرگ «تختی»

کد خبر: ۸۸۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 18 March 2019

سیدعلی ضیا در برنامه تحویل سال شبکه یک میزبان آتیلا پسیانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، آتیلا پسیانی در ابتدا درباره طرح انتخاب چهره برتر مردمی توسط برنامه «فرمول یک» اظهار کرد: هرکسی که در جای خود خدمتی به جامعه می کند، توانی برای این قضیه می گذارد و نیرو و انرژی صرف می کند، جای تقدیر دارد. این تشویقی که شما می کنید زیبا است و باعث دلگرمی کسانی می شود که شاید اینطور به فکر کمک کردن به جامعه نباشند.

در ادامه مسابقه ای سوالات ۱۰ ثانیه ای بین پسیانی و ضیا برگزار شد که پسیانی در پاسخ به یکی از سوالات درباره جشنواره فیلم فجر گفت: همیشه در هر جشنواره ای عده ای راضی و عده ای ناراضی هستند. اکثر کسانی که فیلم‌های جشنواره امسال را دیده بودند می گفتند تقسیم جوایز طبیعی بوده است.

او درباره نحوه روایت کاراکتر تختی در فیلم تختی نیز اظهار کرد: شناخت من هم از تختی از آبشخور و خاستگاهی است که همه مان می دانیم. درباره تختی این موضوع مهم است که او همیشه با مردم همراه بوده و دینش را به مردم ادا کرده است ان شاءالله روحش شاد باشد. استنباط اصلی من این است که او خودکشی کرده است.

کارگردان «باغ آلبالو» با اشاره به اینکه خیلی از دوستان را در سال ۹۷ از دست دادیم و این باعث ناراحتی است و همچنین مسائلی هم در سطح جامعه همچون تصادف ها و بلایای طبیعی اتفاق افتاد و سال سختی بود، درباره درگذشت حسین محب اهری نیز تصریح کرد: حسین یار و رفیق ۴۵ ساله من بود و ما از قبل انقلاب با همدیگر کار تئاتر می کردیم و ۴، ۵ روز قبل از رفتنش نیز تلفنی صحبت کردیم. همیشه از او خاطرات خوش دارم و علی رغم فقدانش با به یاد آوردنش لبخند به لبم می آید. او علی رغم شوخی هایش انسان عمیقی بود و امیدوارم خداوند او را در جایی که لیاقتش را دارد قرار بدهد.

پسیانی همچنین پس از حضور یکی از فرماندهان پلیس در برنامه و ارائه برخی تذکرها درباره رانندگی، بیان کرد: فرهنگ رانندگی ما پایین است، چند سال است که راهنمایی و رانندگی تلاش می کند بین خطوط راندن را به رانندگان تفهیم کند. در حالی که به نظر می رسد انگار خلاف این کار را کردن فضیلت به حساب می آید! چون ما فاقد فرهنگ لازم برای رانندگی هستیم.

او تاکید کرد: نقش راهنمایی رانندگی باید قوی تر و پررنگ تر باشد و تشویق در کنار تنبیه قرار بگیرد، به هر حال باید شکل و شمایل کار درست را پیدا کرد. ماشین های بی کیفیت باید حذف شوند و طوری عمل کرد که ارتزاق کسی دچار مشکل نشود. هموطنان ما از موتور هم ارتزاق می کنند اما این وسیله هم قوانینی دارد که رعایت نمی شود.

این بازیگر در پایان گفت: چرا بچه ها نباید از ۷ سالگی در مدرسه قوانین راهنمایی و رانندگی را بیاموزند؟

علی ضیا تا سه شنبه ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک را هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می رود، چهارشنبه نیز برنامه در دو بخش ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و ۲۳ تا ۲ بامداد پخش خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان