بازدید 9413

دستور رییس جمهور به شهرداری تهران

کد خبر: ۸۸۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 12 March 2019

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از دستور رییس جمهور به شهرداری تهران مبنی بر تغییر محل مدیریت پسماند این شهر از آرادکوه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عیسی کلانتری پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز نخست تصفیه خانه کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی در اسلامشهر طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه فاضلاب تصفیه شده این واحدهای لبنی مجدداً وارد فاضلاب رودهای ۷ گانه شده و مجدداً آلوده می‌شود.

وی افزود: قاعدتاً باید وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای این امر را سامان دهی کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌ها به وظایف خود در خصوص محیط زیست عامل باشند، تا ۲ سال آینده بوی تعفن جنوب تهران ریشه کن می‌شود، گفت: پیش تر وعده رفع بوی متعفن جنوب تهران در تابستان ۹۷ داده شده بود، اما سرمایه گذاری ها سنگین‌تر از آنچه اول بیان شد، بود، به عنوان مثال برای همین تصفیه خانه این واحد صنعتی ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و یک سرمایه گذاری ۱۵.۵ میلیارد تومانی نیز در واحد کناری انجام شده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب توان مدیریت و جمع آوری پساب‌ها و فاضلاب‌ها را ندارد و یک فرصت مناسب برای این امر نیاز است و می‌گویند، تا پایان سال ۱۳۹۹ کل این بو باید رفع شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به وضعیت نامناسب مدیریت پسماند در «آرادکوه» گفت: آقای رئیس جمهور به شهرداری تهران دستور داده است، که هرچه سریع‌تر مکان این منطقه تغییر کند و احتمالاً حدود ۱۰۰ کیلومتر در کویر و منطقه مناسب‌تری خواهد رفت.

کلانتری علت عدم رغبت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید برق از پسماند را مافی التفاوت برق مصرفی و برق تولیدی از پسماند دانست و گفت: وزارت نیرو نیز اظهار داشته که نمی‌تواند، برق را ۸۰۰ تومان خریده و ۶۰ تومان بفروشد و باید یک سیاستی پیش بگیریم، که مردم طوری رفتار کنند، که بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این زمینه به ویژه در شمال کشور شود.

وی گفت: پسماند در شهرهای جنوب البرز معضل است، اما در شهرهای شمال البرز به یک مصیبت تبدیل شده است و امیدوارم با اصلاح سیاست‌های قیمت گذاری برق بتوانیم، منابع لازم را برای حذف پسماندها در کل کشور به ویژه در شمال تأمین کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار