بازدید 2748

افزایش کشته‌های تیراندازی در مدرسه‌ای در برزیل

کد خبر: ۸۸۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 14 March 2019

 خبرگزاری فرانسه از سائوپائولو گزارش داد، پلیس نظامی برزیل اعلام کرد دو مهاجم صبح روز چهارشنبه با تیراندازی در مدرسه ای در سوزانو، منطقه ای در نزدیکی سائوپائولو واقع در جنوب شرق برزیل، هشت نفر را کشتند و خودشان نیز خودکشی کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سخنگوی پلیس نظامی برزیل اعلام کرد "هشت نفر، از جمله دو مهاجم که خودکشی کردند، در جا کشته شدند" و سپس "دو نفر از زخمی های این حمله بعد از رسیدن به بیمارستان جان باختند". در این حمله 15 نفر نیز زخمی شدند.

پایگاه اینترنتی یوئول (Uol) نیز اعلام کرد دو مهاجم "احتمالا نوجوان در حالی که سرهای خود را پوشانده بودند، وارد مدرسه شدند و شروع به تیراندازی کردند".

ژوائو دوریا، فرماندار ایالت سائوپائولو که در محل این حمله حضور پیدا کرده بود، اعلام کرد تاکنون مشخص نشده است که این دو مهاجم از شاگردان سابق مدرسه بوده اند یا خیر.

شبکه تلویزیونی گلوبونیوز نیز از شماری از والدین دانش آموزان در برابر مدرسه که با نگرانی در انتظار دریافت خبرهایی از کودکان خود در مدرسه دولتی رائول برزیل بودند، تصاویری پخش کرد.

پایگاه اینترنتی جی 1 ویدیوی کوتاهی را که در داخل مدرسه فیلمبرداری شده بود و در آن فریاد وحشتزده دانش آموزانی شنیده می شد که با مشاهده اجساد هم کلاسی ها خود روی زمین گریه می کردند، منتشر کرد. این حمله با سلاح گرم در یک تاسیسات آموزشگاهی در برزیل خیلی کم سابقه است.

در آوریل 2011 (ادیبهشت 1390) یک دانش آموز سابق مدرسه ای در حومه غربی ریو به طرف دانش آموزان تیراندازی کرده و 12 نفر از آنها را کشته و شمار زیادی را نیز زخمی کرده بود. این دانش آموز نیز بعد از حمله خودکشی کرد. این حادثه در آن زمان در برزیل که یکی از خشن ترین جوامع را در میان کشورهای جهان داراست، فاجعه ای بی سابقه به شمار می رفت.
ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل اندکی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور در ماه ژانویه (دی 1397) داشتن سلاح گرم را در برزیل آزاد کرد. این اقدام جنجالی با وعده ای که وی در مبارزات انتخاباتی داده بود، مطابق بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار