بازدید 3272

آنقدر گل داریم که به سنبل آبی نمی‌رسد

کد خبر: ۸۸۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 13 March 2019

رئیس اتحادیه فروشندگان گل اعلام کرد که تولید و بازار گل آنقدر تنوع و تعدد دارد که جایی برای عرضه سنبل آبی وجود ندارد و تنها دردسری که انتشار اخبار سنبل آبی برای فروشندگان و فعالان این صنف داشته، این است که مردم هیچ کدام از انواع سنبل را هم که هیچ ارتباطی با سنبل آبی ندارد، نمی‌خرند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سنبل آبی یک گیاه آبزی بومی در حوضه آمازون بوده و اغلب از گونه‌های مهاجم بسیار مشکل‌ساز در خارج از محدوده بومی خود است که البته اخیراً در تالاب‌های شمالی کشور نیز رشد چشمگیری داشته است؛ در همین رابطه اخیراً مریم مغانلو - رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط زیست - ایرانیان را از خرید سنبل آبی برحذر داشت و تاکید کرد که سنبل آبی سرطان‌زاست چون ریشه‌های این گیاه جاذب آلاینده‌ها، فلزات سنگین و مواد سمی است. البته این سنبل با سنبل‌های زینتی، به لحاظ ظاهری و خصوصیات گیاه شناسی تفاوت دارد و نباید سنبل آبی را با سایر سنبل‌ها اشتباه بگیریم.

در پی انتشار این اخبار سراغ اکبر شاهرخی - رئیس اتحادیه فروشندگان گل - رفتیم تا ببینیم بازار این گیاه مهاجم چگونه است و اساساً تمایل و استقبالی برای خرید آن در بین مردم وجود دارد یا خیر. وی در این باره به ایسنا اینگونه توضیح داد که تولید و بازار گل آنقدر تنوع و تعدد دارد که جایی برای عرضه سنبل آبی وجود ندارد و تنها دردسری که انتشار اخبار سنبل آبی برای فروشندگان و فعالان این صنف داشته این است که مردم هیچ کدام از انواع سنبل را هم که هیچ ارتباطی با سنبل آبی ندارد، نمی‌خرند.

وی افزود: سنبل آبی و گل و گیاه‌هایی مانند آن زمانی می‌توانند در بازار جای پایی داشته باشند که بازار خالی از گونه‌های دیگر گل باشد اما در حال حاضر وضعیت تولید و عرضه انواع گل و گیاه مناسب بوده و تنوع بسیاری در بازار وجود دارد.

شاهرخی ادامه داد: یکی از دردسرهایی که انتشار اینگونه اخبار برای ما فروشندگان و فعالان بازار گل دارد، این است که مردم از خرید انواع سنبل بنفش، قرمز و غیره که هیچ ارتباطی به سنبل آبی ندارد نیز حذر می‌کنند و می‌ترسند و باید برای آن‌ها توضیح دهیم که ماجرا چیست و اساساً سنبل آبی رنگش آبی نیست و سنبل‌های موجود در بازار هیچ ارتباطی به سنبل آبی ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل اظهار کرد: سنبل آبی در بازار وجود ندارد و در مغازه‌ها کسی نمی‌فروشد و الان سال‌هاست که چنین موضوعی نشنیده‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر