بازدید 3860

داور دربی ۸۹ امروز مشخص می شود

کد خبر: ۸۸۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 12 March 2019

داود رفعتی در حاشیه کلاس توجیهی و دانش‌افزایی داوران و کمک داوران فوتبال اظهار داشت: این کلاس‌ها به صورت یک روزه برگزار می‌شوند و داوران در آن اشتباهات را می‌بینند و تلاش می‌کنند تا این اشتباهات دیگر تکرار نشود. امروز در این جلسه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیز حضور داشت و یکسری مسائل را به داوران گوشزد کرد که خود شما هم در این جلسه بودید و آنها را شنیدید. البته یکسری مسائل هم خصوصی بود که به صورت خصوصی به داوران گفته شد.

به گزارش تابناک ورزشی در مورد مشکلات مالی کمیته داوران و حقوق‌های پرداخت نشده داوران تصریح کرد: نمی‌گویم مشکل مالی وجود ندارد، اما همه‌داوران در جاهای دیگر شاغل هستند و منبع درآمد آنها داوری نیست. پولی که پرداخت می‌شود فقط هزینه خرید کفش و دیگر چیزها می‌شود. مطمئناً تمرکز داوران ما سر این مسائل به‌هم نمی‌خورد، اما اگر بخواهم کلی بگویم، بله قبول دارم. دستمزد آنها کم است ضمن اینکه خود آقای تاج هم این موضوع را قبول کرد.

رئیس دپارتمان داوران در مورد حاشیه‌های به وجود آمده در خصوص یک گروه تلگرامی، یادآور شد: این بحث حاشیه‌ای است. شما خودتان می‌دانید داشتن تلگرام و کانال تلگرامی در کشور ما ممنوع و جرم است. همچنین داشتن کانالی موازی با کمیته داوران و آموزش مسائل داوری هم جرم است، چون ممکن است آموزش‌هایی داده شود که اشتباه باشد. این گروه از دو هفته پیش شروع به تهدید رئیس کمیته داوران استان‌ها کرده بود که اگر مصاحبه نکنند، نام آنها را خواهد گفت. من هم پس از این اتفاق نامه‌ای در این زمینه نوشتم و اعلام کردم باید داوران از این گروه تلگرامی بیرون بیایند. ضمن اینکه از مدیران این گروه هم خواهش کردم تا گروه‌شان را منحل کنند. داوران هم تا زمانی که در این گروه باشند به آنها قضاوت نمی‌دهیم. البته از طریق مراجع قضایی هم کاملاً پیگیر این موضوع هستیم.

وی درباره انتخاب داور دربی نیز خاطرنشان کرد: امروز جلسه‌ای در این خصوص داریم و داور دربی را مشخص می‌کنیم، اما نام او را اعلام نمی‌کنیم. بنیادی‌فر، خورشیدی، فغانی، زرگر و همه داوران لیگ کاندیدای قضاوت در دربی هستند. حتی داورانی که در هفته بیست‌ودوم هم برای این دو تیم قضاوت می‌کنند بازهم شانس قضاوت دربی را دارند.

رئیس دپارتمان داوران در مورد اختلاف خود با علی خسروی نیز یادآور شد: کمیته داوران مسائل مهم‌تری دارد. این اصلاً سؤال مهمی نیست که به آن بپردازیم، اما کلی می‌گویم کسانی که برنامه دارند، ارائه کنند و در جلسه‌ای در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

رفعتی در رابطه با حضور پیرلوئیجی کولینا در دیدار دربی و تست سیستم VAR در این مسابقه تصریح کرد: حضور کولینا در این مسابقه صد درصد است. متأسفانه یکسری از دوستان گفته‌اند که ما یک تلویزیون در کنار زمین می‌گذاریم و سیستم VAR را در دربی راه می‌اندازیم. این حرف خنده‌دار است. این سیستم یک تکنولوژی پیشرفته است. در مرحله اول باید چند نفر را به فیفا معرفی کنیم که ما این کار را انجام داده‌ایم و در مراحل بعد هم باید تست‌های دیگر انجام شود. فیفا با شرکت داخلی ارائه‌کننده این سیستم موافقت کرده است. حتی پروژه «فوروارد» فیفا هم بودجه‌ای برای پیاده کردن این سیستم به ما اختصاص داده که این بودجه هم یک مبلغ قابل توجه است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا VAR به طور قطع در دربی استفاده نخواهد شد، گفت: بله، قطعاً این سیستم به دربی نخواهد رسید. رئیس دپارتمان داوران در پایان در مورد اینکه آیا امیدوار است سیستم VAR در فصل جاری در لیگ برتر مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار