بازدید 5136
ئیس بنیاد مستضعفین در برنامه حضور چهارشنبه‌های شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج.

سعیدی‌کیا: تفکر بنیاد، مردم‌محور است نه پروژه‌محور

کد خبر: ۸۸۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ 13 March 2019
رئیس بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی گفت: در مناطق محروم پروژه‌ها را با هدف اینکه بستری برای کار و تلاش مردم فراهم کنیم، در دستور کار قرار داده‌ایم.

محمد سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه باید بستری فراهم شود تا مردم در نقاط محروم فعال شوند و کار کنند، اظهار کرد: ما در مناطق محروم با تفکری وارد می‌شویم که اقدامات مردم‌محور باشد نه پروژه‌محور، چون ظرفیت مردمی در این مناطق بسیار گسترده و ایده‌آل است و مهمتر اینکه وقتی کار در این مناطق رونق داشته باشد دیگر مردم به حاشیه‌های شهر پناه نمی‌برند و در روستا‌ها و مناطق زندگی خود روزگار می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ وام ۲۰۰ میلیون ریالی یارانه‌دار به مردم قلعه‌گنج اعطا شده است، افزود: با هر ۲۰ میلیون تومان یک حرفه و چند شغل راه افتاده و مردم با همت خودشان به کارهایی، چون نانوایی یا عطاری روی آورده‌اند که این اتفاقات را باید در مناطق محروم به فال نیک گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفین با اشاره به اینکه ظرف چند دهه اخیر و در انقلاب اسلامی در روستا‌ها کار‌های خوبی صورت گرفته و تاسیسات زیربنایی زیادی ساخته شده است، خاطرنشان کرد: برخی نقاط کشور هنوز آباد نشده و از نظر ما آباد جایی است که نیاز‌های مردم از جمله اشتغال، بهداشت، فرهنگ، آموزش و ... برآورده باشد و اگر این اتفاقات رخ دهد مردم از جایی که باشند نخواهند رفت.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه آبادانی مقدمه پیشرفت است و اگر هم جایی آباد باشد کار دست خود مردم بوده، تصریح کرد: به اعتقاد من با پول نفت نمی‌توان مملکت را آباد کرد، می‌توان کارخانه ساخت، اما در نقاط محروم آنطور که باید آبادی رخ نمی‌دهد و با تکیه بر تلاش و ظرفیت مردمی است که می‌توان بستری فراهم کرد تا آبادی حاصل شود. همان کاری که با رهنمود‌های مقام معظم رهبری در حال انجام دادن هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت چهار ساله بنیاد در قلعه‌گنج که کاملا محروم با مردمانی مستضعف و ناهنجاری‌های مختلف بوده موجب شده تا امید خوبی میان مردم ایجاد شود، ادامه داد: اینجا مردم به شکل‌های مختلف و با بستر‌هایی که بنیاد علوی و مستضعفین ایحاد کرده‌اند، با انواع ابتکارات در ایجاد اشتغال از جمله کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی، خرما و مجتمع دامداری به تلاش و فعالیت مشغول شده‌اند.

سعیدی‌کیا با بیان اینکه برآورد ما حضور تا سه سال آینده در این منطقه و انجام کار‌هایی مثل تاسیس پارک و استخر خواهد بود، اضافه کرد: در بنیاد ۵۰ پارامتر مختلف برای شناسایی یک منطقه محروم تعریف کرده‌ایم و بر همین اساس سال آینده با مدل قلعه‌گنج، کار در دیگر مناطق محروم کشور را استارت خواهیم زد.

رئیس بنیاد مستضعفین با بیان اینکه سال گذشته کار در «لنده» و «چالدران» را شروع کردیم، گفت: امسال با همین مدل کاری قلعه‌گنج، فعالیت در مناطقی، چون «ملک‌شاهی»، «گرمه» و «سروآباد» را آغاز و سال آینده کار در مناطقی مثل «شادگان» در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این تعداد فعالیت به ۱۴ منطقه محروم در کشور خواهد رسید، از همکاری و تعامل دستگاه‌هایی، چون سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قدردانی کرد.

ر‌ئیس بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی در سفر یک‌روزه خود به قلعه‌گنج ابتدا در روستای چاه زنگی حاضر و از مجتمع دامداری بز مورسیا بازدید کرد.

این مجتمع که در سه سوله هریک به مساحت ۱۰۸ مترمربع بنا شده، سال گذشته به همت بنیاد مستضعفین مورد بهره برداری قرار گرفت و اکنون علاه بر اشتغالزایی، سهمی مهم در تولید فرآورده‌های لبنی محلی دارد.

سعیدی‌کیا سپس پروژه آبخیزداری سنگی‌ملاتی شماره ۱۲ حوزه آبخیزداری شهرستان قلعه‌گنج را افتتاح کرد.

این پروژه با هدف تغذیه سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب، ایجاد اشتغال و کاهش اثرات خشکسالی افتتاح شد.

حجم عملیات این طرح هزار و ۲۹۰ مترمکعب و حجم آبگیری پروژه۴۰ هزار مترمربع است که با اعتبار سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریالی و به همت بنیاد علوی امروز رسما مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفین در ادامه ضمن بازدید از کارخانه سبزاندیشان سبزواران تولیدکننده رب گوجه‌فرنگی، از مسئولین شهرستان خواست تا مشکلات آب این کارخانه برای تولید هرچه بیشتر را برطرف کنند.

این کارخانه که دو سال پیش افتتاح شده ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن رب گوجه‌فرنگی را داراست و محصولات خود را به کشور‌های همسایه صادر می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان