بازدید 11839
پیمانه اقتصادی؛

دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت/ جریمه هنگفت در انتظار خودروسازان آلمانی/ مخالفت بانک مرکزی با طرح سپرده ارزی/ مدیر «اینستکس» به تهران آمد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون موافقت شورای اقتصاد با خرید ۲۸ فروند هواپیما، دلار در کانال ۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد، جهش ۲۹۰۰ واحدی شاخص بورس، سهام آسیایی اندکی رشد کرد، چرا ارزش سهام بوئینگ ۱۲ درصد سقوط کرد؟، صعود قیمت نفت در پی اتمام حجت عربستان، صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله ممنوع است، عربستان مالیات بانک‌ها را تا ۲۰ درصد بالا می‌برد و عرضه مرغ ۱۱.۵۰۰تومانی در میادین را در بر دارد.
کد خبر: ۸۸۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 12 March 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون موافقت شورای اقتصاد با خرید ۲۸ فروند هواپیما، دلار در کانال ۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد، جهش ۲۹۰۰ واحدی شاخص بورس، سهام آسیایی اندکی رشد کرد، چرا ارزش سهام بوئینگ ۱۲ درصد سقوط کرد؟، صعود قیمت نفت در پی اتمام حجت عربستان، صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله ممنوع است، عربستان مالیات بانک‌ها را تا ۲۰ درصد بالا می‌برد و عرضه مرغ ۱۱.۵۰۰تومانی در میادین را در بر دارد.

دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت

با واریز یارانه نقدی اسفند ۱۳۹۷، دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت. یارانه نقدی اسفند جاری ساعت ۲۴ دوشنبه (۲۰ اسفند) واریز شده است که حدود شش روزی زودتر از موعد معمول پرداخت در سایر ماه‌ها بود. یارانه اسفند ۱۳۹۷، نود و هفتمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی است که به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌شود و به همراه آن افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی واریز شده است. در این حالت دریافتی هر یارانه‌بگیری که از ابتدای اجرای قانون در آذر سال ۱۳۸۹ تاکنون در لیست سازمان هدفمندی قرار داشته است، به چهار میلیون و ۴۱۳ هزار تومان می‌رسد. این در حالی است که دولت طی این سال‌ها همواره به بیش از ۷۵ میلیون تن یارانه پرداخت کرده و اکنون تعداد آن‌ها از حدود ۷۸ میلیون نفر گذشته است. به گزارش ایسنا، هزینه ۴۲ هزار میلیاردی در سال و ۳۴۰ هزار میلیارد تومان از شروع پرداخت یارانه تاکنون، نتیجه توزیع همگانی این مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است که اکنون رقمی قابل توجهی نیست.

موافقت شورای اقتصاد با خرید ۲۸ فروند هواپیما

آخرین جلسه شورای اقتصاد در سال ۱۳۹۷ ظهر روز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.‌ در این جلسه که وزرای نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند، درخواست‌های برخی دستگاه‌های اجرایی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم گرفته شد. سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برای خرید فروند فروند هواپیمای ای تی آر، سه فروند ایرباس جدید و پنج فروند هواپیمای ایرباس دست دوم نیز درخواستی بود که از سوی وزارت راه و شهرسازی مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با آن موافقت شد.

دلار در کانال ۱۲ هزار تومان خرید و فروش شد

در معاملات روز (دوشنبه بیستم اسفندماه ۹۷) خروجی سامانه سنا بانک مرکزی نشان از کاهش قیمت دلار و یورو داشت. به گونه‌ای که بر اساس این سامانه، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۸۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۱۲۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، ۱۵۰ تومان ارزان‌تر است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی به نرخ ۱۴۸۵۰ تومان خریداری و با کاهش ۱۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۴۹۰۰ تومان فروخته شد. 

جهش ۲۹۰۰ واحدی شاخص بورس با حمایت دوباره فولاد و فملی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۲۹۰۰ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۳۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۳۹ واحدی به رقم ۴۸ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۱۷ واحدی، عدد ۳۱ هزار و ۳۲۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۱ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۹۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۲۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۱۸۷ هزار و ۶۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۳۹۰ واحد افزایش به رقم ۱۲۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۵۷۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۹۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۹۵ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۸۶ واحد افزایش، بیشترین نقش را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.

دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت/ جریمه هنگفت در انتظار خودروسازان آلمانی/ مخالفت بانک مرکزی با طرح سپرده ارزی/ مدیر «اینستکس» به تهران آمد

سهام آسیایی اندکی رشد کرد

روز دوشنبه، با امید سرمایه‌گذاران به ارائه سیاست‌گذاری‌های حمایتی بیشتر از سوی دولت چین، سهام آسیایی اندکی رشد کردند. اما گزارش اشتغال شوکه‌کننده و ضعیف آمریکا تردیدهایی در مورد وضعیت اقتصاد جهانی ایجاد کرد و سود سهام را محدود کرد. سهام اروپایی، معاملات را با رشد آغاز کردند؛ فوتسی انگلیس ۰.۷ درصد، کاک فرانسه ۰.۶ درصد و داکس آلمان ۰.۵ درصد، در ابتدای معاملات رشد کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۴ درصد بالا رفت و یک چهارم سقوط ۱.۶ درصدی روز جمعه خود، که دومین سقوط بد امسال این شاخص بود، را جبران کرد. نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد، درحالی‌که سهام استرالیا با ۰.۳۸ درصد افت مواجه شد.​ کوسپی کره‌جنوبی ۰.۰۳ درصد بالا آمد. سهام کامپوزیت شانگهای چین ۱.۹۲ درصد جهش کرد. شاخص شرکت‌های برتر چین هم ۱.۳ درصد جهش کرد. این درحالی است که این شاخص‌ها روز جمعه بیش از ۴ درصد سقوط کرده بودند. بانک مرکزی چین روز یکشنبه اعلام کرد که با افزایش وام‌دهی و کاهش هزینه‌های وام‌گیری، از اقتصاد بیشتر حمایت می‌کند.

چرا ارزش سهام بوئینگ ۱۲ درصد سقوط کرد؟

روز دوشنبه، در آغاز معاملات وال‌استریت، بیش از ۱۲ درصد از ارزش سهام بوئینگ آمریکا سقوط کرد که این اتفاق باعث خواهد شد میانگین صنعتی داوجونز در معاملات روز دوشنبه در منطقه منفی بماند. قیمت هر سهم بوئینگ در معاملات روز جمعه در ۴۲۲.۵۴ دلار بسته شد، درحالی‌که در همین آغاز معاملات روز دوشنبه، تحت تأثیر سقوط هواپیمای بوئینگ هواپیمایی اتیوپی در روز یکشنبه، که ۱۵۷ تن را به کام مرگ فرو برد، قیمت هر سهم آن به ۳۷۰ دلار سقوط کرد. هواپیمایی که در این سقوط دچار سانحه شد، یکی از پرفروش‌ترین‌های بوئینگ، ۷۳۷ مکس ۸، بود. این سقوط نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی این مدل ایجاد کرد، چراکه کمتر از ۵ ماه پیش یک هواپیمای دیگر از همین مدل در اندونزی سقوط کرده بود. سقوط شدید سهام بوئینگ به تنهایی باعث شد که میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۳۵۰ واحد پایین بیاید. بوئینگ تا به اینجا بزرگترین تأثیر را بر شاخص داو داشته است، چراکه این شاخص قیمت‌محور است، یعنی هرچه قیمت سهام یک شرکت بیشتر باشد، تأثیر آن هم بر داوجونز بیشتر خواهد بود.

جریمه هنگفت در انتظار خودروسازان آلمانی

دنیای اقتصاد نوشت: براساس گزارش نشریه آلمانی اشپیگل، گروه حقیقت‌یاب اتحادیه‌اروپا اعلام کرده است که دایملر، ب‌ام‌و و فولکس‌واگن باید مبلغ یک میلیارد یورو به‌‌دلیل کاهش تأثیرگذاری سیستم‌های فیلترینگ اگزوزها پرداخت کنند.بر این اساس خودروسازان آلمانی تصمیم گرفته‌اند ابعاد مخزنی را که به‌نام Adblue شناخته می‌شود، کاهش دهند و البته برخی از فیلترها را از مخازن خودروهای بنزینی حذف کنند.«ادبلو» راهکاری برای کاهش نیتروژن‌اکسید موتورهای دیزلی با استفاده از ترکیب اوره در آب است. ب‌ام‌و در مورد این موضوع اعلام نظر نکرده اما گروه دایملر تاکید کرد که در حال همکاری با مسئولان اروپایی برای بررسی این روند است. فولکس‌واگن نیز اعلام کرده در حال همکاری با مسئولان مربوطه است. همکاری‌های استراتژیک بین خودروسازان آلمانی چیز غیرمعمولی نیست، ولی هم اکنون آنها به همکاری در راستای عملی خلاف قوانین متهم شده‌اند و در واقع می‌توان انتظار داشت که در صورت اثبات آن باید ۱۰درصد از درآمد جهانی خود را صرف پرداخت این جریمه کنند.
 
بازار اوراق مسکن؛ «تسه‌ها» در انتظار گشایش نوروزی
 
اوراق تسهیلات مسکن دی 96 «تسه9610» در جلسه داد و ستدی دیروز بیش از 7/ 0 درصد افت قیمت داشت و به بهای 55 هزار و 61 تومان به فروش رفت. سایر سررسیدهای وام شرایط متفاوتی را از هم تجربه کردند، اما وجه اشتراک آنها نوسان محدود بود که میانگین قیمت آنها را در کانال 55 هزار نگه داشت. جهش نجومی بهای واحدهای مسکونی قدرت خرید متقاضیان مسکن را محدود کرد و با کاهش حجم معاملات بازار «تسه‌ها» را نیز تحت تاثیر قرار داد. از طرف دیگر رشد ۲۰ درصدی نرخ اجاره در مقابل افزایش بیش از ۸۵ درصدی قیمت آپارتمان در بهمن نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیاری از خانه‌ اولی‌ها را روانه بازار خانه‌های استیجاری کرده است. حال در آستانه عید نوروز و با افزایش تقاضای فصلی امید است اوراق وام مسکن رونق بیشتری یابند و شرایط بهتری را تجربه کنند.

صعود قیمت نفت در پی اتمام حجت عربستان

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تأثیر اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی در خصوص ادامه کاهش تولید اوپک پلاس تا تابستان و افت شمار دکل‌های حفاری آمریکا افزایش پیدا کرد. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۲ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش، به ۵۶.۳۹ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۰ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۶۵.۰۴ دلار در هر بشکه رسید. با وجود این افزایش، بازارها تحت تأثیر آمار اشتغال مأیوس کننده آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به گسترش کندی اقتصادی در آسیا و اروپا به آمریکا را برانگیخت، پیش‌روی چندانی نداشتند.

عرضه مرغ ۱۱.۵۰۰تومانی در میادین

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: عرضه گوشت مرغ تازه و منجمد در شهر تهران ادامه دارد و گوشت مرغ منجمد به هر میزان که لازم باشد در سطح میادین با برنامه ریزی درست توزیع می‌شود و این روند را ادامه خواهیم داد. وی گفت: عرضه گوشت مرغ گرم را افزایش دادیم تا در دسترس مردم باشد، مردم می‌توانند هر کیلو گوشت مرغ تازه را از سازمان میادین به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند. وی افزود: امروز در تهران بالای ۲۰۰ تن گوشت مرغ در سطح میادین عرضه شد در حالی که روزهای قبل ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن عرضه داشته ایم. وی گفت: این روند تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت، استمرار این عرضه متناسب با شرایط قیمت در بازار است و تا هر زمانی که بازار کشش داشته باشد و شرایط قیمتی متعادل شود این توزیع گوشت با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی ادامه دار خواهد بود.

ورناصری با بیان اینکه طبیعی است وقتی قیمت مرغ کاهش پیدا کند دیگر نیازی به توزیع مرغ منجمد نخواهد بود، ادامه داد: حتماً توزیع گوشت در این حجم اثرگذار بوده و ما در دو ماه گذشته چیزی حدود ۳۰ هزار تن گوشت گرم عرضه کرده ایم که در مقطع قبل قیمت به ۹.۸۰۰ تومان رسیده بود و در یک ماه اخیر هم تا امروز به ۱۱.۵۰۰ تومان رسیده است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: یکسری نوساناتی در پایان سال اتفاق می‌افتد که به خاطر افزایش تقاضاست. ورناصری افزود: عرضه حدود ۲۰۰ تن مرغ گرم در میادین و افزایش عرضه مرغ منجمد حتماً اثر خود را بر روی قیمت‌ها در روزهای آینده خواهد گذاشت و مردم می‌توانند مرغ منجمد را به ازای هر کیلو ۱۰.۵۰۰ تومان و مرغ گرم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کنند. /صدا و سیما

صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله ممنوع است

گمرک ایران، صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله را ممنوع اعلام کرد. در بخشنامه گمرک ایران خطاب به گمرکات اجرایی کشور آمده است: پیرو بخشنامه های شماره ۲۰۴.۹۷.۷۳۵۵۱۵ مورخ ۹۷.۶.۲۰ و ۳۳۳.۹۷.۱۳۴۲۳۳۹ مورخ ۹۷.۱۱.۱، به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰.۲۹۷۴۴۱ مورخ ۹۷.۱۱.۱۶ دفتر مقررات و واردات ارسال و اعلام می دارد: ممنوعیت صادرات انواع کاغذ و کاغذ باطله تحت تعرفه های مندرج در ردیف های ۱۱تا ۲۲ جدول پیوست نامه شماره ۶۰.۱۵۸۲۷ مورخ ۹۷.۶.۱۵ ابلاغ شده طی بخشنامه ۲۰۴.۹۷.۷۳۵۵۱۵ و کاغذهای موضوع نامه شماره ۹۷.۱۰۰.۵۰۸۷۹ مورخ ۹۷.۱۰.۳۰ سازمان توسعه تجارت ایران (ابلاغ شده طی بخشنامه شماره ۳۳۳.۹۷.۱۳۴۲۳۳۹)، همچنان به قوت خود باقی است.

مخالفت بانک مرکزی با طرح سپرده ارزی

هادی قوامی عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست روز دوشنبه کمیسیون گفت: در این جلسه رسیدگی به طرح سپرده ارزی در بانک‌های عامل در دستورکار قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد. نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توضیح داد: در این طرح بانک مرکزی و بانک ها موظف می شوند که بازپرداخت اصل و سود سپرده های ارزی را تضمین کنند تا تشویقی باشد که مردم ارزهای خود را در نظام بانکی بیاورند. نمایند مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح تنها یک ماده دارد، ادامه داد: هدف از این طرح این است که به صاحبان دلار، یورو و ارزهای خارجی اطمینان داده شود سرمایه های ارزی خود را در نظام بانکی سپرده گذاری کنند. وی اظهار داشت: در این زمینه رئیس بانک مرکزی بارها ضمانت های شفاهی برای بازپرداخت اصل و سود سپرده های ارزی داده است اما  گفته می شود در این حوزه خلأ قانونی وجود دارد بنابراین نمایندگان به چنین طرحی را در نظر گرفته اند. نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی مخالف این طرح است. /خانه ملت

بانک چین در حال آزادسازی قوانین بازار مالی برای خارجی‌ها

یی گانگ رئیس بانک مرکزی چین گفت: چین بیشتر اقدامات مرتبط با بازکردن بازار مالی خود برای شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی که در سال گذشته اعلام کرده بود را اجرا کرده است. وی افزود: معتقد هستیم که باز شدن بازار مالی چین برای جهان و کشور چین راهگشا است. رئیس بانک خلق چین گفت: چین با قدرت به توسعه باز کردن بازار مالی خود در ارتباط با جدول زمانبندی اعلام شده در آوریل سال گذشته میلادی پیش خواهد رفت. به نقل از ایبنا؛ بر همین اساس، یازده سیاست مرتبط با باز شدن بازارهای مالی چین به سمت خارجی ها، بخش های مختلفی را از قبیل بانکی و بیمه ای پوشش می دهد. چین در نوامبر سال گذشته میلادی با اجرای سرمایه گذاری مشترک «آمریکن اکسپرس» برای راه اندازی کارت بانکی برای تسویه حساب موافقت کرد و به شرکت گلوبال اس اند پی اجازه ورود به بازار اعتبارسنجی را در ژانویه سال جاری میلادی داد.

مدیر «اینستکس» به تهران آمد

سفارت فرانسه در تهران دوشنبه شب از سفر مدیر سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX) به ایران خبر داد و نوشت: « پر فیشر» با رؤسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران دیدار کرده است. 

دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت/ جریمه هنگفت در انتظار خودروسازان آلمانی/ مخالفت بانک مرکزی با طرح سپرده ارزی/ مدیر «اینستکس» به تهران آمد

حساب رسمی توئیتر سفارت فرانسه در تهران با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: «رؤسای نمایندگی‌های سه کشور اروپایی از پر فیشر رئیس اینستکس در تهران استقبال کردند؛ گامی مهم برای بحث با همتایان ایرانی در مورد چگونگی عملیاتی کردن ساز و کار تجاری اتحادیه اروپا و ایران.» به گزارش ایرنا، وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند، کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران با نام «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا' (اینستکس - INSTEX) به ثبت رسمی رسیده است. این سازوکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما به‌ تدریج دامنه‌اش گسترش خواهد یافت.

عربستان مالیات بانک‌ها را تا ۲۰ درصد بالا می‌برد

طبق آن‌چه منابع آگاه می‌گویند، عربستان سعودی در نظر دارد برنامه‌ای را اجرا کند که طی آن مالیات اسلامی‌ که توسط بانک‌های داخلی این کشور به دولت پرداخت می‌شود تا ۲۰ درصد، یا ۲ برابر نرخ فعلی، افزایش پیدا کند. این درحالی است که بزرگترین صادرکننده نفت جهان می‌کوشد منابع درآمدی جایگزینی برای خود پیدا کند. مقامات مالیاتی عربستان در حال مذاکره با رهبران این کشور برای افزایش مالیات دینی، یا زکات هستند. آنها احتمالاً می‌خواهند این نرخ را با نرخ مالیات ۲۰ درصدی که بانک‌های خارجی فعال در این کشور به دولت پرداخت می‌کنند، منطبق کنند. منابع آگاه که به علت محرمانه بودن این مذاکرات نخواستند نامی از آنها برده شود، می‌گویند مذاکرات در این زمینه همچنان ادامه دارد و ممکن است نرخ نهایی از این میزان کمتر باشد. از سال گذشته، بانک‌های داخلی عربستان قبول کردند، به عنوان بخشی از توافق خود با دولت، پس از کم کردن سود اوراق دولتی، ۱۰ درصد از سود باقی‌مانده خود را به صورت زکات به حکومت پرداخت کنند. با انتشار این اخبار شاخص سهام بانک تداول با بیشترین سقوط خود در بیش از ۲ ماه اخیر روبرو شد. سهام الرجحی، بزرگترین بانک اسلامی، به کمترین میزان خود در یک ماه اخیر سقوط کرد، درحالی‌که سهام بانک ملی تجارت عربستان ۱.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص سهام عربستان، تداول، هم ۰.۶ درصد افت کرد. /بلومبرگ انگیسی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت منظور برای ده سال است دیگه این طور نیست؟ راستی قیمت صد دلار هفته پیش با دیروز چقدر فرق قیمت داشت؟ متوجه ای چه عرض می کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
من همون اول جهت یارانه ثبت نام کردم و هرگز یارانه دریافت نکردم. الان متوجه شدم چه اشتباه بزرگی کردم مدیر مم که حقوقش ده برابر من بود یارانه میگرفت الان یک ساله خانه نشین شدم بیمه تامین اجتماعی که ۱۱ سال پرداخت میکردم قطع شده و به خاک سیاه نشستم هنوز مدیرم که ۷۰ سالشه کار هم داره یارانه میگیره من نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
یک بازنشسته هستم حدود 4ساله که به جرم داشتن یک خانه یارانه ام قطع شده. با4 سر عائله.
لطفا در تیتر زدن خبر به شان و منزلت مردم هم توجه کنید چرا باید همیشه روی سر این مردم منت گذاشت. گیرم هر نفر 4میلیون 400 هزار تومن یارانه بگیره آیا این ضربه به دولت حساب میشه؟ لطفا بفرمایید مردم چقدر در این مدت از دست داده اند؟ اصلا یک معامله همه چی به قیمت های 8 سال پیش بره و این یارانه ها مال دولت.
دریافتی هرنماینده مجلس وآقازاده ومدیرعامل بانکهاوخلاصه مسئولین دراین 10سال چقدربوده؟اختلاسهای پنهان چقدربوده؟درآمددولتهاازافزایش نرخهاطی این 10 سال چقدربوده؟....همچین نوشتی دریافتی یارانه بگیرهاارچهارمیلیون و400 گذشت...انگاردرهرنوبت این مقدارمیگیره...
چهار میلیون و 400 یارانه داده اید ولی مبلغ 40 میلیون روی پراید کشیده اید و ....................................
باید به حال این مردم گریست دراین جا اعداد ارقام فقط فاجعه مدیریتی نشون میده یعنی بعد از سه تا زلزله بزرگ که

بزرگترین فاجعه طبیعی در کشور و قحطی بعد از جنگ جهانی دوم در ایران این بزرگترین فاجعه مدیریتی در ایرانه معاصر هست
دریافتی هر یارانه‌بگیر از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان گذشت. و مخارجشان از این بابت 44000000 چهل و چهار میلیون شده است.
درآمد دولت را هم در طول این مدت از هر ایرانی اعلام کنید فقط این چهل و پنج هزار و پانصد تومان ناقابل را حساب میکنید؟
جریمه هنگفت در انتظار خودروسازان آلمانی

در عوضش تو كشور ما خودروسازها هربلايي كه سرملت بيارن نه تنها جريمه نميشن بلكه دولت از حلقوم ملت و بيت المال بهشون وامهاي بدون برگشت ميده و اونوقت ميگه من نمي تونم بيشتر از اين افزايش حقوق بدم به كارمندهاي دولت.
خودروسازها دارن خون ملت و پول بيت المال رو ميمكن
سلام
من یارانم سه سال قطع شده درامدم زیر سه میلیون .مدیران و همکارام با درامد بالاتر از من و یا زن شاغل و ماشین مدل بالا هنوز یارانه میگیرن و به ریش این دولت و ما می خندن.
این عین بی انصافی .من اعتراض کردم حتی به کار و امور اجتماعی رفتم گفتن نگران نباشید برای همه قطع میشه و....چندتا خانم جوان گذاشتن تو طبقه همکف اداره کار خیابان ازادی که بخدا یکیشون داشت مژه هاشو فر می داد و یکیشون ناخوناشو تیز میمرد.
جواب منم سر بالا داد .
من یک شهروند عادی هستم ایمیلم واقعی و نامم هم واقعی ضد انقلابم نیستم . هرچی نوشتم واقعی بوده حاضرم...دیگه هیچ اعتقادی ندارم مگر این ناعدالتی ها اصلاح بشه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
چهار ملیون با تورم هیچی نمیشه تیتر بزنید سهم هر ایرانی از هر اختلاس چقد رهست
با نرخ تورم بالای ۱۰۰ درصد سپرده های بانکی چگونه هنوز ۱۸ درصده؟
شب عیدی ساختند که هیچی نمیشود خرید و بعد اقای جهانگیری بگوید خدا را شکر سال ۹۷ هم تمام شد!!!!!
بله تمام شد به ازای ۳ تا ۴ برابر شدن‌هر چیزی.
دولت به روزمرگی افتاده و فقط میخواهند روزها طی شود تا عید بیاید و بعد هم در سال اینده حتما خدابزرگه و یک جوری میشود.
اما اصلا چیزی به نام‌برنامه ریزی وجود ندارد و افق مشاغل اقتصادی امسال تاریک و سال اینده را هم خودشان نمی دانند چه میشود!!!!!!!!!
جای تاسف است.
با اعلام مدام ۱۴ میلیارد دلار برای مواد اصلی روزانه پیدا است چه خبره و ایا هزینه ها و ثبت سفارشات سایر محصولات در فکر اقایان هست؟
تمام کارخانه ها تعدیل نیرو و تک شیفت دارند میشوند.
شرکت سایپا را دریابید.
در حالیکه خودروسازان در فروشهای فوری کارت خودرو را ۹۸ میزنند منتهی سایپا یی ها میخواهند خودروهایی که ۳ روز به عید مانده را که باید ۶ ماه پیش تحویل میداده اند را کارت ۹۷ صادر و پوست گرده انهایی که خودرو ثبت نام کرده بودند و تا شهریور ندادند را بکنند و الان هم کارت ۹۷ صادر کنند و یعنی همه جوره حال طرف را که ازاین شرکت خرید انجام داده را بگیرند.
چرااین قدر ظلم؟؟؟؟؟؟؟؟
وزارت صمت چه میکند که این دو خودروساز عمده این قدر اذیت می کنند و من ۳ روز مانده به اخر سال چرا باید ۲۰ میلیون ارزش ماشینم بیافتد ؟؟؟؟؟ و هنوز ماشینی تا این لحظه به من نداده اند.
خوش به حال ما که کسی نمیتونه ایران خودرو و سایپا رو جریمه کنه.
والا دولت بازهم همین مبلغ را به جای آب و برق و گاز از مردم می گیرد
سلام من یه رفتگر شهرداری هستم یه کارگر ساده که سال قبل تمام پسندازش که 10میلیون بود به امید خرید یک پراید ثبت نام کرد و روزها را شمارش میکرد که خدا بخواد ماشین دار میشم اما بعد رسیدن موعد تحویل به بهانه اینکه ارز فعلا قیمتش مشخص نیست و باید منتظر باشم،هنوز در انتظارم دلخوش بودم که ماشین نو گیرم میاد و تا چند سال بیخرج، ای کاش زمان برمیگشت و من همون دست دوم میخریدم الان ماشین که ندارم هیچ پولم هم از دست دادم، فقط افسوس از داشتن یه ماشین بر دلم مانده میترسم یه روزی ماشین بهم بدم که دیگه از این دنیا رفته باشم...........
آقا مهدی در این مملکت صداقت داشتن اشتباه محض هستش.
با صداقت هیچ کاری پیش نخواهد رفت
من حاضر برای هر عضو خانواده نفری 10 میلیون به دولت پس بدم اما قیمت ها واسه ما بشه زمان قبل از اجرای هدف مندی یارانه ها.
دو سال است یارانه من کارمند و خانواده ام بی جهت قطع شده است . چرا با زندگی مردم بازی میکنید ؟ !! برای مخارج سنگین واقعا مانده ام چه کنم ؟ !! هر چقدر هم به سایت مربوطه میروم نوشته به علت محل سکونت و درآمد خانوار . مگر حداکثر حقوق یک کارمند چقدر است ؟ ! در محل ما خانه ی کناری قیمتش ده برابر آپارتمان من است . آیا بر اساس خیابان و محل زندگی میتوان قضاوت کرد ؟ ؟ سازمان هدفمندی یارانه .... خدا از سرتان نگذرد که اینگونه سطحی قضاوت میکنید .
چرا ارزش سهام بوئینگ ۱۲ درصد سقوط کرد؟
چون بویینگ مارو عاق کرد و به ما هواپیما نفروخت!
ما هم اونو عوق کردیدیم و ورشکسته شد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اخبار صبح انچنان مبگفت هواپیمای مرگ بویینگ که با خودم گعتم پراید را میخواهد چه طوری تعریف کند؟؟
عجیب ما هروقت میری سمت همسایه ها اروپایی ها پیدا شون میشه
کارمند محروم از یارانه دعاگوی شما در سال جدید

یارانه من کارمند و خانواده ام بی جهت قطع شده است . چرا با زندگی مردم بازی میکنید ؟ !! برای مخارج سنگین واقعا مانده ام چه کنم ؟ !!

سازمان هدفمندی یارانه .... خدا از سرتان نگذرد که اینگونه سطحی قضاوت میکنید .
فاصله طبقاتی در صنایع مختلف .....................

پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان یا شرکت ملی مس ، ثروتمندترین و از چاپخانه های اسکناس کشور هستند . . .

چنین شرکتهایی با منابع کلان ملی بوجود آمده اند . . . . هزینه کردن اختصاصی درآمد این مراکز ثروت ، تنها برای کارکنان آنها یا سایر سهامداران ویژه و بوجود آمدن قشری بسیار مرفه و خوشگذران از مدیر تا کارگر ، یک اشتباه راهبردی و خیانت به کل جامعه است .

حقوق کارگر ساده و خدماتی ، پنج میلیون تومان و مهندسین از ده تا سی میلیون تومان . غیر از سود سهام فولاد مبارکه ، سهام توکا ، سهام توکاریل ، توکاتدارک ، متیل فولاد و ... ( حدود بیست شرکت زیرمجموعه توکافولاد ) .

حقوق و مزایا در پتروشیمیها ، شرکت نفت ، گاز ، مپنا ، فولاد خوزستان یا شرکت ملی مس ، فولاد مبارکه ؛ نماد خیانت به جامعه و اقتصاد نامتعادل است .



این شرکتها با پول همه مردم ساخته شده اند نه فقط پرسنل و سهامداران فعلی !!!!
بازگشت اموال عمومی به سرقت رفته به نام خصوصی سازی مانند پتروشیمیها ، فولادیها ، مس ، آلومینیوم ، کشت و صنعتها و ..... و جلوگیری از انواع اختلاس و حقوقهای نجومی ، یقینا با جسارت و پشتیبانی مردم و رسانه های صادق ، ممکن است .
………………………………………
پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، فولاد هرمزگان ، شرکت ملی مس ، پالایشگاهها ، مپنا ، شرکت گاز ، معادن بی بدیل چادرملو ، گل گهر ، سرچشمه و امثالهم از محل درامد ملی کشور و مردم ، هر یک با میلیاردها دلار ، برای کمک به کل اقتصاد تجهیز و احداث شده اند نه به عنوان محلی برای زندگی و حقوقهای اعیانی چند هزار نفر سهامدار یا پرسنل محترم .
همه اینها باید ملی اعلام شده و به دولت و مردم بازگردد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر