بازدید 4020

شاخص تورم چین، در پایین‌ترین میزان ۱۳ ماهه

کد خبر: ۸۸۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶ 11 March 2019

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که در ماه فوریه تورم چین کاهش پیدا کرده است و قیمت مصرف‌کننده به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۸ تا کنون رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که در ماه فوریه تورم چین کاهش پیدا کرده است و قیمت مصرف‌کننده به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۸ تا کنون رسیده است. این شرایط مقامات چین را بر آن می‌دارد که مداخله کنند و سیاست‌های کنترلی اقتصاد کلان را به کار بگیرند.

داده‌های اداره آمار چین نشان داد در ماه فوریه، شاخص قیمت مصرف‌کننده چین (سی‌پی‌آی)، معیار اصلی تورم، ۱.۵ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد، درحالی که در ماه ژانویه ۱.۷ درصد رشد کرده بود.

این درحالی است که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند سی‌پی‌آی چین این ماه به ۱.۹ درصد برسد.

دانگ یاچیو، یکی از مقامات اداره آمار، در تحلیل داده‌ها گفت که سی‌پی‌آی به علت افت قیمت مواد غذایی کاهش یافته است.

در همین حال تورم تولیدکننده ۰.۱ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد، درحالی که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند ۰.۲ درصد رشد کند. در همین گزارش اعلام شد که شاخص قیمت تولید کننده چین در ماه دسامبر ۰.۹ درصد رشد کرده بوده است. این شاخص نشان‌دهنده افزایش قیمت قبل از اینکه کالا به دست مصرف‌کننده برسد، می‌باشد.

طبق مستندات رویترز، ژانویه هفتمین ماه متوالی‌ای بود که تورم درب کارخانه کاهش می‌یافت.

جولیان ایوانز پریچارد، اقتصاددان ارشد امور چین در کپیتال اکونومیست، می‌گوید: تورم کمتر از حد انتظار نشان می‌دهد که تقاضا در آغاز سال ۲۰۱۹ در سطحی پایین باقی مانده است، که این می‌تواند منجر به اقدامات رسمی دولت برای حمایت از اقتصاد شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان