بازدید 2898

بازار در آتش تورم صددرصدی می‌سوزد؛ عده‌ای به دنبال ثروت‌اندوزی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت با ۱۴ میلیارد دلاری که برای تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم چه کرده‌ است؟، گفت: سونامی گرانی طبقات متوسط و بالای جامعه را نیز به چالش کشانده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 17 March 2019

صدیف بدری در نشست علنی امروز(یکشنبه 26 اسفندماه) در نطق میان دستور خود با تبریک ولادت امام محمدتقی(ع)، ولادت حضرت علی(ع)، روز پدر و گرامیداشت روز ملی نفت، گفت: انتظار می‌رفت سیر صعودی قیمت کالاها که از ابتدای سال جاری آغاز شده است با نزدیک شدن به پایان سال در پی تدابیر دولت متوقف و آرامش به بازار بازگردد اما متاسفانه شاهد تندتر شدن شیب افزایش قیمت‌ها شدیم و اکنون بازار بی‌در و پیکرتر از هر زمان دیگری است و اقشار مختلف مردم برای تهیه اقلام ضروری خود به قیمت متعارف با مشکلات گسترده روبه رو شده‌اند.

دولت اصلا برنامه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی دارد؟

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور، افزود: آقای روحانی کاری کردید که مردم مشکل مسکن و بیکاری خود را فراموش کرده و صرفا به دنبال تامین مایحتاج روزانه خانواده‌های خود باشند، امروز دغدغه بزرگ مردم تامین گوشت و مرغ و تخم‌مرغ است، چرا بازار را به حال خود رها کرده‍‌اید؟، دلیل انفعال و سردرگمی دولت چیست؟ اصلا دولت برنامه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی دارد؟

دولت با 14 میلیارد دلاری که برای تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم چه کرده‌ است؟

وی باتاکید براینکه مگر حال روز مردم را در این بازار آشفته نمی‌بینید، اضافه کرد: با 14میلیارد دلاری که برای تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم در اختیار دولت قرار گرفت چه کرده‌اید و این رقم صرف چه کالاهایی شده است.

بازار در آتش تورم صددرصدی می‌سوزد؛ عده‌ای به دنبال ثروت‌اندوزی

بدری با بیان اینکه در شرایطی که بازار در آتش تورم صددرصدی می‌سوزد عده‌ای منافع شخصی خود را دنبال کرده و به ثروت‌اندوزی مشغول هستند، تاکید کرد: دولت روزه سکوت خود را بشکند و در برابر مردم پاسخگو باشد چراکه روزانه در جای جای کشور شاهد تشکیل صف‌های عریض و طویل مردم هستیم شاید صفوف ایجاد شده برای کالاهای متفاوت باشد اما نتیجه تمام آن‌ها یکی است این صفوف تابلوی دلخراش و تحقیرکننده مردم عزیز ایران است.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: چرا کرامت انسانی مردم را به بازی گرفته‌اید، با شان مردم چه کرده‌اید؟ تدبیر دولت کجای این صحنه‌‎های اسفناک قرار دارد؟، چرا برای سوءمدیریت‌ها و ناتوانی مدیران خود از آبروی مردم هزینه می‌کنید؟، به این بازی تحقیرآمیز پایان دهید.

سونامی گرانی طبقات متوسط و بالای جامعه را نیز به چالش کشانده

وی خطاب به رئیس جمهور و وزیر کار مطرح کرد: تورم نجومی طبقات متوسط و بالای جامعه را نیز به چالش کشانده چه برسد به کارگرانی که قبل از سونامی گرانی نیز با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کردند، اجازه ندهید کارگران زحمتکش بیش از این شرمنده خانواده‌شان شوند.

بدری با طرح این سوال که دلیل این همه تاخیر در تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال 98 چیست؟، مطرح کرد: کارگران جزو ضعیف‌ترین قشر جامعه بوده و بیشترین جمعیت کشور به این گروه اختصاص دارد با این وجود از نظر مالی بیشترین آسیب‌ها را دیده‌اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه براساس قوانین بالادستی باید براساس میزان تورم افزایش یابد، اظهارکرد: متاسفانه در سال‌های گذشته این قانون توسط دولت و کارفرمایان رعایت نشده است، امیدوارم فارغ از هر تنگ نظری افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم واقعی موجود بازار باشد و دولت دراین خصوص نقش خود را به نحوه احسنت اجرا کند.

نسبت به افزایش قانونی حقوق پرسنل وزارتخانه جهاد کشاورزی اقدام شود

بدری خطاب به رئیس‌جمهور و وز یر جهاد کشاورزی گفت: از شما مصرانه می‌خواهم نسبت به افزایش قانونی حقوق پرسنل وزارتخانه جهاد کشاورزی اقدام و از تداوم بی‌عدالتی در این خصوص جلوگیری کنید.

آمارسازی نه تنها برای مردم رفاه نمی‌آورد بلکه اعتماد مردم را نیز تخریب می‌کند

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس افزود: آقای روحانی شما قبل از رسیدن به ریاست قوه‌مجریه گفتید که آمارسازی‌ها برای مردم رفاه نمی‌آورد مدیران دولت شما در استان اردبیل اخیرا آماری 20هزار نفری به معنای اشتغال ایجاد کرده در استان اردبیل ارائه کرده‌اند درحالی که این میزان اشتغال در سطح استان ملموس نیست، حسب فرمایش حضرتعالی آمارسازی نه تنها برای مردم رفاه نمی‌آورد بلکه اعتماد مردم را نیز تخریب می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر