بازدید 5425

ایران اسکار موزه های جهان را کسب کرد

کد خبر: ۸۸۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰ 14 March 2019

نمایشگاه بین المللی موزه هنر و مهد تمدن ایران در هلند موفق به کسب جایزه نخست موزه های برتر جهان شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، یکی از مهمترین جوایز جهانی موزه ها با موضوع فرهنگ و تمدن موزه ای کشورهای دنیا در نیویورک، آثار موزه مهد تمدن ایران که چندی قبل در هلند برگزار شد را حائز رتبه نخست جهان دانست.

قابل ذکر است که اهمیت این جایزه آنقدر ویژه است که این جایزه را به عنوان اسکار جوایز موزه ای دنیا می نامند.

در این رابطه هری توپان، رییس موزه درنتس شهر آسن در هلند، درباره جزییات این جایزه معتبر جهانی عنوان کرد: اعطای این جایزه به موزه هنر و تمدن ایران در هلند در رقابت با 94 موزه جهان صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: پس از برگزاری موزه هنر و مهد تمدن ایران در هلند، موزه ای از آثار هلند نیز در همکاری متقابل در موزه ملی ایران برپا شد و همچنان ادامه دارد.

همچنین در این رابطه جبرئیل نوکنده _ مدیر کل موزه ملی ایران نیز با تشریح اهمیت این جایزه عنوان کرد: خوشبختانه ایران داشته های فراوانی دارد که نظیر آن در جهان کمتر وجود دارد، کما اینکه در برخی مواقع نتوانستیم از این داشته های فرهنگی و تمدنی خوب بهره مند شویم.

نوکنده بیان داشت: اعطای این جایزه معتبر موزه ای به ایران، با وجود فشارهای برخی کشورها بر علیه ایران صورت پذیرفته است و نکته جالب نیز این است که این جایزه جهانی در نیویورک به نمایشگاه هنر و تمدن ایران در هلند تعلق گرفته است‌.

گفتنی است, موزه هنر و تمدن ایران پس از برپایی در هلند، در روز پنجشنبه 23 اسفند در موزه آلیکانته اسپانیا برپا و افتتاح می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر