بازدید 5344

استقبال بسیار اندک از مهلت جدید ثبت نام در کنکور ۹۸

با پایان یافتن مهلت ثبت نام در کنکور ۹۸، مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور از تدبیری ویژه برای ثبت نام داوطلبان جامانده خبر دادند؛ تدبیری که چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.
کد خبر: ۸۸۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 11 March 2019
با پایان یافتن مهلت ثبت نام در کنکور ۹۸، مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور از تدبیری ویژه برای ثبت نام داوطلبان جامانده خبر دادند؛ تدبیری که چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که توکلی، چهره نام آشنای سازمان سنجش و کنکور سراسری به خبرگزاری دانشجو گفته، تا ساعت ۹ صبح امروز تنها ۶۰۰۰ نفر از فرصت مجدد ثبت نام در کنکور ۹۸ استفاده کرده و به شمار یک میلیون و ۷۶ هزار ثبت نام کننده این آزمون پیوسته‌اند.

اعداد و ارقامی که به خوبی استقبال اندک از مهلت جدید ثبت نام در کنکور ۹۸ را ترسیم می‌کنند. مهلتی که با پایان یافتن مهلت ثبت نام در این کنکور و حتی تمدید آن، در نظر گرفته و اعلام شد تا این گونه به نظر برسد که شمار جاماندگان از کنکور ۹۸ زیاد است. تصوری که ظاهرا دور از واقعیت بوده است.

این در حالی است که دقت در سخنان توکلی، گزاره‌های دیگری برای در نظر گرفتن فرصت جدید ثبت نام در کنکور ۹۸ به ذهن متبادر می‌کند، از جمله اینکه دلیل اتخاذ این تصمیم، مساعدت با داوطلبانی بوده که در مهلت تعیین شده از ۲۴ بهمن تا ۶ اسفند ۹۷ موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشده‌اند و یا به هر دلیل دیگر برای پذیرش در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام نکرده اند مهلت مجدد در نظر گرفته شده است.

افرادی که ممکن است دلیل ثبت نام نکردن شان در کنکور در مهلت اولیه، سرگردانی شان در نتیجه تغییرات به وجود آمده در شیوه ورود به دانشگاه‌ها در سال آتی و تقسیم رشته‌ها به دو گروه با آزمون و بی آزمون باشد. اشکالی که بهترین راه برای عبور از آن، در نظر گرفتن مهلتی ویژه برای ثبت نام جاماندگان بوده است.

مهلتی که تا ۲۲ اسفند ادامه دارد و بر اساس تدابیر اتخاذ شده، همزمان با آن امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی آن‌هایی که در مهلت اولیه ثبت نام کرده اند نیز در اختیار ایشان قرار گرفته است. امتیازی که با توجه به حذف کنکور در فرایند پذیرش ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها در سال آتی و محدود شدن کنکور به ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها، در اختیار متقاضیان ورود به دانشگاه قرار گرفته است.

اتفاقی که اگرچه قابل تقدیر به نظر می‌رسد، اما ابهاماتی نیز دارد. ابهاماتی از این جنس که نشان می‌دهد ظاهرا مسئولان اطلاع دقیقی از میزان جاماندگان نداشته‌اند که اگر این گونه بود، بازه چهار روزه جدیدی برای ثبت نام در کنکور ۹۸ در نظر نمی‌گرفتند. بازه‌ای که با استقبال اندکی مواجه شده و بی شباهت به تلاش برای کسب درآمد بیشتر از ثبت نام در کنکور نیست!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار