بازدید 2873

ایجاد ۳مدرسه عالی مهارت در مشهد

کد خبر: ۸۸۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 11 March 2019

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی مدرسه عالی مهارتی «بازار سرمایه»، «حقوق» و «میراث اسلامی» در سال آینده در شهر مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر یک‌روزه خود به مشهد مقدس، در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد حضور یافت.

وی با بیان اینکه آموزش عالی نیاز به کارآمدی دارد، گفت: موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه، یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان بود که معتقدم رابطه بین صنعت، جامعه و دانشگاه نیازمند تحول‌آفرینی در نظام آموزش عالی است که علاوه بر کیفیت‌افزایی، کارآمدی نیز باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در رابطه با مهارت‌آموزی و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، نباید تنها به دانش تخصصی اکتفا کرد، بلکه در کنار آموزش این دانش، باید مهارت‌آموزی و آموزش در محیط کار به دانشجویان ارائه شود. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی مدارس عالی مهارتی را در دستور کار خود قرار داده و اولین مدرسه عالی مهارتی در رشته حقوق در تهران افتتاح شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: به منظور ارتقای مهارت‌آموزی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت فناوری و نوآوری در کنار پژوهشگاه و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ایجاد شده است.

طهرانچی از تأسیس مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مدرسه عالی مهارتی «بازار سرمایه»، «حقوق» و «میراث اسلامی» در شش ماه نخست سال ۱۳۹۸ در مشهد مقدس راه‌اندازی خواهد شد و برای ایجاد این مدارس با مدیران برجسته این حوزه‌ها رایزنی و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بررسی پیش‌نویس متمم پنج ماهه بودجه سال ۹۷ طی دو هفته اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: موضوع حمایت از دانشجویان و فعالیت‌های دانش بنیان، دغدغه اصلی ما در بررسی متمم بودجه بود که براساس آن روز گذشته نیز به تصویب هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی رسید و تمامی واحدهای دانشگاهی موظف شدند سرمایه‌های مالی خود را که در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده بودند، برای تقویت وام‌های دانشجویی به بانک‌های طرف قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی منتقل کنند تا دانشجویان بتوانند از ابتدای تحصیل خود در دانشگاه آزاد اسلامی، از وام‌های ارزان‌قیمت و مناسب برخوردار شوند.

وی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی براساس متمم پنج ماهه بودجه سال ۹۷ موظف شدند در صورت تأمین منابع، سرانه وام دانشجویی به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر دانشجو افزایش دهند. روند ارائه وام‌های ارزان قیمت دانشجویی آغاز شده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه ساجد برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند.

طهرانچی ادامه داد: همچنین در این پیش‌نویس بودجه مقرر شد بودجه پژوهشی واحدها از شهریه متغیر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی تأمین شود. با اجرای این طرح، واحدهای دانشگاهی که دارای دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند، از بودجه پژوهشی بیشتری برخوردار خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم تعامل مناسب مدیران، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشجویان و مراجعه‌کنندگان، خاطرنشان کرد: این دانشگاه یک خانواده بزرگ و مؤثر در ایران است که در سطح جهان نیز کاملاً شناخته شده و مطرح است و به سمت تبدیل شدن به انتخاب اول داوطلبان در حرکت است، بنابراین همه ما باید دانشگاه آزادی بودن را افتخار خود بدانیم و عملکرد ما مناسبت با اقشار این خانواده عظیم باشد.

طهرانچی ادامه داد: برای پاسداشت شأن دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه آزاد اسلامی، سامانه پاسخگویی طراحی شده و از ابتدای سال آینده آغاز به کار می‌کند. در این سامانه همه درخواست‌ها از طریق اینترنت به مدیران و کارکنان سازمان مرکزی ارجاع داده می‌شود و عملکرد آنها براساس پاسخگویی باکیفیت و سریع محاسبه خواهد شد. بر این اساس میزان پرداختی «حق جذب» کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برمبنای عملکرد آنها خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به موضوع کیفیت غذای دانشجویی و انتقاد از سلف دانشجویی، تصریح کرد: با افزایش قیمت مواد غذایی، غذای دانشجویی نیز دچار افت کیفیت شده است. این موضوع برای ما قابل قبول نیست و در پیش‌نویس متمم پنج‌ماهه بودجه که از فروردین ۹۸ تا پایان مردادماه اجرایی خواهد شد، توصیه کردیم کیفیت غذای دانشجویی ارتقا یابد و با مشارکت دانشجویان فعال، راه‌حل‌های جدی برای افزایش کیفیت طراحی خواهیم کرد.

وی با اشاره به توصیه یکی از دانشجویان مبنی بر توجه به بیانیه مهم مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بیانیه «گام دوم انقلاب» نیاز به تحلیل دارد، چرا که بحث جامعی است و مسیر را برای آینده روشن می‌کند. در این بیانیه به ۷ بنیان برای آینده توجه شده که مخاطب آن جوانان هستند و معتقدیم با جوانان می‌شود مسیر آینده را به روشنی طی کرد. همانطور که رهبر معظم انقلاب در انتخاب نمایندگان خود در استان‌ها و بخش‌های دیگر، جوانگرایی را مدنظر قرار داده‌اند، دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید به نحو احسن این موضوع را پیگیری کند.

وی با اشاره به انتقاد یکی از دانشجویان در رابطه با پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این موضوع نقص دانشگاه آزاد اسلامی محسوب نمی‌شود، چرا که از سال آینده ۸۵ درصد پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی نیز به صورت بدون آزمون خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز به کار دانشگاه حامی مادران در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: برای تحصیل آسان مادران، به زودی مهدکودکی در واحد مشهد راه‌اندازی می‌شود و علاوه بر آن سایر مواردی که می‌تواند به تحصیل آسان مادران و همسران در دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند، لحاظ خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه نشاط دانشجویی در محیط دانشگاه با مشارکت فعال دانشجویان به وجود می‌آید، گفت: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی ایران، تحمل شنیدن نظرات مختلف وجود دارد و این یکی از ویژگی‌های استواری و توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. تلاش داریم در دانشگاه آزاد اسلامی با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، فضایی ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند در مسائل دانشجویی نشاط کامل داشته باشند.

وی افزود: نمایندگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها باید با انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی رابطه نزدیک داشته باشند. در دوره جدید عملکرد این نمایندگان از طریق انجمن‌های دانشجویی و تشکل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع اقتصاد شهری به صورت جدی ورود کرده، گفت: توسعه هوشمند منطقه‌ای را در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار داده‌ایم، چرا که برای تأمین کارآمدی نظام آموزش عالی باید تحول جدی در ارتباط با جامعه و صنعت فراهم کنیم. برای تحقق این هدف، مدل‌های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با فرآیند زمان‌بر ثبت و دفاع دانشجویان از پایان‌نامه و رساله‌های تحصیلات تکمیلی، تأکید کرد: موضوع پژوهش تحصیلات تکمیلی در ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی به معاونت‌های تخصصی مانند معاونت علوم انسانی و هنر، معاونت علوم مهندسی و کشاورزی و معاونت علوم پزشکی واگذار شده تا بتوانیم از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها حمایت کرده و پاسخگوی نیاز دانشجویان باشیم.

طهرانچی با تأکید بر تقویت اردوهای دانشجویی، تصریح کرد: اردوهای زیارتی و راهیان نور با استقبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. با توجه به اینکه واحد مشهد در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد، به جای برگزاری اردوهای زیارتی، اردوهای دیگری را برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حضور در این نشست صمیمانه با دانشجویان، برای بنده ذی‌قیمت بود و از خداوند می‌خواهم که بتوانیم خدمتگزار خوبی برای جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر