بازدید 3193

مخالفت پارلمان انگلیس با همه‌پرسی مجدد برگزیت

کد خبر: ۸۸۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ 14 March 2019

پارلمان انگلیس روز جمعه به برگزاری همه‌پرسی مجدد در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی منفی داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نمایندگان پارلمان انگلیس امروز پنجشنبه به دو طرح درباره برگزیت رأی دادند.

قانونگذاران انگلیسی در نخستین رأی‌گیری با برگزاری همه‌پرسی مجدد در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) مخالفت کردند.

در دومین رأی‌گیری هم نمایندگان انگلیسی با ۴۱۲ رأی موافق و ۲۰۲ رأی مخالف با طرح دولت این کشور برای تمدید «ماده ۵۰ معاهده لیسبون» و موکول کردن برگزیت به بعد از تاریخ ۲۹ مارس موافقت کردند.

این رأی به معنی آن است که دولت انگلیس اکنون بایستی برای موکول کردن برگزیت به بعد از تاریخ یادشده موافقت اتحادیه اروپا را جلب کند.

پارلمان انگلیس روز گذشته (چهارشنبه) هم به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق با این اتحادیه رأی منفی داد. رأی‌گیری روز چهارشنبه یک روز بعد از آن بود که پارلمان، توافق دولت «ترزا می» با اتحادیه اروپا برای خروج را رد کرده بود.

واژه «برگزیت» کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است. در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده است.

همه‌پرسی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روز ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ (مصادف با سوم تیر ۱۳۹۵) برگزار شد و در آن مجموعاً ۵۱.۹ درصد از رأی‌دهندگان به خروج از این اتحادیه رأی دادند.

چند ماه بعد از همه‌پرسی برگزیت، مذاکراتی از ۲۹ مارس سال ۲۰۱۷ (نهم فروردین ۱۳۹۶) برای به جریان انداختن «ماده ۵۰ معاهده لیسبون» که قواعد خروج یک عضو اتحادیه اروپا را تعیین می‌کند، آغاز شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان