بازدید 15700
نخستین پیروزی ایران در فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا توسط شاگردان منصوریان؛

النصر عربستان ۲ - ذوب آهن ایران ۳ / سه پنالتی برای سعودی‌ها هم حریف رگ غیرت ایرانی نشد/کامبک شیرین اصفهانی با تاکتیک اوت دستی!

تیم کم ستاره ذوب آهن اصفهان که در پلی آف هم الغرافه قطر را با بازگشتی رویایی از باخت دو بر صفر، حذف کرده بود، امشب النصر عربستان را مقهور انگیزه خود کرد و اولین پیروزی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ را رقم زد. شاگردان منصوریان نزدیک بود با پنالتی دقیقه ۸۹ ببازند، اما یک دقیقه بعد از خراب شدن آن فرصت، گل برتری را به سعودی‌ها زدند. داور کره‌ای پنالتی اول و مهار شده النصر را تکرار کرد تا سه پنالتی تقدیم سعودی‌ها کرده باشد
کد خبر: ۸۸۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 11 March 2019

تیم ذوب آهن اصفهان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز، از ساعت ۱۹:۱۵ در ورزشگاه آل مکتوم امارات به مصاف تیم النصر عربستان رفت و در دیداری دراماتیک با نتیجه ۳بر ۲ این مصاف حیثیتی را به سود خود رقم زد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ ذوب آهن با این برد در لیگ قهرمانان آسیا ۴ امتیازی شد و به رده دوم جدول گروه صعود کرد تا نشان بدهد، این تیم همچنان و به رغم مشکلات مالی عدیده، شخصیت بالایی در فوتبال آسیا دارد. البته این برد در حالی رقم خورد که داور هنگ کنگی دو پنالتی برای النصر عربستان اعلام کرد اما سرانجام در دقیقه 92 شاگردان منصوریان روی ارسال بلند اوت دستی به گل برتری رسیدند.

ذوب آهن اصفهان: محمد رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده،محمد نژاد مهدی، حمید ملکی، قاسم حدادی‌فر (از دقیقه ۶۵ زبیر نیک نفس)، حمید بوحمدان،محمدرضا حسینی، محمد عباسی (از دقیقه ۷۲ ارسلان مطهری)، علیرضا چراغلعلی (از دقیقه ۸۳ مهران درخشان‌مهر) و اوساگونا

سرمربی: علیرضا منصوریان

النصر عربستان: براد جونز، عمر حصاوی، عبداله معدو،جیولیانو، عود فرج (از دقیقه ۸۶ عبدالرحمان العبید)، عبدالعزیز الجبرین (از دقیقه ۷۴ نواد فرشان)، عبدالله السالم، حامد المنصور (از دقیقه ۸۰ فیراس)، سلطان الغنام، عبداله الخیبری و حمداله

سرمربی: روی ویتوریا

لیگ قهرمانان آسیا

ذوب آهن بازی را خوب شروع نکرد و گل هم خورد اما توانست از باخت پیروزی بسازد و بازگشت رویایی را در نیمه اول مسابقه داشته باشد اما در نیمه دوم شاگردان منصوریان با انگیزه فراوان و تلاش ستودنی و استفاده عالی از تاکتیک پرتاب اوت دستی، به دو گل رسیدند تا بازگشت رویایی دیگری در آسیا داشته باشند. پیش از این هم در پلی آف ذوب آهن با شکست ۲ بر صفر به رختکن رفت اما در نهایت تیم الغرافه قطر را در خانه این تیم عربی ۳ بر ۲ شکست داد.

بیشتر بخوانید 

النصر که در دیدار اخیرش مقابل الوصل امارات شکست خورده بود، به دنبال کسب امتیاز در دیدار امشب برابر ذوب‌آهن بود که توانست در دقیقه ۵۷ با پنالتی تکرار شده عبدالرزاق حمدالله گل تساوی را به ثمر رساند، ولی در حالی که النصر عربستان یک پنالتی هم در دقیقه ۸۸ به بیرون زد، ذوبی‌ها موفق شدند گل سوم را در دقیقه ۹۰ توسط امیرارسلان مطهری، بازیکن تعویضی خود بزنند و صاحب پیروزی ۳ بر ۲ برابر نماینده سعودی‌ها شوند تا در جدول گروه A. با الزوراء عراق در امتیاز ۴ برابر شوند، ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم جدول قرار بگیرند.

جدول رده‌بندی گروه A لیگ قهرمانان آسیا

1- الزورای عراق 4 امتیاز
2- ذوب‌آهن ایران 4 امتیاز
3- الوصل امارات 3 امتیاز
4- النصر عربستان بدون امتیاز

شرح گل

النصر ۱ - ذوب‌آهن صفر (دقیقه ۵: جولیانو): سعودی‌ها که بازی را هجومی آغاز کرده بودند، تنها پنج دقیقه پس از شروع مسابقه روی ارسال زمینی حامد المنصور از جناح راست زمین و قطع توپ خوب و ضربه تمام کننده جولیانو از مقابل تیرک اول و جلوتر از محمدزاده توانستند به گل اول برابر ذوب‌آهن برسند.

النصر ۱ - ذوب‌آهن ۱ (دقیقه ۳۰: محمد نژادمهدی): خطایی که در سمت راست میانه زمین روی اوساگوآنا اتفاق افتاده بود را محمدرضا حسینی به زیبایی به مقابل دروازه النصر فرستاد که سانتر دقیق او را محمد نژادمهدی با ضربه سر دیدنی تبدیل به گل تساوی ذوب‌آهن کرد.

النصر ۱ - ذوب‌آهن ۲ (دقیقه ۳۹: وحید محمدزاده): پرتاب اوت بلند محمدرضا حسینی از سمت چپ زمین را عبدالعزیز الجبرین نتوانست دفع کند تا وحید محمدزاده، مدافع پیشتاخته ذوب‌آهن صاحب توپ شود و از زاویه بسته دومین گل نماینده ایران را بزند.

النصر ۲ - ذوب‌آهن ۲ (دقیقه ۵۷: عبدالرزاق حمدالله): پنالتی النصر و گل مساوی با کمک داور! رشید مظاهری روی مهاجم حریف مرتکب خطای پنالتی شد که خودش به خوبی ضربه را مهار کرد اما داور دستور به تکرار این ضربه داد و این مرتبه حمدالله ضربه‌اش را تبدیل به گل مساوی النصر کرد.

النصر ۲ - ذوب‌آهن ۳ (دقیقه ۹۰: امیرارسلان مطهری): پرتاب اوت بلند ملکی بعد از عبور از روی سر محمدزاده و اوساگوآنا به زمین خورد و در ادامه ضربه سر مطهری تبدیل به گل شد تا ذوبی‌ها در آستانه پیروزی قرار بگیرند.

آمار این بازی به شرح زیر است؛

مالکیت توپ
النصر: 64.9
ذوب‌آهن: 35.1

آفساید
النصر: 3
ذوب‌آهن: 4

کرنر
النصر: 7
ذوب‌آهن: 7

پاس
النصر: 479
ذوب‌آهن: 247

شوت
النصر: 19
ذوب‌آهن: 12

شوت در چهارچوب 
النصر: 7
ذوب‌آهن: 4

کارت زرد
النصر: صفر
ذوب‌آهن: 4

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
کامبک را عوض کن اگر رسانه فارسی زبان هستید
لازم نیست از گزارشگران بی سواد بازی چیزی یاد بگیرید
کامبک معادل فارسی نداره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
برگشت توپ
دمشون گرم ...
تبریک به همه بازیکنان از جمله مربی این تیم
کامبک رو به چه زبانی نوشتی؟!
معنیش چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
بهتر بود از کلمه بازگشت به جای "کامبک" استفاده میکردید
سه پنالتی تقدیمی به سعودی ها؟!
اگه برای ایران می گرفت دقیقا حق تیم ایران بوده؟ این چه استدلالی هستش شما دارین تو رسانه خبری رسمی نشر می دید؟
ایول ذوب آهن اصفهان
خواستم‌ از زشتی فینگلیش کامبک بنویسم،
که دیدم خوانندگان فهیم تذکر دادند.
در واقع یک گزارشگر چی فکر می کنه که از واژه های فارسی استفاده نمی کنه؟
....تيمهاي ايراني بد جوري دارند از تيمهاي عربي عقب ميافتند واقعا بايد فكري كرد خيلي فاصله فوتبال ايران با تيمهاي عربي كم شده ومتاسفانه با روش تا چند وقت ديگه بعيد است بتوانيم انها را شكست دهيم....
دمشون گرم بازگشت یا کامبک داره کم کم تخصص ایرانیها میشه پارسال پرسپولیس سلطان کامبک بود انشالله امسال همشون موفق باشند با اقتدار تمام
اینکه همیشه در دیدار با تیمهای عربی موضوع داوری پیش کشیده میشه خیلی منفعلانه است و به فرض اینکه اونا همواره می تونن همه داورها رو علیه ما بخرن ما چرا نمی تونیم این کار رو حتی یکبار انجام بدیم؟
وجدانی شانسی بردیم ، با همین دست فرمون بریم رو نقاظ ضعف کارنشه ، دوباره سرنوشت تلخ تیم ملی تو جام ملتها تداعی میشه
اصفهان نصف جهانه ................ اگر تبریز نباشه!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان