بازدید 46816
آخرین تحولات خاورمیانه؛

آماده شدن عربستان، اسرائیل و امارات برای درگیر شدن با ایران/فرار ابوبکر البغدادی از «باغوز» پس از ترور نافرجام/بازداشت نیم میلیون تن در ترکیه/ تلاش پاکستان برای گسترش خط ریلی خود به ایران، ترکیه و روسیه

تلاش پاکستان برای گسترش خط ریلی خود به ایران، ترکیه و روسیه، فرار ابوبکر البغدادی از «باغوز» پس از ترور نافرجام، دیدار یک هیأت «اسرائیلی» با محمود عباس، بازداشت نیم میلیون تن در ترکیه و وام ۳ میلیارد دلاری امارات به پاکستان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آماده شدن عربستان، اسرائیل و امارات برای درگیر شدن با ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 11 March 2019

تلاش پاکستان برای گسترش خط ریلی خود به ایران، ترکیه و روسیه، فرار ابوبکر البغدادی از «باغوز» پس از ترور نافرجام، دیدار یک هیأت «اسرائیلی» با محمود عباس، بازداشت نیم میلیون تن در ترکیه و وام ۳ میلیارد دلاری امارات به پاکستان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به آماده شدن عربستان، اسرائیل و امارات برای درگیر شدن با ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر ادعای مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم، امارات، عربستان و رژیم صهیونیستی برای یک درگیری بالقوه با ایران آماده می‌شوند.

در گزارش جدید مؤسسه تحقیقات صلح استکهلم اعلام شده که طی پنج سال گذشته، تجارت تسلیحات در منطقه خاورمیانه نزدیک ۸۷ درصد بیشتر شده است.

در این گزارش همچنین گفته شده عربستان سعودی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، به بزرگترین واردکننده تسلیحات جهان تبدیل شده و خرید تسلیحات نظامی توسط ریاض ۱۹۲ درصد به نسبت پنج سال قبل از آن افزایش یافته است.

همچنین مصر، الجزایر، امارات و عراق هم جزو ده کشور بزرگ تسلیحات نظامی در جهان معرفی شده‌اند.

بر اساس ادعای مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم امارات، عربستان، رژیم صهیونیستی برای یک درگیری بالقوه با ایران آماده می‌شوند.

طبق گزارش دوازده صفحه‌ای این مرکز، این تنش در کنار تنش عربستان و قطر قابل توجه است.

حجم خرید تسلیحاتی و نظامی عربستان هم قابل توجه است و در حالی که رهبران ریاض طی سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ نزدیک به ۹۴ فروند جنگنده مسلح از آمریکا و انگلیس خریداری کرده‌اند، همچنین قرار است در پنج سال آینده هم عربستان ۹۸ جنگنده، ۸۳ تانک و سامانه‌های دفاع موشکی از آمریکا، ۷۳۷ خودرو زرهی از کانادا، پنج ناوشکن از اسپانیا و تعدادی موشک‌های بالستیک کوتاه برد از اوکراین خریداری کند.

آماده شدن عربستان، اسرائیل و امارات برای درگیر شدن با ایران/فرار ابوبکر البغدادی از «باغوز» پس از ترور نافرجام/بازداشت نیم میلیون نفر در ترکیه/ تلاش پاکستان برای گسترش خط ریلی خود به ایران، ترکیه و روسیه

حجم خریدهای تسلیحاتی دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز در این گزارش قابل توجه اعلام و از جمله گفته شده، امارات متحده عربی طی پنج سال منتهی به سال ۲۰۱۸، حدود ۱۷۰۰ نفربر زرهی از آمریکا و همچنین سه ناوچه سبک از فرانسه خریده است.

همچنین قطر در همین زمان ۲۲۵ درصد بیشتر خرید نظامی انجام داده است. گفته شده دوحه همچنین در نظر دارد تا ۹۳ جنگنده جدید را طی چند سال آتی از آمریکا، فرانسه و انگلیس و چهار ناوشکن از ایتالیا وارد کند.

آن چه در این گزارش نیز قابل توجه است، جایگاه آمریکا به عنوان بزرگترین فروشنده سلاح در جهان است. این کشور حتی ۲۹ درصد نیز بیشتر از گذشته فروش داشته و بیش از نیمی از تسلیحات آمریکایی به مشتریان خاورمیانه‌ای فروخته شده است.

علاوه بر آمریکا، فروش تسلیحات انگلیس نیز با رشد ۵.۹ درصدی روبه رو بوده است. ۵۹ درصد تسلیحات انگلیسی نیز راهی خاورمیانه شده‌اند.

در این گزارش به جایگاه ترکیه به عنوان چهاردهمین صادرکننده تسلیحات در جهان و دومین صادرکننده بزرگ در خاورمیانه بعد از رژیم صهیونیستی نیز اشاره شده است؛ هرچند همچنان عربستان و امارات بزرگترین مشتریان تسلیحات ترکیه به شمار می‌رود.

تلاش پاکستان برای گسترش خط ریلی خود به ایران، ترکیه و روسیه

«شیخ رشید احمد»، وزیر راه آهن پاکستان که به تازگی از سفر به ایران بازگشته است اعلام کرد: حقوق تمام کارمندان راه آهن را افزایش خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در دوران حکومت حزب نواز هم کارمندان شرکت راه آهن خواستار افزایش حقوق خود شدند، ولی هیچ توجهی به آنها نشد.

شیخ رشید گفت: در تلاش هستیم تا خط ریلی خود را به کشورهای مهم منطقه از جمله ایران، ترکیه، روسیه و افغانستان برسانیم.

رهبر حزب عوامی مسلم لیگ پاکستان اظهار داشت: ایران و ترکیه برای کمک به ما جهت گسترش خط ریلی اعلام آمادگی کرده‌اند و با کمک این کشورها مسیر توسعه را خواهیم پیمود.

این وزیر فدرال پاکستان ضمن تأکید بر افتتاح خطوط جدید در شبکه راه آهن پاکستان خاطرنشان کرد: در مسیرهای ویژه قطارهای لوکس تازه ای مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی راه آهن پاکستان، فساد اقتصادی گسترده بود، ولی از زمان روی کار آمدن دولت جدید، مبارزه با فساد مالی به شدت افزایش یافته است.

شیخ رشید اخیرا به ایران سفر کرده و پیام ویژه «عارف علوی» رئیس جمهور و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان را به «علی اکبر ولایتی» مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده بود.

فرار ابوبکر البغدادی از «باغوز» پس از ترور نافرجام

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: ابوبکر البغدادی پس از ترور نافرجام در منطقه الباغوز سوریه از این منطقه فرار کرده است.

این منبع بیان نمود: یکی از سرکرده‌های داعش که عراقی است به نیروهای سوریه دموکراتیک گفت، بمبی در مسیر حرکت ابوبکرالبغدادی در اطراف الباغوز کار گذاشته شده بود که تا وی ترور شود؛ اما البغدادی متوجه شد و به دنبال آن فوراً از منطقه الباغوز گریخت.

منبع امنیتی عراقی فاش کرد: البغدادی به شدت احساس خطر می‌کند، به ویژه که مشکلات داخلی داعش افزایش یافته و همه به دنبال کشتن وی و جانشینی اش هستند.

آماده شدن عربستان، اسرائیل و امارات برای درگیر شدن با ایران/فرار ابوبکر البغدادی از «باغوز» پس از ترور نافرجام/بازداشت نیم میلیون نفر در ترکیه/ تلاش پاکستان برای گسترش خط ریلی خود به ایران، ترکیه و روسیه

گفتنی است، روز گذشته یک منبع امنیتی عراقی فاش کرده بود: بسیاری از کسانی که طی روزهای گذشته از منطقه الباغوز سوریه خارج شده‌اند، بیعت خود را با ابوبکر البغدادی شکسته‌اند که برخی علنی آن‌را اعلام و برخی دیگر هنوز آن‌را کتمان می‌کنند.

این سرکرده داعشی به وضعیت خفت‌باری که داعشی ها در نتیجه تحولات الباغوز دارند، اشاره کرده بود.

منبع امنیتی عراقی بیان کرده بود: خروج داعشی ها از الباغوز سوریه در وضعیتی فلاکت‌بار تأثیر شدیدی بر روحیه داعشی ها گذاشته است.

همزمان اخباری از ترور سرکرده‌های داعش توسط خود داعش قبل از خروج از الباغوز به گوش می‌رسد.

دیدار یک هیأت «اسرائیلی» با محمود عباس

«تمار زاندبرگ»، رئیس حزب «مِرِتص» روز یکشنبه با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، عباس در این دیدار به کاهش بودجه تشکیلات خودگردان توسط رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد،‌ این رژیم مسئول بحران اقتصادی کنونی تشکیلات خودگردان است.

در مردادماه امسال (1397) کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) طرح کسر مستمری خانواده‌های اسرا و شهدا از درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان را با ۸۷ رأی موافق و ۱۵ رأی مخالف تصویب کرد. وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی است که تشکیلات خودگردان فلسطین در سال ۲۰۱۷، مبلغ ۱۹۸ میلیون دلار به خانواده‌های شهدا و ۱۶۰ میلیون دلار به زندانیان فلسطینی پرداخت کرده است.

آماده شدن عربستان، اسرائیل و امارات برای درگیر شدن با ایران/فرار ابوبکر البغدادی از «باغوز» پس از ترور نافرجام/بازداشت نیم میلیون نفر در ترکیه/ تلاش پاکستان برای گسترش خط ریلی خود به ایران، ترکیه و روسیه

در همان زمان، استرالیا نیز کمک‌های نقدی مستقیم به مقامات فلسطینی را قطع کرد. به نوشته سایت ای.بی.سی نیوز، استرالیا دلیل این اقدام را افزایش امکان دادن این کمک‌ها به افرادی در فلسطین دانست که انگیزه خشونت دارند.

در واکنش، «صائب عریقات» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد، کسر حقوق خانواده‌های شهدا و اسرا از بودجه تشکیلات خودگردان بخشی از توطئه آمریکا برای نابودی تشکیلات، همزمان با جداسازی نوار غزه از کرانه باختری است و همه اینها به «معامله قرن» ارتباط دارد.

عضو کمیته اجرایی ساف تأکید کرد: همه این اقدامات انجام شده، زیرا پروژه آمریکایی ـ اسرائیلی مطرح (معامله قرن) نمی‌خواهد موضوع قدس، آوارگان و شهرک‌سازی روی میز مذاکره باشد.

بازداشت نیم میلیون تن در ترکیه

روز یکشنبه «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد، از زمان کودتای نافرجام در این کشور در جولای ۲۰۱۶ تا کنون نزدیک به ۵۱۱ هزار تن در این کشور بازداشت شده‌اند.

وزیر کشور ترکیه همچنین افزود، هم اکنون بیش از ۳۰ هزار تن از افراد بازداشتی پس از سال ۲۰۱۶، در زندان هستند.

گفته شده، شمار بسیاری از بازداشتی‌ها را کارمندان نهادهای دولتی به ویژه در بخش‌های امنیتی و اطلاعاتی و دادگستری تشکیل می‌دهند، هرچند در میان آن‌ها اعضای دانشگاه‌ها و رسانه‌ها نیز دیده می‌شود.

وزیر کشور ترکیه همچنین از اخراج نزدیک به ۳۹ هزار کارمند در نتیجه کودتای ۲۰۱۶ خبر داده، که بیش از پنج هزار از آنان از وزارت کشور ترکیه و ۳۱ هزار تن نیز از میان نیروهای پلیس این کشور بوده‌اند.

سلیمان سویلو همچنین با تروریستی عنوان کردن گروه گولن، از ادامه تحقیقات پیرامون شناسایی وابستگان و اعضای این گروه در ترکیه خبر داده است.

وام ۳ میلیارد دلاری امارات به پاکستان

پاکستان در آینده‌ای نزدیک، دو میلیارد دلار را از سوی امارات به عنوان بخشی از وام نقدی که هدف آن تقویت منابع مالی اندک اسلام‌آباد است، دریافت خواهد کرد.

عابد قمر، سخنگوی بانک مرکزی پاکستان اعلام کرد، این کشور عملا یک میلیار دلار را به عنوان بخشی از وام سه میلیارد دلاری توافق شده میان صندوق توسعه ابوظبی و بانک دولتی پاکستان دریافت کرده است.

عابد در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود، مابقی این وام را امروز یا فردا تحویل بگیریم. این وام نقدی با هدف حمایت از اقتصاد و نظام مالی پاکستان داده می‌شود.

بلومبرگ گزارش داد، پاکستان درصدد دریافت وام‌هایی از کشورهای دوست است تا با کسری در حساب‌های جاری خود که به حدود ۱۲ میلیارد دلار در سال مالی جاری رسیده است، مقابله کند.

این خبرگزاری اعلام کرد، پاکستان پیش از این نیز از عربستان وامی به ارزش سه میلیار دلار دریافت کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۸۲
دلیل ای خرید ها حمله نیست دستور است تا اقتصاد امریکا قوی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
همین روزاست ارتش یمن مکه را هم تصرف کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
و من ادامه بدم که چند وقت پیش روسها با افتخار اعلام کردند که ابوبکر البغدادی در یک عملیات هوایی روسیه کشته شده است !!!!!!! ابوبکر البغدادی چندتا جان دارد ؟
تابناک مهم نیست که میخوان حمله کنن نترس.
پاسخ ها
جابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
می گن یمن جیزان عربستان سعودی را تصرف کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
ملت منتظر آغاز جنگ است و نیروهای ارزشی به قدم مقدم خواهند رفت و مورد تشویش ملت خواهند بود
چندین بار اینطوری تیتر می زنی ، نمی دونم هدفت چیه از اینجور تیتر زدن ،
پاسخ ها
بهنام
| Norway |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
کسب روزی حلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
هدف تابناک این است که مردم را از فکر گرانی و تورم و بیکاری در کشور دور نگه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
هدف اینه که مردم از گرانی های نجومی ناراحت نباشند و نگران جنگ شوند جنگی که اگر رخ دهد همان چند درصد مدیران باید در آن شرکت کنند نه مردمی که حتی از نان خوردن روزمره محروم شده اند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دق دادن من و تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
و اینک تیتر های جنگی تابناک
هفته پیش هم گفتی جنگ با آمریکا . . .
چه ذوقی می‌کنند بعضی ها از جنگ!!با خودشون فکر می‌کنند مثل جنگ ایران وعراق میشه وتوی دلشون میگن چی از این بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
تصورشم نمیکنن این جنگ دیگه اکریز و پشت جبهه را نداره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دکتر ، حقوق بین الملل اروپا مشکلات را حل می کند یا حقوق بین الملل امریکا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
هفته ای دو الی سه تا خبر جنگی با کشورمون رو داره پخش می کنه .
باید بررسی کنن ببین سران اسرائیل و عربستان و امارات چی مصرف می کنن که اینقدر سر خوشن
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
درضمن عربستان سعودی مواظب باشد یمن ریاض را تصرف نکند.
عربستان و امارات فعلا زیر جنگ یمن زاییدن جنگ با ما پیش کش و در جنگ یمن هم خلبانهای مزدور اسراییلی و سایر کشورها اقدام به پرواز میکنند. از انطرف ایران سایر کشورهای منطقه نیست که هر کوتوله ای بخواد قد علم کند. ممکن است مشکلات اقتصادی ایجاد کنندولی درگیری نظامی از عقل نداشته وهابیها بعید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
دوست عزیز در اینکه غربستان و امارات به قول شما زیر جنگ یمن زاییدن هیچ شکی نیست. اما متاسفانه وقتی جنگی اتفاق بیفته که یه طرفش ایران باشه، اون وقت دیگه داستان یمن نیست. شک ندارم اگه تمام کشورهای عربی همزمان با ایران بجنگند، باز ایران پیروز خواهد شد. اما متاسفانه تو اون جنگ احتمالی فقط کشورهای عربی نیستن.
غرب همه چیز را می خواهد شبکه راتباطی، زمین هوا نفت حق کشتن حق محاکمه نشدن. چرا شورای حقوق بشر اروپا کاری بابت تکه تکه شدن خاشقچی کشته شدن زنان و کودکان یمنی، زنان بی شناسنامه سعودی انجام نداد؟ مگر نمی گویند ما بیشتر از جهان سومی ها از حقوق بشر سردرمیآوریم، مگر برای خودشان جایگاه ویژه ای قایل نیستند؟ در مورد هر انتخاباتی نظر می دهند چرا در مورد اوضاع مرموز عربستان سعودی نظر نمی دهند چون اتحاد و وحدت مسلمانان می ترسند پیش دستی کردند القاعده می رود طالبان می آید طالبان می رود داعش می اید، ولی منبع الهام بخش آنها یعنی وهابیت همیشه هست، غربی ها از وحدت مسلمانان می ترسند برای همین همیشه دنبال حمایت و به قدرت رسیدن امثال صدام بن سلمان آل نهیان در خاورمیانه هستند.
چقدر جالب غربی ها به اهداف خود رسیدند؛موضوع مسابقه خرید تسلیحات غربی ها توسط کشورهای منطقه و جنگ و خون ریزی علیه هم که این یک موفقیت بزرگ دشمنان مسلمانان است .
اگر دقت کنیم می بینیم در جهان کنونی که جنگ در کشورهایی وجود دارد که مسلمان هستند و هر روز شاهد از بین رفتن مسلمانان هستیم که این موضوع نیز به نفع دشمنان اسلام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
قیبله ال سعود و نهیان بخاطر این که در قدرت بمانند برایشان کشتن برادر دینی و مذهبی موضوع مهمی نیست.
هیچ چیز غیر ممکن نیست حتی جنگ

مسئولان بدانند وضعیت این جنگ با جنگ ۸ ساله خیلی فرق داره
آنزمان اختلاس ها در حد تومن و ریال بود الان کمتر از میلیارد یورو نیست .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
نترس، ما هستم، پیامبران هستند امامان هستند خدا هست، کدام روز دولت امریکا ما را به حال خودمان رها کرد دوره مصدق دوره حمله به نفتکش ها دوره تحریم کالا و اگزوز خودرو چه دوره ای؟،
عزیزم عربستان و امارات و حتی صهیونیست ها مال این کار ها نیستند .اونها سهم باج خودشان را در قالب خرید تسلیحات به ارباب می دهند و بعد انها را در بیابان می گزارند تا زنگ بزنند.
سران امارات و عربستان احمق هستند ؛ اما نه تا این حد که با ایرتن درگیر شوند .

این بی عرضه های آل سعود در حد درگیری با یمن کوچک هم نیستند .
جیقیلی عربستان
فینگیلی اسرائیل
پینگیلی امریکا

ما باید طبق دکترین استراتژی های دفاعی حملات گازانبری انجام بدیم و اینها را نابود کنیم
گروهی معترض هستند که اقتصاد ضعیف است
ما نیاز به اقتصاد غربی نداریم
ما اقتصادمان برادری هست و اصلا برای اقتصاد انقلاب نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
ما برجام داریم. بیخودی خودت رو خسته نکن. نمی تونی اقتصاد کشور رو تضعیف کنی.
بهتره که عربستان بدون جنگ باایران تسویه حساب کنه ، بخاطر سابقه و خاطره ایرانیان از عربستان، عربستان درصورت هرگونه تعرضی به کشورمون باجمعیت ۹۰میلیونی ایران سروکار خواهد داشت نه فقط چند موشک .
و مجبور به ترک سرزمینشون خواهند شد . پس جنگی سرنخواهدگرفت . بیخود بر طبل افزایش قیمت دلار نکوبید .
پاسخ ها
ناشناس
| Norway |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
نود میلیون؟رو زاد ولد خیلی حساب باز کردیا
تابناااااککک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
داداش شما فعلا جواب اون تجاوز های عربستان رو به جوان و زوار ایرانی بده بقیه اش پیشکش
لطفا" تیتر های بی اساس وپایه نزنید که موجب دل سردی مردم در این شرایط سخت اقتصادی ، شود
"آماده شدن عربستان، اسرائیل و امارات برای درگیر شدن با ایران"؟ زهی غلط اضافی ...

هر چند شان این شعر سلطان ابوسعید ابوالخیر بسیار بالاتر از این مقال است ولی این بوزینگان بدانند که:
ما تیغ برهنه ایم در دست قضا... بر خویش زند هرکه زند خویش به ما
جنگ بین ایران و عربستان و امارات که شروع بشه در همون روز اول دبی و ابوظبی و ریاض رو با خاک یکسان میکنیم ، توی جنگ دیگه از خویشتن داری و دیپلماسی خبری نیست ، تعارف که با کسی نداریم ، امارات خودبزرگ بین ظرف جند ماه برمیگرده به ۵۰ سال پیش که بیابانی بیش نبود ، تنگه هرمز هم در همون روز اول بسته خواهد شد و بزرگترین ضرر و شوک اقتصادی تاریخ جهان غرب رخ میده ، تلاویو و حیفا و دیمونا با خاک یکسان میشن که با توجه به مواد هسته ای دیمونا عملا دیگه اسرائیل تشکیل نخواهد شد.شکی نیست که این جنگ ایران و آمریکا خواهد بود که دیگه تعارفی درحفظ جان و منافع هیچکدام از کشور های غربی نخواهد شد.ایران روی شاهرگ امنیت و اقتصاد جهان نشسته که هرگونه درگیری مستقیم به قطع جریان امنیت غرب منجر خواهد شد.بعداز پیروزی در این جنگ غرب و برخی کشورهای عربی منطقه باید برای همیشه آقایی ایران رو بپذیرند و باج بدن چون ایران برای همیشه همینجا کنار عربها خواهد بود و غرب خواهد رفت.بعداز جنگ به حساب ایرانی های خیانتکار و وطن فروش اختلاسگر و فاسدین هم خواهیم رسید و دیگه ملاحظه و تعارف نخواهیم کرد و حتا ممکنه برخی نجومی بگیران هم اعدام شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
زیاد فیلم میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
صدام به کویت حمله کرد نهایتش چی شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
اینایی که به این متن بالا منفی دادند یا مخاطبین و کاربرای بزدل کشورهای مذکور هستند که از الان منتظر ما ایرانی ها باشید که سران احمق شما در دام برنامه های آمریکای جهانخوار افتادند و شما هم باید تاوان پس بدین ؛ یا ایرانی های کاسب و خیانتکار دشمن داخلی هستید که شما هم بدونید در حالت جنگی دیگه به این آزادی نمیتونید برداشت کنید و اعدام میشید .وگرنه چرا با زدن شهرهای دشمن مخالفت میکنید ومنفی میدید یا با اعدام مفسدین اقتصادی و نجومی بگیران چرا مخالفید.
بدانيد اردوغان به آخر خط رسيده براي حفظ پست رياست جمهوري متوصل به بازداشت كارمندان نظامي و انتظامي و فرهنگيان واكس فروشها بند كفش و لبو فروشها وووو نموده اشت به آخر خط رسيده
در این شرایط فقط یک جنگ از طرف اینها را کم داریم و فلاکتها مون کامل میشود.
پاکستان هم در نهایت با عربستان و امارات برای دخالت نظامی به ما دست بکار خواهد شد
مهم اینه ما همچنان با عزت داریم به زندگی ادامه می دیم!
پاسخ ها
مهراد
| Denmark |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
صف گوشت و اجناس کوپنی با عزت تداخل نداره احیانا؟
نگران نباشید خیلی نیروی مبارز بالقوه داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
میان کمک اونا، نه کمک شما ببم جان
ر اساس ادعای مؤسسه بین‌المللی تحقیقات صلح استکهلم امارات، عربستان، رژیم صهیونیستی برای یک درگیری بالقوه با ایران آماده می‌شوند......
انشاله به زودی جنگ بشه
الان این خبر رو برای این منتشر کردید که بازم قیمت سکه دلار هایی که برخی خریدند بره بالاتر؟ هم این کشورهای که نوشتید قصدا حمله به ایران رو دارند که قراره پنج سال آینده تحویل بگیرن جنگ افزارهاشون رو .
خدا به خیر بگذرونه
احتمال اينكه عربستان دراينده اى نزديك مانور مشترك نظامى باايران برگزار كند خيلى بيشتر از اينست كه به ما حمله كند حتما مؤسسه سوئدى برگزارى مانور را با حمله اشتباه گرفته است
راستی نیروهای یمنی جیزان عربستان سعودی را تصرف کردند چجوریه؟
حالا این جنگنده های فوق پیشرفته که عربستان سعودی از امریکا خریده بلدن باهاش پرواز کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
نگران نباش داداش،خلبانشم میخرن
در سر تیتر نوشته اید "آماده شده اسرائیل ............برای درگیر شدن با ایران" اما در متن حتی یک جمله هم در این مورد ننوشته اید. این برای اولین بار نیست
سیاستی که اعراب واسراییل دشمنان دیرینه رو انداخته تو بغل هم ومتحد کرده
الان دلاربازگران میشه
تابناک عزیز وقتی یک کشور خودش یکی از بزرگترین صادرکنندگان اسلحه به دنیاست چه طور میتونه موسسه "صلح" داشته باشه. دو کلمه "صلح" و " استکهلم " کنار هم کمی طعنه امیزه. در حالیکه عربستان یکی از مشتری های صلاح از سوئده این کشور چطور میتونه از صلح حرف بزنه؟ البته خودشون 200 ساله در صلح به سر میبرن چون قیمتش جنگ افروزی با سلاح هاشون در خاور میانه بوده.
امارات به پاکستان 2 ملیارد دلار وام میده ، یعنی کشوری مثل پاکستان داره برای یه وام 2 ملیاردی به امارات التماس میکنه اونوقت خانم شیخ الاسلامی 6 ملیارد یورو پول ایرانو میدزده و فرار میکنه مواظب اتباع کانادا باشید
تو این اوضاع نمک رو زخم نپاش
بالقوه که همه می تونند باهم درگیر باشند این چه تیتر زدنیه
يعني دولت فلسطيني ها از اسرائيل پول مي گيره كه به خانواده شهداء فلسطيني كه اسرائيل كشته، حقوق بدن!!؟ جل الخالق
سلام: آقای ظریف ،لطفاً ختم به خیرش کن،جلوی یه جنگ دیگه را بگیرید . من که خودم سوای مرخصی های استعقاقی ،هفت سال و دو ماه در گیر جنگ با عراق بودم و در بدترین شرایط توانتستیم پیروزی نیم بندی بدست آریم .این دفعه اگر کسانی به کشور عزیزمان حمله کنند ،دیگر احتیاج به خرید سلاح نخواهیم داشت ! چون این دفعه دشمن از ترس مرگ سلاح هایشان را در میدان های جنگ جامیگذارند و فرار میکند و در خواهند یافت با کشوری که چند هزار سال از تشکیلش میگذرد نمی توان در افتاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
کیامرث چایی کمرنگتر بخور
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
ظریف؟کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
جنگ جنگ نکنید. مومن یکبار از یک سوراخ گزیده می شود. جنگ برجام را دیدیم حالا جنگ FATF و ............ راه افتاده؟
هیچ غلطی نمی تونن کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
اووووهووع
بگذارید بخرن چون در اصل این تجهیزات را برای ما میخرن و ما آنها را بر ضد و نابودی خودشان استفاده میکنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
غذای سنگین نخور
این وهابیهای ترسوجرات اینکاروندارن هرچه اسلحه پیشرفته هم بخرن فایده نداره دراصل غربیهادارن اونارومیدوشن بیچاره های جاهل
جنگ بشه من که عمرا برم اونایی برن که چند هزار میلیارد می خورن ومی برن واقازاده هاشون می فرستن کانادا وامریکا و همه فک وفامیلاشون کردن رییس فلان جا عضو هیات مدیر بیسار جا حقیقا دیگه هیچ حسی نسبت به وطنم ندارم بس که اذیت شدم اینجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
نیاز نیست بری داداش جنگ خودش بهت تحمیل میشه چون توانایی رفتن به اونجایی که آقازاده ها رفتن رو نداری.پس 3راه بیشتر نداری
بمونی وبجنگی
بمیری
سراب
| France |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
14:08 اینکه شد دو راه !
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
حالا کی می خواد به امید تو بجنگه؟
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
راه های دیگر را جرات نداری عنوان کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
لقمان شما که به امید ساندیس می‌جنگید
ناشناس
| Austria |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
خب حتما سومیش سانسور شده نابغه
آنقدر اسلحه بخرید تا اسله خانه هایتان پاره شود
اولا هرگز جنگی اتفاق نمی افتد
ثانیا جنگ با مسلمانان نداریم
ثالثا اگر هجمو کنند ما بجای حمله به کشورهای اسلامی
1- تنگه هرمز را می بندیم
2- باب المندب را نا امن می کنیم
3- به پایگاههای آمریکایی وناوهای آنان حمله می کنیم
4- اسرائیل هدف اول جنگ ماست
5- اگر باز هم کشورهای نامبرده پر رویی کردند به پایگاههای آنان هم حمله می کنیم

این بیانیه ماست
همین بیانیه کافی است که کشورهای نامبرده جرئت نام بردن از جنگ با ایران را نداشته باشند
اینها نوکر آمریکا وصهیونیستها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
صلواتتتتتتتت
بله از این تحلیل‌های خوش خیالانه قبل از شروع جنگ با عراق هم زیاد شنیدیم، نه عراق فلان درصد شیعه هستند با ایران نمی جنگند و امثالهم اما دیدیم که جنگ شد و هنوز که هنوز است از عوارضش خلاص نشده ایم!
ما ایرانیان با کمال رضایت و خوشحالی از این کشورها دعوت میکنیم به ما حمله کنند تا با خاک یکسانش کنیم بد نیست از این ببعد خاک عربستان و امارات و بحرین وو... را که قبلا جزءخاک ایران بود پس بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
نگوووووووووووووووووووو
انگیزه دادن وام 3 میلیارد دلاری امارات و 3 میلیارد عربستان به کشور پاکستان چیه؟

احتمالا این دو کشور از پاکستان در توافقی نانوشته خواسته اند که مرزهای سیستان و بلوچستان ایران را نا امن کند.

پاکستان قطعا با تسامح گروههای خشونت طلب شرق ایران را تشویق به عملیات خرابکارانه می کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر