بازدید 32970
آخرین تحولات خاورمیانه؛

چه کسی ۴۰ تن طلای سوریه را دزدید؟/احتمال سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه/ توصیه جدید ۵۰ ژنرال و دیپلمات آمریکایی به ترامپ درباره ایران/ادعای عجیب آمریکا در مورد سفر روحانی به عراق

احتمال سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه، ادعای عجیب آمریکایی‌ها در مورد سفر روحانی به عراق، وعده آمریکا به نتانیاهو برای به رسمیت شناختن جولان اشغالی و سرقت ۴۰ تن طلای سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به توصیه جدید ۵۰ ژنرال و دیپلمات آمریکایی به ترامپ درباره ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 12 March 2019

احتمال سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه، ادعای عجیب آمریکایی‌ها در مورد سفر روحانی به عراق، وعده آمریکا به نتانیاهو برای به رسمیت شناختن جولان اشغالی و سرقت ۴۰ تن طلای سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به توصیه جدید ۵۰ ژنرال و دیپلمات آمریکایی به ترامپ درباره ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ پنجاه ژنرال و دیپلمات پیشین آمریکایی در نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، بازگشت دوباره این کشور به توافق هسته‌ای با ایران و لغو تحریم‌ها را خواستار شدند.

به نوشته «نشنال اینترست» در این توصیه نامه، نام افرادی چون ژنرال «استفان چنی»، ژنرال «مایکل فرانکن» سرلشکر «دیوید زابکی» و «ادواردوالکر»، «ادوارد مارکس» و «پاتریککندی» جملگی از دیپلمات‌های سابق آمریکا دیده می‌شود.

در توصیه این افراد به ترامپ آمده است؛

* ایران در حال اجرای تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای‌ است. این مورد در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و با وجود خروج آمریکا از این توافق و باز اعمال تحریم‌های اقتصادی، اشاره شده است. تداوم پایبندی ایران به توافقنامه نیز نشان دهنده تعهد دولت ایران به توافق است.

*تحت مقرات برجام، ایران در زمینه توسعه سلاح‌های هسته‌ای لازم برای تولید یک بمب اتمی فعالیت نمی‌کند و تحت نظارت بی‌سابقه بین‌المللی قرار دارد.

چه کسی ۴۰ تن طلای سوریه را دزدید؟/احتمال سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه/ توصیه جدید ۵۰ ژنرال و دیپلمات آمریکایی به ترامپ درباره ایران/ادعای عجیب آمریکا در مورد سفر روحانی به عراق

* متحدان اروپایی ما متعهد به این توافق هستند. در بیانیه اخیر، اتحادیه اروپا تعهد قاطعانه خود در زمینه توافق هسته‌ای و تداوم حمایت از آن را که از دید آنها عامل مهمی در زمینه سازوکار منع گسترش سلاح‌های اتمی در جهان و دستیابی به دیپلماسی چند جانبه است بیان کرد.

* ورود دوباره به توافق هسته‌ای به ایجاد یک راهبرد ملی گسترده تر آمریکا برای خاورمیانه کمک خواهد کرد. ما فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم را محکوم می‌کنیم، زیرا آنها تهدیدی علیه آمریکا و منطقه هستند.

* باید یادآوری کنیم که توافق اولیه تلاش راهبردی و بلندمدت و بر یک هدف متمرکز بود: جلوگیری از برنامه ساخت سلاح اتمی از سوی ایران.

احتمال سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه

سفیر ایران در دمشق در گفت وگو با پایگاه «العهد» از احتمال سفر قریب الوقوع حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به سوریه خبر داد.

«جواد ترک آبادی» در پاسخ به پرسش «العهد» درباره بازتاب سفر اخیر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به تهران و اینکه آیا حسن روحانی به زودی به سوریه سفر خواهد کرد، گفت: رهبران سوریه و ایران همواره در ارتباطند و معتقدم سفیر رئیس جمهور سوریه به ایران بسیار موفقیت آمیز بود و عمق روابط دو کشور را نشان داد. ما خواهان تداوم این ارتباط و دیدارها هستیم و به خواست خدا دیداری که شما به آن اشاره کردید به زودی انجام می‌شود.

سفیر ایران در دمشق پیرامون مناطق امن در شمال سوریه نیز گفت: اصول ما در حمایت از خواست مردم سوریه ثابت است و آنها هستند که باید سرنوشت خود را به واسطه دولت قانونی تحت رهبری بشار اسد تعیین کنند.

چه کسی ۴۰ تن طلای سوریه را دزدید؟/احتمال سفر قریب الوقوع روحانی به سوریه/ توصیه جدید ۵۰ ژنرال و دیپلمات آمریکایی به ترامپ درباره ایران/ادعای عجیب آمریکا در مورد سفر روحانی به عراق

وی افزود: سوریه حق دارد بر تمام خاک و حدود و مرزهای خود حاکمیت داشته باشد. این موضع ثابتی است که از آن کوتاه نخواهیم آمد و معتقدیم که سرنوشت ما در این منطقه این است که با یکدیگر تعامل کنیم و این مشکلات را هرچند که زخمی عمیق بر جای گذاشته اند، رفع کنیم چرا که همچنان فردایی منتظر ماست و ما باید آن را با دستان خود بسازیم.

ترک آبادی همچنین به العهد گفت: شاه بیت موضوع در سوریه این است که این کشور توانست با پیروزی خود امنیت و ثبات را برای تمام منطقه ترسیم کند. هدف از توطئه علیه سوریه این بود که این کشور را وارد درگیری های داخلی، قومی، نژادی و مذهبی کنند.

سفیر ایران درباره سوق پیدا کردن برخی کشورهای عربی و اسلامی به سمت تسلیم شدن در مقابل آمریکا و صهیونیسم افزود: برخی حکام فکر می‌کنند که می‌توانند دیدگاه‌های فاسد خود را حفظ کرده و به هیمنه خود بر مقدرات ملت‌ها ادامه دهند اما با وجود این، نخواهند توانست. اینها نماینده امت اسلامی نیستند.

ادعای عجیب آمریکایی ها در مورد سفر روحانی به عراق

روز دوشنبه «برایان هوک» نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران در واکنشی خشم‌آلود به سفر «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران به عراق، مدعی شد که جمهوری اسلامی می‌خواهد عراق را به یکی از استان‌های ایران تبدیل کند.

وی که با شبکه عرب‌زبان «الحره» وابسته به دولت آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «فکر می‌کنم هدف نهایی ایران این است که عراق را به یک استان ایران تبدیل کند… اگر بحث امنیت، حاکمیت و ثبات عراق مطرح است، ایران پاسخ آن نیست.»

وعده آمریکا به نتانیاهو برای به رسمیت شناختن جولان

یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی که در روزهای گذشته عازم سرزمین‌های اشغالی شد، دوشنبه حین سفر به بلندی‌های جولان از تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن حق حاکمیت تل‌آویو بر این منطقه از سوی واشنگتن خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، سناتور «لیندسی گراهام» در آستانه برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی ـ که قرار است نهم آوریل (20 فروردین) برگزار شود ـ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به جولان اشغالی رفت.

وی همراه با نتانیاهو و «دیویدفریدمن» سفیر آمریکا در جولان اشغالی گفت: «من از لحاظ راهبردی اینک در یکی از مهمترین زمین‌های اسرائیل ایستاده‌ام. این منطقه را به چه‌ کسی می‌خواهید واگذار کنید؟»

گراهام با اشاره به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: «آیا شما آن را به اسد واگذار می‌کنید؟ شاید هم آن را به ایران بدهید. آیا شما قصد دارید آن را به روسیه بدهید؟ من چنین تصوری ندارم. پس ایده واگذار کردن این سرزمین به دیگران مطرح نیست.»

گراهام که از حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست، در ادامه از تلاش‌های خود در ترغیب کاخ سفید جهت به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از اسرائیل اشاره کرد.

چه کسی ۴۰ تن طلای سوریه را دزدید؟

طلا در همه جنگ‌ها نقش مهمی دارد. در برخی از جنگ‌ها، طلا در همان نقطه شروع تأثیرگذار می‌شود و در جنگ‌های دیگری نیز در نقطه پایان و در هنگام فرار مجرمین و مظنونینی که مرگ آنها فرا رسیده است، خود را نشان می‌دهد.

در سوریه نیز در آغاز بحران و شکل‌گیری جنگ داخلی٬ خبری از طلا نبود و کسی نمی‌دانست قرار است در کدام ایستگاه٬ طلا تأثیرگذار شود، اما سرانجام در روزهای اخیر خبر رسید که در تحولات مرتبط با پاکسازی داعش در شمال سوریه نقش طلا پدیدار شده است.

منابع خبری از داخل سوریه از خبرگزاری رسمی سانا و همچنین منابع رادیویی وابسته به صدای آمریکا اعلام کرده‌اند، در شمال سوریه و به ویژه در استان حسکه مقادیر فراوانی طلا پنهان شده که شاید حجم کل آن به نزدیک 40 تن برسد.

از آنجایی که مناطق شمال سوریه و آخرین نقاطی که قرار است داعشی‌ها از آنجا فرار کنند در دیرالزور، باغوز و اطراف آن در دست نیروهای موسوم به سوریه دمکراتیک است، آنها با آمریکایی‌ها در ارتباط هستند و گفته می‌شود که سران داعش در ازای رخصت فرار برای خود و خانواده‌هایشان، حاضرند مقادیر فراوانی از شمش‌های طلا را در اختیار این نیروها بگذارند.

حتی گفته شده در یکی از نقاط حسکه، یک بالگرد نظامی آمریکایی مقادیر فراوانی از طلا را جابه‌جا کرده و به کمک نیروهای مدافع وابسته به آمریکا اجازه داده که در برخی از مناطق داعشی‌ها و خانواده‌هایشان فرار کنند.

در شرایطی که همه به فکر آن هستند که داعشی‌ها را به اتهام شکنجه و تجاوز زنان ایزدی و مسائل دیگر محاکمه کنند، شاید به عقل کسی نمی‌رسد که از آنها در مورد طلا سؤال کند.

البته این نخستین بار نیست که در این منطقه از جهان، مسأله طلا و پول نقد در فعالیت گروه‌های تروریستی تأثیرگذار می‌شود. نجیفی استاندار پیشین موصل اعلام کرده بود در سال 2014 میلادی و زمانی که نیروهای تروریست داعشی آن شهر را اشغال کردند، در بانک موصل 430 میلیون دلار پول نقد و مقادیر فراوانی شمش طلا در اختیار گرفتند و ناگفته پیداست که این منابع مالی عظیم، نقش مهمی در فعالیت‌های تروریست‌ها دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۹
تابناک جان لطفا به مسئولان آب و فاضلاب تهران هشدار دهید

کیفیت آب شرب تهران هر روز بدتر از روز قبل داره میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آب در منطقه قیطریه از شش ماه پیش بقدری دارای املاح شده که مثل دوغ رقیق شده است و اصلا قابل شرب دیگر نیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
یادت رفت از آقای عباس آخوندی آقای سیف، آقای ربیعی و... یاد کنی، کسی که مسکن مهر را خواباند، حالا با این هزینه ها چگونه پروژه ها تکمیل خواهد شد؟
سوریه فقط خاک داره. طلا کجا بود. ویرانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اگه فقط خاک داشت روسیه روش زوم نمی کرد ساده نباش
شازده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اثار تاریخی که دزدیدن بعدا از موزه های امریکایی سر درمی آورد.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
مسلمون که هستن . باید در طبق اخلاص ببخشیم همچون حاتم طایی
حال میخواهید بگید که نیرو های کرد از داعش طلا می گیرند و آنها را فرار می دهند؟
جل الخالق!
مبارزه دمکرات های کرد را لوس نفرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
لوث کردی نظرت با لوس نوشتنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
این نیروهای تجزیه طلب با نام دمکراتیک حتی یک روز هم با داعش مبارزه نکرده اند بلکه حملات هوایی سنگین نیروهای آمریکایی و متحدانشان راه را برای جمع آوری غنایم و پیشروی باز می کرد آنها همیشه با داعش در حال معامله نفت و طلا و....بوده اند یکی از اهداف ایجاد داعش بهانه برای تجزیه سوریه و ایجاد درگیری و نا امنی طولانی مدت در خاورمیانه بود
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تشکر از تصحیح املایی بنده.
در مورد داعش که میگویند آمریکا با آنها مبارزه نکرده است !،بلکه آنها را بوجود آورده است!.
ولی این کرد ها بودند که در کوبانی با تمام نیرو در مقابل داعش ایستادند و این تاریخ است و لوث و دستکاری اش نمی توان کرد.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اونهایی که در کوبانی جنگیدند ، نیروهای دمکراتیک نبودند .
مردم محلی خود شهر کوبانی بودند .
این نیروها ی دمکراتیک فقط آلت دست آمریکا و ارکیه هستند و بعد از اینکه داعش در حال نابودی بود ، درست شدند .
شما واقع بین باشید
این دولت امریکا که بعضی ها مجیزش را می گویند همان دولتی است که از ما و منطقه حق کشتن و محاکمه نشدن را طلب می کند این دستور علاوه بر امتیازات مالی است، وقتی نپذیریم ما می شویم محور شرارت و عربستان سعودی که بزرگترین وارد کننده سلاح است می شود بهترین، کشوری که خشونت و تنفر فرقه ای مذهبی را به منطقه صادر و منتشر می کند، اون همه شهروندان غربی را کشتند باز وهابیت پابرجاست، ببین چه سود و فایده ای دارد که هیچ انتقادی ازش نمی کنند چه در ایران و چه در غرب، همه می دانند منبع الهابخش تروریست ها وهابیت تندرو است این وهابیت حتی بین کشورهای عربی اختلاف انداخته است، ما طعم صلح و آرامش و اتحاد را نخواهیم چشید، چون فکر می کنند مسلمانان اگر متحد شوند تهدید هستند. چرا به اون روحانی تندروی شیعی در لندن شبکه تلویزیونی دادند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چقدر بده آدم توی ایران زندگی کنه ولی اسمش یمن باشه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چقدر بده آدم توی ایران زندگی کنه ولی اسمش یمن باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بهترین کار برای زنده نگه داشتن مظلوم همینه جناب یمن ادامه بده، خیلی ها هستند واسه مرده های اروپایی و امریکا شمع روشن می کنند حاضرن گریه کنندولی کسی برای مرده ها یمنی تره هم خرد نمی کند.
ناشناس
| Belgium |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آره واقعا بهترین راه همینه واسه اونها این کارا آب و نون میشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بدتر از اون اينه كه كسي تو ايران زندگي كنه و عبد و عبيد امريكا باشه
هروقت ایران به عراق نزدیک شد یهو یه فیلم های نژادی و توهین ها به هم در شبکه های اجتماعی به اوج می رسد بنظرم برای جلوگیری از انتشار چنین فیلم هایی بهتر است ایران و عراق رابطه دوستانه نداشته باشند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
راه دیگه برای ایجاد اختلاف چیه؟ طرف داره این همه فشار می آره و تحریم می کنه یکی دیگه داخل ایران شعر مصیبت می خونه اون وقت یه کشور دیگه میاید این رشته هارو پنبه می کنه، بهترین و کم هزینه ترین راه ایجاد اختلافه، .
اونایی که سنگ امریکایی را به سینه می زنند اگر کودتا علیه دکتر مصدق را نادیده می گیرند، اگر کمک بی سابقه امریکا به صدام را نادیده می گیرند و ورود ناوهای امریکا به خلیج فارس تا تمرکز نیروهای ما را بهم بزنند، اگر کشته شدن مسافران هواپیما مسافری را نادیده می گیرند، اگر تحریم دارو و خودرو را نادیده می گیرند اگر مداخله دولت امریکا برای ناامن کردن خاورمیانه را نادیده می گیرند، اگر پناه دادن تروریست ها را نادیده می گیرند چرا کشته هایی که بطور مستقیم بوسیله ارتش امریکا یا نوکرهای آنها کشته شدند را نادیده می گیرید؟ چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اونایی که سنگ روسیه یا انگلیس رو به سینه میزنن......ولش کن حوصله نوشتن ندارم ده ها کتاب هست از خیانت این دو تا کشور موذی که اگه اهلش بودی تا بحال خونده بودی
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اشتباه مثبت خورد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آنهایی هم که از کودتا علیه دولت دکتر مصدق در سال ۱۳۳۲ در کنار حزب توده و دولت آمریکا و انگلیس حمایت کردند
و الان هم اجازه نمی دهند تا مردم در سالمرگش بر سر مزارش حاضر شوند
سراب
| France |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حالا چیشده شما انقدر مصدق دوست شدید عجیبه اگه امریکا رو نداشتید مشکلاتو گردن کی مینداختید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
جناب ناشناس 10:39 مگه اشکالی داره آدم واسه رفاه خودش هرکاری بکنه؟ به بن سلمان یه حرفی بدی بزن ببین چند نفر چه لیچارهایی بارت می کنند. بنظرم اغلب آدما برای رفاه خودشون دست به هرکاری می زنن
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
علی آقا این خبر خیلی کهنه است از شما انتظار نمی رفت.
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
خب شما بگو سنگ آمریکا رو به کجا بزنیم
یعنی این امریکاییها چقدر مزخرفند برای منزوی کردن ایران چه چرندیاتی که نمی گویند این عربها هم ساده و زود باور
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
خییییییییییییلی بد اند
بد بد بد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آخخخخخی عرب ساده
نامه 50 ژنرال به ترامپ كه مال قبله و قبلا هم تيتر زده بودي كه تكرار مي كنيد تا مثلا بخاطر فشار داخلي كه به مردم مياد مردم ضريب تحملشون بره بالاتر و مثلا پيش خودشون بگن صبر كنيم ان شا الله درسته ميشه چون از داخل خود امريكا هم مخالف خروج ترامپ از برجام هستن وووو. اره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چطور دولتهای غربی اجازه ورود این پولهای اختلاس شده از جیب ملت ایران را می دهند. مگر کانادا و اروپا و آمریکا قوانین ضد پولشوئی ندارند؟ عضوFATF نیستند؟ این همان استاندارد دوگانه ائی است که غربی ها در همه چیز دارند.
یکی نیست به این امریکاییهای وقیح بگه که ایران با کلی تشریفات به عنوان یک کشور دوست و محترمانه وارد عراق شد ولی ترامپ جوری وارد عراق شد انگار ارث پدرشه
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
والا هر جا بخوای خرج کنی محترمانه راهت میدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
برادر منظورم این است که کی یه جوری وارد عراق شد که انگار عراق یکی از استانهای کشورش است ترامپ یا روحانی
ناشناس
| - |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
امریکا که بیشتر خرج کرده
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
۱۳.۵۲
بیدار شو دوست عزیز هر چقدر خرج کرده به توان ۱۰سود کرده.از فروختن اسلحه گرفته تا بازسازی.از اینها گذشته
پول زیادی هم در اورده از بابت دلالی نفت.داعش یا کشورهای که بخاطر تحریم مجبورن نفت رو مفت و زیر قیمت بدن(نفتی که الان باید بشکه ای ۲۰۰ دلار بود)گاها ۲۰ دلار میخرن فکر میکنی اختلاف قیمتش کجا میره؟
ناشناس
| Poland |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
امریکا خرج جنگ کرده نه خرج مسئولین
چرا گردن اسد بلند است...
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
زبونش رو ندیدی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
از بس برای ماندن بر سر قدرت سرش را بالا کشیده ، گردنش دراز شده
ولی یکروز باید پاسخ بدهد
چه کسی ۴۰ تن طلای سوریه را دزدید؟

آقا اجازه، من بودم!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
خیلی بی تربیتی برو پشت در کلاس هر دو تا پاتو بگیر بالا
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
یالا بقیه دزدی ها رو هم گردن بگیر کار داریم میخوایم بریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ب ز یا اینکه س ی و یا م خ بوده اند
شما زحمت بکشید ببینید طلا های ایران که به ترکیه انتقال داده شده را چه کسی برداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
همان ۱۷ تن طلا را که بردند ترکیه و اردوغان ، هاپولیش کرد و دست رضا ضراب و بعضی در کار بود
باعث شد تا حزب عدالت و توسعه از رقبای سیاسی اش جلو بزند و قدرت را قبضه کند
40 تن طلا درمقابل 6 میلیارد یورو گمشده درایران پول خرد هم نیست پس لطف کن با این خبرا مارو گوش مخملی فرض نکن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
البته همچین پول خرد هم نیست چون ۴۰ تن شمش طلا در بازار جهانی ۲ میلیارد دلار قیمت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
البته رقم دقیق 22 میلیون دلار است که به عنوان پورسانت معامله دریافت شده
این 40 تن طلای سوریه اندازه این اختلاس اخری (6.6 میلیارد یورو)ارزش نداره
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
حدود ۳۰ درصد این اختلاسه هست
ما که خودمون با دست خودمون البته به طرحهای سیف و مشاورانش در بانک مرکزی 30 تن طلای این مملکت را دادیم رفت . ذوران احمدی نژاد هم گفتند که چندین تن طلای ایران حین انتقال در ترکیه به دست دولت ترکیه افتاده بود ! که همین اردوغان گفته بود خدا به ترکیه هدیه فرستاده است ! این غربیها و بخصوص صهیونیستها همیشه دنبال ذخایر طلا هستند . در یک فیلمی که ملکه الیزابت از طلاهای به امانت گذاشته شده در بانک انگلیس بازدید می کرد اشکارا دهانش از دیدن این همه شمش طلا خیره مانده بود ! با تعجب فراوان سئوال کرد این طلاها متعلق به چه کسی است ؟ جواب این بود که به خانواده روچیلدها تعلق دارد ! شما باید عکسهایی که از خزانه دولت غراق بعد از جنگ امریکا و سقوط صدام گرفته شده بود می دیدید . اینها فقط طلا نبودند بلکه خزائن مربوط به تمدن بابل که ارزش تاریخی و قدمت به ارزش طلای ان ( که همان میزان طلایش هم کم نبود ) خیره کننده بود . زنی که انها را نشان می داد می گفت که صدام برای جلوگیری از دستبرد انها را از بانک مرکزی خارج کرده بود و در محل امنی چندین کیلومتر زیر زمین پنها نکرده بود . شما اضافه کنید میلیاردها دلار که در خزائن لیبی بعد از سقوط معمر القذافی با هواپیما توسط امریکا و انگلیس از این کشور خارج شد . بله بی بی سی برایشان برنامه می گذارد و هر روز با بمباران تبلیغاتی ابرو را می برد و بعد که خودشان اسباب سقوط خودشان شدند مالشان را به تاراج می برند و بر ریش آن ملت می خندند ! با انکه داعش واقعا در سرزمینهای اسلامی و به مسلمانان ضربه های جبران ناپذیر وارد کرد و کشور سوریه و ما در سوریه بسیار هزینه دادیم واقعا ارزش داشت که یکبار هم شده به این غربیها نشان داده شد هرگاه اراده کنند نمی توانند هر حکومتی را که می خواهند ساقط کنند . افرین به اسد ! یکبار در تاریخ این منطقه این اتفاق افتاد و انشاله در مورد ایران هم همینطور می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
آفرین جان چجوری الیزابت دهانش "خیره" مانده بود.؟؟لطفا یه کم بیشتر توضیح بده
ناشناس
| Norway |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
سرکار افرین قبول این کشور ها که شما فرمودید غارت شده اند.ما که غارت نشده ایم ثروت کشورمان کجا رفته؟؟؟؟
برای مردم گرسنه فرق نمی کند که خودی بدزدد یا بیگانه این که شما میگویی فرافکنی است و برای تحریک احساسات مردم
برای مردم فقیر شهر و روستا این مهم است که ثروت کشورش برای همان مردم رفاه بیاورد سالها قبل همینطور با تحریک احساسات مردم آنها را به هیجان آوردند و نتیجه همینی است که می بینید
کسی نمی گوید امریکا دلسوز ایران یا کشور های منطقه است اما اینکه چطور با این کشور که میدانیم دوست نیست تعامل کنیم این مهم است
مردم میگویند باشد امریکا دلسوز نیست اما چرا خودی هایی که ادعای دلسوزی میکنند میزنن و میبرند و سر از کانادا در می آورند
از احمدی نژاد هم اسم نبرید برای مردم ایران احمدی نژاد و خاتمی و روحانی فرق ندارد مردم رفاه نسبی میخواهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ناشناس 14:16 دمت گرم
این کامنتها رو که می خونم می بینم خیلی از دوستان در تپه های باقالی ها به سر می برند ایها الناس امریکا ناتوی عربی رو حمایت می کنه برای چی برای حمله به ایران تو رو خدا اینقدر بر طبل تفرقه نکوبید اشوب بعد جنگ بعد تجزیه کشور بیشتر از هر زمانی ایران عزیزمان راتهدید میکند تادیر نشده به خود بیاییم همه باید در مقابل بدخواهان کشورمان متحد باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
لحن خوبی نداری مومن
ناشناس
| Poland |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
هر کس برای خودش نظری دارد و حق دارد بیان کند شما هم حق نداری به کسی توهین کنی شاید از نظر اونها هم شما از مرحله پررت باشید
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
علی رغم لحن بد نظر شما از نظر بنده کاملا صحیح بود.مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
تجریه کشور که گفتید قبول دارم امریکا و کشور های عربی دنبال تجزیه ایران هستند . ولی ما نمیزاریم
با اینکه برای 90 درصد ایرانی ها روزگار بد میگذرد ولی ما همه با هم هستیم اجازه دخالت کشور های خارجی را نمیدهیم .
اون طلاهایی که از ایران خارج شد و به ترکیه رفت وتوقیف شد و اردوغان گفت این محموله مارو نجات داد ازبحران اقتصادی اونا رو کی برده بود از ایران ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
طلاها راهم یکی از نورچشمی ها برده. وقتی سه میلیارددلار را خاوری وشش میلیارد یورو را مرجان خانم برمیداردو می رود کانادا ؛ طلارا یکی برداشته ببره که خدا نصیب ترکیه کرده. افراد مطلع هم خواستند کسی نفهمه که کی بوده کلا انکار کردند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
شاید کار همین آل آقا بوده!!!!!!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دهه ۷۰ هم یک کامیون ده تن طلا را در مرز پاکستان ضبط کردند
ولی خیلی سریع گفتند آهن بوده و فوری رفع رجوع اش کردند
خدا بدهد برکت به مختلس رانت خوار
شما مختلسان مملکت خودمون رو بچسب که روز به روز رکورد میزنه طلای سوریه به ما ربطی نداره
آقای گراهام، این آرزوکه جولان متعلق به صهیونیستهاست رابگورخواهی برد، جولان متعلق به سوریه است، دیریازودبرش میگردونیم!!!میبینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
متعلق به هر کی هست به ما چ ربط داره؟ اقا مردم دارن از فقر و بدبختی جون میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
جولان مال سوریه است ولی اسرائیل جولان رو پس نمیده و امریکا و کشور های دیگه هم به مروز زمان به رسمیت میشناسند نه ما میتونیم کاری کنیم نه سوریه . اینده هم ثابت خواهد شد


شما فعلا خزر را بچسب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
ما مرزهای خودمون رو حفظ کنیم بسه
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
می تونی بروشهرهای مرزی ببین مردم حتی نون خشک هم گیرشون نمیادبخورن ،حق اونهارا بگیر
هر زمان مشخص شد که 18 میلیارد دلار پول و طلای ملت ایران که در ترکیه توقیف شد چه حال و روزی پیدا کرد، وضعیت طلاهای سوریه هم معلوم میشه
حالا یعنی الان ما تو کشورمون هیچی گم نمیشه فقط تو سوریه چیزی گم میشه
بابا ما بزرگ تر از اینا رو گم میکیم اب از اب هم تکون نمیخوره:-X
100% نیروهای کرد بودند که داعش را شکست دادند و نقش پشتیبانی هوایی اعتلاف هم خ موثر بود. نیروهای سوریه دمکراتیک مردانه جنگیدند ، زنان و دخترانشان فخر تمام زنان و دختران جهانند. ای کسی که به آنها می گویید تجزیه طلب! اگر آنها از ناموس و سرزمین خودشان دفاع نمی کردند پس تمام مناطق کردنشین و حتی عرب نشین شمال سوریه همچون شنگال قتل عام می شدند و به بردگی گرفته می شدند.وقتی همه از ترس داعش وحشت کرده بودند آنها بودتد که در مقابل این تروریست ها سینه جلوی گلوله سپر کردند و 8 هزار شهید دادند. حالا میگید طلاهای داعش را آنها برده اند... این خیلی بی انصافی است... باز هم بی انصافی است که بگویید تروریست و تجزیه طلب...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
سعی کن بدون تعصب به مسائل نگاه کنی چون ما هر چی میکشیم در این خاورمیانه به خاطر تعصب بی جاست.
فک کنم کار روس هاست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر