بازدید 3819
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

جهش ۲۹۰۰ واحدی شاخص بورس با حمایت دوباره فولاد و فملی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیستم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۹۰۰ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۳۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد رشد ۱۶۴۳ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 11 March 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیستم اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۹۰۰ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد به رقم ۱۶۷ هزار و ۳۷۱ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد رشد ۱۶۴۳ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۳۹ واحدی معادل ۱.۷۶ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۱۷ واحدی معادل ۰.۷۰ رصد، عدد ۳۱ هزار و ۳۲۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۱ واحدی معادل ۰.۷۰ درصد به رقم ۲۱ هزار و ۹۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۲۴ واحد افزایش معادل ۱.۹۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۷ هزار و ۶۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۲۳۹۰ واحد افزایش معادل ۱.۹۴ درصد به رقم ۱۲۵ هزار و ۸۰۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۵۷۸ واحد افزایش معادل ۱.۴۴ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۹۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۱:۳۵ داشت و در سطح ۱۶۷ هزار و ۴۳۳ واحد قرار گرفت.
 
شاخص کل بورس
 
در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۹۵ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۸۶ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۹۸ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۸۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۷۴ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۵۵ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۲۷ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۲۶ واحد و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۲۳ واحد افزایش، بیشترین نقش را در سبزپوشی شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی خودرو متعلق به ایران خودرو با ۱۷ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۱۵ واحد، نماد بترانس متعلق به ایران ترانسفو و نماد سپ متعلق به پرداخت الکترونیک سامان کیش با ۱۳ واحد و همچنین نماد خپارس متعلق به پارس خودرو با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۷۶ هزار و ۶۱۷ نوبت معامله و به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه (سنا)؛ فلزات اساسی امروز جایگاه برترین صنعت را احتساب کردند. این صنعت  امروز ارزش معاملاتی بالغ بر 100 میلیارد تومان را رقم زدند، در این رده بندی شیمیایی ها در مقام دوم قرار گرفتند. اما در ترتیب صنایع از حیث رشد قیمتی، گروه ذغال سنگ با رشد قیمتی  4.9 درصدی اول شد. فرآورده های نفتی و تامین آب، برق در رده بعدی قرار گرفتند. امروز همچنین در میان 10 صنعت ابتدایی گروه های شیمیایی و فلری حضور داشتند. تحرکات مثبت حقیقی ها در سمت خرید منجر به چرخش زمین معاملات شد. تغییر مالکیت روزانه امروز بورس تهران بالغ بر 70 میلیار تومان و از سوی بازیگران حقوقی به حقیقی ها ثبت شد. بر اساس آمارها، حقیقی های بورس تهران، حدود 25 میلیارد تومان از نمادهای صنعت محصولات شیمیایی حریداری کردند. فلزات اساسی در جایگاه دوم تقاضاهای این گروه قرار گرفتند. بازیگران خرد بورس بیش از 25میلیارد تومان نقدینگی به سمت این گروه روانه کردند.  از حیث نمادها، پرتقاضا ترین نماد این بازیگران، "تاپیکو" بود که 21 میلیارد تومان ورود نقدینگی را ثبت کرد. "شبریز" در رده دوم قرار گرفت و "کاوه" سوم شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اهای چرا کسی به داد ما سهامدار خرد گروه سایپا نمیرسه سهامیکه 3 سال پیش دقیقا در چنین روزهایی خریدیم .یکپنجم قیمت شده .این همه تولید و فروش.این همه چند برابر شدن همه چیز چرا سهام یکپنجم قیمت شده. رنا و سرمایه گزاری سایپای 330 تومنی شده 70 تومن و بقیه هم... نابود شدیم.کاش خداوند هر چه زودتر نابودتان میکرد ما دیگه صبر نداریم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل